למה אני אוהבת לגור בארץ

costaet

New member
מה לעשות שאין עומק בדברים

אתה טוען שההטבות שקבלו העולים עזרו להם לקבל בגרות בהמשך.
אתה מוזמן לפרט את ההטבות שקבלו העולים וציין איך זה עזר לקבל בגרות.
ונכון שהמעט שקבלו באמת עזר קצת, ממש קצת, אבל בהרבה מדינות אחרות מקבלים יותר עזרה, לאו דוקא כעולים אלא כתנאים סוציאלים כל עוד אין הכנסה במשפחה, אם אתה מגרמניה אתה אמור להכיר את זה, כי כמו שאמרת בגמרניה יש הרבה טפילים שחיים מספיק טוב בלי לעבוד על חשבון המדינה. לכן עולה לגרמניה היה חי יותר טוב מעולה לישראל עד שכל אחד הסתדר (או לא..) כלכלית. אותו דבר תקף גם למדינות אחרות (ברור שלא לכולן).
 

tomi32

New member
אבל מי שעלה לישראל לא משווה לגרמניה

ההשוואה של אדם היא למה שהוא מכיר וכאן הסיפור מאד פשוט.
אנשים ברחו ממדינה עניה ואנטישמית והגיעו לישראל שנתנה להם אזרחות וסל קליטה מהיום הראשון בלי שום התניה.
הם לא צריכים להשתחוות כל בוקר, אבל היחס שעולה כאן בשרשור (שלמיטב ידיעתי לא מייצג את בני הדור השני שבהחלט מבינים עד כמה הם זכו בכך שהגיעו לישראל) פשוט דוחה.

אגב, גרמניה היא מקרה מיוחד בעניין היהודים מבריה"מ לשעבר, כי מסיבות מובנות היא נמנעה מלבדוק בציציות של מי שהכריז על עצמו כיהודי והכירה בו ככזה.
 

costaet

New member
ופה אתה טועה!

אין לי בעיה להגיד שבישראל יותר טוב מהמהדינה שממני עליתי, זה לא אומר שאני צריך להלל את ישראל כל ימי חיי כי אני יודע שאם ההורים שלי היו עולים במקום לישראל לגרמניה, ארה"ב, קנדה או אוסטרליה, כנראה שמצבם ומצבי היה יותר טוב מבישראל. זה לא עניין של לירוק או לא, זה עניין של להבין אובייקטיבית שזה מקום יותר טוב מאיפה שחלק הגיעו אבל פחות טוב מאפשרויות אחרות שהיו פתוחות במזנו ובגלל סילוף מידע ורמאות הרבה ממי שהגיע התאכזב ועשה מאמצים לעזוב למקום אחר.

אז אני צריך להגיד תודה שישראל זה לא מצרים או אירן? תודה...
 

tomi32

New member
ברור לי שאתה לא אומר תודה על כלום

אין אף מדינה שקיבלה את הנמלטים מבריה"מ כמו ישראל. גם אם גרמניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה עמדו בתור כדי שהוריך יגיעו אליהן עם סל קליטה (ואני מסופק בכך), בקשר לסבים שלך שהגיעו לגיל בו רק מקבלים שירותים מהמדינה בלי לתת כלום, המצב שונה ואין אף מדינה שנתנה להם תנאים, בלי הגבלה, בלי מכסות, כמו ישראל.
בכל מקרה, לא ברורה לי הגישה שאם יש משהו יותר טוב, לא מכירים תודה למי שהיטיב איתך. לפי ההיגיון שלך יש מקום אחד בעולם שהוא "הכי טוב" וכל מי שמקבל תמיכה בהגירה למקום אחר כלשהו לא צריך להכיר תודה על כלום. זה לא הגיוני ולא נכון.
 

costaet

New member
יש הבדל בין להגיד תודה על זה שקיבלו אותי

לבין להלל את המדינה על עצם היותה מדינה יחסית נורמלית.
האם כשאני הולך ברחוב אני צריך להודות לכל בן אדם שלא נותן לי סטירה?
ושוב אתה לא לוקח בחשבון שחלק גדול מהעולים "קצת" רומו לגבי ישראל, אז לא הייתה ממש דרך לדעת באמת מה הולך במדינה ואנשים קבלו כמובן מאליו את מה שספרו להם שכמובן התגלה כשקר, לולא אותם שקרים כנראה שלא היו מליון עולים אלא אולי 100 אלף..
האינטרס של רוב העולים היה להגיע למקום הכי טוב שהם יכולים וזה מה שהם חשבו שהם עושים כשהחליטו לעלות לישראל, כשעלו הבינו שזה לא מה שציפו. אז נכון תודה רבה שמדינת ישראל קיבלה את כל העולים, אבל לא צריך להגזים עם ההילולים כי בסופו של דבר רימו את רובנו, תודה גם על זה.
 

tomi32

New member
נו, אז התקדמנו ויש תודה

בקשר לרמאות, זה ממש לא אישי.
העליה היתה עוד נושא בפוליטיקה הבינלאומית בה מדינות פועלות לפי אינטרסים ולאו דווקא משיקולים הומנים (בוודאי כאשר אין סכנת חיים באף אחת מהאלטרנטיבות). אם ארה"ב או קנדה היו חושבות שהעליה הזו תעזור לפריחת הכלכלה שלהן, הן היו נלחמות עליה יותר. בפועל, לישראל העולים היו חשובים יותר ולכן היא זכתה (עם או בלי מרכאות) בכל העולים - מגיל 0 עד 120. אגב, לא ראיתי שבמקרים אחרים ארה"ב מעודדת עליית קשישים (אף אוכלוסיות איכותיות בהרבה מאשר זו שעלתה מבריה"מ לשעבר), כך שלפחות לגביהם ישראל היא כנראה לא המקום הכי טוב, אלא המקום היחיד שהיה מוכן לקלוט אותם בהמוניהם, עם סל קליטה מהיום הראשון.
 

costaet

New member
תודה יש, אבל

אני לא מרגיש שאני צריך להלל, או לא לראות דברים בצורה אובייקטיבית בגלל זה.
לגבי הקשישים, אני לא בקיא בפרטים אבל בסך אני מכיר לא מעט קשישים שעלו לגרמניה וארה"ב, בעיקר לגרמניה, בגיל פנסיה, וכן אולי לא קיבלו מענק קליטה ככזה, אבל דאגו להם למגורים וכל מה שצריך יותר ממה שקבלו או מקבלים קשישים בישראל. כמו שאמרתי אני לא בקיא באיך הם הגיעו לשם, או ככל העולים הצעירים היהודים או כי ילדיהם עלו איתם, לא יודע.

בקיצור, יש על מה להגיד תודה (בערך) אבל ממש לא להלל או להשתחווה בפני המדינה שבסופו של דבר פעלה מרצונה ולא מדאגה לאף אחד אחר, פעלה בדרכים שבמקרה הטוב, גבוליות.
ולהגיד למישהי מצטיינת שהגיע רחוק, שזה רק בגלל שהיא בישראל ושהיא לא הייתה מגיע לאותם הישגים במקומות אחרים זה טיפשות (כאשר המקומות האחרים זה מדינות מערביות באירופה ולא אפריקה כמובן), רוב הסיכויים שהייתה מצטיינת עוד יותר כי דוקא שם הייתה מקבלת תנאים טובים יותר כי לא חסר מקומות עם תנאים סוציאלים טובים יותר. ולא רק זה אלא לזלזל בכל הרוסים כעם ולהגיד שרק בישראל הם מצליחים לעשות מעצמם משהו ושהם חיים כטפילים במקומום אחרים או שההשכלה שלהם לא שווה כלום (במיוחד שבארה"ב לדוגמא רוסי ממוצע מרוויח משמעותית יותר מישראלי ממוצע) זאת לא רק טיפשות אלא גזענות.
 

beatman

Member
מה זה "תודה" מבחינתך ?

איך עולה מבריה"מ צריך להודות לישראל ? במה זה צריך להתבטא ?
 

Besessenheit

New member


לגמרי צחקתי :)
 

beatman

Member
קצר וקולע


"הנחה על טוסטר אובן שההורים שלי קיבלו ב91 לא עזרה לי לסיים בגרות ב2004"
 

beatman

Member
ולהגיד שגסות רוח קשורה לאשדוד מצביע על עודף

נימוס ?
 

beatman

Member
אילו תנאים כלכליים בדיוק ??

אמנם נתנו מענק קליטה (ובהחלט תודה למדינה על כך), רק שהוא הספיק לחודשים ספורים בלבד.
העולים ברובם המוחלט עובדים קשה ומשרתים בצבא וטוחנים מילואים והחזירו למדינה את הסל קליטה בריבית דה ריבית אז אל תבוא בטענות.

אחוז נכבד מהעולים עובדים בעבודות פשוטות בשכר נמוך ולמדינה אין כאן שום קשר לאפשרות של "למידה בשקט".
אם כבר החינוך מהבית אפשר לאותם ילדים ללמוד ולהתקדם.
אנוכי גם תושב אשדוד, וגם אצלי בתקופת התיכון היו הרבה תלמידים יוצאי בריה"מ שבאים מרקע כלכלי-חברתי שנחשב נחות בישראל והצליחו ללמוד לא רע וחלקם הצטיינו.
 

beatman

Member
אני במקיף הקריה

לא הצלחת להיכנס לרפואת שיניים בארץ ? או שהחלטת ללמוד שם בלי קשר ?
 

Besessenheit

New member
תמיד רציתי ללמוד בקריה!

אבל עשו לי בעיות כי לא גרתי קרוב לשם...

וניסיתי פעם אחת בארץ - עוד במהלך הצבא, לא התקבלתי - ומגיל 16 רציתי ללמוד בגרמניה - למדתי בזמנו עד סוף רמה B1 במשך שנה וחצי, אחרי זה הפסקתי - 3 שנים לא דיברתי מילה בגרמנית, וממש כלום זמן אחרי הדחיה בארץ החלטתי להגשים את חלום חיי :)

כנראה שאני באמת צריכה להגיד תודה למדינת ישראל שהודות לה אני כאן :)
 

beatman

Member
אפשר לשאול מדוע לא התקבלת ?

הציונים שלך מאוד גבוהים.
 

Besessenheit

New member
כי בארץ ממציאים עוד מיליון מבחנים

בתל אביב קיים מבחן מור - אתה מוזמן לקרוא עליו אם אתה רוצה...
ובעברית היה שלב של מבחנים תלת מימדיים שעברתי ואז היה ראיון שבו המראיינים ממש התלהבו ממני (יש לי רקע משפחתי מאוד גדול בתחום בנוסף) ובכל זאת התברגתי רק לרשימת ההמתנה
 
למעלה