כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
הזמן שטרחת לכתוב את תגובתך ארוך יותר מזמן הקריאה.

לא, היא יעילה כמו תחבורה ציבורית בערים גדולות בעולם
שבהן ההחלפות והתדירות נוחות וקלות בהרבה.
מעבר לכותרת לא קראתי, סליחה, אבל המגילה הזאת היא מעליי לכוחותיי בשעה הזאת.
הבהרתי בדיוק למה אני מגיבה ולמה התייחסתי בשרשור הזה. לא אני העליתי את ההשוואה לזמנים ברכב פרטי.
אתה הצעת לי (בלי להתבלבל...) הצעה שהייתי מוסיפה לי לפחות חצי שעת נסיעה ולא חוסכת לי כלום.
מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שבדיונים איתך אתה לא מפסיק להציע לי הצעות לתחבורה ציבורית שפשוט לא רלוונטית לי וממשיך לדבוק בתח"צ בישראל תוך התעלמות מביקורת מוצדקת, אני באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון איתך. אילו לא הייתי בחו"ל ולא הייתי מתנסה במציאות אחרת, הייתי חושבת שאולי זו פנטזיה פרואה. אבל הייתי ונסעתי, ו"אם תרצו, אין זו אגדה".
הזמן שטרחת לכתוב את תגובתך ארוך יותר מזמן הקריאה.
ובחו"ל אני מניח שהיית במרכזי הערים, בהם התח"צ יעילה מן הסתם. אבל בשכונות... גם בישראל התח"צ במרכזי הערים טובה ותדירה ולא צריך להמתין זמן רב לרוב היעדים שצריך להגיע אליהם.
&nbsp
תקראי, יש לי הרגשה שדווקא הפעם נגיע לאיזשהי הסכמה. וההסכמה היא שהרכב הפרטי מנצח כמעט תמיד את התח"צ אלא אם כן משלבים תח"צ במונית ספיישל (ספיישל - לנסיעות קצרות).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, לא ולא. לילה טוב.


הזמן שטרחת לכתוב את תגובתך ארוך יותר מזמן הקריאה.
ובחו"ל אני מניח שהיית במרכזי הערים, בהם התח"צ יעילה מן הסתם. אבל בשכונות... גם בישראל התח"צ במרכזי הערים טובה ותדירה ולא צריך להמתין זמן רב לרוב היעדים שצריך להגיע אליהם.
&nbsp
תקראי, יש לי הרגשה שדווקא הפעם נגיע לאיזשהי הסכמה. וההסכמה היא שהרכב הפרטי מנצח כמעט תמיד את התח"צ אלא אם כן משלבים תח"צ במונית ספיישל (ספיישל - לנסיעות קצרות).
לא, לא ולא. לילה טוב.
 
תקראי את התגובות של הרוכב שחי בפרברי לונדון והתחץ שם לא משהו

לא, היא יעילה כמו תחבורה ציבורית בערים גדולות בעולם
שבהן ההחלפות והתדירות נוחות וקלות בהרבה.
מעבר לכותרת לא קראתי, סליחה, אבל המגילה הזאת היא מעליי לכוחותיי בשעה הזאת.
הבהרתי בדיוק למה אני מגיבה ולמה התייחסתי בשרשור הזה. לא אני העליתי את ההשוואה לזמנים ברכב פרטי.
אתה הצעת לי (בלי להתבלבל...) הצעה שהייתי מוסיפה לי לפחות חצי שעת נסיעה ולא חוסכת לי כלום.
מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שבדיונים איתך אתה לא מפסיק להציע לי הצעות לתחבורה ציבורית שפשוט לא רלוונטית לי וממשיך לדבוק בתח"צ בישראל תוך התעלמות מביקורת מוצדקת, אני באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון איתך. אילו לא הייתי בחו"ל ולא הייתי מתנסה במציאות אחרת, הייתי חושבת שאולי זו פנטזיה פרואה. אבל הייתי ונסעתי, ו"אם תרצו, אין זו אגדה".
תקראי את התגובות של הרוכב שחי בפרברי לונדון והתחץ שם לא משהו
ואפילו ביעד תיירותי בשווצריה יש מקום בו יש אוטובוס פעם בשעה.
פעם גם השוואתי את התח"ץ בleon שבספרד שדומה דבגול לבאר שבע, אך התחבורה הציבורית שם גרועה בהרבה.
 
בווינה אפילו לשכונות הכי נידחות יש אוטובוס פעם ברבע שעה.

תקראי את התגובות של הרוכב שחי בפרברי לונדון והתחץ שם לא משהו
ואפילו ביעד תיירותי בשווצריה יש מקום בו יש אוטובוס פעם בשעה.
פעם גם השוואתי את התח"ץ בleon שבספרד שדומה דבגול לבאר שבע, אך התחבורה הציבורית שם גרועה בהרבה.
בווינה אפילו לשכונות הכי נידחות יש אוטובוס פעם ברבע שעה.
לגבי אוטובוס פעם בשעה ליעד תיירותי בשווייץ, הלוואי שבישראל היה אוטובוס פעם בשעה ליעדים תיירותיים! ישראל כל כך רחוקה מזה. לרוב אתרי התיירות אין תחבורה ציבורית בכלל, אלא אם הם נמצאים במקרה על כביש שמחבר בין ישובים. אחרת - רק אוטו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הייתי בווינה לפני שנתיים, התחבורה הציבורית הייתה משובחת

בווינה אפילו לשכונות הכי נידחות יש אוטובוס פעם ברבע שעה.
לגבי אוטובוס פעם בשעה ליעד תיירותי בשווייץ, הלוואי שבישראל היה אוטובוס פעם בשעה ליעדים תיירותיים! ישראל כל כך רחוקה מזה. לרוב אתרי התיירות אין תחבורה ציבורית בכלל, אלא אם הם נמצאים במקרה על כביש שמחבר בין ישובים. אחרת - רק אוטו.
הייתי בווינה לפני שנתיים, התחבורה הציבורית הייתה משובחת
גם כשהתרחקנו ממרכז העיר. לדברים טובים מתרגלים מהר, והתרגלנו מהר לשלטים שהראו לנו מתי תגיע החשמלית/התחתית הבאה. מכיוון שזה תמיד היה דקות ספורות התרגלנו גם לא לרוץ... ואף אחד גם לא רץ. אנשים הלכו בנחת כי בלאו הכי עוד מעט יבוא עוד אחד, למה צריך להילחץ? וכמובן, במחלפים הראשיים לא צריך לצאת מהמבנה כדי להחליף אמצעי תחבורה... זאת פשוט ליגה אחרת. אה, ומיותר לציין שהשתמשנו בחופשי שבועי (אף שהיינו פחות משבוע, הוא פשוט היה המשתלם ביותר) שכלל את כל אמצעי התחבורה. אפילו לא היה צורך לתקף אותו שוב ושוב, רק פעם אחת בהפעלה הראשונית. אופרה אחרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא חיה בפרבר, אני חיה בעיר השלישית בגודלה בישראל

תקראי את התגובות של הרוכב שחי בפרברי לונדון והתחץ שם לא משהו
ואפילו ביעד תיירותי בשווצריה יש מקום בו יש אוטובוס פעם בשעה.
פעם גם השוואתי את התח"ץ בleon שבספרד שדומה דבגול לבאר שבע, אך התחבורה הציבורית שם גרועה בהרבה.
אני לא חיה בפרבר, אני חיה בעיר השלישית בגודלה בישראל
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני גרה ביישוב הקטנטן חיפה, באזור ראשי, ועדיין

סבירה בזמנים אולי לא ביישוב בו את גרה.
כיום תחבורה ציבורית יעילה עם החלפות, כאשר מי ששונא החלפות צריך להתרגל לתחבורת מעברים עם החלפות.
בהחלט יש כמה שכונות בחיפה שרחוקות מהקווים הראשיים ודורשות הליכה או החלפות לא נוחות, ויש מצב שאפשר לשפר שם את התחץ. לו הייתי גר בחיפה הייתי עובר לגור ליד צירי המטרונית\ או 123.
חוץ מזה לא שקללת את עלות הרכב, רכישה והחזקה, רק הזמן שצריך לעבוד כדי לממן רכב לנסיעה בין עירונית מתקזז עם החסכון בזמן הנסיעה.
והכי חשוב לשאול פה בשרשורי ההכוונה , אולי יש דרכים יותר טובות לנסיעות שתעשי.
אני גרה ביישוב הקטנטן חיפה, באזור ראשי, ועדיין
כל מה שכתבתי תקף. אין לי מה לגור ליד המטרונית (רעיון מופרך מיסודו) וגם לו גרתי שם היא לא הייתה רלוונטית לי אלא לכל היותר להגעה לחוף הכרמל כדי לנסוע דרומה (הידד!). המטרונית משרתת בראש ובראשונה את תושבי הקריות שמגיעים לחיפה.
&nbsp
התייחסתי לעלות הרכב והבהרתי שהיא לא רלוונטית כי הרכב קיים בכל מקרה (אין לנו אפשרות להסתדר בלעדיו) ולכן זה מצב נתון.
&nbsp
אין לי מה לשאול בשרשורי ההכוונה, אני מכירה את כל הקווים הרלוונטיים לי בעיר... הבעיה היא שרבים מהם נוסעים במסלולים לא יעילים ובתדירות נמוכה. שום שרשור הכוונה לא ישנה זאת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


ואם יתעלמו אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע בתח"צ?
גם אם היו בכתבה כמה אי-דיוקים ולא מעט מגמתיות, זה טוב מאוד שמעלים את הנושא ומקדישים לו כמעט תכנית שלמה בפריים-טיים, אפילו עם פרסומות של מכוניות (שכידוע בתכניות אחרות אינן משודרות כלל..) בהפסקות.
&nbsp
הבעיות שעלו בתכנית הן בעיות אמיתיות. מערכת התח"צ בישראל היא מאוד לא יעילה ולא אטרקטיבית ופונה רובה ככולה לקהל שבוי. גם כשנעשים שיפורים (למשל כרטיס הרב-קו) הם נעשים בצורה הכי עקומה שאפשר. הקמת הרשות הלאומית לתח"צ (באיחור של 10 שנים לדעתי) היא צעד טוב בכיוון הנכון, אבל התאכזבתי מאוד מהתשובות המתחמקות וחוסר לקיחת האחריות שעלו מדברי יו"ר הרשות (והן הצליחו להביך אותו עם הבקשה לעלות לאוטובוס - איך הוא נפל במלכודת הזאת!).
&nbsp
יש עוד המון המון מה לשפר ואין מקום להבטחות סתמיות ש"אנחנו בכיוון הנכון". למרות ההתקדמות בלא מעט נושאים, עדיין אין כאן חשיבה מערכתית (וגם אם יש, היא לא מתורגמת לשטח) ואין די תשומת לב לנושאים שלא מצטלמים ולא כוללים גזירת סרטים.
 

olli3

New member
מנהל
חשיבה מערכתית זה הדבר שהכי חסר היום.

ואם יתעלמו אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע בתח"צ?
גם אם היו בכתבה כמה אי-דיוקים ולא מעט מגמתיות, זה טוב מאוד שמעלים את הנושא ומקדישים לו כמעט תכנית שלמה בפריים-טיים, אפילו עם פרסומות של מכוניות (שכידוע בתכניות אחרות אינן משודרות כלל..) בהפסקות.
&nbsp
הבעיות שעלו בתכנית הן בעיות אמיתיות. מערכת התח"צ בישראל היא מאוד לא יעילה ולא אטרקטיבית ופונה רובה ככולה לקהל שבוי. גם כשנעשים שיפורים (למשל כרטיס הרב-קו) הם נעשים בצורה הכי עקומה שאפשר. הקמת הרשות הלאומית לתח"צ (באיחור של 10 שנים לדעתי) היא צעד טוב בכיוון הנכון, אבל התאכזבתי מאוד מהתשובות המתחמקות וחוסר לקיחת האחריות שעלו מדברי יו"ר הרשות (והן הצליחו להביך אותו עם הבקשה לעלות לאוטובוס - איך הוא נפל במלכודת הזאת!).
&nbsp
יש עוד המון המון מה לשפר ואין מקום להבטחות סתמיות ש"אנחנו בכיוון הנכון". למרות ההתקדמות בלא מעט נושאים, עדיין אין כאן חשיבה מערכתית (וגם אם יש, היא לא מתורגמת לשטח) ואין די תשומת לב לנושאים שלא מצטלמים ולא כוללים גזירת סרטים.
חשיבה מערכתית זה הדבר שהכי חסר היום.
כשכל כך הרבה גופים קשורים בהפעלת התח"צ ולכל גוף יש תחום אחריות אחר וכל אחד פועל לפי לוחות המזנים שלו התוצאה היא אי סדר ודברים שפשוט נתקעים שנים על גבי שנים. וזה לא רק בתח"צ... מי שהגיע לבאר שבע ב-15 שנים האחרונות, לא מבין איך הכביש הראשי בעיר, שדרות רגר הוא אתר בניה מזה 15 שנים. למה? כי הכל תקוע במשרד השיכון שמסתבר שאחראי על הכביש הזה או על חלקו.
&nbsp
הנה המחשה מגוגל סטריט: https://www.google.co.il/maps/@31.2...4!1sf9wKkoF71gTxgExZGVBNjQ!2e0!7i13312!8i6656
&nbsp
אומנם מצד ימין לרמזור השטח כבר השתנה ללא היכר, צמחו בו בנייני רבי קומות ועוד כמה נבנים שם. אבל הכביש עצמו בו ניתן לטייל גם לכיוון האונ', עדיין אתר בניה עם עמודי תאורה מעץ מקובעים בבטונדות וכו'.
&nbsp
הראיה המערכתית היא משהו שמאד חסר בישראל במגוון תחומים, בתח"צ זה פשוט זועק לשמיים.
 

darkshadow1

New member
הסובסידיות לאוטובוסים הן המקור לחלק גדול מהבעיות.

כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10
דיי מעניין

http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1138968
הסובסידיות לאוטובוסים הן המקור לחלק גדול מהבעיות.
אין שום סיבה שבעולם שהמדינה תסבסד את חברות האוטובוס בהיקפים כ"כ גדולים.
הרי ברור לחלוטין שתחבורה ציבורית זולה בהרבה מרכב פרטי- חופשי חודשי בגוש דן עולה בערך עשירית מאחזקה של רכב פרטי. וכמה אנשים עברו לתחבורה ציבורית בגלל ההפרש האדיר הזה? אם העלות של הנסיעה באוטובוס תוכפל פי שניים- כמה אנשים יעברו לרכב הפרטי?
טוב תעשה המדינה אם היא תקצץ בעשרות אחוזים את הסובסידיות לאוטובוסים, תעלה באופן משמעותי את מחירי הנסיעה, תחזיר את הכסף לשכבות החלשות בדמות הגדלת החזרי ההשתתפות בתח"צ במקום העבודה ו/או מס הכנסה שלילי והגדלת ההנחות לאזרחים ותיקים וילדים (שלא עובדים) ובתמורה תשפר באופן משמעותי את השירות בקווי האוטובוס.
 

amit1270

New member
כבר ביטלו סובסידיות והעלו באופן משמעותי את מחירי הנסיעה

הסובסידיות לאוטובוסים הן המקור לחלק גדול מהבעיות.
אין שום סיבה שבעולם שהמדינה תסבסד את חברות האוטובוס בהיקפים כ"כ גדולים.
הרי ברור לחלוטין שתחבורה ציבורית זולה בהרבה מרכב פרטי- חופשי חודשי בגוש דן עולה בערך עשירית מאחזקה של רכב פרטי. וכמה אנשים עברו לתחבורה ציבורית בגלל ההפרש האדיר הזה? אם העלות של הנסיעה באוטובוס תוכפל פי שניים- כמה אנשים יעברו לרכב הפרטי?
טוב תעשה המדינה אם היא תקצץ בעשרות אחוזים את הסובסידיות לאוטובוסים, תעלה באופן משמעותי את מחירי הנסיעה, תחזיר את הכסף לשכבות החלשות בדמות הגדלת החזרי ההשתתפות בתח"צ במקום העבודה ו/או מס הכנסה שלילי והגדלת ההנחות לאזרחים ותיקים וילדים (שלא עובדים) ובתמורה תשפר באופן משמעותי את השירות בקווי האוטובוס.
כבר ביטלו סובסידיות והעלו באופן משמעותי את מחירי הנסיעה
זה קרה לפני 25 שנה ויותר. לא עזר... פעם באמת חשבו שתחבורה ציבורית צריכה ויכולה להחזיק את עצמה, אבל אין מה לעשות, כמעט בכל מקום בעולם (למעט אזורים צפופים במיוחד כמו הונג קונג) יש מימון חלקי של המדינה לתח"צ, ואם זה נכון במעצמת הקפיטליזם הגדולה בעולם, זה נכון כנראה גם כאן. תחבורה ציבורית היא אינטרס מובהק של המדינה ואי אפשר לתת לעסק להתנהל רק על בסיס רווח, כי ההשפעות הרבה יותר רחבות מהאוטובוסים עצמם. מה שאולי חסר והוזכר בכתבה הוא פיקוח יעיל על השימוש בסובסידיות אצל המפעילים.
&nbsp
אגב, הפתרון שאתה מציע הוא להעביר את הסובסידיות למקום אחר. לדעתי זה רק יסבך את העסק ולא יפתור שום בעיה (ואגב, כבר היום יש הנחות לאזרחים ותיקים, ילדים ושכבות חלשות).
 

darkshadow1

New member
יש סובסידיות ויש סובסידיות.

כבר ביטלו סובסידיות והעלו באופן משמעותי את מחירי הנסיעה
זה קרה לפני 25 שנה ויותר. לא עזר... פעם באמת חשבו שתחבורה ציבורית צריכה ויכולה להחזיק את עצמה, אבל אין מה לעשות, כמעט בכל מקום בעולם (למעט אזורים צפופים במיוחד כמו הונג קונג) יש מימון חלקי של המדינה לתח"צ, ואם זה נכון במעצמת הקפיטליזם הגדולה בעולם, זה נכון כנראה גם כאן. תחבורה ציבורית היא אינטרס מובהק של המדינה ואי אפשר לתת לעסק להתנהל רק על בסיס רווח, כי ההשפעות הרבה יותר רחבות מהאוטובוסים עצמם. מה שאולי חסר והוזכר בכתבה הוא פיקוח יעיל על השימוש בסובסידיות אצל המפעילים.
&nbsp
אגב, הפתרון שאתה מציע הוא להעביר את הסובסידיות למקום אחר. לדעתי זה רק יסבך את העסק ולא יפתור שום בעיה (ואגב, כבר היום יש הנחות לאזרחים ותיקים, ילדים ושכבות חלשות).
יש סובסידיות ויש סובסידיות.
לא טענתי שצריך לבטל את הסובסידיות לגמרי- טענתי שצריך להקטין אותן.
באמת מאוד נחמד שאנשים משלמים גרושים עבור נסיעות בתח"צ- אבל כשהשירות שהם מקבלים בתמורה הוא בקרשים, אין בכך שום תועלת (פרט לאלה שמצבם הכלכלי רע במיוחד- ואותם אפשר לפצות בדרכים הגיוניות יותר). זה רק גורם לאנשים להשתמש ברכב שני, שעולה להם עוד 2,500 ש"ח בחודש.
 

amit1270

New member
שמח בשבילך שמחירי התח"צ בארץ הם "גרושים" בעיניך

יש סובסידיות ויש סובסידיות.
לא טענתי שצריך לבטל את הסובסידיות לגמרי- טענתי שצריך להקטין אותן.
באמת מאוד נחמד שאנשים משלמים גרושים עבור נסיעות בתח"צ- אבל כשהשירות שהם מקבלים בתמורה הוא בקרשים, אין בכך שום תועלת (פרט לאלה שמצבם הכלכלי רע במיוחד- ואותם אפשר לפצות בדרכים הגיוניות יותר). זה רק גורם לאנשים להשתמש ברכב שני, שעולה להם עוד 2,500 ש"ח בחודש.
שמח בשבילך שמחירי התח"צ בארץ הם "גרושים" בעיניך
אבל מבדיקה קצרה שעשיתי תעריפי הנסיעה העירונית בארץ (בערים הגדולות) הם די דומים למדינות מערביות אחרות, לעתים יותר ולעתים פחות, ואם משווים להכנסה ממוצעת אז היחס אפילו "משתפר" (לרוב לרעתנו). בפריז למשל נסיעה עירונית כולל החלפות עולה 1.80 יורו, שזה דומה מאוד למחיר כאן. בלוס אנג'לס התעריף הוא 1.75 דולר (לא כולל החלפות), בניו יורק 2.75 דולר ובלונדון 1.50 ליש"ט (או 2.50, לא לגמרי ברור לי), אבל זה לונדון... באתונה, שהמאפיינים שלה קצת יותר דומים לשלנו, המחיר הוא 1.20 יורו ל-70 דקות בכל האמצעים. יותר זול מכאן.

בקיצור - אנחנו ממש לא משלמים "גרושים". הפתרון שאתה מציע לא ישפר כלום ורק ירחיק אנשים (גם בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה) מהתחבורה הציבורית, כשהמטרה צריכה להיות הפוכה. אם תסבסד את העניים בדרכים "הגיוניות יותר" סביר שהכסף ילך לדברים אחרים ולא בהכרח לתחבורה שעדיין תהיה יקרה להם, והם יעדיפו להימנע מנסיעות ככל האפשר.

השירות בקרשים, זה נכון, אבל מה שאתה מציע לא נותן שום מוטיבציה לשיפור השירות.
 
תשווה לערים בגודל של ערים בארץ.

שמח בשבילך שמחירי התח"צ בארץ הם "גרושים" בעיניך
אבל מבדיקה קצרה שעשיתי תעריפי הנסיעה העירונית בארץ (בערים הגדולות) הם די דומים למדינות מערביות אחרות, לעתים יותר ולעתים פחות, ואם משווים להכנסה ממוצעת אז היחס אפילו "משתפר" (לרוב לרעתנו). בפריז למשל נסיעה עירונית כולל החלפות עולה 1.80 יורו, שזה דומה מאוד למחיר כאן. בלוס אנג'לס התעריף הוא 1.75 דולר (לא כולל החלפות), בניו יורק 2.75 דולר ובלונדון 1.50 ליש"ט (או 2.50, לא לגמרי ברור לי), אבל זה לונדון... באתונה, שהמאפיינים שלה קצת יותר דומים לשלנו, המחיר הוא 1.20 יורו ל-70 דקות בכל האמצעים. יותר זול מכאן.

בקיצור - אנחנו ממש לא משלמים "גרושים". הפתרון שאתה מציע לא ישפר כלום ורק ירחיק אנשים (גם בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה) מהתחבורה הציבורית, כשהמטרה צריכה להיות הפוכה. אם תסבסד את העניים בדרכים "הגיוניות יותר" סביר שהכסף ילך לדברים אחרים ולא בהכרח לתחבורה שעדיין תהיה יקרה להם, והם יעדיפו להימנע מנסיעות ככל האפשר.

השירות בקרשים, זה נכון, אבל מה שאתה מציע לא נותן שום מוטיבציה לשיפור השירות.
תשווה לערים בגודל של ערים בארץ.
למשל נפולי, סלוניקי, הלסינקי וקופנהגן.
 

amit1270

New member
אין בעיה


תשווה לערים בגודל של ערים בארץ.
למשל נפולי, סלוניקי, הלסינקי וקופנהגן.
אין בעיה

  • נפולי - 1.50 יורו לשעה וחצי
  • סלוניקי 1.00 יורו בקיוסק, 1.10 באוטובוס
  • הלסינקי - בין 2.40 ל-3.00 יורו לשעה, 4.00 יורו לשעתיים
  • קופנהגן - 12 קרונות (DKK) לאזור, מינימום שני אזורים בכרטיס = 24 קרונות, שזה כ-13 שקלים (והלוואי עלינו מערכת תח"צ כמו שלהם).
 
תודה, נראה שהמחירים בארץ די ממוצעים אולי גבוהים במקצת.

אין בעיה

  • נפולי - 1.50 יורו לשעה וחצי
  • סלוניקי 1.00 יורו בקיוסק, 1.10 באוטובוס
  • הלסינקי - בין 2.40 ל-3.00 יורו לשעה, 4.00 יורו לשעתיים
  • קופנהגן - 12 קרונות (DKK) לאזור, מינימום שני אזורים בכרטיס = 24 קרונות, שזה כ-13 שקלים (והלוואי עלינו מערכת תח"צ כמו שלהם).
תודה, נראה שהמחירים בארץ די ממוצעים אולי גבוהים במקצת.
רואים שבצפון אירופה יוקר המחייה גבוה יותר מבדרום אירופה.
וכמובן לא הייתי רוצה להתחלף עם 1 אירו בסלוניקי כאשר לרבים שם אין עבודה.
 
אגב נסיעה מפרברי ניויורק 30~ ק"מ לעיר עולה 8$ לכיוון יקרה.

שמח בשבילך שמחירי התח"צ בארץ הם "גרושים" בעיניך
אבל מבדיקה קצרה שעשיתי תעריפי הנסיעה העירונית בארץ (בערים הגדולות) הם די דומים למדינות מערביות אחרות, לעתים יותר ולעתים פחות, ואם משווים להכנסה ממוצעת אז היחס אפילו "משתפר" (לרוב לרעתנו). בפריז למשל נסיעה עירונית כולל החלפות עולה 1.80 יורו, שזה דומה מאוד למחיר כאן. בלוס אנג'לס התעריף הוא 1.75 דולר (לא כולל החלפות), בניו יורק 2.75 דולר ובלונדון 1.50 ליש"ט (או 2.50, לא לגמרי ברור לי), אבל זה לונדון... באתונה, שהמאפיינים שלה קצת יותר דומים לשלנו, המחיר הוא 1.20 יורו ל-70 דקות בכל האמצעים. יותר זול מכאן.

בקיצור - אנחנו ממש לא משלמים "גרושים". הפתרון שאתה מציע לא ישפר כלום ורק ירחיק אנשים (גם בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה) מהתחבורה הציבורית, כשהמטרה צריכה להיות הפוכה. אם תסבסד את העניים בדרכים "הגיוניות יותר" סביר שהכסף ילך לדברים אחרים ולא בהכרח לתחבורה שעדיין תהיה יקרה להם, והם יעדיפו להימנע מנסיעות ככל האפשר.

השירות בקרשים, זה נכון, אבל מה שאתה מציע לא נותן שום מוטיבציה לשיפור השירות.
אגב נסיעה מפרברי ניויורק 30~ ק"מ לעיר עולה 8$ לכיוון יקרה.
 

amit1270

New member
תעריפי הנסיעה הבינעירוניים בארץ הם די נמוכים

אגב נסיעה מפרברי ניויורק 30~ ק"מ לעיר עולה 8$ לכיוון יקרה.
תעריפי הנסיעה הבינעירוניים בארץ הם די נמוכים
אפילו נמוכים מאוד. גם פריסת הרשת והשירות לא רעים בסך הכול (למעט שבת וחג).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא רק שלא משלמים גרושים, גם הסדרי הנסיעה לא כ"כ נוחים

שמח בשבילך שמחירי התח"צ בארץ הם "גרושים" בעיניך
אבל מבדיקה קצרה שעשיתי תעריפי הנסיעה העירונית בארץ (בערים הגדולות) הם די דומים למדינות מערביות אחרות, לעתים יותר ולעתים פחות, ואם משווים להכנסה ממוצעת אז היחס אפילו "משתפר" (לרוב לרעתנו). בפריז למשל נסיעה עירונית כולל החלפות עולה 1.80 יורו, שזה דומה מאוד למחיר כאן. בלוס אנג'לס התעריף הוא 1.75 דולר (לא כולל החלפות), בניו יורק 2.75 דולר ובלונדון 1.50 ליש"ט (או 2.50, לא לגמרי ברור לי), אבל זה לונדון... באתונה, שהמאפיינים שלה קצת יותר דומים לשלנו, המחיר הוא 1.20 יורו ל-70 דקות בכל האמצעים. יותר זול מכאן.

בקיצור - אנחנו ממש לא משלמים "גרושים". הפתרון שאתה מציע לא ישפר כלום ורק ירחיק אנשים (גם בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה) מהתחבורה הציבורית, כשהמטרה צריכה להיות הפוכה. אם תסבסד את העניים בדרכים "הגיוניות יותר" סביר שהכסף ילך לדברים אחרים ולא בהכרח לתחבורה שעדיין תהיה יקרה להם, והם יעדיפו להימנע מנסיעות ככל האפשר.

השירות בקרשים, זה נכון, אבל מה שאתה מציע לא נותן שום מוטיבציה לשיפור השירות.
לא רק שלא משלמים גרושים, גם הסדרי הנסיעה לא כ"כ נוחים
בערים רבות אין "חופשי יומי" ועל "חופשי שבועי" (שמקובל במקומות רבים בעולם) אין הרבה מה לדבר (ועם כל הכבוד, "חופשי חודשי" לא מתאים ולא משתלם לכולם) ובערים רבות יש אפשרות לכרטיס חופשי משולב שכולל את כל אמצעי התחבורה בעיר... (ויש מגוון, לא כמו כאן). בחיפה סוף סוף התקינו רב קו בכרמלית (ושנייה אח"כ, עוד לפני שהספיקו להוריד את הניילונים מהמכונות, היא התפגרה לארבעה חודשים...
) ועכשיו הבנתי שעוד לא ברור אם היא תהיה בהסדר של נסיעות המשך...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה