כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

New member
האמת שבעיניי זה לא היה מעניין

כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10
דיי מעניין

http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1138968
האמת שבעיניי זה לא היה מעניין
זה היה שטחי, מגמתי, לא אובייקטיבי, ו"חיפשו" בכל מחיר פגמים במערכת התחבורה הציבורית.
לפי התוכנית, כל האוטובוסים מתקלקלים, אבל אני כעסתי ממש כשלמשל לקחו את חניון חנה וסע במצפה מודיעין כאילו שהוא מציע אלטרנטיבה לתושבי מודיעין לנסיעה לירושלים.
האנשים שערכו את התוכנית לא השתדלו להתבלבל מהעובדות, אלא בעיקר להביך את המערכת ולהציג את כל הגורמים כחלשים, לא מקצועיים ושלא מקדמים את התחבורה. ובעיניי להגיד את זה בשנים האחרונות זה קצת מוזר, שלא להגיד מצחיק.
 

trilliane

New member
לא צריך לחפש בכל מחיר פגמים, להפך, זה קל להחריד...

האמת שבעיניי זה לא היה מעניין
זה היה שטחי, מגמתי, לא אובייקטיבי, ו"חיפשו" בכל מחיר פגמים במערכת התחבורה הציבורית.
לפי התוכנית, כל האוטובוסים מתקלקלים, אבל אני כעסתי ממש כשלמשל לקחו את חניון חנה וסע במצפה מודיעין כאילו שהוא מציע אלטרנטיבה לתושבי מודיעין לנסיעה לירושלים.
האנשים שערכו את התוכנית לא השתדלו להתבלבל מהעובדות, אלא בעיקר להביך את המערכת ולהציג את כל הגורמים כחלשים, לא מקצועיים ושלא מקדמים את התחבורה. ובעיניי להגיד את זה בשנים האחרונות זה קצת מוזר, שלא להגיד מצחיק.
לא צריך לחפש בכל מחיר פגמים, להפך, זה קל להחריד...
ונכון, מערכת התחבורה הציבורית בישראל משתפרת לאטה ופעם היה גרוע יותר... אבל זה לא מספיק וזה לא מנחם. אנחנו משתרכים עשרות שנים אחרי שאר העולם. כשמבקרים בערים גדולות מעבר לים (ולא בשנות האלפיים, הרבה לפני) אי אפשר שלא לראות את ההבדל התהומי בין שם לכאן.
&nbsp
כשאני מתיירת בעיר גדולה בחו"ל אני לא מתייבשת לאוטובוסים בלי סוף (בשמש/גשם וכו'); לא הולכת מרחקים לא סבירים בין אמצעי תחבורה שונים; לא סובלת מחוסר מזגן ואי יכולת לנשום; לא נאלצת לרוץ לאוטובוס/רכבת (כי אין סיבה, עוד דקות ספורות יבוא אחר); נהנית מכרטיס שבועי/יומי מוזל שמתאים לסוגי תחבורה שונים בלי טרחה או בעיה (ועל תלאותיי עם הרב קו כבר אין לי כוח לכתוב)... וכמובן, לא משביתים את התח"צ ביום המנוחה השבועי (אבל זה כבר דיון אחר).
&nbsp
אבל בשורה התחתונה: לא שורפת כ"כ הרבה זמן ריק על תחבורה ציבורית. כיום במקרים רבים לצערי זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית הוא פי שניים ואף פי שלושה מנסיעה ברכב פרטי (גם בתוך העיר, גם לנקודות קרובות אליי יחסית), במיוחד כשצריך להחליף כמה אמצעי תחבורה (וזה עוד לפני שנכנסנו לחוסר הנוחות). אם אני יודעת שאני נוסעת בשעות לא עמוסות ושתהיה לי חניה ויש לי רכב זמין, אין לי סיבה לנסוע בתחבורה הציבורית. היא אפילו לא זולה במיוחד כך שהיא לא באמת חוסכת לי משהו.
 

DRORIKO8

New member
וואלה

לא צריך לחפש בכל מחיר פגמים, להפך, זה קל להחריד...
ונכון, מערכת התחבורה הציבורית בישראל משתפרת לאטה ופעם היה גרוע יותר... אבל זה לא מספיק וזה לא מנחם. אנחנו משתרכים עשרות שנים אחרי שאר העולם. כשמבקרים בערים גדולות מעבר לים (ולא בשנות האלפיים, הרבה לפני) אי אפשר שלא לראות את ההבדל התהומי בין שם לכאן.
&nbsp
כשאני מתיירת בעיר גדולה בחו"ל אני לא מתייבשת לאוטובוסים בלי סוף (בשמש/גשם וכו'); לא הולכת מרחקים לא סבירים בין אמצעי תחבורה שונים; לא סובלת מחוסר מזגן ואי יכולת לנשום; לא נאלצת לרוץ לאוטובוס/רכבת (כי אין סיבה, עוד דקות ספורות יבוא אחר); נהנית מכרטיס שבועי/יומי מוזל שמתאים לסוגי תחבורה שונים בלי טרחה או בעיה (ועל תלאותיי עם הרב קו כבר אין לי כוח לכתוב)... וכמובן, לא משביתים את התח"צ ביום המנוחה השבועי (אבל זה כבר דיון אחר).
&nbsp
אבל בשורה התחתונה: לא שורפת כ"כ הרבה זמן ריק על תחבורה ציבורית. כיום במקרים רבים לצערי זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית הוא פי שניים ואף פי שלושה מנסיעה ברכב פרטי (גם בתוך העיר, גם לנקודות קרובות אליי יחסית), במיוחד כשצריך להחליף כמה אמצעי תחבורה (וזה עוד לפני שנכנסנו לחוסר הנוחות). אם אני יודעת שאני נוסעת בשעות לא עמוסות ושתהיה לי חניה ויש לי רכב זמין, אין לי סיבה לנסוע בתחבורה הציבורית. היא אפילו לא זולה במיוחד כך שהיא לא באמת חוסכת לי משהו.
וואלה
 
מסכים איתך, אני אפילו החלטתי לא לראות את הכתבה עד הסוף.

האמת שבעיניי זה לא היה מעניין
זה היה שטחי, מגמתי, לא אובייקטיבי, ו"חיפשו" בכל מחיר פגמים במערכת התחבורה הציבורית.
לפי התוכנית, כל האוטובוסים מתקלקלים, אבל אני כעסתי ממש כשלמשל לקחו את חניון חנה וסע במצפה מודיעין כאילו שהוא מציע אלטרנטיבה לתושבי מודיעין לנסיעה לירושלים.
האנשים שערכו את התוכנית לא השתדלו להתבלבל מהעובדות, אלא בעיקר להביך את המערכת ולהציג את כל הגורמים כחלשים, לא מקצועיים ושלא מקדמים את התחבורה. ובעיניי להגיד את זה בשנים האחרונות זה קצת מוזר, שלא להגיד מצחיק.
מסכים איתך, אני אפילו החלטתי לא לראות את הכתבה עד הסוף.
מה רצו להגיד הכתבים, שצריך שרביט קסם כדי שמהיום למחר המצב ישתנה?
בהחלט יכלו גם להגיד כמה דברים חיוביים.
אישית ציפיתי תמיד למטרו ולא לטראם וגם ציפיתי למערכת ארוגה בצפיפות במקום קו בודד שבנייתו מתחילה בת״א, אבל אני מברך על ההתחלה שעליה חלמו משנות ה 1960; אולי המהלך לא יפתור בעיות אבל הוא ללא ספק יסייע חלקית לפתרון..........חשוב להתחיל לא?
 

GLSRA

New member
חברים יקרים, לא שאין לי ביקורת ורצון למערכת תח"ץ טובה יותר

מסכים איתך, אני אפילו החלטתי לא לראות את הכתבה עד הסוף.
מה רצו להגיד הכתבים, שצריך שרביט קסם כדי שמהיום למחר המצב ישתנה?
בהחלט יכלו גם להגיד כמה דברים חיוביים.
אישית ציפיתי תמיד למטרו ולא לטראם וגם ציפיתי למערכת ארוגה בצפיפות במקום קו בודד שבנייתו מתחילה בת״א, אבל אני מברך על ההתחלה שעליה חלמו משנות ה 1960; אולי המהלך לא יפתור בעיות אבל הוא ללא ספק יסייע חלקית לפתרון..........חשוב להתחיל לא?
חברים יקרים, לא שאין לי ביקורת ורצון למערכת תח"ץ טובה יותר
אבל, אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, רק את העתיד.
על בסיס מה שקרה בעשר השנים האחרונות, אני אופטימי.
לפני חמש עשרה שנה לא הייתי מאמין שתיהיה אי פעם רק"ל בירושלים (130 אלף נוסעים ביום), כבר התחילו (נכון בעצלתיים) להאריך את הקו צפונה ודרומה. הקו השני אושר והלוואי ויתחילו שם להוציא מכרזים לדרך....
אבל היום אני מצליח כבר לדמיין רשת של קווי רק"ל בירושלים

כנ"ל בת"א, היום כבר מצליחיחם להאמין שזה יקרה. רואים שהעסק זז, אז אם לא ב 2021, אז ב- 2022. אבל הרק"ל גם בגוש דן ינוע. ברור שקו אחד לא מספיק, אבל גם די ברור שכולם מבינים את זה. ולכן, יהיו עוד ועוד קווים.

ועוד הערה, לגבי הקהל השבוי - יש בזה משהו, בעיקר בפריפריה, אבל ברכבת אני מתרשם שלא מדובר רק בקהל שבוי. די לראות את החניונים של מרבית התחנות מלאים, ודי להסתכל ברציפי התחנות בארלוזורוב, בהשלום, בשעות העומס, בהחלט לא מדובר רק בקהל שבוי. מדובר בנוסעים שהבינו שהרבה יותר נוח, זול, ומהיר להיכנס לתל אביב ברכבת ולא להשתרך בפקקים ארוכים בכל כבישי הכניסה לתל אביב
לא האמנתי שיום א
 

olli3

New member
מנהל
הרכבת משווקת את עצמה עבור בעלי רכב פרטי, כל הפרסומות שלה מאז

חברים יקרים, לא שאין לי ביקורת ורצון למערכת תח"ץ טובה יותר
אבל, אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, רק את העתיד.
על בסיס מה שקרה בעשר השנים האחרונות, אני אופטימי.
לפני חמש עשרה שנה לא הייתי מאמין שתיהיה אי פעם רק"ל בירושלים (130 אלף נוסעים ביום), כבר התחילו (נכון בעצלתיים) להאריך את הקו צפונה ודרומה. הקו השני אושר והלוואי ויתחילו שם להוציא מכרזים לדרך....
אבל היום אני מצליח כבר לדמיין רשת של קווי רק"ל בירושלים

כנ"ל בת"א, היום כבר מצליחיחם להאמין שזה יקרה. רואים שהעסק זז, אז אם לא ב 2021, אז ב- 2022. אבל הרק"ל גם בגוש דן ינוע. ברור שקו אחד לא מספיק, אבל גם די ברור שכולם מבינים את זה. ולכן, יהיו עוד ועוד קווים.

ועוד הערה, לגבי הקהל השבוי - יש בזה משהו, בעיקר בפריפריה, אבל ברכבת אני מתרשם שלא מדובר רק בקהל שבוי. די לראות את החניונים של מרבית התחנות מלאים, ודי להסתכל ברציפי התחנות בארלוזורוב, בהשלום, בשעות העומס, בהחלט לא מדובר רק בקהל שבוי. מדובר בנוסעים שהבינו שהרבה יותר נוח, זול, ומהיר להיכנס לתל אביב ברכבת ולא להשתרך בפקקים ארוכים בכל כבישי הכניסה לתל אביב
לא האמנתי שיום א
הרכבת משווקת את עצמה עבור בעלי רכב פרטי, כל הפרסומות שלה מאז
ומתמיד היו מכוונות לבעלי רכב פרטי. הפרסומות האחרונות ברדיו בכלל ממחישות את הצורך ברכב הפרטי על מנת להגיע לרכבת בכלל. ילד שמספר שאף פעם אינו יודע אם אבין יאסוף אותו מהחוג, אך מאז שהוא עבר לרכבת, הוא תמיד אוסף אותו מהחוג בזמן.
&nbsp
קרי, האבא שם את הרכב בחניון הרכבת או במקרה שזה מפוצץ, חונה קילומטר וחצי מהרכבת והולך אליה ברגל, חוזר אחרי יום העבודה, לוקח את הרכב ונוסע לאסוף את בנו.
&nbsp
בסוף הקריין גם מדגיש את זה שבאמצעות הרכבת, תוכלו לאסוף את הילדים מהחוגים בזמן.
&nbsp
קרי, הרכבת מתהדרת בכך שיגיעו אליה ברכב פרטי ויצאו ממנה ברכב פרטי. אוטובוסים משלימים זה פחות סבבה וככל הנראה לא חשוב מספיק.
 
זו המדיניות של משרד התחבורה

הרכבת משווקת את עצמה עבור בעלי רכב פרטי, כל הפרסומות שלה מאז
ומתמיד היו מכוונות לבעלי רכב פרטי. הפרסומות האחרונות ברדיו בכלל ממחישות את הצורך ברכב הפרטי על מנת להגיע לרכבת בכלל. ילד שמספר שאף פעם אינו יודע אם אבין יאסוף אותו מהחוג, אך מאז שהוא עבר לרכבת, הוא תמיד אוסף אותו מהחוג בזמן.
&nbsp
קרי, האבא שם את הרכב בחניון הרכבת או במקרה שזה מפוצץ, חונה קילומטר וחצי מהרכבת והולך אליה ברגל, חוזר אחרי יום העבודה, לוקח את הרכב ונוסע לאסוף את בנו.
&nbsp
בסוף הקריין גם מדגיש את זה שבאמצעות הרכבת, תוכלו לאסוף את הילדים מהחוגים בזמן.
&nbsp
קרי, הרכבת מתהדרת בכך שיגיעו אליה ברכב פרטי ויצאו ממנה ברכב פרטי. אוטובוסים משלימים זה פחות סבבה וככל הנראה לא חשוב מספיק.
זו המדיניות של משרד התחבורה
הרכבת לא יכולה לספק אוטובוסים משלימים וזה לא תפקידה.
זה תפקיד משרד התחבורה אבל לו זה לא חשוב מספיק.
הרכבת עושה מה שהיא יכולה בעידוד ודחיפת פרויקט קו רציף, אבל להגדיר קווים מזינים ולספק אוטובוסים משלימים משרד התחבורה צריך.
 

trilliane

New member
וגם בכתבה ציינו שהרכבת (לפחות בקו חיפה-ת"א) היא סיפור הצלחה

חברים יקרים, לא שאין לי ביקורת ורצון למערכת תח"ץ טובה יותר
אבל, אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, רק את העתיד.
על בסיס מה שקרה בעשר השנים האחרונות, אני אופטימי.
לפני חמש עשרה שנה לא הייתי מאמין שתיהיה אי פעם רק"ל בירושלים (130 אלף נוסעים ביום), כבר התחילו (נכון בעצלתיים) להאריך את הקו צפונה ודרומה. הקו השני אושר והלוואי ויתחילו שם להוציא מכרזים לדרך....
אבל היום אני מצליח כבר לדמיין רשת של קווי רק"ל בירושלים

כנ"ל בת"א, היום כבר מצליחיחם להאמין שזה יקרה. רואים שהעסק זז, אז אם לא ב 2021, אז ב- 2022. אבל הרק"ל גם בגוש דן ינוע. ברור שקו אחד לא מספיק, אבל גם די ברור שכולם מבינים את זה. ולכן, יהיו עוד ועוד קווים.

ועוד הערה, לגבי הקהל השבוי - יש בזה משהו, בעיקר בפריפריה, אבל ברכבת אני מתרשם שלא מדובר רק בקהל שבוי. די לראות את החניונים של מרבית התחנות מלאים, ודי להסתכל ברציפי התחנות בארלוזורוב, בהשלום, בשעות העומס, בהחלט לא מדובר רק בקהל שבוי. מדובר בנוסעים שהבינו שהרבה יותר נוח, זול, ומהיר להיכנס לתל אביב ברכבת ולא להשתרך בפקקים ארוכים בכל כבישי הכניסה לתל אביב
לא האמנתי שיום א
וגם בכתבה ציינו שהרכבת (לפחות בקו חיפה-ת"א) היא סיפור הצלחה
והיא באמת נוחה ויעילה (בד"כ). הבעיה כל המסביב, כל המעטפת.
בישראל תחבורה ציבורית היא בעיקר אוטובוסים, רובם ללא נתיבים יעודיים, בתדירות לא גבוהה דיה, מחניקים בחורף וחמים בקיץ, תחנות לא נוחות שלא נעים לחכות בהן... ובאמת שלא חסר.
הבעיה היא אכן שנזכרו כאן מאוחר מדי להשקיע בתחבורה ציבורית, ישראל מפגרת עשרות שנים אחרי מדינות אחרות (ובכל מקרה כל עוד אין כאן מענה הולם גם לסופ"שים וחילונים ימשיכו להזדקק לרכב פרטי בסופ"שים, אין לרובם סיבה טובה לוותר עליו גם באמצע השבוע).
 

olli3

New member
מנהל
החנה וסע הזה, אולי אולי יהיה אפקטיבי החל מה2.8

האמת שבעיניי זה לא היה מעניין
זה היה שטחי, מגמתי, לא אובייקטיבי, ו"חיפשו" בכל מחיר פגמים במערכת התחבורה הציבורית.
לפי התוכנית, כל האוטובוסים מתקלקלים, אבל אני כעסתי ממש כשלמשל לקחו את חניון חנה וסע במצפה מודיעין כאילו שהוא מציע אלטרנטיבה לתושבי מודיעין לנסיעה לירושלים.
האנשים שערכו את התוכנית לא השתדלו להתבלבל מהעובדות, אלא בעיקר להביך את המערכת ולהציג את כל הגורמים כחלשים, לא מקצועיים ושלא מקדמים את התחבורה. ובעיניי להגיד את זה בשנים האחרונות זה קצת מוזר, שלא להגיד מצחיק.
החנה וסע הזה, אולי אולי יהיה אפקטיבי החל מה2.8
לא הבנתי איך רצו שאנשים יסעו מאיזור המרכז לחניון הזה רק כדי לעלות שם על קווים 100 ו102 לירושלים. זה אולי רלוונטי לתושבי שוהם והיישובים הסמוכים וגם זה בספק גדול (ליישובים הסמוכים גם ככה יש את 423 ו947) ולשוהם יש גם קו ישיר לירושלים וגם שירות מצומת אל על (הלא נגיש כל כך משוהם, אבל ניחא).
&nbsp
עד כמה שהבנתי, זמן הנסיעה בקו 100 פשוט התארך עם המעבר לכביש 443. ולא פלא שקו 101 הוא זה שממשיך להצליח (נוסע דרך כביש 1).
&nbsp
דר"א, אילן שהופיע ממש מעט בנסיעה ממודיעין לירושלים באוטובוס (בלי האי יעילות בנסיעה לחנה וסע) הוא סגן ראש עיריית מודיעין שנושא התח"צ חשוב לו.
&nbsp
מעבר לחנה וסע, לא הבנתי איך מתייבשים כל כך הרבה זמן באם המושבות? קו 53 תדיר ומוציא אותך מהר לציר ז'בוטינסקי ומשם, רק תבחר על איזה קו אתה רוצה לעלות כדי להגיע לת"א. ההתעקשות על קו 38 היא הבעייתית כאן וכן היה עדיף בהחלט ש38 יהיה פי 4 יותר תדיר ממה שהוא כיום, אבל עדיין...
&nbsp
משום מה רכבת הלכה כאן עם אופניים בעיקר, לא עם אוטובוס, בטח שלא עם רכב או מונית ספיישל (לא רוצים שזה היהיה מהיר מידי מסתם לנסוע ברכב הפרטי).
&nbsp
לגבי הסיפא שלך, יש רצון ויש גם ביצוע בשיפור התח"צ. אבל וזה אבל גדול, לא פעם הביצוע לא טוב או לא מספיק טוב (לווא דווקא של משרד התחבורה). אני אתן לך דוגמא בארשבעית כואבת: תחנת באר שבע צפון קיימת כמעט עשור, הוקצה לה רציף תח"צ אחד בלבד בו יש מקום ל3 אוטובוסים בבאת אחת. תחילה, סמכו על הנהג הישראלי כך שלא יפריע לאוטובוסים שם ולא הציבו מחסום בכניסה ודוקרנים ביציאה. האזרח הישראלי צפצף על החוק וחסם את האוטובוסים. תחילה קו שירות עירוני שעבר שם על הכביש (דרך בן גוריון) נכנס לתחנת הרכבת בשני כיווני הנסיעה, אחרי 2-3 שבועות זה הופסק עקב החסימות של הרכב הפרטי. לבסוף, אחרי כשנתיים (אם לא יותר, איני זוכר כבר...) - הוקם מחסום + דוקרנים. רק קווים בין עירוניים ואיזוריים נכנסו לרכבת, כל שאר הקווים העירוניים - לא.
&nbsp
מפה לשם, הוכנס למקום קו 5 העירוני כתחנת קצה. שאר הקווים היותר רלוונטיים שאנשים אשכרה משתמשים בהם כדי להגיע לרכבת, ממשיכים לעצור מרחק של 500 מטרים מפתח תחנת הרכבת.
&nbsp
מצוקת החניה בחניון הקיים של הרכבת גדלה, הפלא ופלא מיד מכשירים שטח נוסף לחניות רבות נוספות.
&nbsp
משרד התחבורה מעביר כסף לבניית מפרצי תחנות בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת (מרחק של דקה הליכה מהכניסה לרכבת, אפילו קצת פחות), עד היום אין אפילו סימנים להתחלת עבודות והכסף עבר כבר לפני שנה. בקשה שהעברתי לפני שנה להקלה על תושבי רמות בהוספת תחנה מתחת לגשר הולכי הרגל המוביל לרכבת במפרץ קיים שכיום משמש יציאה משנית מהאונ' עם מעט מאד כלי רכב שיוצאים ביציאה זו (לא שונה ממפרץ אחר בכל כביש שהוא בארץ שמשמש גם כתחנת אוטובוס וגם כנתיב השתלבות...) וכלום ומשרד התחבורה לא מתנגד לכך, זה תקוע בעיריה.
&nbsp
כל זה היה נפתר אם מלכתחילה היו מתכננים מסוף אוטובוסים קטן ונורמלי בתחנת הרכבת. מספר רציפי שיניים כפי שמוקמים סמוך לפתח תחנות הרכבת החדשות שנבנות ברחבי הארץ. אם בשדרות נתיבות ואופקים אפשר - גם בבאר שבע היה אפשר.
&nbsp
וברמה גבוהה יותר - כל זה היה נפתר אם היה גוף אחד שמחליט וקובע הכל ולא עיריה שבאצטלה כזאת או אחרת עושה את מה שנראה לה הכי מתאים ושיש לה סמכות דיי בלעדית לקביעה האם יקום דבר או ייפול דבר.
&nbsp
כך שבשורה התחתונה, עם כל מה שעושים וכל מה שמתכננים, מה זה עוזר אם יכול לקום לו ראש עיר ולהתנגד להכל כמו ברמת גן וברעננה? מזה עוזר אם פקידים בעיריות מעדיפים את הרכב הפרטי ופועלים באופן קבוע להקל עליו כמה שיותר ולהקשות כמה שיותר על משתמשי התח"צ? שכשתושבים מתלוננים שיש להם תחנה צמוד לבית, מעבירים את התחנה לצומת סמוך בו אין בתי מגורים, העיקר שהאוטובוס לא יעצור לאנשים ליד הבית...
&nbsp
זה כמו משדרי סלולאר (אנטנות סלולאריות), כולם רוצים קליטה טובה אבל לא מוכנים שהמשדר יהיה ליד ביתם, כך כולם רוצים תח"צ טובה (או לפחות מצהירים על כך) אבל לא רוצים שתהיה תחנה מתחת לביתם.
 

oshlick1

New member
הופתעתי לטובה מהאיזכור של תחנת בני ברק

כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10
דיי מעניין

http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1138968
הופתעתי לטובה מהאיזכור של תחנת בני ברק
&nbsp
הטענות על המדרגות הלולייניות והריחוק מגשר מבצע קדש מוצדקות בעיני לחלוטין
וחבל שהתחנה הזאת לא ממצה את הפוטנציאל שלה רק בגלל שמישהו במסדרונות משרד התחבורה
או במסדרונות הרכבת לא רוצה להשקיע בה.
 

אורי404

New member
גם לדעתי זה היה מאוד במקום, שציינו את זה בכתבה

הופתעתי לטובה מהאיזכור של תחנת בני ברק
&nbsp
הטענות על המדרגות הלולייניות והריחוק מגשר מבצע קדש מוצדקות בעיני לחלוטין
וחבל שהתחנה הזאת לא ממצה את הפוטנציאל שלה רק בגלל שמישהו במסדרונות משרד התחבורה
או במסדרונות הרכבת לא רוצה להשקיע בה.
גם לדעתי זה היה מאוד במקום, שציינו את זה בכתבה
לפי הכתבה הושקע תקציב זמן בתחנה הזו. אבל בוזבז כסף רב, במה שקורה בסופו של דבר עם התחנה הזו והמיקום ליד המדרגות הלוללייניות ועל חוסר התאורה בשעות הערב והלילה.
 

olli3

New member
מנהל
שכל אלו קשורים ל... עיריה.

גם לדעתי זה היה מאוד במקום, שציינו את זה בכתבה
לפי הכתבה הושקע תקציב זמן בתחנה הזו. אבל בוזבז כסף רב, במה שקורה בסופו של דבר עם התחנה הזו והמיקום ליד המדרגות הלוללייניות ועל חוסר התאורה בשעות הערב והלילה.
שכל אלו קשורים ל... עיריה.
אם עיריית בני ברק רוצה, היא תאיר את האיזור. אם עיריית בני ברק רוצה, היא תיצור מעלית נוחה לירידה ועלייה לתחנת הרכבת (ועם כמות הנוסעים, מספיקה כעת מעלית אחת).
 

amit1270

New member
הפתרון (?) הוא הקמת רשות תח"צ מטרופולינית

שכל אלו קשורים ל... עיריה.
אם עיריית בני ברק רוצה, היא תאיר את האיזור. אם עיריית בני ברק רוצה, היא תיצור מעלית נוחה לירידה ועלייה לתחנת הרכבת (ועם כמות הנוסעים, מספיקה כעת מעלית אחת).
הפתרון (?) הוא הקמת רשות תח"צ מטרופולינית
אבל חשוב מאוד שהרשות תהיה חזקה מול ראשי עיריות סחטנים (ולכן ה-? בסוגריים, כי אם לא יבנו את זה נכון זה עלול להיות שכפול של המצב הנוכחי) ושתראה קודם כל את טובת נוסעי התח"צ ברמה המטרופולינית.
 

olli3

New member
מנהל
נכון אבל איך היא תתמודד עם אי רצון לפיתוח סביבתי למשל?

הפתרון (?) הוא הקמת רשות תח"צ מטרופולינית
אבל חשוב מאוד שהרשות תהיה חזקה מול ראשי עיריות סחטנים (ולכן ה-? בסוגריים, כי אם לא יבנו את זה נכון זה עלול להיות שכפול של המצב הנוכחי) ושתראה קודם כל את טובת נוסעי התח"צ ברמה המטרופולינית.
נכון אבל איך היא תתמודד עם אי רצון לפיתוח סביבתי למשל?
בונים תחנת רכבת והסביבה שלה לא מזמינה או נגישה, איך רשות תח"צ מטרופולונית אמורה לטפל בזה שהעיריה לא מטפלת שם במדרכות עקומות או חסרות או כל דבר אחר?
&nbsp
אם הסמכות על הצבת תמרורים הקשורים בתח"צ תועבר לרשות ולעיריה לא יהיה שום סיי בעניין, זה משהו אחר. כיום על כל תחנה חדשה שאתה רוצה להקים, אתה צריך וועדת תכנון של העיריה ואת אישור העיריה.
&nbsp
&nbsp
 

amit1270

New member
זה צריך להיות מעוגן איכשהו בסמכויות הרשות

נכון אבל איך היא תתמודד עם אי רצון לפיתוח סביבתי למשל?
בונים תחנת רכבת והסביבה שלה לא מזמינה או נגישה, איך רשות תח"צ מטרופולונית אמורה לטפל בזה שהעיריה לא מטפלת שם במדרכות עקומות או חסרות או כל דבר אחר?
&nbsp
אם הסמכות על הצבת תמרורים הקשורים בתח"צ תועבר לרשות ולעיריה לא יהיה שום סיי בעניין, זה משהו אחר. כיום על כל תחנה חדשה שאתה רוצה להקים, אתה צריך וועדת תכנון של העיריה ואת אישור העיריה.
&nbsp
&nbsp
זה צריך להיות מעוגן איכשהו בסמכויות הרשות
אני לא משפטן ולא יודע איך, אבל הסביבה והנגישות הם גורמים קריטיים שצריכים להיות מטופלים בדרך כלשהי ע"י הרשות או גוף מטעמה.
 

olli3

New member
מנהל
כרטוס משותף עם הרכבת זה מה שירים אותה.

הופתעתי לטובה מהאיזכור של תחנת בני ברק
&nbsp
הטענות על המדרגות הלולייניות והריחוק מגשר מבצע קדש מוצדקות בעיני לחלוטין
וחבל שהתחנה הזאת לא ממצה את הפוטנציאל שלה רק בגלל שמישהו במסדרונות משרד התחבורה
או במסדרונות הרכבת לא רוצה להשקיע בה.
כרטוס משותף עם הרכבת זה מה שירים אותה.
עבור יוממים, גם המדרגות הלוליינות לא יפריעו להם להשתמש בה עם יהיה כרטס משותף והרכבת תחסוך להם זמן רב בהגעה לעבודה ובחזרה ממנה.
 

amit1270

New member
ואם יתעלמו אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע בתח"צ?

בטח היו הרבה פרסומות לכלי רכב בהפסקות.
אחת הסיבות שיורדים על מצב התחץ בתקשורת היא כי זה מעודד מכירה של רכב פרטי.
&nbsp
ואם יתעלמו אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע בתח"צ?
גם אם היו בכתבה כמה אי-דיוקים ולא מעט מגמתיות, זה טוב מאוד שמעלים את הנושא ומקדישים לו כמעט תכנית שלמה בפריים-טיים, אפילו עם פרסומות של מכוניות (שכידוע בתכניות אחרות אינן משודרות כלל..) בהפסקות.
&nbsp
הבעיות שעלו בתכנית הן בעיות אמיתיות. מערכת התח"צ בישראל היא מאוד לא יעילה ולא אטרקטיבית ופונה רובה ככולה לקהל שבוי. גם כשנעשים שיפורים (למשל כרטיס הרב-קו) הם נעשים בצורה הכי עקומה שאפשר. הקמת הרשות הלאומית לתח"צ (באיחור של 10 שנים לדעתי) היא צעד טוב בכיוון הנכון, אבל התאכזבתי מאוד מהתשובות המתחמקות וחוסר לקיחת האחריות שעלו מדברי יו"ר הרשות (והן הצליחו להביך אותו עם הבקשה לעלות לאוטובוס - איך הוא נפל במלכודת הזאת!).
&nbsp
יש עוד המון המון מה לשפר ואין מקום להבטחות סתמיות ש"אנחנו בכיוון הנכון". למרות ההתקדמות בלא מעט נושאים, עדיין אין כאן חשיבה מערכתית (וגם אם יש, היא לא מתורגמת לשטח) ואין די תשומת לב לנושאים שלא מצטלמים ולא כוללים גזירת סרטים.
 
בזה אנו לא מסכימים אני חושב שהתחץ בארץ די יעילה

ואם יתעלמו אנשים יעזבו את הרכב הפרטי ויתחילו לנסוע בתח"צ?
גם אם היו בכתבה כמה אי-דיוקים ולא מעט מגמתיות, זה טוב מאוד שמעלים את הנושא ומקדישים לו כמעט תכנית שלמה בפריים-טיים, אפילו עם פרסומות של מכוניות (שכידוע בתכניות אחרות אינן משודרות כלל..) בהפסקות.
&nbsp
הבעיות שעלו בתכנית הן בעיות אמיתיות. מערכת התח"צ בישראל היא מאוד לא יעילה ולא אטרקטיבית ופונה רובה ככולה לקהל שבוי. גם כשנעשים שיפורים (למשל כרטיס הרב-קו) הם נעשים בצורה הכי עקומה שאפשר. הקמת הרשות הלאומית לתח"צ (באיחור של 10 שנים לדעתי) היא צעד טוב בכיוון הנכון, אבל התאכזבתי מאוד מהתשובות המתחמקות וחוסר לקיחת האחריות שעלו מדברי יו"ר הרשות (והן הצליחו להביך אותו עם הבקשה לעלות לאוטובוס - איך הוא נפל במלכודת הזאת!).
&nbsp
יש עוד המון המון מה לשפר ואין מקום להבטחות סתמיות ש"אנחנו בכיוון הנכון". למרות ההתקדמות בלא מעט נושאים, עדיין אין כאן חשיבה מערכתית (וגם אם יש, היא לא מתורגמת לשטח) ואין די תשומת לב לנושאים שלא מצטלמים ולא כוללים גזירת סרטים.
בזה אנו לא מסכימים אני חושב שהתחץ בארץ די יעילה
שוב לא מושלמת יש מקום לשיפור, בייחוד ביטול אפליות לאוכלוסיות מסוימות, שבת ונתצ"ים.
אבל היא בהחלט סבירה גם בזמנים וגם בהשוואה לרכב פרטי.
כאשר מודדים נסיעה בהשוואה לרכב פרטי צריך להוסיף את הזמן שעובדים בשביל לממן את הנסיעה ברכב שיקרה משמעותית.
בירושלים למשל התחץ מצוינת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה