לימוד אותיות

יש משחק מאד חמוד של meggos

אאל"ט - לוח אלקטרוני כזה עם אותיות, צבעים, צורות, מספרים - שאומר את האות/מספר כשלוחצים ומילה שמתחילה באות - ולמעלה יש אפשרות לכפתור חידה שאז זה שואל את הילד נגיד, למצוא את האות א' וכו' ו- הבן שלי ממש אהב את זה (קניתי לו את זה כתעסוקה לאוטו לפני שנה+-) ולמד משם בצ'יק את כל האותיות (הוא בן 3 עכשיו) ועכשיו אנחנו משחקים הרבה (למשל באוטו כשאני לא רוצה שירדם) בלשאול באיזו אות מתחילה מילה, או איזו מילה מתחילה באות, או משחק של רמזים - למשל, אני רואה משהו שיש לו גלגלים ומתחיל באות א'....והוא צריך לנחש מה
 

בוליפלג

New member
מגנטים של אותיות (בחנויות הצעצועים)

ולאופציית ה'עשה זאת בעצמך' - אפשר להדפיס אותיות בכל גודל רצוי מה'וורד' - לצבוע ולהדביק על: קרטון / פוליגל / מפל / סול - ואז לחתוך את האותיות ולהפות אותן לקשיחות ורב פעמיות. ולגבי ה'לימוד' - תוך כדי משחק באותיות פשוט אמרי את שם האות. התחילי ממילים מאד קצרות וכאלה שהן בעלות משמעות עבורו: כמו אמא, אבא, שמו, וכד'... תהנו
 

leezi

New member
מבקשת להזהיר מפני זה...

גם אני קניתי בשל התלהבות גדולה של הילדה, אבל חברה רופאה הזהירה אותי שבמיון הגיעו הרבה ילדים בגלל זה, הם שמים בפה והמגנטים קטנים ונופלים ועושה צרות נוראיות בבטן פשוט העליתי לארון (אני צריכה לזרוק אבל זה היה קשה מידי..)
 

בוליפלג

New member
אז לנו יש כאלה מסול שהמגנט שלהם שטוח וגדול,

שלא בדיוק ניתן לבליעה (יותר מנאמר, גיר לצביעה). אלו הרגילים טובים לילדים בוגרים יותר, וכמובן לפעילות תחת השגחת ההורה.
 

רונית י

New member
מאוד פשוט

פאזל של האותיות מעץ, לעשות יחד איתו. הבן שלי למד ככה את האותיות בדפוס ובכתב הוא למד כשכתבנו על הלוח (לוח מחיק שיש לנו) על הלוח גם כותבים מילים ומציירים ציור ואז מציינים את האותיות הרלוונטיות. חשוב לי לציין שהוא ביקש אחרת לא הייתי מלמדת אותו.
 

לימיצ

New member
בגיל 3.7 מלמדים בגן בפול גז?...

לא מסתדר לי.. אצלנו ליבי נחשפה בדיוק בגיל הזה לאותיות כי התחילה ללכת לגן עיריה..ואני שחיפשתי משהו לעשות ולעסוק בו התחלתי ליצור אותיות מבדים עם השם שלה,ואז עוד חברה ביקשה ועוד אחת..וההיסטוריה (והאותיות האישיות שלי) נכתבה לה
תראי. בגיל 3.7 הוא לא אמור להכיר את הא-ב, אולי בכללי, אבל לא יותר מזה.. מה שכן מלמדים בגן זה לכתוב את השם של כל ילד. ובזה הייתי מתחילה איתו- באויות של השם שלו. כשזה יושרש אצלו (וזה לוקח זמן, בהתחלה הוא יכתוב הפוך ולכל הכיוונים וזה מצוין), ואח"כ עוברים לשם המלא שלו ואח"כ לשם של החבר הכי טוב. זה יותר קל לו כי הוא גם נחשף לזה בגן שם רושמים את השם שלהם על כל עבודה שהם עושים. בעקרון את ה"לחץ" (וגם זה לא היסטרי) שמים יותר על הבוגרים בגנים שעולים לגן חובה בשנה הבאה שם ליבי נמצאת היום (בטרום, לא בחובה). היא למדה לכתוב את האותיות של שמה ושל מתן ושל 4 חברות קרובות, וכל פעם שהיא רואה שם חדש על בגד גוף שעשיתי או על תיק ספר היא מנסה לקרוא, לפעמים מצליחה ולפעמים אני מלמדת אותה...כלומר בגיל כמעט 5 היא עוד לא שולטת בכל האותיות, כן יודעת לכתוב כמה מילים (ליבי, מתן, רום, אמא, אבא, שלי, אוהבת, באהבה), ומעתיקה ססמאות "מזל טוב, חג שמח" וכל הזמן שואלת וככה לומדת עד קצת כל פעם....
 
בשבילי זה שהוא יודע

לזהות אותיות בעיתון זה פול גז כשהוא מראה לי אותיות בעיתון ואומר לי שמהאות הזאת כותבים נגיד בית בזמן שלא ידעתי שמלמדים אותם אותיות זה פול גז............
 
הילד שלך נמצא בשלב שנקרא

ניצני אוריינות וזה מתאים לגיל שלו. ילד בגיל הזה מתחיל להתעניין באותיות, לדעת את שמו ואף לנסות לכתוב צורה ילדית (סימנים שלו נראים כמו קשקוש). ממליצה לכתוב בגוגל ניצני אוריינות. בכל מקרקה, הייתי זורמת איתו. לא צריך לקנות דווקא משחקים אלא להמשיך לעודד אותו בכיוון, לעלעל ביחד בעיתונים ולבחור אות גדולה ולחשוב אלו מילים נפתחות באותו צליל וכו'. אם ילד מתעניין, אז למה לא? הוא לא ידע מחר לקרא אבל בהחלט יבוא יותר מוכן לגיל 5 שאז מתחילה מוכנות לקריאה. והיום בגלל כל מבחני המיצב ביסודי, יש תוכניות לקידום האוריינות בגנים וזה בהחלט נובע גם מלחץ דעת הורים. כל רצון ללמידה וסקרנות של ילד היא מבורכת, לא לנסות לקדם אותו בעל כורחו אלא לזרום איתו. אפשר להכין מבצק אותיות שהוא מכיר או מפלסטלינה, להדביק תמונות שמתאימות לאות שהוא מכיר ועוד. להשתמש בסקרנות הזו לקדם עוד מיומנויות חשובות אחרות לקריאה וכתיבה (כל פעילות מוטורית עדינה טובה לכך). טוב שיש לו אמא ערה, ומה שנותר לך לעשות הוא לחפש מידע (יבורך האינטרנט) ולהשתמש בידע שיהיה לך:)
 

יה-יה

New member
אפשר גם לאכול אותיות

יש ערכת שבלונות של אותיות. אופים ואוכלים (בכל אופן, זה הסדר הרצוי
). (נקרא ''אפייה באותיות'', נדמה לי) אני קניתי לפני זמן מה בסטימצקי במחיר של 29 ש"ח (היה במבצע, כמדומני).
 

lionats

New member
שלי למדה עם פאזל פשוט של אותיות

היא גילתה עיניין מאוד מאוד מוקדם וכבר כמה חודשים שולטת לגמרי, את הלמידה היא התחילה עם פאזל אותיות שסקרן אותה והיתר...שלטים, עיתון, הכל מסקרן אותה. היום היא כבר בשלב של מה מתחיל באות וכו'...מה שאני מנסה להגיד זה לבדוק עם ההצעות של הבנות פה מה מושך אותו פאזל צעצוע אחר מגנטים עוגיות שלטים וכו' וללכת בקצב שלו כי עם כל הכבוד כולם בכיתה א' הולכים וקוראים כך שאין ממש מה למהר (אלא אם יש לכם ספידי גונזלס בבית, חמסה חמסה שרצה מהר מהר...ומבקשת גרייה מתמדת)
 

פלגיה

New member
פשוט מראים לו

בהתחלה את האותיות ה"מיוחדות" (כלומר אלה שבשם שלו, וגם אלה שנראות יוצא דופן - ל', ש'...) ואחר כך בהדרגה את כל השאר. על ספרים (שלו, שלכם) באותיות מגנטיות, על שלטים וכו'. הבת שלי, בת 3.7, מאוד אוהבת את הספר "לאכול, להתפלל, לאהוב" כי יש לו המון למ"ד על הכריכה
 
למעלה