למי שישנו עדיין ספק

רצח של אזרחים

נאמר שירי הנ.מ שהרג את חביב דדון ז"ל במעלות כוון למטרות קרקעיות אזרחיות בכוונה תחילה. מלבד זה, היה הפיגוע ליד מנרה שבו נהרגו שבעה – אזרחים וחיילים.
 
הושמטה ההתחלה: אפילו בכתבה שהובאה

כאן נאמר (מה שברור לכל מי שעיניו בראשו) שירי הנ.מ שהרג את חביב דדון אינו תוצאה מקרית של ירי לגיטימי על מטוסינו אלא כוון מראש לקרקע ליישוב אזרחי.
 
ואתה מציע לחזור ללבנון,

להנחית בה מהלומות ו...להמשיך לחדור למרחב האווירי שלה
שאלה קטנה מתוך סקרנות: מה ההבדל בינך לבין הימין הקיצוני?
 
ואתה מציע שנמיר דתנו לאיסלאם

איפה הצעת זאת? באותו מקום שבו הצעתי את מה ששמת בפי. טוב, למה לך להתייחס לטענה כשאפשר להתייחס לטענה אחרת?
 
הקבלה מעוותת

אדרבא! אתה מוזמן להציג את השורה התחתונה שלך: מה בעצם אתה רוצה להוכיח בעניין לבנון?
 
כבר אמרתי בשרשור קודם

בשרשור זה לא נדונה המדיניות הרצויה בעניין לבנון אלא הוצג תיאור שווא של המצב הקיים – כאילו החיזבאללה לא פוגעים באזרחים, למשל. לעניין המדיניות, יש להימנע מפעולות יזומות שפוגעות בריבונות לבנון, כגון הטיסות. יש להגיב על פעולות יזומות של החיזבאללה, כולל מעורבות בפיגועים בישראל. (גם מעורבות החיזבאללה בשטחים או בחוות שבעא, שאיננה, ע”פ האו"ם חלק מלבנון, מחייבת תגובה). בקשר להגדרת הפרת ריבונות, לא נקבל התחכמויות: גם פעולה כמו הנחת מטען מטרים ספורים מהגבול, באופן שיסכן את חיילינו בצד הישראלי שלו, נחשבת לפגיעה בריבונות. כמובן, יש לשמור על ערנות לנוכח האפשרות של חיזבאללה לפגוע בנו. (חוסר ערנות כזה גרם למותם של החיילים שתיקנו את האנטנה). בצד הדיפלומטי, יש לפעול ליציאת כוחות סוריה מלבנון, ולהתפרשות צבא לבנון בדרומה. זה לא עניין לבנוני פנימי.
 
היזהר!

אם שרון יקבל את הצעתך, להפסקת הפעולות היזומות הפוגעות בריבונות לבנון, תושג רגיעה מוחלטת בגבול! למה יוכלו אנשי הימין להיטפל במקרה זה? "מטרים ספורים מהגבול" - מאיזה צד שלו? אם מהצד הלבנוני, אז מה אכפת לנו? "המעורבות" של לבנונים בשטחים הכבושים (כולל חוות שבעא) אינה "פחות חוקית" מהימצאותנו-אנו שם. לא "חוסר העירנות" גרם למותם של החיילים, אלא חיסול איש החיזבאללה בלבנון. היה ברור שהתגובה תבוא מוקדם או מאוחר. הנעשה בתוך לבנון הוא כן עסק פנימי של לבנון, ובוודאי לא שלנו. בדיוק כמו שהנעשה בארץ הוא עסק פנימי שלנו ולא של הלבנונים.
 
אכפת לנו, כי המטען מסכן אנשים בצד

הישראלי. זה לא פלפול אלא מקרה שקרה. מדוע הכיבוש הסורי בלבנון אינו ענייננו, ואסור לנו אפיל למחות כנגדו, ואילו הכיבוש של שטחים (שאינם לבנון) בידי ישראל הוא עניינה של לבנון ומותר לחיזבאללה לפעול באלימות כנגדו? (יש לציין שתמיכתם בארגוני טרור אינה מוגבלת לפעולות בשטחים). לגבי מקרה האנטנה, זה בלי ספק היה מחדל טקטי שנבע משאננות יתרה. העובדות הן שהחיזבאללה הוא ארגון איסלאמי-קיצוני חמוש, ששולל את קיום ישראל, קשור בברית עם איראן, ופרוש ממש מעבר לגבול. ההיגיון הבריא מחייב לשמור על ערנות.
 
אם לבנון תרצה להילחם

בכיבוש הסורי, זו תהיה זכותה להזמין את מי שהיא רוצה לעזרתה. לפי שעה טרם שמעתי שהופנתה לישראל דרישה כזו.
 
גם אם זה נכון

אסור בתכלית האיסור לרצוח/להרוג חייל וזה בשום אופן לא לגיטימי אותו ארגון שרוצח חייל רוצח גם אזרחים ולכן אי אפשר לקרוא לפעולות נגד חיילים לגיטימיות אלא אם כן אתה תומך טרור
 

iceviper

New member
תשמע

או שתציג טיעונים קונקטיים ותסביר לי מדוע חייל שנהרג בקרב נחשב כאילו נרצח או שאל תגיב.
 

Haemek

New member
שלושת החיילים שנחטפו ונרצחו בכלא

בלבנון על ידי החיזבללה, עם ידים כפותות. אני מניח שאתה טוען שהם נהרגו בקרב ומגיע להם כי הם חיילים ולא אזרחים, וזה בכלל לא היה רצח?
 

iceviper

New member
זה סופי?

הגירסא שאני שמעתי גורסת כי הם נהרגו במקום.
 
היה כתוב בעיתונות הישראלית

שלפי הסימנים הלבנונים ניסו להציל את חייהם, אך הפציעות היו אנושות. אולי פֶרמָה יודע יותר טוב? אולי יש לו אינפורמציה ממקור ראשון? השורה התחתונה היא, שפֶרמָה זה מתגעגע מאוד לקטיושות הנוחתות על קריית שמונה. הוא ינוח ולא יֵרָגַע עד שיצליח להחזיר מצב נחמד זה (הקטיושות בקריית שמונה וההרוגים בלבנון) לקדמותו.
 

אשרת

New member
אתה יכול להביא קישור לידיעות שאתה

מדבר עליהם? כי אני לא זוכרת שאני קראתי באחד העיתונים הישראלים (וסלח לי שהארץ הוא לא ממש מקור אמין ואובייקטיבי במיוחד) על כך ש"המלאכים" מלבנון ניסו להציל את שלושת החיילים...
 
זה היה בידיעות אחרונות,

שהוא, כידוע, אלוף האמינות (לעומת הארץ, שהוא "שמאלני" מדי לטעמה של שינוי
). הלבנונים רצו את השבויים חיים לא כי הם מלאכים, אלא כקלף מיקוח חזק יותר, לשחרור הלבנונים החטופים בידי המלאכים הישראלים (ר' ערך "החוקר ג'ורג'").
 

אשרת

New member
רק עיתון "הארץ" , עושה רושם,

מפרסם כל מיני הודעות שונות ומשונות של גוש שלום.. מודעות שלא ממש ראיתי אל בידיעות ולא במעריב.. עכשיו, תגיד לי, עיתון הארץ נראה לך עיתון בעל אורינטציה של מרכז או שמאל מתון? הלבנונים או החמבלים של החיזבללה?!
 
לא ידעתי שחיזבאללה הם סינים

וחשבתי לתומי שהם לבנונים. הם נלחמו לגרש אותנו מארצם, וזו היתה זכותם.
 
ואתה ודאי מצדיק גם את העובדה

שלא דיווחו למשפחותיהם על מצבם, והציגו מצג שווא כאילו הם חיים. הכלל פשוט: ישראל תמיד טועה, ישראל תמיד אשמה, אויביה תמיד צודקים וצדיקים.
 
למעלה