למה פרודו עוזב בסוף הסרט?

maglor

New member
בספר

זה מוסבר הרבה יותר טוב, בעצם ארוון אמרה לפרודו שאם הוא ירגיש שקשה לו עם הפצעים גם הנפשיים וגם הפיזיים הוא יוכל לקחת את מקומה באונייה שעוזבת את הארץ התיכונה. הערת אגב העלף (או בן-לילית מה שאתם מעדיפים) שעומד עם אלרונד הוא קירדן בונה הספינות, שמופיע גם בסילמריליון. ועוד דבר פירוש השם אלרונד הוא כיפה (כאן הכוונה לכיפת השמים) מלאת כוכים או שמים.
 

Y. Welis

New member
אלרונד הוא אכן 'כיפת הרקיע'

וראה במילון שכאן, שמשער שאלמנט ה'אל' אינו כוכב דווקא, כמו בשמות בניו, אלאדאן ואלרוהיר.
 

maglor

New member
התבססתי על האטימולוגיות...

בספר החמישי של ההיסטוריה של הארץ התיכונה, אם תיסתכל בערך EL.
 

Y. Welis

New member
תחת השורש -ROD

וגם כמו שציינת Starry sky, בשורש -EL. נראה שאפשר גם כך וגם כך.
 

•aniviel•

New member
אם פרודו עלה לאנייה..

רק בזכות העובדה שארוון נתנה לו את המקום, אז איך בילבו, גימלי וסאם הורשו גם להפליג בסופו של דבר?
 

הרמוני

New member
רגע רגע רגע....

סאם?! סאם לא עלה על שום ספינה הוא נשאר בפלך, על גימלי היה כתוב באיזה מקום שהוא ולגולאס המשיכו לחקור את הארץ התיכונה או משהו כזה ואז אולי הפליגו ביחד על ספינה למערב כי הם לא רצו להיפרד. ולגבי בילבו אני לא יודעת.
 

•aniviel•

New member
תקראי בסוף הספר...

את הAPPENDIX (אין לי מושג איך לכתוב את זה בעברית או באנגלית אבל לא משנה חח) קראתי אותם וכתוב שם שלאחר מותה של רוזי גם סאם מפליג לארצות האלמוות
 

הרמוני

New member
ווואווו אוקיי...

לא ידעתי את זה.... אבל לא נותנים שם תשובה לשאלה שלך?
 

•aniviel•

New member
לא

כי בגלל שזה לא ממש חלק מהספר אלא רק בAPPENDIX כתוב כזה רק שורה - רק שהוא עוזב אני גם לא מבינה איך גימלי קיבל את הרשות להפליג, אז כן, הוא ולגולאס חברים מדהימים אבל האם זה מספיק? בטוח יש עוד סיבה אני בזמנו חשבתי שאולי כל אחוות הטבעת קיבלה רשות להפליג, אז למה מרי ופיפין לא הפליגו?
 

הרמוני

New member
לא נראה לי שזה קשור לאחווה...

ובקשר לגימלי יכול להיות שהחברות עם לגולאס כן הספיקה להשיג לו מקום על הספינה, כמו שאומרים: כשיש פרוטקציה מי צריך קשרים? חיחי... אבל ברצינות, אני לא ממש יודעת יכול להיות שאין בשום מקום הסבר או שצריך לחפש טוב טוב טוב בכל כתבי טולקין...
 

Y. Welis

New member
Appendix = נספח. וכן, גם סאם הפליג

למערב, כי גם הוא היה נושא הטבעת, ולו לזמן קצר, והיה משרת נאמן לאדוניו.
 

Pippin Took

New member
אממ.. כמה שאלות...

רואים שפרודו בסוף נפרד מסאם, אז איך הוא מפליג איתו מהארץ התיכונה? וגם... לא אומרים שזאת היתה הספינה האחרונה לשם? ו.. (אני לא קראתי עדיין את הספרים אבל אני בשלבי קריאה...) האם אפשר לחזור מהארץ הזאת אחרי שמפליגים אליה?
 
תשובה לשאלה הראשונה...

הוא לא מפליג איתו... פרודו מפליג עם בילבו, גנדאלף ובני-הלילית, סאם חוזר לפלך ולרוזי ולילדיו. נדמה לי שלא מדובר על חזרה מן המערב, אבל מומחים גדולים ממני יתנו לך תשובה מדויקת.
 

p r u d e n s

New member
אף פעם לא הבנתי.../images/Emo182.gif|מרי|

למה קוראים לאלפים "בני לילית"? אני כרגע קוראת את הספר הראשון, אבל זה מציק לי. הכוונה ללילית-העוף הדורס? (כן אני קצת טיפשה, אל תצחקו עליי
)
 

Y. Welis

New member
הכוונה ל'לילית' כשם ליצורים על-

טבעיים. בתלמוד מוזכרים שלושה שמות עבורם - 'רוחין' (רוחות), 'שדין' (שדים) ו'לילין' (ליליות וליליים או 'בני-ליל/בני לילית'). השיוך של לילית לשטן נעשה בקבלה והיה מאוחר יותר. הרעיון לתרגם כך את Elf היה של חוקר התנ"ך הפרופסור טור-סיני, והמונח הופיע במילון עברי-גרמני בשנת 1929, שהודפס גם בארץ. מכאן לקחה אותו מתרגמת המהדורה הראשונה.
 
למעלה