החנה וסע הזה, אולי אולי יהיה אפקטיבי החל מה2.8
האמת שבעיניי זה לא היה מעניין
זה היה שטחי, מגמתי, לא אובייקטיבי, ו"חיפשו" בכל מחיר פגמים במערכת התחבורה הציבורית.
לפי התוכנית, כל האוטובוסים מתקלקלים, אבל אני כעסתי ממש כשלמשל לקחו את חניון חנה וסע במצפה מודיעין כאילו שהוא מציע אלטרנטיבה לתושבי מודיעין לנסיעה לירושלים.
האנשים שערכו את התוכנית לא השתדלו להתבלבל מהעובדות, אלא בעיקר להביך את המערכת ולהציג את כל הגורמים כחלשים, לא מקצועיים ושלא מקדמים את התחבורה. ובעיניי להגיד את זה בשנים האחרונות זה קצת מוזר, שלא להגיד מצחיק.
החנה וסע הזה, אולי אולי יהיה אפקטיבי החל מה2.8
לא הבנתי איך רצו שאנשים יסעו מאיזור המרכז לחניון הזה רק כדי לעלות שם על קווים 100 ו102 לירושלים. זה אולי רלוונטי לתושבי שוהם והיישובים הסמוכים וגם זה בספק גדול (ליישובים הסמוכים גם ככה יש את 423 ו947) ולשוהם יש גם קו ישיר לירושלים וגם שירות מצומת אל על (הלא נגיש כל כך משוהם, אבל ניחא).
 
עד כמה שהבנתי, זמן הנסיעה בקו 100 פשוט התארך עם המעבר לכביש 443. ולא פלא שקו 101 הוא זה שממשיך להצליח (נוסע דרך כביש 1).
 
דר"א, אילן שהופיע ממש מעט בנסיעה ממודיעין לירושלים באוטובוס (בלי האי יעילות בנסיעה לחנה וסע) הוא סגן ראש עיריית מודיעין שנושא התח"צ חשוב לו.
 
מעבר לחנה וסע, לא הבנתי איך מתייבשים כל כך הרבה זמן באם המושבות? קו 53 תדיר ומוציא אותך מהר לציר ז'בוטינסקי ומשם, רק תבחר על איזה קו אתה רוצה לעלות כדי להגיע לת"א. ההתעקשות על קו 38 היא הבעייתית כאן וכן היה עדיף בהחלט ש38 יהיה פי 4 יותר תדיר ממה שהוא כיום, אבל עדיין...
 
משום מה רכבת הלכה כאן עם אופניים בעיקר, לא עם אוטובוס, בטח שלא עם רכב או מונית ספיישל (לא רוצים שזה היהיה מהיר מידי מסתם לנסוע ברכב הפרטי).
 
לגבי הסיפא שלך, יש רצון ויש גם ביצוע בשיפור התח"צ. אבל וזה אבל גדול, לא פעם הביצוע לא טוב או לא מספיק טוב (לווא דווקא של משרד התחבורה). אני אתן לך דוגמא בארשבעית כואבת: תחנת באר שבע צפון קיימת כמעט עשור, הוקצה לה רציף תח"צ אחד בלבד בו יש מקום ל3 אוטובוסים בבאת אחת. תחילה, סמכו על הנהג הישראלי כך שלא יפריע לאוטובוסים שם ולא הציבו מחסום בכניסה ודוקרנים ביציאה. האזרח הישראלי צפצף על החוק וחסם את האוטובוסים. תחילה קו שירות עירוני שעבר שם על הכביש (דרך בן גוריון) נכנס לתחנת הרכבת בשני כיווני הנסיעה, אחרי 2-3 שבועות זה הופסק עקב החסימות של הרכב הפרטי. לבסוף, אחרי כשנתיים (אם לא יותר, איני זוכר כבר...) - הוקם מחסום + דוקרנים. רק קווים בין עירוניים ואיזוריים נכנסו לרכבת, כל שאר הקווים העירוניים - לא.
 
מפה לשם, הוכנס למקום קו 5 העירוני כתחנת קצה. שאר הקווים היותר רלוונטיים שאנשים אשכרה משתמשים בהם כדי להגיע לרכבת, ממשיכים לעצור מרחק של 500 מטרים מפתח תחנת הרכבת.
 
מצוקת החניה בחניון הקיים של הרכבת גדלה, הפלא ופלא מיד מכשירים שטח נוסף לחניות רבות נוספות.
 
משרד התחבורה מעביר כסף לבניית מפרצי תחנות בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת (מרחק של דקה הליכה מהכניסה לרכבת, אפילו קצת פחות), עד היום אין אפילו סימנים להתחלת עבודות והכסף עבר כבר לפני שנה. בקשה שהעברתי לפני שנה להקלה על תושבי רמות בהוספת תחנה מתחת לגשר הולכי הרגל המוביל לרכבת במפרץ קיים שכיום משמש יציאה משנית מהאונ' עם מעט מאד כלי רכב שיוצאים ביציאה זו (לא שונה ממפרץ אחר בכל כביש שהוא בארץ שמשמש גם כתחנת אוטובוס וגם כנתיב השתלבות...) וכלום ומשרד התחבורה לא מתנגד לכך, זה תקוע בעיריה.
 
כל זה היה נפתר אם מלכתחילה היו מתכננים מסוף אוטובוסים קטן ונורמלי בתחנת הרכבת. מספר רציפי שיניים כפי שמוקמים סמוך לפתח תחנות הרכבת החדשות שנבנות ברחבי הארץ. אם בשדרות נתיבות ואופקים אפשר - גם בבאר שבע היה אפשר.
 
וברמה גבוהה יותר - כל זה היה נפתר אם היה גוף אחד שמחליט וקובע הכל ולא עיריה שבאצטלה כזאת או אחרת עושה את מה שנראה לה הכי מתאים ושיש לה סמכות דיי בלעדית לקביעה האם יקום דבר או ייפול דבר.
 
כך שבשורה התחתונה, עם כל מה שעושים וכל מה שמתכננים, מה זה עוזר אם יכול לקום לו ראש עיר ולהתנגד להכל כמו ברמת גן וברעננה? מזה עוזר אם פקידים בעיריות מעדיפים את הרכב הפרטי ופועלים באופן קבוע להקל עליו כמה שיותר ולהקשות כמה שיותר על משתמשי התח"צ? שכשתושבים מתלוננים שיש להם תחנה צמוד לבית, מעבירים את התחנה לצומת סמוך בו אין בתי מגורים, העיקר שהאוטובוס לא יעצור לאנשים ליד הבית...
 
זה כמו משדרי סלולאר (אנטנות סלולאריות), כולם רוצים קליטה טובה אבל לא מוכנים שהמשדר יהיה ליד ביתם, כך כולם רוצים תח"צ טובה (או לפחות מצהירים על כך) אבל לא רוצים שתהיה תחנה מתחת לביתם.