"לא נתן להאמין באביוגנזה
משום שאינה מעשיה אלא תאוריה מדעית. נתן להאמין בנכונותה או לאו." --------- כמובן, לכך התכוונתי. להאמין בנכונותה או לאו. "אינצאגי נתן את האפשרות להתרחשות האביוגנזה." --------- אשרי המאמין באינצאנגי. במסגרת האמונות שאני מאמין בהם, לא נכלל דבר והיפוכו. אני מאמין כמובן שהבורא הכל יכול יכול לחולל דבר והיפוכו, אך לא שדבר והיפוכו כזה יכול להכלל במסגרת הבנת האדם. כלומר, אם תאוריה מסויימת היא בלתי סבירה מבחינה מדעית, אז היא אינה יכולה להיות סבירה ובלתי סבירה בו זמנית, מבחינה מדעית. אתה רשאי להאמין כמובן שאינצאגי, שכה רב כוחו, במקום לברוא ישירות את מה שרצה, בחר בדרך הדרגתית כלשהי, ובאופן ניסי, למרות ועל אף חוקי הטבע, דחף וגלגל תרחיש אביוגנזי. כלומר, למרות שהסביבה הכימית שהוא ברא בכדה"א אינה תומכת ביצירת נוקלאוטידים בריכוז 7-^10 מולר בכל האוקיינוס, באופן ניסי, בכוחו של אינצאגי הם נוצרו. למרות שמבחינה כימית אין שום סבירות שנוקלאוטידים יתחברו לשרשרות חד מימדיות ארוכות, באופן ניסי הם התחברו. למרות שאין שום סבירות ששרשרת RNA דמיונית כלשהי שהיתה בעלת יכולת שכפול עצמי, תשתנה לכל ארכה באלפי אחוזים ועדיין תהיה בעלת יכולת שכפול עצמי, באופן ניסי היא שמרה על יכולת השפכול העצמי, וכן הלאה. אבל זו אינה אביוגנזה. האביוגנזה טוענת שללא התערבות ניסית, ורק מבחינה מדעית, ומתוך תכונות החומרים שהיו בכדה"א, התאפשרו תהליכים שסבירותם אינה אפסית. אז אם אינצאגי גרם לך להאמין שתהליך הנוגד את הטבע, התרחש מכוחו הניסי, ובכל זאת הוא תהליך טבעי, אז אכן רב כוחו של אינצאגי שהביאך להאמין בדבר והיפוכו, ועוד לקרוא לכך "תאוריה מדעית". "כיצד הוא שולל את האביוגנזה ?" ---------- כאמור, הוא אינו שולל אביוגנזה ניסית. אבל אביוגנזה שאינה ניסית, אם אפשרית, שוללת את הצורך להאמין בו. ואם אינה אפשרית, אז האמונה בבורא תבוני מחוייבת. ואם בורא תבוני מחוייב, אז הוא יכול לברוא גם באביוגנזה ניסית, אם ירצה, אך אם אביוגנזה שאינה ניסית אינה אפשרית, להאמין שבנס הוא עשה שאביוגנזה ניסית תהיה לא ניסית, זה מעבר לכוחותיי.