לסירוגין אתראת טעינה לחלקיקי שניות עם אובדני כח תואמים

למה לזרוק רכב, יש בנזין.

חוץ מזה, לדעתי, יבואן רשמי צריך לפתור את התקלה ביחד עם היצרן (אלא אם הוא פשט את הרגל), ואתה צריך לשלם על זה. לדעתי, לא לתקן את התקלה, נותן לך את האופציה לתבוע את היבואן על עליית ההוצאות שלך, למשל, בשל הטעיה (חשבת שתקבל שירות מקצועי, ואתה לא מקבל).

סתם רעיון, אולי אין למוסכניק הגז ציוד דיאגנוסטיקה מתאים לניטור הרכב בזמן אמת והבנת הבעיה, ואז אולי כדאי לך ללכת למוסכניק סטנדרטי שיש לו מכשיר ניטור בזמן אמת, שייתן למוסכניק הגז מושג מה קורה. אז גם תוכל לתבוע את מוסכניק הגז , אם תרצה, על עלות המוסכניק הסטנדרטי, שאין לו את הציוד המתאים.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
למה לזרוק רכב, יש בנזין.

חוץ מזה, לדעתי, יבואן רשמי צריך לפתור את התקלה ביחד עם היצרן (אלא אם הוא פשט את הרגל), ואתה צריך לשלם על זה. לדעתי, לא לתקן את התקלה, נותן לך את האופציה לתבוע את היבואן על עליית ההוצאות שלך, למשל, בשל הטעיה (חשבת שתקבל שירות מקצועי, ואתה לא מקבל).

סתם רעיון, אולי אין למוסכניק הגז ציוד דיאגנוסטיקה מתאים לניטור הרכב בזמן אמת והבנת הבעיה, ואז אולי כדאי לך ללכת למוסכניק סטנדרטי שיש לו מכשיר ניטור בזמן אמת, שייתן למוסכניק הגז מושג מה קורה. אז גם תוכל לתבוע את מוסכניק הגז , אם תרצה, על עלות המוסכניק הסטנדרטי, שאין לו את הציוד המתאים.
היבואן מכר רכב מונע בבנזין. הרכב תקין בנסיעה על בנזין. אין שום עילה לתבוע אותו.
 

Kiapicanto1000

Active member
תודה לכל המתייחסים... לכל מי שמנסה לעזור בפלונטר... גם אם בלא הצלחה לעת עתה...

מערכת הגז היא איטלקית בשם lovato. התקנתי בחולון. כנראה שיש מערכות גז אחרות איטלקיות נפוצות יותר בארצינו...
ללובטו לדעתי יש מתקין נוסף אחד בלבד בארץ? ככה שהיא כנראה נדירה יותר בארץ?

הנקודה שמוסך הגז בחולון שהתקין את המערכת טוען בתוקף שהבעייה לא אצלם ושעלי ללכת למוסך המורשה של קיה שהם יאתרו את הבעייה.
הוא טוען שבדק ואין שום דליפת אויר מהחיבור של מערכת הגז לתוך צנרת המניפולדים
וגם שמזרקי הגז עובדים תקין. בדק וכל מזרק מוציא בועות גז גם באופן פיזי וגם שמפחת הלחץ תקין ובכלל כל המערכת שלו תקינה...
זה לא משנה מבחינתו מה שאני מספר לו שאני תוך כדי נסיעה בעליות מחליף באופן יזום לבנזין ובאותה שנייה כל הבעיות נעלמות ושוב כאשר אני מחזיר לגז, הכל חוזר לסורו.

לכן אני אתמקד בשאלות לגבי המערכת המכנית הכללית שמא אולי בכל זאת מערכת הגז יותר רגישה אליהן:
בראש ובראשונה, הפלגים:
מרווח הפלגים. לא מזמן אני החלפתי פלגים ובדקתי והמרווח היה צר ~0.7
האם כדאי להרחיב (יש לי פילר גאוג') לנניח 0.9
האם יש מצב שהמרווח הצר מפריע דווקא לגז ולא לבנזין?

ובנוסף מה ששאלתי על פילטר האויר. אם הפילטר סתום אז מוגבלת חדירת האויר ואז המערכת מגבילה גם את חומר הבעירה.
מה שלא מסתדר עם זה הוא שבסלד 3500 ומעלה ובדקתי עד 5000-5500 וכל הבעיות נעלמות... זה בהבנה שלי לא מסתדר עם פילטר סתום...
האמת גם עם בעייה בפלגים זה לא בהכרח מסתדר...

אני חושב שאגדיל מרווח הפלגים ואבדוק מה קורה...
עוד רעיונות?

הסבר נוסף לכל מי "שהתרעם" על ה"לזרוק את הרכב"
ברור שאפשר לנסוע על בנזין אבל אני גומע בין 30-40 לשנה ואני גם נוסע די חזק ככה שצריכת בנזין סביב 14-15 קמ/ליטר95 היא הוצאה מוגזמת.
זאת הסיבה שאני נהנה כל כך מהגז.
הגז זול 3שח/ליטר והמשמעות היא כ5 קמ/שקל
בבנזין זה כ-2 קמ/שקל
פער של פי 2.5... מבחינתי עד כה כ3 שנים, שהיה מיותר סתם לבזבז כסף על חומר בעירה יקר יותר, אבל מצד שני אני בוודאי לא מעוניין לנהוג ברכב שמקרטע בעליות (גם אם רק אני מרגיש את זה) ולכן אם לא אפתור את הבעייה אחליף הרכב.
לקחתי את ביתי שנוהגת מעולה ברכב בנזין ידני שהעמדנו לרשותה, ככה שהיא "יודעת להרגיש" את המנוע והיא ישבה לידי ולא הרגישה קירטועים... שיחקה בפלפון שלה.... אבל אני בטוח שלוא הייתה נוהגת בעצמה הייתה מתרשמת מהר שיש תקלה.

מכונאי הגז רמז שאם זה היה פיקנטו 4 צילינדר אז לדעתו לא היו הבעיות הללו כי "חסר צילינדר"
כבר לפני כ3 שנים, הייתה כמעט מלכתחילה בעייה, אבל אתראת האלטרנטור והגימגום בעליות היו נדירים יותר אבל לדעתי מלכתחילה עסקינן באותה בעייה...
ייתכן שבאמת מערכת הגז לא מספיק מתאימה לרכב?
 

כוכבית מצויה

Well-known member
תודה לכל המתייחסים... לכל מי שמנסה לעזור בפלונטר... גם אם בלא הצלחה לעת עתה...

מערכת הגז היא איטלקית בשם lovato. התקנתי בחולון. כנראה שיש מערכות גז אחרות איטלקיות נפוצות יותר בארצינו...
ללובטו לדעתי יש מתקין נוסף אחד בלבד בארץ? ככה שהיא כנראה נדירה יותר בארץ?

הנקודה שמוסך הגז בחולון שהתקין את המערכת טוען בתוקף שהבעייה לא אצלם ושעלי ללכת למוסך המורשה של קיה שהם יאתרו את הבעייה.
הוא טוען שבדק ואין שום דליפת אויר מהחיבור של מערכת הגז לתוך צנרת המניפולדים
וגם שמזרקי הגז עובדים תקין. בדק וכל מזרק מוציא בועות גז גם באופן פיזי וגם שמפחת הלחץ תקין ובכלל כל המערכת שלו תקינה...
זה לא משנה מבחינתו מה שאני מספר לו שאני תוך כדי נסיעה בעליות מחליף באופן יזום לבנזין ובאותה שנייה כל הבעיות נעלמות ושוב כאשר אני מחזיר לגז, הכל חוזר לסורו.

לכן אני אתמקד בשאלות לגבי המערכת המכנית הכללית שמא אולי בכל זאת מערכת הגז יותר רגישה אליהן:
בראש ובראשונה, הפלגים:
מרווח הפלגים. לא מזמן אני החלפתי פלגים ובדקתי והמרווח היה צר ~0.7
האם כדאי להרחיב (יש לי פילר גאוג') לנניח 0.9
האם יש מצב שהמרווח הצר מפריע דווקא לגז ולא לבנזין?

ובנוסף מה ששאלתי על פילטר האויר. אם הפילטר סתום אז מוגבלת חדירת האויר ואז המערכת מגבילה גם את חומר הבעירה.
מה שלא מסתדר עם זה הוא שבסלד 3500 ומעלה ובדקתי עד 5000-5500 וכל הבעיות נעלמות... זה בהבנה שלי לא מסתדר עם פילטר סתום...
האמת גם עם בעייה בפלגים זה לא בהכרח מסתדר...

אני חושב שאגדיל מרווח הפלגים ואבדוק מה קורה...
עוד רעיונות?

הסבר נוסף לכל מי "שהתרעם" על ה"לזרוק את הרכב"
ברור שאפשר לנסוע על בנזין אבל אני גומע בין 30-40 לשנה ואני גם נוסע די חזק ככה שצריכת בנזין סביב 14-15 קמ/ליטר95 היא הוצאה מוגזמת.
זאת הסיבה שאני נהנה כל כך מהגז.
הגז זול 3שח/ליטר והמשמעות היא כ5 קמ/שקל
בבנזין זה כ-2 קמ/שקל
פער של פי 2.5... מבחינתי עד כה כ3 שנים, שהיה מיותר סתם לבזבז כסף על חומר בעירה יקר יותר, אבל מצד שני אני בוודאי לא מעוניין לנהוג ברכב שמקרטע בעליות (גם אם רק אני מרגיש את זה) ולכן אם לא אפתור את הבעייה אחליף הרכב.
לקחתי את ביתי שנוהגת מעולה ברכב בנזין ידני שהעמדנו לרשותה, ככה שהיא "יודעת להרגיש" את המנוע והיא ישבה לידי ולא הרגישה קירטועים... שיחקה בפלפון שלה.... אבל אני בטוח שלוא הייתה נוהגת בעצמה הייתה מתרשמת מהר שיש תקלה.

מכונאי הגז רמז שאם זה היה פיקנטו 4 צילינדר אז לדעתו לא היו הבעיות הללו כי "חסר צילינדר"
כבר לפני כ3 שנים, הייתה כמעט מלכתחילה בעייה, אבל אתראת האלטרנטור והגימגום בעליות היו נדירים יותר אבל לדעתי מלכתחילה עסקינן באותה בעייה...
ייתכן שבאמת מערכת הגז לא מספיק מתאימה לרכב?
היות ואתה קונה פלגים בזול, אין בעיה להקריב סט בניסוי.
כנ"ל לגבי פילטר אויר.
עוד ניסיון של אין מה להפסיד זה לנסות למלא גז בתחנה אחרת.
 

Kiapicanto1000

Active member
היות ואתה קונה פלגים בזול, אין בעיה להקריב סט בניסוי.
כנ"ל לגבי פילטר אויר.
עוד ניסיון של אין מה להפסיד זה לנסות למלא גז בתחנה אחרת.

תודה על העיצה:
החלפתי פלגים ואומר בזהירות שנראה כאילו הבעייה נעלמה. לא להאמין. כמובן אבחן את זה סופית בימים והשבועות הבאים...
שמתי 3 פלגים אירידיום (מתוך 4 חדשים שהיו לי לקיה ריו מנוע 1.25)
יצאתי לנהיגת מבחן וחזרתי מנסיעה של כשעתיים במסלול הכי מאתגר שיכולתי לבנות בפיסטינים הכי תלולים, מהירים ואיטיים באיזורי ובחלק מהם בכוונה נסעתי בהילוך גבוה מדי כדי לגרוע מכוח המנוע ואין ספק שהפלגים היו הculprit...

כמעט שלא ראיתי אתראת אלטרנטור וכשבכל זאת "הצלחתי" להדליק את אתראת האלטרנטור, זה היה קצרצר וחד פעמי (לא עוד אורגן אורות בלתי פוסק) והיה באמת קשור להילוך לא מתאים, וקרה הרחק מתחת ל3000 סל"ד. יותר מדוייק יהיה לנקוב במספרים באיזור ה2000 או 1500 סלד... שהיו לחלוטין לא מתאימים לשיפוע התלול של הפיסטין עליו טיפסתי עת ההתראה הופיע.

כשהוצאתי את הפלגים הישנים גיליתי שלא זכרתי נכון. זה לא היה 0.6 ולא 0.7 אלא בחלקם המרווח היה 0.8 ובחלקם 0.9. הפלגים לא היו אירידיום וכנראה פחות מדוייקים מבחינת הגז ובכל מקרה המרווח לא היה זהה לחלוטין בהשוואה בין 3תם.

מסתבר שבמוסך הגז כל הזמן ידעו על מה שדיברו כשחזרו ושאלו אותי על הפלגים, שאלתי על המרווח והוא אמר לי שאירידיום לא מכוונים. זה מגיע מכוון...
אמרתי לו שאצלי זה לא אירידיום.. וכל הזמן הזה, לא ידעתי שהחלפתי לפלגים פחות מתאימים לגפמ.
אגב בדקתי המרווח באירידיום וב3תם מצאתי בדיוק 0.9ממ.
הרושם שלי שהפלאגים האלה כנראה יותר מדוייקים.
כעת נראה כמה יחזיקו. הוא טען שבמקום 90,000 ק"מ בבנזין, בגפ"מ זה מחזיק 1/2 מזה דהיינו 45.
ואם ככה אחליף מידי שנה.

אזמין כעת עוד 6 (3 למלא מחדש את הרביעיה + 3 להחלפה הבאה בפיקנטו)

ולבסוף:
אחד הסלילים ישב על הפלאג בtwist וכשהרכבתי מחדש סובבתי כדי שלא יהיה עוד הטוויסט המיותר בצמה החשמלית. בדקתי ולא מצאתי נזק לחוטי החשמל של הסליל ולכן אני לא חושב שיש לזה משמעות אבל כנראה טעיתי כשהחלפתי פלאגים בפעם האחרונה.
ושאלה: האם מותר לשדרג מפלאג רגיל לפלאג אירידיום ה"מקביל" לו?
מה החסרונות (אם בכלל) של שידרוג כזה?
 
נערך לאחרונה ב:

כוכבית מצויה

Well-known member
תודה על העיצה:
החלפתי פלגים ואומר בזהירות שנראה כאילו הבעייה נעלמה. לא להאמין. כמובן אבחן את זה סופית בימים והשבועות הבאים...
שמתי 3 פלגים אירידיום (מתוך 4 חדשים שהיו לי לקיה ריו מנוע 1.25)
יצאתי לנהיגת מבחן וחזרתי מנסיעה של כשעתיים במסלול הכי מאתגר שיכולתי לבנות בפיסטינים הכי תלולים, מהירים ואיטיים באיזורי ובחלק מהם בכוונה נסעתי בהילוך גבוה מדי כדי לגרוע מכוח המנוע ואין ספק שהפלגים היו הculprit...

כמעט שלא ראיתי אתראת אלטרנטור וכשבכל זאת "הצלחתי" להדליק את אתראת האלטרנטור, זה היה קצרצר וחד פעמי (לא עוד אורגן אורות בלתי פוסק) והיה באמת קשור להילוך לא מתאים, וקרה הרחק מתחת ל3000 סל"ד. יותר מדוייק יהיה לנקוב במספרים באיזור ה2000 או 1500 סלד... שהיו לחלוטין לא מתאימים לשיפוע התלול של הפיסטין עליו טיפסתי עת ההתראה הופיע.

כשהוצאתי את הפלגים הישנים גיליתי שלא זכרתי נכון. זה לא היה 0.6 ולא 0.7 אלא בחלקם המרווח היה 0.8 ובחלקם 0.9. הפלגים לא היו אירידיום וכנראה פחות מדוייקים מבחינת הגז ובכל מקרה המרווח לא היה זהה לחלוטין בהשוואה בין 3תם.

מסתבר שבמוסך הגז כל הזמן ידעו על מה שדיברו כשחזרו ושאלו אותי על הפלגים, שאלתי על המרווח והוא אמר לי שאירידיום לא מכוונים. זה מגיע מכוון...
אמרתי לו שאצלי זה לא אירידיום.. וכל הזמן הזה, לא ידעתי שהחלפתי לפלגים פחות מתאימים לגפמ.
אגב בדקתי המרווח באירידיום וב3תם מצאתי בדיוק 0.9ממ.
הרושם שלי שהפלאגים האלה כנראה יותר מדוייקים.
כעת נראה כמה יחזיקו. הוא טען שבמקום 90,000 ק"מ בבנזין, בגפ"מ זה מחזיק 1/2 מזה דהיינו 45.
ואם ככה אחליף מידי שנה.

אזמין כעת עוד 6 (3 למלא מחדש את הרביעיה + 3 להחלפה הבאה בפיקנטו)

ולבסוף:
אחד הסלילים ישב על הפלאג בtwist וכשהרכבתי מחדש סובבתי כדי שלא יהיה עוד הטוויסט המיותר בצמה החשמלית. בדקתי ולא מצאתי נזק לחוטי החשמל של הסליל ולכן אני לא חושב שיש לזה משמעות אבל כנראה טעיתי כשהחלפתי פלאגים בפעם האחרונה.
ושאלה: האם מותר לשדרג מפלאג רגיל לפלאג אירידיום ה"מקביל" לו?
מה החסרונות (אם בכלל) של שידרוג כזה?
יושב לי בראש שפעם מוסכניק שסמכתי עליו אמר לי שמצתי אירידיום פחות רגישים לאיכות הדלק ושאין בעיה לשדרג אליהם (הפוך יש בעיה).
לא יודעת מחירים אבל אולי העלות פר ק"מ קצת יותר גבוהה, אבל יש לך פחות עבודה ובסה"כ זה זניח.
כבר כתבת בעבר לגבי הפלגים הרגילים שהגפ"מ מקצר את חייהם, הגיוני שזה יקרה גם בפלגים מאירידיום.
 
1. כבוד לכוכבית שזכרה את המידע על הפלאגים.
2. בוז למוסכניק שלא בדק דבר כל כך פשוט. רק מראה כמה אפשר לסמוך על המוסכניק הישראלי.
3. פיקנטו, בכל טבלה של יצרני הפלאגים ישנה עמודה לפלאגים לגז. חבל שלא שמת לב לזה, וחבל על האלתור שעשית.
 

Kiapicanto1000

Active member
1. כבוד לכוכבית שזכרה את המידע על הפלאגים.
2. בוז למוסכניק שלא בדק דבר כל כך פשוט. רק מראה כמה אפשר לסמוך על המוסכניק הישראלי.
3. פיקנטו, בכל טבלה של יצרני הפלאגים ישנה עמודה לפלאגים לגז. חבל שלא שמת לב לזה, וחבל על האלתור שעשית.
1. אכן כל הכבוד לכוכבית.
2. המוסכניק של הגז חשד בפלגים ואמר לי לבדוק הפלגים וגם לגשת למוסך הרגיל של הרכב. זה אני ששכחתי את הניסיון הענק שהיה לי עם הפלגים והגז, ואשר כתבתי על זה המון כאן. ככה שהפשלה שלי ולא של המכונאי. משום מה לא חשבתי שזה פלגים כי כשהעברתי לבנזין כל הבעיות נגוזו ושוב הופיעו ובכלל אני מתחזק רוב הדברים לבדי.
3. יש לך קישור לטבלה כזאת? אני מחפש המון כזה דבר... מאד יעזור לי
 
2. המוסכניק של הגז חשד בפלגים ואמר לי לבדוק הפלגים וגם לגשת למוסך הרגיל של הרכב.
לדעתי, מוסכניק רציני לא שולח למישהו אחר לבדוק דבר בסיסי, אלא בודק בעצמו. הבחור לא רוצה להרוויח עוד קצת?

בתחתית העמוד. קטלוג אחרון שלהם שראיתי זה עמודה לפני אחרונה: LPG.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
1. אכן כל הכבוד לכוכבית.
2. המוסכניק של הגז חשד בפלגים ואמר לי לבדוק הפלגים וגם לגשת למוסך הרגיל של הרכב. זה אני ששכחתי את הניסיון הענק שהיה לי עם הפלגים והגז, ואשר כתבתי על זה המון כאן. ככה שהפשלה שלי ולא של המכונאי. משום מה לא חשבתי שזה פלגים כי כשהעברתי לבנזין כל הבעיות נגוזו ושוב הופיעו ובכלל אני מתחזק רוב הדברים לבדי.
3. יש לך קישור לטבלה כזאת? אני מחפש המון כזה דבר... מאד יעזור לי

1. כבוד לכוכבית שזכרה את המידע על הפלאגים.
2. בוז למוסכניק שלא בדק דבר כל כך פשוט. רק מראה כמה אפשר לסמוך על המוסכניק הישראלי.
3. פיקנטו, בכל טבלה של יצרני הפלאגים ישנה עמודה לפלאגים לגז. חבל שלא שמת לב לזה, וחבל על האלתור שעשית.
תודה לשניכם על המחמאות.
 

Kiapicanto1000

Active member
2 אפשרויות של פלגים. פער של יותר מכפול במחיר:

US $11.99 20%OFF | 4pcs/lot 18846-10060 Iridum Spark Plug fit for Hyundai ACCENT IV GENESIS SONATA VI TUCSON VELOSTER I30 I40 IX35 SILZKR6B10E


US $39.98 | Baificar Brand New Genuine 4 PCS Spark Plug 1884410060 18844-10060 For KIA Morning Picanto 2017+

האופציה השנייה (baificar) היא המקורית של קיה לריו 1250 (ולא רק לפיקנטו מ2017, הפיקנטו שלי ענתיקה מ2012), ולכן הייתה לי בבית. המספר של קיה/יונדאי הוא 18844-10060 זה מה שרשום על הקופסה החיצונית. אבל על הפלאג מוטבע silkr6c10e וכאמור זה פלאג אירידיום.
המנוע של ריו 1250 ופיקנטו 1250 זהים (אבל אצלי בכל מקרה המנוע 1000 עם 3 גלילים)

הקישור הראשון הוא פלאג עם מספרים שונים גם מטעם קיה/יונדאי וגם על פי מה שמוטבע עליו.
אבל כשגוללים למטה יש רשימה מאד ארוכה שכוללת גם את 2 המספרים הספציפיים של הקישור השני. התכתבתי ושאלתי את המוכר שענה שאין כאן טעות.
הוא הסביר שזה מוצר "universal" כלומר מתאים לכל שאר המספרים המופיעים שם ואני תוהה מה זה אומר בהיבט המכני פיזיקלי? האם אין ואפילו הבדלים זניחים בין הפלגים?

איפה חן1111 כשצריך אותו :)

הפלאג ה"אוניברסלי": המספר של קיה/יונדאי הוא 18846-10060. ועל הפלאג מוטבע: silzkr6b10e אבל כאמור כשגוללים למטה בדף המוצר מופיעים לגבי המוצר המון מספרים שהוא מתאים עבורם וגם השניים הספציפיים מהקישור השני של ה"genuine parts"...

יש אולי משהו אחר שקשור לשיווק:
הקיה ריו 1250 משנת 2012. כבר אז המנוע היה זהה לפיקנטו 1250 של שנת 2012, ובכל זאת פיקנטו קיבל אז פלגים פשוטים ולא אירידיום. החל מ2017 היה שינוי בדגם הפיקנטו אבל המנועים לא השתנו ובכל זאת אז "פתאום" שדרגו את הפיקנטו לקבל את הפלאג אירידיום של הריו 1250 ככה שיתכן שיש גם עקרונות שיווקיים. ב2012 הפיקנטו שווק כרכב כל כך פשוט שקיבל פלגים פשוטים אבל אותו הרכב ב2017 שודרג לפלגים אירידיום...

האם יש כאן מישהו שמבין מה ההבדל בין הפלגים על פי מה שרשום על הפלאגים?

ומשה כספי, האם תוכל לתת קישור לרשימת הפלגים האלטרנטיבית התאימים לגז?
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
לדעתי, מוסכניק רציני לא שולח למישהו אחר לבדוק דבר בסיסי, אלא בודק בעצמו. הבחור לא רוצה להרוויח עוד קצת?

בתחתית העמוד. קטלוג אחרון שלהם שראיתי זה עמודה לפני אחרונה: LPG.

ההאשמות כלפי מכונאי הגז אינן מוצדקות:
מכונאי הגז שאל מתי החלפתי פלגים ואמרתי לו ש"לאחרונה" (כחודשיים), והוא המליץ בכל זאת לבדוק הפלגים ולגשת למכונאי במוסך של קיה כדי לאבחן מה לקוי ברכב. יותר מכך לא יכול היה לעשות. הוא ידע לאבחן שהבעייה לא במערכת הגז.
אני לוקח אחריות כי חשבתי שהם מקשקשים ולא העליתי בדעתי שהפלג אשם (דווקא בגלל שראיתי שבבנזין הרכב עבד תקין... בעבר כשהחלפתי פלגים וגיליתי שהפלג מתקלקל מהר לא הייתי מודע שאותו הפלג בבנזין ייתן עבודה טובה כי בעבר לא בדקתי כפי שהציע לי כאן רפי...

חשבתי בטעות שמכונאי הגז מנפנף אותי.

עברתי על הקטלוג שהבאת ולא מוצא כלום על הגפמ LPG.
האם תוכל לסייע לי?
 
לדעתי, מכונאי הגז היה צריך לבדוק את נושא הפלאגים. זה דבר בסיסי, ולא מערכת ייחודית של הרכב שאין לו מידע עליה.

הבעיה לא נפתרה? "החלפתי פלגים ואומר בזהירות שנראה כאילו הבעיה נעלמה". לכן כתבתי את מה שכתבתי.

אתה צריך להגיע לדגם הרכב שלך, ולראות אם בעמודה הלפני אחרונה הם מייצרים פלאג שמתאים לשימוש בגז. אם לא, אולי יצרן אחר מייצר. אם אתה לא מוצא כזה, נראה שאין מנוס משימוש בפלאג שמתאים לבנזין עליו ממליץ היצרן, ולא משהו מעליאקספרס.
 

Kiapicanto1000

Active member
לדעתי, מכונאי הגז היה צריך לבדוק את נושא הפלאגים. זה דבר בסיסי, ולא מערכת ייחודית של הרכב שאין לו מידע עליה.

הבעיה לא נפתרה? "החלפתי פלגים ואומר בזהירות שנראה כאילו הבעיה נעלמה". לכן כתבתי את מה שכתבתי.

אתה צריך להגיע לדגם הרכב שלך, ולראות אם בעמודה הלפני אחרונה הם מייצרים פלאג שמתאים לשימוש בגז. אם לא, אולי יצרן אחר מייצר. אם אתה לא מוצא כזה, נראה שאין מנוס משימוש בפלאג שמתאים לבנזין עליו ממליץ היצרן, ולא משהו מעליאקספרס.

מה יכול היה מכונאי הגז לעשות? אני החלפתי פלגים בדיוק לסוג שקיה ממליץ לרכב שלי. מתברר שהם פלגים פשוטים (לא אירידיום) אבל הם מעולים רק לבנזין.

מכונאי הגז שאל על הפלגים? בתגובה שללתי שזאת עלולה להיות הבעייה (ואפילו חשדתי שהוא מנפנף אותי. חשדתי בכשרים וההחלט טעיתי)
אני הטעיתי אותו וזה לאחר הדיון כאן עם רפי לין שכשהעברתי לבנזין וכל הבעיות נעלמו..., והמסקנה הייתה לכן שזה משהו הקשור לגז. מסקנה שגוייה.
ועל כל פנים, אני לא האמנתי למכונאי הגז. רק אני אשם. אגב כשהוצאתי הפלאג, הוא נראה מצויין וגם עובד מצויין אבל רק בבנזין. כלומר הוא לא מספיק טוב לגז ואז צריך אירידיום. זאת המסקנה שלי.

אתה יכול לצלם מסך מהקובץ שלך, את העמוד על הרכב קיה פיקנטו מנוע ליטר דגם הגפ"מ. יש כזה במציאות באירופה. קיה ייצר 1000 ידני פיקנטו LPG החל מ2013 לאירופה. וגם בקוריאה זה בשימוש נרחב אפילו לפני 2013. לארץ לא ייבאו מכוניות גפמ. האישור המקומי הוא להתקנה של המערכת בארץ.
אני לא מוצא העמוד על קיה בקובץ שלך. נא צלם המסך...

אגב מאז שכתבתי את ה"כנראה", יצא לי לנהוג עוד כ4 שעות והרושם שהרכב כחדש. הפתעה טובה. ברור לי שהפלגים היו האשמים... כעת נראה כמה זמן יחזיקו הפלגים אבל בינתיים שוב כיף לנהוג ברכב ידני קטן וחלש שהוא תקין. כמה שהרכב יותר חלש בעליות, יותר חשוב שיהיה תקין...
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
מקטלוג 2020 שיש לי. זכור שזה רק אחד היצרנים, דנסו: VXUH20I.
צפה בקובץ המצורף 46365
[/QUOTE]

משה, המון תודות על הסיוע.
אתעניין כעת בדנסו VXUH20I וגם אבדוק דגמים אחרים של דנסו שהבאת באותו ההקשר...
 

חן 1111

Active member
מעניין מה שציינת לגבי אורות ה-DTL.
מתי הם דולקים במצב רגיל? האם כשהסוויצ' פתוח והמנוע כבוי הם דולקים? או שחייב להיות מנוע פועל?
לגבי פילטר אוויר, לא בעיה לבדוק. תוציא אותו ותיסע בלעדיו. מנסיעה קצרה על כביש לא ייגרם שום נזק.
מרווח הפלגים באמת קטן, אבל לא נראה לי שזה קשור. אם כבר אז מרווח גדול יכול לגרום לבעיות בהצתה.
 
למעלה