בהחלט יש בעיות עם הסובסידיות
כאשר הסובסידיות לא באמת, בשביל הפעלה שוטפת של התחבורה הציבורית, יש בזה בעיות.
בדו"חות שונים של מבקר המדינה, למשל מפורט מה, שקרה בסובסידיה ל"דן": בין היתר הייתה התחייבות, שיהיה תגבור בשירות האוטובוסים. בפועל לא רק, שלא היה תגבור, אלא שלא יצאו כל הנסיעות, כמתחייב בלוח הזמנים. לא זו בלבד, אלא שהסובסידיה הייתה מיועדת לשירות התחבורה הציבורית של "דן". בפועל הכסף זלג לחברות בת שונות, בקבוצת "דן", על-אף שזהו לא היה מיועד לשם.
גם ב"רכבת ישראל" ובחברות אוטובוסים אחרות, לא יהיה מפתיע אם יש בעיות כאלה ואחרות.
בהחלט יש בעיות עם הסובסידיותהסובסידיות לאוטובוסים הן המקור לחלק גדול מהבעיות.
אין שום סיבה שבעולם שהמדינה תסבסד את חברות האוטובוס בהיקפים כ"כ גדולים.
הרי ברור לחלוטין שתחבורה ציבורית זולה בהרבה מרכב פרטי- חופשי חודשי בגוש דן עולה בערך עשירית מאחזקה של רכב פרטי. וכמה אנשים עברו לתחבורה ציבורית בגלל ההפרש האדיר הזה? אם העלות של הנסיעה באוטובוס תוכפל פי שניים- כמה אנשים יעברו לרכב הפרטי?
טוב תעשה המדינה אם היא תקצץ בעשרות אחוזים את הסובסידיות לאוטובוסים, תעלה באופן משמעותי את מחירי הנסיעה, תחזיר את הכסף לשכבות החלשות בדמות הגדלת החזרי ההשתתפות בתח"צ במקום העבודה ו/או מס הכנסה שלילי והגדלת ההנחות לאזרחים ותיקים וילדים (שלא עובדים) ובתמורה תשפר באופן משמעותי את השירות בקווי האוטובוס.
כאשר הסובסידיות לא באמת, בשביל הפעלה שוטפת של התחבורה הציבורית, יש בזה בעיות.
בדו"חות שונים של מבקר המדינה, למשל מפורט מה, שקרה בסובסידיה ל"דן": בין היתר הייתה התחייבות, שיהיה תגבור בשירות האוטובוסים. בפועל לא רק, שלא היה תגבור, אלא שלא יצאו כל הנסיעות, כמתחייב בלוח הזמנים. לא זו בלבד, אלא שהסובסידיה הייתה מיועדת לשירות התחבורה הציבורית של "דן". בפועל הכסף זלג לחברות בת שונות, בקבוצת "דן", על-אף שזהו לא היה מיועד לשם.
גם ב"רכבת ישראל" ובחברות אוטובוסים אחרות, לא יהיה מפתיע אם יש בעיות כאלה ואחרות.