לסירוגין אתראת טעינה לחלקיקי שניות עם אובדני כח תואמים

Kiapicanto1000

Active member
תקלה ברכב קיה פיקנטו:
נורה אדומה של הטעינה (אלטרנטור) נדלקת לשברירי שנייה בעיקר בלחיצה על דוושת הדלק ויש אובדני כוח לחלקיקי שנייה סימולטנית עם הדלקת הנורה.

זה כאילו כשהנורת טעינה דולקת אז יש גם קצר ואין זרם לסליל ואין ניצוץ בפלג?
אני לא יודע אם זה ההסבר, סתם חיפשתי הסבר למה לפתע אין לרכב כוח לחלקיק השנייה הרלוונטי...

מדובר על קיה פיקנטו מומר לגפ"מ שמטרטר בעליות תלולות. הבעייה מורגשת בעיקר בעליות ו/או האצות...
למי יש רעיונות כיצד לאבחן את הבעייה ואח"כ דרכי הטיפול
 

רפי לין

New member
כנראה שזה הפוך, המנוע כמעט כבה, הרכב לא סוחב ואז נדלקת נורת הטעינה ומיד שוב המנוע פועל כרגיל והנורה כבית.
האם זה קורה בנסיעה בגפ"מ או גם בנסיעה בבנזין?
בברכה - רפי לין
 

Kiapicanto1000

Active member
כנראה שזה הפוך, המנוע כמעט כבה, הרכב לא סוחב ואז נדלקת נורת הטעינה ומיד שוב המנוע פועל כרגיל והנורה כבית.
האם זה קורה בנסיעה בגפ"מ או גם בנסיעה בבנזין?
בברכה - רפי לין
רק בגפמ. הרכב נוסע רק בגפמ כי עובר אחרי 30 שניות מההנעה לגז
 

רפי לין

New member
יש לך אפשרות לנתק את הנסיעה בגפ"מ ולנסוע על בנזין וראה אז אם התופעה גם קיימת.
כך תוכל לדעת אם הבעיה הנה ממע' הגפ"מ או ממע' המנוע עצמו.
בברכה - רפי לין
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
יש לך אפשרות לנתק את הנסיעה בגפ"מ ולנסוע על בנזין וראה אז אם התופעה גם קיימת.
כך תוכל לדעת הם הבעיה הנה ממע' הגפ"מ או ממע' המנוע עצמו.
בברכה - רפי לין
רפי לין אתה צודק. ניטרלתי את מערכת הגז, נסעתי נסיעה ארוכה כולל בעליות ובדקתי והבעייה היא רק בגז. בבנזין עובד חלק לגמרי ונורית האלטרנטור לא נדלקת בכלל.
לסיכום, הבעייה במערכת הגז ואני רוצה לנסות להבין מה הבעייה במערכת הגז שגורמת להדלקות קצרצרות חוזרות של נורית האלטרנטור (העדר טעינה) עם קורלציה לאובדן כוח של הרכב.
האם יש לך רעיון איזו תקלה במערכת הגז יכולה להסביר כזאת תופעה?
 
נערך לאחרונה ב:

Kiapicanto1000

Active member
רפי לין אתה צודק. ניטרלתי את מערכת הגז, נסעתי נסיעה ארוכה כולל בעליות ובדקתי והבעייה היא רק בגז. בבנזין עובד חלק לגמרי ונורית האלטרנטור לא נדלקת בכלל.
לסיכום, הבעייה במערכת הגז ואני רוצה לנסות להבין מה הבעייה במערכת הגז שגורמת להדלקות קצרצרות חוזרות של נורית האלטרנטור (העדר טעינה) עם קורלציה לאובדן כוח של הרכב.
האם יש לך רעיון איזו תקלה במערכת הגז יכולה להסביר כזאת תופעה?
 

רפי לין

New member
לצערי הרב, איני מכיר לעומק את מע' הנעת רכב בגפ"מ.
כדאי לבדוק אצל מתקין מע' גפ"מ והכי טוב אולי אצל מי שהתקין
המע' שבמכוניתך.
גם במע' הנעה בגפ"מ צריך לבצע טיפולים תקופתיים:
תחזוקת מערכות הגז פשוטה ביותר וכוללת החלפת מסנן אחת ל-15,000 ק"מ, החלפת/שיפוץ ווסת לפי הצורך, בד"כ ב-150,000 ק"מ,
במערכות המצויידות במערכת שימון יש למלא שמן ייעודי למערכות שכאלה.
בברכה - רפי לין
 

Kiapicanto1000

Active member
עדכון:
רפי לין המנגנון הוא כפי שתיארת. במהלך הנסיעה במצבים שדרושה אספקת גז טובה למשל ביציאה מרמזור או בנסיעה בעלייה או בהאצות, יש בעיות רגעיות עם אספקת הגז ולכן המנוע כמעט נכבה ואז נורת האלטרנטור נדלקת לשבריר שנייה וכשהבעייה חולפת הנורית נכבית. התקלות הללו קורות בפיקנטו המון לשברירי שנייה במצבים צורכי אנרגיה...
גם שאר ההסבר שלך רפי, הוא יפה:

מערכת הגז היא מערכת איטלקית Lovato
במערכת אצלי למיטב הבנתי אין "משמנת"
מכונאי הגז בדק יפה. התחבר למחשב הגז ברכב והתברר כי נסעתי 1200 שעות ללא כל טיפול במערכת הגז קרי ללא החלפה של הפילטרים. (אמורים להחליף פילטרים מידי 300 שעות)
בהמשך בדק את 3 מזרקי הגז וגם את מפחית הלחץ שלא נסתמו עקב ההזנחה של החלפת הפילטרים, מחשש שלכלוך חדר את הפילטרים הבלויים... בדק והתברר שהמזרקים ומפחת הלחץ תקינים.
במוסך הגז לא היה במלאי את פילטרי הגז אז אמר לי לנהוג בינתיים בזהירות ואם תהיה טופוגרפיה תלולה והרכב ממש ייתכבה אז להעביר לבנזין

1200 שעות הינן בממוצע שלי שיש הרבה בינעירוני הינן לדעתי כ50-60K קמ. דווקא המחשב של הפיקנטו לא מציג מהירות ממוצעת מהאיפוס האחרון
 

Kiapicanto1000

Active member
עידכון:
החלפתי הפילטרים. אבל הבעייה נותרה בעינה.
שוב בדקתי ובבנזין הכל עובד חלק. נורת הטעינה אלטרנטור אינה נדלקת לסירוגין בעת הנסיעה בשלבים מאומצים.
אבל בגז בשלבי נהיגה נגד מאמץ/התנגדות כגון ביציאה מרמזור/ או בעליות / או בהאצות, במצבים אלה כשהרכב על "הגז" אז יש גימגומים/אובדן כוח/ נורת האלטרנטור מהבהבת קצרצרות.
כשזה קורה ואני מפסיק ללחוץ על הגז אז בד"כ ההשתהויות/ גימגומים פוסקים וגם נורת האלטרנטור נכבית (כובה).
המסקנה אספקת הגז למנוע לוקה וזה בא לידי ביטוי במצבים שבהם המנוע זקוק למעט יותר מהמינימום.

אני נהג מיומן ש"קשוב לרכב" והרכב גיר רגיל ולכן אני בד"כ מסתדר בקלות. אני מפסיק ללחוץ וזה חולף ובהמשך לעיתים מוריד הילוך...
עוד משהו: ניסיתי הפוך, ללחוץ גז עד הסוף ומסתבר שגם זה כנראה עוזר. נורת האלטרנטור כובית.

מה כדאי לעשות מבחינה מכנית כדי לתקן את תערובת הגז...
 

רפי לין

New member
אני משער שאצל מתקין מע' גפ"מ מקצועי יש גם ידע ואמצעי איבחון לבעיה.
בברכה - רפי לין
 

Kiapicanto1000

Active member
עדכון:
הבעייה לא מרפה.

מתקין הגז לא מספק פתרון. החליף לי פילטרי גז וכלום לא השתפר
אח"כ, חשב שיש בעייה באלטרנטור, בדק ומצא שהטעינה סביב 12V והמליץ שאשפצו אבל בדקתי שוב אצל חשמלאי רכב שמצא 14V והסביר שהכל בסדר.
בנוסף אין כל בעייה להניע. הסטרטר חזק ומספק הסחורה בקלות ככה שגם אני לא חושב שהבעייה היא האלטרנטור.
מצד שני לעתים אובדן הכוח לא מלווה באתראת אלטרנטור ורק כשהאובדנים חמורים יותר, רק אז האתראת אלטרנטור נדלקת.

מתקין הגז לא מאתר בעייה כשבודק המערכת ע"י חיבור מערכת הגז למחשב.
כאמור כשאני מעביר לבנזין אז אין כל אובדני כוח ואתראת האלטרנטור לא נדלקת. הרכב עובד חלק...

מתקין הגז פירק ובדק זרימת הגז דרך המזרקי גז וגם דרך המסנן גז שבלחץ נמוך וגבוה וגם בדק את מפחת הלחץ ומצא שתקינים.

כשיש אובדן כוח ואתראת האלטרנטור נדלקת לעיתים אני עוזב הגז ואז אתראת האלטרנטור חולפת וגם פעולת המנוע משתפרת, נעשית חלקה.
כלומר אני עוזב הגז או מפחית מעט הגז ומוריד הילוך אם זה קורה בעלייה תלולה וזה מאפשר לי לסיים העלייה התלולה כשהבעייה אז נעלמת ספונטנית.

האם יש מצב שחיישן המצערת קצת מזייף וזה אולי מפריע יותר למערכת הגז?
או האם יתכן שפילטר האויר די סתום וזה מפריע בעיקר למערכת הגז?
 

חן 1111

Active member
האם חן 111 עדיין כאן?
כאן, פשוט אין לי תשובה חכמה. לא ברור לי מה קורה שם. גם אם המנוע נכבה לחלקיק שנייה, למשל בגלל הפסקת אספקת הדלק, זה לא אמור להשפיע על האלטרנטור, מכיוון שהגלגלים ממשיכים לסובב את המנוע והאלטרנטור ועדיין תהיה טעינה. לכן נראה לי יותר איזו תקלה חשמלית כללית, נתק רגעי או קצר רגעי, אבל אין לי הסבר למה זה קורה רק על גז ולא על בנזין.
 

רפי לין

New member
שוב פעם:
להערכתי הבעיה היא שהמנוע עומד להיכבות וסיבוביו יורדים מאוד ואז נדלקת נורת הטעינה.
כלאמר, שהבעיה היא רק במע' הגפ"מ כי עכשניסית לנסוע על בנזין הכל תקין.
איזו מע' גפ"מ מותקנת במכונית, מי התקינה ומי ביצע הבדיקות בה כעת?
בברכה - רפי לין
 

Kiapicanto1000

Active member
שוב פעם:
להערכתי הבעיה היא שהמנוע עומד להיכבות וסיבוביו יורדים מאוד ואז נדלקת נורת הטעינה.
כלאמר, שהבעיה היא רק במע' הגפ"מ כי עכשניסית לנסוע על בנזין הכל תקין.
איזו מע' גפ"מ מותקנת במכונית, מי התקינה ומי ביצע הבדיקות בה כעת?
בברכה - רפי לין


אולי יש צדק בדברי חן1111:
המנוע מאבד כוח ויש קירטוע לחלקיקי שנייה בעיקר בעליות (אבל גם בהאצה במישור). לא תמיד נדלקת אתראת האלטרנטור לחלקיקי שנייה. לפעמים זה רק קרטוע...(זה תומך בהסבר שלך).
אבל, מה ש"מרגיע" את המנוע, מפסיק את הקרטוע ומכבה את אתראת האלטרנטור (שזה קורה תמיד בסלד סביב 2000/דקה ככה שהמנוע לא באמת נכבה) זה הפסקה או הפחתה בלחיצה על דוושת הגז לחלקיק שנייה ולעיתים גם הורדת ההילוך ושוב מתן גז בהילוך נמוך יותר מאפשר לעלות את העלייה הספציפית עם פחות קרטועים (שללא הדלקת אתראת אלטרנטור בכלל) או בלי קרטועים בכלל.

בבנזין כאמור זה לא קורה בכלל, וכדי להדליק אתראת אלטרנטור שם צריך סלד נמוך בהרבה מ2000 (זה תאורתית כי ממילא לא זכור לי שאי פעם ראיתי האתראה בבנזין)

מתקין הגז שלח אותי לשפץ האלטרנטור. בדק וטען שאין לי טעינה ושאתקע בדרך... הוא טוען שמערכת הגז רגישה לתקלות שמתחילות להיווצר אבל:
1. חשמלאי רכב במקום אחר בדק ומצא טעינה תקינה ~כמדומני שמצא לפחות 14V...?
2. הבעייה קיימת המון זמן והרכב מניעה ללא בעייה ככה שאני "לא מפחד להיתקע".
3. לעתים הקרטועים קיימים ללא אתראת אלטרנטור וזה בהיגיון שלי לא מסתדר עם להחליף/לשפץ האלטרנטור.
4. לפני כן החליף לי פילטרים של הגז וזה לא פתר הבעייה. הוא גם בדק את המזרקי גז ואת ווסת לחץ הגז ולא מצא בעייה. הבדיקה הייתה גם חיבור המחשב שלו למחשב הגז ברכב ולא הייתה אתראת בעיות וגם בדק פיזית שכל מזרק משחרר גז.
 

חן 1111

Active member
רעיון, לא לגמרי מבוסס: ייתכן שיש נתק או קצר שמופיע בגלל התנודות של המנוע. כשאתה מאיץ בדרך כלל המנוע זז קצת אחורה וכשאתה מאט, הפוך. אז אולי כשהרכב מתאמץ בעלייה, המנוע זז וזה גורם לאיזה חיבור רופף להתנתק, ואז כשאתה עוזב גז המנוע זז בחזרה קדימה וזה נפסק. תנסה לשחזר את זה בעמידה. תנענע את המנוע קדימה ואחורה. אולי זה יקרה.
זה יכול גם להיות חדירת אוויר דרך איזה צינור סדוק (ואז גם תשמע את זה), אבל נראה לי יותר שזו תקלה חשמלית.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
רעיון, לא לגמרי מבוסס: ייתכן שיש נתק או קצר שמופיע בגלל התנודות של המנוע. כשאתה מאיץ בדרך כלל המנוע זז קצת אחורה וכשאתה מאט, הפוך. אז אולי כשהרכב מתאמץ בעלייה, המנוע זז וזה גורם לאיזה חיבור רופף להתנתק, ואז כשאתה עוזב גז המנוע זז בחזרה קדימה וזה נפסק. תנסה לשחזר את זה בעמידה. תנענע את המנוע קדימה ואחורה. אולי זה יקרה.
זה יכול גם להיות חדירת אוויר דרך איזה צינור סדוק (ואז גם תשמע את זה), אבל נראה לי יותר שזו תקלה חשמלית.
למה היא מופיעה רק בשימוש בגפ"מ?
 

Kiapicanto1000

Active member
אין לי מושג

עידכון:
העסק בעייתי. המון ניתוקים וזה רק בגז. אך ורק בגז.
הניתוקים קורים בלי קשר לתאוצה אלא בכל מקרה של לחיצה משמעותית על הגז כנגד עומס, וזה כמו כיבויים קצרצרים של המנוע.
כל הדלקת אתראת אלטרנטור קצרה גם מכבה לאותה שניונת את אורות הDTL בחזית הרכב ובנסיעה בעליות לפעמים זה כמו אורגן אורות. אני מעריך שהנורות dtl שהן 21W בחזית הרכב יישרפו עקב האורגן אורות הזה...

סל"ד של מעל 3500 או 4000 זה לא קורה.
סלד סביב 3000 או מתחת זה קורה והרבה בעיקר היכן שצריך כוח כמו עליות או האצות במישור. כלומר בלחיצה על הגז.
מתקין הגז שינה פרמטרים בהזרקת הגז ואפילו העשיר התערובת (5%) בטיפונת בנזין במצבים כנגד עומס קשה אבל זה לא עזר בשיט ואפילו לדעתי אורגן האורות החמיר.

בנוסף, זה קורה רק כשהמנוע חם. ב20 דק' הראשונות לנסיעה זה לא קורה. לגז זה עובר תוך פחות מדקה. אבל אולי זאת הטעייה כי ה20 דק' הראשונות אצלי בבקרים הן כמעט רק ירידות...

יתכן חן שאתה צודק ואויר חודר. סכ"ה החיבור של מערכת הגז למנוע הוא למניפולד ע"י חיתוכים. אני לא בטוח שהוא מדוייק.

חבל שלא ניתן ל"הושיב הרכב" על מערכת שתדמה נסיעה בעומס כגון נהיגה בעלייה ואז היינו רואים מה בדיוק קורה...

אני נוטה להניח שזאת לא בעייה במערכת הגז עצמה כי מחשב הגז בודק נתוני הזרקה וכד' של הגז והכל נראה תקין. האם יש מצב שהמחשב רושם הזרקה כלשהי והמזרק גז סתום? זה לא יכול להיות או שכן?
המחשב רושם כמה זמן המזרק פתוח בכל מחזור, לא?

אני רוצה ללכת למתקין הגז ולבקש שיבטל את כל ההתאמות שעשה (כנראה הארכת ההזרקות, ההעשרה בבנזין וכד'. כלום מזה לא עזר)
ושיבדוק טכנית שיוצא גז מכל מזרק. הוא בדק איתי וראינו בועות גז והשאלה אם זה מספיק?
ובנוסף לבדוק שאין בריחת אויר בחיבור בין מערכת הגז למנוע.

סוגייה נוספת היא הפלגים. אצלי הם כולם במרווח קטן בערך 0.7. ככה זה בא מהיצרן... האם כדאי להגדיל המרווח? האם יתכן שזה מפריע רק לגז?

ודבר אחרון: האם יש מצב שפילטר האויר מפריע רק לגז ולכן החלפתו תפתור הבעייה? הוא לא נראה גמור אבל אני לא יודע כבר לאיזה כיוון ללכת.

אני מאמין שהבעייה היא קשקוש שפשוט אני לא עולה עליה וחבל על הרכב שהוא חסכוני ברמות וחוץ מהעניין הזה, הוא נוסע מעולה, במישור 140 בלי להרגיש. ממלא גז אחת ל900 קמ. זיל הזול. זאת תהיה פשלה לזרוק רכב כל כך יעיל בגלל שלא עליתי על הבעייה.
 
למעלה