עידכון:
העסק בעייתי. המון ניתוקים וזה רק בגז. אך ורק בגז.
הניתוקים קורים בלי קשר לתאוצה אלא בכל מקרה של לחיצה משמעותית על הגז כנגד עומס, וזה כמו כיבויים קצרצרים של המנוע.
כל הדלקת אתראת אלטרנטור קצרה גם מכבה לאותה שניונת את אורות הDTL בחזית הרכב ובנסיעה בעליות לפעמים זה כמו אורגן אורות. אני מעריך שהנורות dtl שהן 21W בחזית הרכב יישרפו עקב האורגן אורות הזה...
סל"ד של מעל 3500 או 4000 זה לא קורה.
סלד סביב 3000 או מתחת זה קורה והרבה בעיקר היכן שצריך כוח כמו עליות או האצות במישור. כלומר בלחיצה על הגז.
מתקין הגז שינה פרמטרים בהזרקת הגז ואפילו העשיר התערובת (5%) בטיפונת בנזין במצבים כנגד עומס קשה אבל זה לא עזר בשיט ואפילו לדעתי אורגן האורות החמיר.
בנוסף, זה קורה רק כשהמנוע חם. ב20 דק' הראשונות לנסיעה זה לא קורה. לגז זה עובר תוך פחות מדקה. אבל אולי זאת הטעייה כי ה20 דק' הראשונות אצלי בבקרים הן כמעט רק ירידות...
יתכן חן שאתה צודק ואויר חודר. סכ"ה החיבור של מערכת הגז למנוע הוא למניפולד ע"י חיתוכים. אני לא בטוח שהוא מדוייק.
חבל שלא ניתן ל"הושיב הרכב" על מערכת שתדמה נסיעה בעומס כגון נהיגה בעלייה ואז היינו רואים מה בדיוק קורה...
אני נוטה להניח שזאת לא בעייה במערכת הגז עצמה כי מחשב הגז בודק נתוני הזרקה וכד' של הגז והכל נראה תקין. האם יש מצב שהמחשב רושם הזרקה כלשהי והמזרק גז סתום? זה לא יכול להיות או שכן?
המחשב רושם כמה זמן המזרק פתוח בכל מחזור, לא?
אני רוצה ללכת למתקין הגז ולבקש שיבטל את כל ההתאמות שעשה (כנראה הארכת ההזרקות, ההעשרה בבנזין וכד'. כלום מזה לא עזר)
ושיבדוק טכנית שיוצא גז מכל מזרק. הוא בדק איתי וראינו בועות גז והשאלה אם זה מספיק?
ובנוסף לבדוק שאין בריחת אויר בחיבור בין מערכת הגז למנוע.
סוגייה נוספת היא הפלגים. אצלי הם כולם במרווח קטן בערך 0.7. ככה זה בא מהיצרן... האם כדאי להגדיל המרווח? האם יתכן שזה מפריע רק לגז?
ודבר אחרון: האם יש מצב שפילטר האויר מפריע רק לגז ולכן החלפתו תפתור הבעייה? הוא לא נראה גמור אבל אני לא יודע כבר לאיזה כיוון ללכת.
אני מאמין שהבעייה היא קשקוש שפשוט אני לא עולה עליה וחבל על הרכב שהוא חסכוני ברמות וחוץ מהעניין הזה, הוא נוסע מעולה, במישור 140 בלי להרגיש. ממלא גז אחת ל900 קמ. זיל הזול. זאת תהיה פשלה לזרוק רכב כל כך יעיל בגלל שלא עליתי על הבעייה.