כתבה מקיפה על התחבורה הציבורית בערוץ 10

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
סבירה בזמנים? בחיפה אוטובוס = פי 2-3 זמן מרכב פרטי רוב הזמן

בזה אנו לא מסכימים אני חושב שהתחץ בארץ די יעילה
שוב לא מושלמת יש מקום לשיפור, בייחוד ביטול אפליות לאוכלוסיות מסוימות, שבת ונתצ"ים.
אבל היא בהחלט סבירה גם בזמנים וגם בהשוואה לרכב פרטי.
כאשר מודדים נסיעה בהשוואה לרכב פרטי צריך להוסיף את הזמן שעובדים בשביל לממן את הנסיעה ברכב שיקרה משמעותית.
בירושלים למשל התחץ מצוינת.
סבירה בזמנים? בחיפה אוטובוס = פי 2-3 זמן מרכב פרטי רוב הזמן
ואני אפילו לא מדברת על שעות העומס או על עיכובים יוצאים מגדר הרגיל. למעשה זה נכון אפילו במקרים שאני יכולה לנסוע בקו אחד בלבד ולא צריכה להחליף (החלפה היא בכלל מכה...). כשאני יודעת שיש לי חניה (ויש לי רכב) פשוט לא משתלם לי לנסוע בתחבורה הציבורית. היא אפילו לא זולה דיה מבחינת עלויות הדלק.
&nbsp
נכון, יקר יותר להחזיק רכב, אבל מחזיקים בכל מקרה (כי אי אפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית נטו, נקודה). אני לא מדברת על סופ"שים (וכן, יש תחבורה ציבורית חלקית בחיפה, אבל לא בהכרח רוצים להישאר בעיר, כן?). בן-זוגי נוסע קבוע למשפחתו בעכו לפחות פעם בשבוע, וברכב הוא מגיע אליהם תוך פחות מחצי שעה. בתחבורה ציבורית זה לא פחות משעה (יותר קרוב לשעה וחצי, כך זה כשהם נוסעים אליו; להם אין רכב).
&nbsp
ואפילו במקרה של הרכבת לת"א, שהיא באמת סבבה, ברגע שאני מוסיפה לה את האוטובוס בתוך חיפה (שמגיע אליי בתדירות לא נוחה בכלל ואף פעם לא מסונכרן עם הרכבת באף כיוון) + ההליכה המאוד לא נוחה מהתחנה המרכזית חוף הכרמל לרציף + היציאה מרכבת ארלוזרוב בת"א לתחנות ממול על פרשת דרכים + אוטובוס משם (לגבעתיים!) זה כבר מנפח את הזמן לשעתיים, לא פעם גם שעתיים וחצי בכיף, בשעה שברכב פרטי (לא בשעות העומס) אנחנו בגבעתיים תוך 70 דקות בערך (שלא לדבר על היסחבות עם תיקים כבדים, שהיא לא כיף בתחבורה ציבורית, אבל כשנדרשות כמה החלפות עם הליכה של מאות מטרים בין לבין, זה די סיוט).
 
סבירה בזמנים אולי לא ביישוב בו את גרה.

סבירה בזמנים? בחיפה אוטובוס = פי 2-3 זמן מרכב פרטי רוב הזמן
ואני אפילו לא מדברת על שעות העומס או על עיכובים יוצאים מגדר הרגיל. למעשה זה נכון אפילו במקרים שאני יכולה לנסוע בקו אחד בלבד ולא צריכה להחליף (החלפה היא בכלל מכה...). כשאני יודעת שיש לי חניה (ויש לי רכב) פשוט לא משתלם לי לנסוע בתחבורה הציבורית. היא אפילו לא זולה דיה מבחינת עלויות הדלק.
&nbsp
נכון, יקר יותר להחזיק רכב, אבל מחזיקים בכל מקרה (כי אי אפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית נטו, נקודה). אני לא מדברת על סופ"שים (וכן, יש תחבורה ציבורית חלקית בחיפה, אבל לא בהכרח רוצים להישאר בעיר, כן?). בן-זוגי נוסע קבוע למשפחתו בעכו לפחות פעם בשבוע, וברכב הוא מגיע אליהם תוך פחות מחצי שעה. בתחבורה ציבורית זה לא פחות משעה (יותר קרוב לשעה וחצי, כך זה כשהם נוסעים אליו; להם אין רכב).
&nbsp
ואפילו במקרה של הרכבת לת"א, שהיא באמת סבבה, ברגע שאני מוסיפה לה את האוטובוס בתוך חיפה (שמגיע אליי בתדירות לא נוחה בכלל ואף פעם לא מסונכרן עם הרכבת באף כיוון) + ההליכה המאוד לא נוחה מהתחנה המרכזית חוף הכרמל לרציף + היציאה מרכבת ארלוזרוב בת"א לתחנות ממול על פרשת דרכים + אוטובוס משם (לגבעתיים!) זה כבר מנפח את הזמן לשעתיים, לא פעם גם שעתיים וחצי בכיף, בשעה שברכב פרטי (לא בשעות העומס) אנחנו בגבעתיים תוך 70 דקות בערך (שלא לדבר על היסחבות עם תיקים כבדים, שהיא לא כיף בתחבורה ציבורית, אבל כשנדרשות כמה החלפות עם הליכה של מאות מטרים בין לבין, זה די סיוט).
סבירה בזמנים אולי לא ביישוב בו את גרה.
כיום תחבורה ציבורית יעילה עם החלפות, כאשר מי ששונא החלפות צריך להתרגל לתחבורת מעברים עם החלפות.
בהחלט יש כמה שכונות בחיפה שרחוקות מהקווים הראשיים ודורשות הליכה או החלפות לא נוחות, ויש מצב שאפשר לשפר שם את התחץ. לו הייתי גר בחיפה הייתי עובר לגור ליד צירי המטרונית\ או 123.
חוץ מזה לא שקללת את עלות הרכב, רכישה והחזקה, רק הזמן שצריך לעבוד כדי לממן רכב לנסיעה בין עירונית מתקזז עם החסכון בזמן הנסיעה.
והכי חשוב לשאול פה בשרשורי ההכוונה , אולי יש דרכים יותר טובות לנסיעות שתעשי.
 
עובר לגור ליד צירי המטרונית?

סבירה בזמנים אולי לא ביישוב בו את גרה.
כיום תחבורה ציבורית יעילה עם החלפות, כאשר מי ששונא החלפות צריך להתרגל לתחבורת מעברים עם החלפות.
בהחלט יש כמה שכונות בחיפה שרחוקות מהקווים הראשיים ודורשות הליכה או החלפות לא נוחות, ויש מצב שאפשר לשפר שם את התחץ. לו הייתי גר בחיפה הייתי עובר לגור ליד צירי המטרונית\ או 123.
חוץ מזה לא שקללת את עלות הרכב, רכישה והחזקה, רק הזמן שצריך לעבוד כדי לממן רכב לנסיעה בין עירונית מתקזז עם החסכון בזמן הנסיעה.
והכי חשוב לשאול פה בשרשורי ההכוונה , אולי יש דרכים יותר טובות לנסיעות שתעשי.
עובר לגור ליד צירי המטרונית?
הגזמת. למה שמי שגר בשכונה טובה על הכרמל יעבור לגור ליד צירי המטרונית?
רוב שכונות המגורים של חיפה מרוחקות מצירי המטרונית, אז התושבים צריכים לעבור ליד התחבורה הציבורית או שהתחבורה הציבורית צריכה להגיע אליהם?
 

GLSRA

Active member
אגב, בעולם, באופן איטי ומדורג, אנשים כן עוברים לגור במקומות

עובר לגור ליד צירי המטרונית?
הגזמת. למה שמי שגר בשכונה טובה על הכרמל יעבור לגור ליד צירי המטרונית?
רוב שכונות המגורים של חיפה מרוחקות מצירי המטרונית, אז התושבים צריכים לעבור ליד התחבורה הציבורית או שהתחבורה הציבורית צריכה להגיע אליהם?
אגב, בעולם, באופן איטי ומדורג, אנשים כן עוברים לגור במקומות
שבהם יש תחבורה ציבורית טובה.
לדעתי, באופן מאוד איטי, תופעות שכאלה יקרו גם בארץ.
לעיתים, כבר רואים פרסום של קבלנים שכותבים "חמש דקות מתחנת רכבת", ולדעתי, בתת מודע יש אנשים מתחילים לתת ערך לדירה או לבית שנמצאים במרחק הליכה מתחנת רכבת.
עובדה למשל שבתים בישובים שבהם יש רכבת יעילה, כמו יבנה למשל, ערך הדירות עלה מאוד בשנים האחרונות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בפרט שהשכונות לאורך ציר המטרונית אינן טובות במיוחד...

עובר לגור ליד צירי המטרונית?
הגזמת. למה שמי שגר בשכונה טובה על הכרמל יעבור לגור ליד צירי המטרונית?
רוב שכונות המגורים של חיפה מרוחקות מצירי המטרונית, אז התושבים צריכים לעבור ליד התחבורה הציבורית או שהתחבורה הציבורית צריכה להגיע אליהם?
בפרט שהשכונות לאורך ציר המטרונית אינן טובות במיוחד...
ואכן, רוב חיפה לא קרובה למטרונית. המטרונית נוסעת בשולי ההר (וקצת בהדר) ורוב שכונות חיפה הן על הכרמל.
מבין חבריי החברה היחידה שמשתמשת במטרונית היא זו שגרה בקריות.
חברה אחרת ציינה שהשתמשה פעם כשבדיוק הייתה צריכה לנסוע מהדר לקריית אליעזר... וזהו.
המטרונית פשוט לא רלוונטית לחיינו.
הכרמלית דווקא יותר, אילו רק היה לה מסלול ארוך יותר ואפשרות מעבר... מכיוון שזה לא המצב היא פתרון די יקר (ומושבת כבר ארבעה חודשים).
 
כתבתי גם קו 123

עובר לגור ליד צירי המטרונית?
הגזמת. למה שמי שגר בשכונה טובה על הכרמל יעבור לגור ליד צירי המטרונית?
רוב שכונות המגורים של חיפה מרוחקות מצירי המטרונית, אז התושבים צריכים לעבור ליד התחבורה הציבורית או שהתחבורה הציבורית צריכה להגיע אליהם?
כתבתי גם קו 123
ותוסיף גם את הציר אוניברסיטה מרכז הכרמל שבו התדירות טובה.
לא סביר שיהיו תדירויות מצוינות לשכונות היוקרתיות על הכרמל, כמובן שרצוי לשפר שם את אפשרות ההחלפה.
 
דווקא קו 123 מהווה דוגמה לקו שהתדירות שלו והתדירות

כתבתי גם קו 123
ותוסיף גם את הציר אוניברסיטה מרכז הכרמל שבו התדירות טובה.
לא סביר שיהיו תדירויות מצוינות לשכונות היוקרתיות על הכרמל, כמובן שרצוי לשפר שם את אפשרות ההחלפה.
דווקא קו 123 מהווה דוגמה לקו שהתדירות שלו והתדירות
בחלק מהצירים הראשיים בו הוא עובר אינה מספקת. רמות ספיר למשל וגבעת זמר השכונה החדשה שנבנית כעת ממולה הן ממש לא שכונות טובות מבחינת תחבורה ציבורית. בציר פיק"א-חנקין ששני הקווים העיקרים בו הם 123 ו 28 תדירות האוטובוסים נמוכה מדי.
בציר הרכס התדירות גבוהה יותר, אבל הבעיה בציר הזה זו הנגישות בין השכונות לציר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גרתי פעם בנו"ש, נסעתי הרבה ב-123. נסיעה ארוכה לחוף הכרמל...

כתבתי גם קו 123
ותוסיף גם את הציר אוניברסיטה מרכז הכרמל שבו התדירות טובה.
לא סביר שיהיו תדירויות מצוינות לשכונות היוקרתיות על הכרמל, כמובן שרצוי לשפר שם את אפשרות ההחלפה.
גרתי פעם בנו"ש, נסעתי הרבה ב-123. נסיעה ארוכה לחוף הכרמל...
נסיעה ארוכה לחורב... ברכב פרטי חותכים דרך הגרנד קניון.
&nbsp
אבל כן, נו"ש יחסית סבירה מבחינת תחבורה ציבורית, לכן גרתי בה. הבעיה הייתה כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה ואז זו הייתה די זוועה. כאילו בחיפה החליטו שמי שלומד באוניברסיטה צריך לגור בציר הכרמל ומי שלומד בטכניון צריך לגור בנו"ש (אחרת מקבלים קו ישיר פעם בשעה
). רק שמה לעשות, במקביל גם עבדתי בעיר, אז הייתי צריכה להתפשר... (והנסיעות מנו"ש לעבודה היו קצרות יותר; להגיע מציר הכרמל לוקח כפול זמן). אגב, עדיין באוטובוס לקח לי כפליים להגיע לעבודה מברכב פרטי, אבל אז גם לא היה לי רכב (למעט בכמה מקרים נקודתיים) ולכן לא הייתה לי בררה.
&nbsp
בציר הכרמל יש הרבה אוטובוסים שנוחים למי שנוסע ממרכז הכרמל לחורב. זהו. אז אם זה כל מה שצריך לנסוע ותו לא, באמת שווה לקחת אוטובוס (אם כי אפשר כבר ללכת, אלה בד"כ לא מרחקים ארוכים). אבל זהו בערך.
&nbsp
אבל אם אתה באזור כרמלייה ורוצה למשל לנסוע לגרנד קניון, כל האוטובוסים עושים שלל מעקפים ארוכים או מטיילים בין שכונות, בשעה שברכב פרטי חותכים דרך שמשון ותוך 15 דקות גג אתה בקניון (ויש חניה). שלא לדבר על כך שאם אתה בלב כרמלייה וצריך לחכות לפני כן לשכונתית, תוסיף לך בכיף עוד 20 דקות...
&nbsp
פעם הייתי בשמשון ממש, עליתי על קו 5 בתמימות שתוך 5 דקות אני בגרנד... ואז גיליתי שהוא עושה סיבוב בורדייה ואז עוד סיבוב ברוממה הישנה...

&nbsp
ואם אני רוצה לנסוע לברכת מכבי (רחוב ביכורים) ומשם אפילו לציר הכרמל, זה כבר שני אוטובוסים אף שמדובר בנסיעה של 5 דקות ברכב פרטי. יצא לי לעשות זאת לא מזמן... ובדיוק פספסתי את האוטובוס, התייבשתי בשמש בתחנה עוד 15 דקות... ואז נסיעה למרכז הכרמל, ולפחות משם ההמתנה לא הייתה ארוכה לקו שנוסע לכיוון חורב.
&nbsp
בכיוון הלוך בכלל לא טרחתי לקחת שני אוטובוסים, נסעתי למרכז הכרמל וירדתי ברגל בביכורים (לא שזה היה נחמד, זו ירידה די תלולה, אבל לפחות ירידה).
&nbsp
בכל מקרה, איך שלא מסתכלים על זה, מבחינת זמנים, אפילו בקווים היעילים והסבירים יחסית, מבזבזים פי שניים זמן אם לא יותר.
 
בכרמל לא משנה כמה ישפרו את התחבורה הציבורית, תמיד רכב פרטי

גרתי פעם בנו"ש, נסעתי הרבה ב-123. נסיעה ארוכה לחוף הכרמל...
נסיעה ארוכה לחורב... ברכב פרטי חותכים דרך הגרנד קניון.
&nbsp
אבל כן, נו"ש יחסית סבירה מבחינת תחבורה ציבורית, לכן גרתי בה. הבעיה הייתה כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה ואז זו הייתה די זוועה. כאילו בחיפה החליטו שמי שלומד באוניברסיטה צריך לגור בציר הכרמל ומי שלומד בטכניון צריך לגור בנו"ש (אחרת מקבלים קו ישיר פעם בשעה
). רק שמה לעשות, במקביל גם עבדתי בעיר, אז הייתי צריכה להתפשר... (והנסיעות מנו"ש לעבודה היו קצרות יותר; להגיע מציר הכרמל לוקח כפול זמן). אגב, עדיין באוטובוס לקח לי כפליים להגיע לעבודה מברכב פרטי, אבל אז גם לא היה לי רכב (למעט בכמה מקרים נקודתיים) ולכן לא הייתה לי בררה.
&nbsp
בציר הכרמל יש הרבה אוטובוסים שנוחים למי שנוסע ממרכז הכרמל לחורב. זהו. אז אם זה כל מה שצריך לנסוע ותו לא, באמת שווה לקחת אוטובוס (אם כי אפשר כבר ללכת, אלה בד"כ לא מרחקים ארוכים). אבל זהו בערך.
&nbsp
אבל אם אתה באזור כרמלייה ורוצה למשל לנסוע לגרנד קניון, כל האוטובוסים עושים שלל מעקפים ארוכים או מטיילים בין שכונות, בשעה שברכב פרטי חותכים דרך שמשון ותוך 15 דקות גג אתה בקניון (ויש חניה). שלא לדבר על כך שאם אתה בלב כרמלייה וצריך לחכות לפני כן לשכונתית, תוסיף לך בכיף עוד 20 דקות...
&nbsp
פעם הייתי בשמשון ממש, עליתי על קו 5 בתמימות שתוך 5 דקות אני בגרנד... ואז גיליתי שהוא עושה סיבוב בורדייה ואז עוד סיבוב ברוממה הישנה...

&nbsp
ואם אני רוצה לנסוע לברכת מכבי (רחוב ביכורים) ומשם אפילו לציר הכרמל, זה כבר שני אוטובוסים אף שמדובר בנסיעה של 5 דקות ברכב פרטי. יצא לי לעשות זאת לא מזמן... ובדיוק פספסתי את האוטובוס, התייבשתי בשמש בתחנה עוד 15 דקות... ואז נסיעה למרכז הכרמל, ולפחות משם ההמתנה לא הייתה ארוכה לקו שנוסע לכיוון חורב.
&nbsp
בכיוון הלוך בכלל לא טרחתי לקחת שני אוטובוסים, נסעתי למרכז הכרמל וירדתי ברגל בביכורים (לא שזה היה נחמד, זו ירידה די תלולה, אבל לפחות ירידה).
&nbsp
בכל מקרה, איך שלא מסתכלים על זה, מבחינת זמנים, אפילו בקווים היעילים והסבירים יחסית, מבזבזים פי שניים זמן אם לא יותר.
בכרמל לא משנה כמה ישפרו את התחבורה הציבורית, תמיד רכב פרטי
יהיה מהיר ונוח יותר. שום מערכת תח"צ ריאלית לא תוכל להתחרות ברכב הפרטי בסביבה כזו.
אין טעם אפילו לנסות להתחרות ברכב הפרטי בתנועה בין שכונות הכרמל.
אבל כן אפשר וצריך לייעל ולשפר את התנועה בצירים הראשייים ואת קווי ההזנה בין השכונות לצירים הראשיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה שמטריד הוא שזה נכון גם במקרה של נסיעה בקו בודד

בכרמל לא משנה כמה ישפרו את התחבורה הציבורית, תמיד רכב פרטי
יהיה מהיר ונוח יותר. שום מערכת תח"צ ריאלית לא תוכל להתחרות ברכב הפרטי בסביבה כזו.
אין טעם אפילו לנסות להתחרות ברכב הפרטי בתנועה בין שכונות הכרמל.
אבל כן אפשר וצריך לייעל ולשפר את התנועה בצירים הראשייים ואת קווי ההזנה בין השכונות לצירים הראשיים.
מה שמטריד הוא שזה נכון גם במקרה של נסיעה בקו בודד
כשמדברים על מעבר משכונה לשכונה זו זוועה שקשה לתאר (בעיקר עם השכונתיות) ונגד זה אין הרבה מה לעשות; אבל כשאפילו נסיעה מרחוב ראשי למקום מרכזי כמו הגרנד קניון אורכת לפחות פי שניים (בקו בודד!) ומטיילת במעקפים ארוכים או בשלל שכונות בדרך (כדי לחסוך מהם מעבר שכונתית, אני יכולה להבין את זה) זה בזבוז זמן משווע.
&nbsp
אגב, גם קווי הלילה (המבורכים) הם לפעמים סיוט לא קטן כשאתה לא גר במקום הנכון... אבל בסדר, לילה. כשגרתי בנו"ש ירדתי בחיפה מרכז (כיום השמונה) ולקחתי משם את קו 200 שעבר בסה"כ דרך הדר ואז הגיע אליי, לא נורא.
&nbsp
אבל לפני כחודש נסעתי לאירוע בת"א, השארתי את הרכב בחוף הכרמל (כדי שלא אזדקק לקווי הלילה) וחזר איתי ברכבת נער שגר ברמת אלון (פגשתי אותו באירוע). הוא ירד איתי בחוף הכרמל, ואפילו לא היה חצות, אבל הוא שכח (או לא חשב על כך) שאחרי 23:00 יש רק קווי לילה (וטוב שיש, כי פעם גם זה לא היה וחיפה הייתה נכנסת לעוצר מוקדם) ושאם יעלה על קו 200 צפוי לו טיול רציני בעיר (דרך הים, ציר הכרמל, אוניברסיטה ורק אז בדרך למטה לכיוון הטכניון). ריחמתי עליו ולקחתי אותו עד הבית.
 
עם הגרנד קניון יש בעיה, כי מתכנני התח"צ בחיפה לא באמת

מה שמטריד הוא שזה נכון גם במקרה של נסיעה בקו בודד
כשמדברים על מעבר משכונה לשכונה זו זוועה שקשה לתאר (בעיקר עם השכונתיות) ונגד זה אין הרבה מה לעשות; אבל כשאפילו נסיעה מרחוב ראשי למקום מרכזי כמו הגרנד קניון אורכת לפחות פי שניים (בקו בודד!) ומטיילת במעקפים ארוכים או בשלל שכונות בדרך (כדי לחסוך מהם מעבר שכונתית, אני יכולה להבין את זה) זה בזבוז זמן משווע.
&nbsp
אגב, גם קווי הלילה (המבורכים) הם לפעמים סיוט לא קטן כשאתה לא גר במקום הנכון... אבל בסדר, לילה. כשגרתי בנו"ש ירדתי בחיפה מרכז (כיום השמונה) ולקחתי משם את קו 200 שעבר בסה"כ דרך הדר ואז הגיע אליי, לא נורא.
&nbsp
אבל לפני כחודש נסעתי לאירוע בת"א, השארתי את הרכב בחוף הכרמל (כדי שלא אזדקק לקווי הלילה) וחזר איתי ברכבת נער שגר ברמת אלון (פגשתי אותו באירוע). הוא ירד איתי בחוף הכרמל, ואפילו לא היה חצות, אבל הוא שכח (או לא חשב על כך) שאחרי 23:00 יש רק קווי לילה (וטוב שיש, כי פעם גם זה לא היה וחיפה הייתה נכנסת לעוצר מוקדם) ושאם יעלה על קו 200 צפוי לו טיול רציני בעיר (דרך הים, ציר הכרמל, אוניברסיטה ורק אז בדרך למטה לכיוון הטכניון). ריחמתי עליו ולקחתי אותו עד הבית.
עם הגרנד קניון יש בעיה, כי מתכנני התח"צ בחיפה לא באמת
מתייחסים אליו כמקום מרכזי.
הוא לא נמצא על ציר הרכס, לא על ציר פיק"א-חנקין, הוא לא נחשב למרכז תחבורתי ולמתכננים די יש בעיה כיצד "לאכול" אותו.
אם היו מתייחסים לגרנד קניון כאל מרכז תחבורתי של הכרמל שגם מקשר את הכרמל דרך המנהרות אל מחוץ לכרמל ומחוץ לחיפה, אז מערכת הקווים בכרמל הייתה נראית אחרת.
אבל זה כנראה יצריך שינוי גדול מדי במערכת ולא ירצו לקחת את הסיכון.

פתרון חלקי לבעיה יכול להיות להוציא את 136 מרוממה החדשה, אבל אז תושביה יזעקו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל למה שתהיה בעיה עם קניון מצליח שקיים למעלה מעשור?

עם הגרנד קניון יש בעיה, כי מתכנני התח"צ בחיפה לא באמת
מתייחסים אליו כמקום מרכזי.
הוא לא נמצא על ציר הרכס, לא על ציר פיק"א-חנקין, הוא לא נחשב למרכז תחבורתי ולמתכננים די יש בעיה כיצד "לאכול" אותו.
אם היו מתייחסים לגרנד קניון כאל מרכז תחבורתי של הכרמל שגם מקשר את הכרמל דרך המנהרות אל מחוץ לכרמל ומחוץ לחיפה, אז מערכת הקווים בכרמל הייתה נראית אחרת.
אבל זה כנראה יצריך שינוי גדול מדי במערכת ולא ירצו לקחת את הסיכון.

פתרון חלקי לבעיה יכול להיות להוציא את 136 מרוממה החדשה, אבל אז תושביה יזעקו.
אבל למה שתהיה בעיה עם קניון מצליח שקיים למעלה מעשור?
ולו ה"בעיה" הייתה רק עם הגרנד, דיינו. אבל זה רחוק מלהיות המצב.
&nbsp
להגיע מנו"ש לאוניברסיטה (לא ביג דיל בסה"כ) זה די סיוט באוטובוסים (אני יודעת, סבלתי מכך כמה שנים).
גם למרכז הכרמל זה לא שוס.
ונו"ש יחסית שכונה טובה תחבורתית (לכן גרתי בה) ועדיין, היו אזורים שההגעה אליהם הייתה סיוט.
&nbsp
להגיע מציר הכרמל לעיר – מייגע (חייבים לעבור דרך הדר וזה מאריך מאוד).
&nbsp
להגיע מציר הכרמל לחוף הכרמל – 133 (פעם בחצי שעה!) ו-132 (שעושה סיבוב דרך בי"ח כרמל ולפעמים נתקעים בו לא מעט ולכן אם רוצים לא לפספס את הרכבת זה סיכון) ואיכשהו גם בכיוון חזור זה כמעט אף פעם לא מסונכרן בזמנים עם הרכבת שמגיעה מת"א (שלא לדבר על הזמן שלוקח מהגיע מהרציף הכי מערבי של הרכבת לנקודה כמעט הכי מזרחית בתחנה המרכזית, מרחק לא קטן שגוזל לא מעט זמן ודי סיוט לעשות אותו עם תיקים).
אפשר עקרונית להחליף בחורב, אבל זה לא יעיל (ניסיתי), וכמובן חלק מהקווים עוצרים ליד מרכז חורב ואז צריך לחצות את הצומת וגם זה גוזל לא מעט זמן (ומאוד לא נוח עם תיקים או במזג אוויר חורפי).
&nbsp
להגיע לחוף זמיר – גם בעיה.
למעשה אפילו להגיע לברכת מכבי (לדוגמה) מאזורים די קרובים אליה זה סיוט לא קטן.
&nbsp
לפני כמה חודשים היה לי טרמפ מירושלים לצפון, אבל לא לחיפה, הורידו אותי בצומת יגור. חצי שעה נסיעה ברכב (לכל היותר). התייבשתי בשמש לבד בתחנה המון זמן עד שבסוף הגיע אוטובוס שלקח אותי (דרך נשר...) למרכזית המפרץ. משם עליתי על 136 (מנהרות, וו-הו!) אבל אחרי החלק המהיר מגיע הסיבוב ברוממה (החדשה) ובסופו של דבר הגעתי מותשת אחרי יותר משעה. בפעם השנייה שזה קרה פשוט ביקשתי שיבואו לאסוף אותי ותוך 20+ דקות הייתי בבית.
&nbsp
אני מבינה שתחבורה ציבורית היא לא דבר פשוט, אני מבינה שיש הרבה אילוצים, ברור לי שזו לא נסיעה כבקשתך.
אבל לטעון שהיא יעילה ו"בהחלט סבירה גם בזמנים וגם בהשוואה לרכב פרטי"?! פשוט לא.
פה ושם יש באמת מקרים שמנקודה לנקודה זה יוצא ממש מוצלח. כלומר אם הנקודות הן הנקודות ה"נכונות". רוב הזמן זה לא המצב.
בד"כ מדובר בפי שניים זמן. אם יש מזל, במקרה הטוב, פי 1.5. במקרה הרע, הרבה הרבה יותר.
אם נדרשות כמה החלפות (בעיקר בנסיעות בין עירוניות, על אחת כמה וכמה אם הן מצריכות נסיעות פנים עירוניות) אפשר גם לפנות חצי יום ל"תענוג".
&nbsp
סיפור אישי אחרון לסיום: לפני שנים רבות רציתי לנסוע להופעה בצוללת הצהובה במוצ"ש (כשהייתי צעירה ועוד היה לי כוח ל"פרויקטים מטורפים" כאלה). הייתי צריכה לצאת עוד לפני יציאת השבת כדי להגיע בזמן. יצאתי מדירתי דאז (לא רחוק מהטכניון) ב-18:30 והגעתי לצוללת ב-22:30. רק 4 שעות...
שתי מוניות שירות (אחת להדר ומשם לת"א) + אוטובוס (מסוף ארלוזרוב לירושלים) + טרמפ מהתחנה המרכזית לצוללת (בנס, אחרת הייתי מפספסת את ההופעה).
&nbsp
מי שרוצה לנסוע לפעמים לאירועים בערים אחרות (שאינן ת"א), לבקר קרובי משפחה, לנסוע משכונה לשכונה, לטייל באזורים אחרים בישראל (ואני אפילו לא מדברת על שמורות טבע), לעשות קניות או להיסחב עם ציוד וכמובן לא להיות בעוצר כל שבת/חג לא יכול להרשות לעצמו לוותר על רכב פרטי. מי שגר בלב ת"א ויש לו הכול גם ככה במרחק נגיעה – ואללה. אבל בחיפה, למשל, זה פשוט לא פשוט. כשחייתי בלי נגישות לרכב פרטי ויתרתי על הרבה דברים ונעזרתי בבעלי רכב כמה שרק יכולתי. אבל זה לא היה סביר, זה בזבז לי כמות זמן גדולה (ומאז שהחלפתי עבודה זמן = כסף וברגע שנהיו לי הרבה נסיעות עבודה זה פשוט נהיה בלתי אפשרי).
 

olli3

New member
מנהל
היית צריכה פשוט לנסוע עם 947 מחיפה לירושלים, הוא מתחיל

אבל למה שתהיה בעיה עם קניון מצליח שקיים למעלה מעשור?
ולו ה"בעיה" הייתה רק עם הגרנד, דיינו. אבל זה רחוק מלהיות המצב.
&nbsp
להגיע מנו"ש לאוניברסיטה (לא ביג דיל בסה"כ) זה די סיוט באוטובוסים (אני יודעת, סבלתי מכך כמה שנים).
גם למרכז הכרמל זה לא שוס.
ונו"ש יחסית שכונה טובה תחבורתית (לכן גרתי בה) ועדיין, היו אזורים שההגעה אליהם הייתה סיוט.
&nbsp
להגיע מציר הכרמל לעיר – מייגע (חייבים לעבור דרך הדר וזה מאריך מאוד).
&nbsp
להגיע מציר הכרמל לחוף הכרמל – 133 (פעם בחצי שעה!) ו-132 (שעושה סיבוב דרך בי"ח כרמל ולפעמים נתקעים בו לא מעט ולכן אם רוצים לא לפספס את הרכבת זה סיכון) ואיכשהו גם בכיוון חזור זה כמעט אף פעם לא מסונכרן בזמנים עם הרכבת שמגיעה מת"א (שלא לדבר על הזמן שלוקח מהגיע מהרציף הכי מערבי של הרכבת לנקודה כמעט הכי מזרחית בתחנה המרכזית, מרחק לא קטן שגוזל לא מעט זמן ודי סיוט לעשות אותו עם תיקים).
אפשר עקרונית להחליף בחורב, אבל זה לא יעיל (ניסיתי), וכמובן חלק מהקווים עוצרים ליד מרכז חורב ואז צריך לחצות את הצומת וגם זה גוזל לא מעט זמן (ומאוד לא נוח עם תיקים או במזג אוויר חורפי).
&nbsp
להגיע לחוף זמיר – גם בעיה.
למעשה אפילו להגיע לברכת מכבי (לדוגמה) מאזורים די קרובים אליה זה סיוט לא קטן.
&nbsp
לפני כמה חודשים היה לי טרמפ מירושלים לצפון, אבל לא לחיפה, הורידו אותי בצומת יגור. חצי שעה נסיעה ברכב (לכל היותר). התייבשתי בשמש לבד בתחנה המון זמן עד שבסוף הגיע אוטובוס שלקח אותי (דרך נשר...) למרכזית המפרץ. משם עליתי על 136 (מנהרות, וו-הו!) אבל אחרי החלק המהיר מגיע הסיבוב ברוממה (החדשה) ובסופו של דבר הגעתי מותשת אחרי יותר משעה. בפעם השנייה שזה קרה פשוט ביקשתי שיבואו לאסוף אותי ותוך 20+ דקות הייתי בבית.
&nbsp
אני מבינה שתחבורה ציבורית היא לא דבר פשוט, אני מבינה שיש הרבה אילוצים, ברור לי שזו לא נסיעה כבקשתך.
אבל לטעון שהיא יעילה ו"בהחלט סבירה גם בזמנים וגם בהשוואה לרכב פרטי"?! פשוט לא.
פה ושם יש באמת מקרים שמנקודה לנקודה זה יוצא ממש מוצלח. כלומר אם הנקודות הן הנקודות ה"נכונות". רוב הזמן זה לא המצב.
בד"כ מדובר בפי שניים זמן. אם יש מזל, במקרה הטוב, פי 1.5. במקרה הרע, הרבה הרבה יותר.
אם נדרשות כמה החלפות (בעיקר בנסיעות בין עירוניות, על אחת כמה וכמה אם הן מצריכות נסיעות פנים עירוניות) אפשר גם לפנות חצי יום ל"תענוג".
&nbsp
סיפור אישי אחרון לסיום: לפני שנים רבות רציתי לנסוע להופעה בצוללת הצהובה במוצ"ש (כשהייתי צעירה ועוד היה לי כוח ל"פרויקטים מטורפים" כאלה). הייתי צריכה לצאת עוד לפני יציאת השבת כדי להגיע בזמן. יצאתי מדירתי דאז (לא רחוק מהטכניון) ב-18:30 והגעתי לצוללת ב-22:30. רק 4 שעות...
שתי מוניות שירות (אחת להדר ומשם לת"א) + אוטובוס (מסוף ארלוזרוב לירושלים) + טרמפ מהתחנה המרכזית לצוללת (בנס, אחרת הייתי מפספסת את ההופעה).
&nbsp
מי שרוצה לנסוע לפעמים לאירועים בערים אחרות (שאינן ת"א), לבקר קרובי משפחה, לנסוע משכונה לשכונה, לטייל באזורים אחרים בישראל (ואני אפילו לא מדברת על שמורות טבע), לעשות קניות או להיסחב עם ציוד וכמובן לא להיות בעוצר כל שבת/חג לא יכול להרשות לעצמו לוותר על רכב פרטי. מי שגר בלב ת"א ויש לו הכול גם ככה במרחק נגיעה – ואללה. אבל בחיפה, למשל, זה פשוט לא פשוט. כשחייתי בלי נגישות לרכב פרטי ויתרתי על הרבה דברים ונעזרתי בבעלי רכב כמה שרק יכולתי. אבל זה לא היה סביר, זה בזבז לי כמות זמן גדולה (ומאז שהחלפתי עבודה זמן = כסף וברגע שנהיו לי הרבה נסיעות עבודה זה פשוט נהיה בלתי אפשרי).
היית צריכה פשוט לנסוע עם 947 מחיפה לירושלים, הוא מתחיל
לפעול, הרבה לפני צאת השבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
פרט לעובדה שלא היה לי איך להגיע אליו...

היית צריכה פשוט לנסוע עם 947 מחיפה לירושלים, הוא מתחיל
לפעול, הרבה לפני צאת השבת.
פרט לעובדה שלא היה לי איך להגיע אליו...
ואני לא יודעת מתי הוא מתחיל לפעול ומתי התחיל לפעול אי אז.
למען האמת רציתי לנסוע לת"א כי היה לי משם טרמפ, פשוט עד שהגעתי הוא כבר יצא (הוא לא רצה לאחר...) ולכן נאלצתי לעלות על אוטובוס בסופו של דבר.
&nbsp
ובשורה התחתונה, גם קו ישיר לירושלים לא היה עוזר לי (מבחינת קיצור זמנים), הוא היה נוסע בדיוק באותו מסלול שנסעתי בלאו הכי (כביש החוף >> איילון >> כביש 1). באותה תקופה לא היה כביש 6. למעשה היה לי מזל גדול מאוד שהספקתי לעלות אחרונה על האוטובוס במסוף ארלוזרוב... הנהג ממש סגר עליי את הדלת, נסעתי כל הדרך בישיבה על המדרגות.
 

olli3

New member
מנהל
947 אוסף גם מצומת אולגה ולשם מונית השירות מגיעה.

פרט לעובדה שלא היה לי איך להגיע אליו...
ואני לא יודעת מתי הוא מתחיל לפעול ומתי התחיל לפעול אי אז.
למען האמת רציתי לנסוע לת"א כי היה לי משם טרמפ, פשוט עד שהגעתי הוא כבר יצא (הוא לא רצה לאחר...) ולכן נאלצתי לעלות על אוטובוס בסופו של דבר.
&nbsp
ובשורה התחתונה, גם קו ישיר לירושלים לא היה עוזר לי (מבחינת קיצור זמנים), הוא היה נוסע בדיוק באותו מסלול שנסעתי בלאו הכי (כביש החוף >> איילון >> כביש 1). באותה תקופה לא היה כביש 6. למעשה היה לי מזל גדול מאוד שהספקתי לעלות אחרונה על האוטובוס במסוף ארלוזרוב... הנהג ממש סגר עליי את הדלת, נסעתי כל הדרך בישיבה על המדרגות.
947 אוסף גם מצומת אולגה ולשם מונית השירות מגיעה.
947 לא נוסע במסלול מהיר. עד נתניה הוא על כביש 2 ומשם הוא עובר לכביש 4 דרך צומת בית ליד, בצומת רעננה מרכז מרכז הוא עובר להוד השרון ופתח תקווה ויוצא מצומת אל על לכביש 1.
&nbsp
אבל עדיין, היית מגיעה איתו. הראשון יוצא מחיפה ב17:20 וגם אז הנסיעות יצאו סביב השעה 5 בערב, זה לא משהו שהשתנה כבר שנים רבות.
&nbsp
גם אם היית מגיעה לת"א, היית יכול הלהמשיך עם 841 בזמנו שהיה פועל החל מ15:30 להוד השרון ושם להחליף ל947 לירושלים. למה כל כך מוקדם? כי יש גם חלופות של 947 שיוצאות מוקדם מרעננה ומנתניה.
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שהרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו מכירים את הכל ופשוט לא יודעים שיש אופציות אחרות. אני מניח שאם היית יודעת שיש לך אפשרות לתפוס את 947 פשוט מאולגה עם שילוב של מונית שירות, היית שוקלת להשתמש באופציה הזאת אל מול אופציית הטרמפ מתל אביב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אפילו לפי ההצעה שלך זה לא היה חוסך או מקצר לי... נו באמת

947 אוסף גם מצומת אולגה ולשם מונית השירות מגיעה.
947 לא נוסע במסלול מהיר. עד נתניה הוא על כביש 2 ומשם הוא עובר לכביש 4 דרך צומת בית ליד, בצומת רעננה מרכז מרכז הוא עובר להוד השרון ופתח תקווה ויוצא מצומת אל על לכביש 1.
&nbsp
אבל עדיין, היית מגיעה איתו. הראשון יוצא מחיפה ב17:20 וגם אז הנסיעות יצאו סביב השעה 5 בערב, זה לא משהו שהשתנה כבר שנים רבות.
&nbsp
גם אם היית מגיעה לת"א, היית יכול הלהמשיך עם 841 בזמנו שהיה פועל החל מ15:30 להוד השרון ושם להחליף ל947 לירושלים. למה כל כך מוקדם? כי יש גם חלופות של 947 שיוצאות מוקדם מרעננה ומנתניה.
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שהרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו מכירים את הכל ופשוט לא יודעים שיש אופציות אחרות. אני מניח שאם היית יודעת שיש לך אפשרות לתפוס את 947 פשוט מאולגה עם שילוב של מונית שירות, היית שוקלת להשתמש באופציה הזאת אל מול אופציית הטרמפ מתל אביב.
אפילו לפי ההצעה שלך זה לא היה חוסך או מקצר לי... נו באמת
כלומר כשאני מתלוננת על הזמן שבזבזתי ועל כמות אמצעי התחבורה שהחלפתי, ההצעה שלך אליי היא לעבור עוד אמצעי תחבורה באמצע שום מקום? באמת? כלומר לשלם יותר, להמתין עוד, לעלות על קו איטי בשעה יותר מוקדמת (נראה לך שרציתי לשרוף כ"כ הרבה זמן על הנסיעה?!) ואתה עוד מציין זאת ברצינות כחלופה שהייתי שוקלת להשתמש בה?!
&nbsp
למה לי להחליף מונית שירות שאני כבר עליה, שנוסעת בקו הכי קצר, בלי עצירות בדרך, ושמביאה אותי למסוף בת"א שבו יש לי אוטובוסים לירושלים בתדירות גבוהה, לאוטובוס איטי לירושלים שאצטרך להתייבש בהמתנה לו או שאם אפספס אותו אדפק כפליים?
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שאתה כ"כ פנאט תח"צ שאתה כבר לא שם לב למה שאתה כותב גם כשמדובר בהצעה הזויה לחלוטין שאין מצב שהייתי שוקלת (ועוד על פני טרמפ שהיה מביא אותי בדיוק לאן שהייתי צריכה להגיע בתוך ירושלים... נראה לך?!).
 

olli3

New member
מנהל
בשבת 947 עושה את כל המסלול בשעתיים ורבע-שעתיים וחצי.

אפילו לפי ההצעה שלך זה לא היה חוסך או מקצר לי... נו באמת
כלומר כשאני מתלוננת על הזמן שבזבזתי ועל כמות אמצעי התחבורה שהחלפתי, ההצעה שלך אליי היא לעבור עוד אמצעי תחבורה באמצע שום מקום? באמת? כלומר לשלם יותר, להמתין עוד, לעלות על קו איטי בשעה יותר מוקדמת (נראה לך שרציתי לשרוף כ"כ הרבה זמן על הנסיעה?!) ואתה עוד מציין זאת ברצינות כחלופה שהייתי שוקלת להשתמש בה?!
&nbsp
למה לי להחליף מונית שירות שאני כבר עליה, שנוסעת בקו הכי קצר, בלי עצירות בדרך, ושמביאה אותי למסוף בת"א שבו יש לי אוטובוסים לירושלים בתדירות גבוהה, לאוטובוס איטי לירושלים שאצטרך להתייבש בהמתנה לו או שאם אפספס אותו אדפק כפליים?
&nbsp
השורה התחתונה שלי היא שאתה כ"כ פנאט תח"צ שאתה כבר לא שם לב למה שאתה כותב גם כשמדובר בהצעה הזויה לחלוטין שאין מצב שהייתי שוקלת (ועוד על פני טרמפ שהיה מביא אותי בדיוק לאן שהייתי צריכה להגיע בתוך ירושלים... נראה לך?!).
בשבת 947 עושה את כל המסלול בשעתיים ורבע-שעתיים וחצי.
לגבי עלות, מדוע יותר? נראה לך שנסיעה במונית שירות לת"א בשבת + אוטובוס לירושלים זה זול יותר ממונית שירות לאולגה ומשם אוטובוס לירושלים? ההיפך.
&nbsp
אם היית מחליפה אליו באולגה (מה גם שהתדירות שלו לפני צאת השבת טובה), היית מגיעה תוך כשעתיים וחצי - שעתיים ו3/4 מחיפה לירושלים (כשעתיים וחצי אם לא נדרשה המתנה של מספר דקות באולגה). חוץ מזה שאוטובוס נוסע על 100 קמ"ש בכביש החוף, קשה לדעת תוך כמה זמן הוא יגיע לאולגה? מהירות קבועה וקילומטרים ידועים. זה שמונית השירות נמצאת כאן בעסק כתחבורה שאין לה זמן יציאה מוגדר - זו הבעיה.
&nbsp
ועדיין, במקרה הכי גרוע זה היה לוקח לך 3 שעות, עדיין מהיר יותר מהנסיעה שביצעת ובפער דיי משמעותי לטעמי.
&nbsp
בנוגע להגעה מהמרכזית בירושלים לצוללת, זו אכן בעיה אחרת. אבל בכל הקשור להגעה לירושלים, בהחלט יכולת להגיע בדרך יעילה יותר ובסופו של דבר נאלצת להגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בדרך האיטית יותר.
&nbsp
סך הכל ציינתי שיש דרך טובה יותר, היא מן הסתם לא משתווה לרכב פרטי והיא לא דרך הגיונית לביצוע, אלא דרך של חסרי ברירה. ואת היית חסרת ברירה עד כמה שהבנתי כשביצעת את הנסיעה הזאת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולכן לא היה מקצר או חוסך לי שום דבר...

בשבת 947 עושה את כל המסלול בשעתיים ורבע-שעתיים וחצי.
לגבי עלות, מדוע יותר? נראה לך שנסיעה במונית שירות לת"א בשבת + אוטובוס לירושלים זה זול יותר ממונית שירות לאולגה ומשם אוטובוס לירושלים? ההיפך.
&nbsp
אם היית מחליפה אליו באולגה (מה גם שהתדירות שלו לפני צאת השבת טובה), היית מגיעה תוך כשעתיים וחצי - שעתיים ו3/4 מחיפה לירושלים (כשעתיים וחצי אם לא נדרשה המתנה של מספר דקות באולגה). חוץ מזה שאוטובוס נוסע על 100 קמ"ש בכביש החוף, קשה לדעת תוך כמה זמן הוא יגיע לאולגה? מהירות קבועה וקילומטרים ידועים. זה שמונית השירות נמצאת כאן בעסק כתחבורה שאין לה זמן יציאה מוגדר - זו הבעיה.
&nbsp
ועדיין, במקרה הכי גרוע זה היה לוקח לך 3 שעות, עדיין מהיר יותר מהנסיעה שביצעת ובפער דיי משמעותי לטעמי.
&nbsp
בנוגע להגעה מהמרכזית בירושלים לצוללת, זו אכן בעיה אחרת. אבל בכל הקשור להגעה לירושלים, בהחלט יכולת להגיע בדרך יעילה יותר ובסופו של דבר נאלצת להגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בדרך האיטית יותר.
&nbsp
סך הכל ציינתי שיש דרך טובה יותר, היא מן הסתם לא משתווה לרכב פרטי והיא לא דרך הגיונית לביצוע, אלא דרך של חסרי ברירה. ואת היית חסרת ברירה עד כמה שהבנתי כשביצעת את הנסיעה הזאת.
ולכן לא היה מקצר או חוסך לי שום דבר...
מונית שירות מחיפה לת"א מגיע תוך שעה גג (כשאין עומסים בכביש החוף) ואוטובוס מת"א לירושלים בפחות משעה (כשאין עומסים בכניסה לירושלים, אבל זה נכון לכולם).
&nbsp
ובהשוואה לטרמפ מובטח (ישיר לצוללת!), אתה רציני? אתה באמת חושב שזו חלופה ש"הייתי שוקלת"?
אבל גם בלי טרמפ, הרבה יותר נוח ובטוח להחליף בת"א מבכביש החוף. זה גם מהיר יותר.
&nbsp
כן, כשאוטובוס נוסע בכביש החוף, כשיש עומסים, כשיש מונית שירות שלא יוצאת בזמן קבוע – לא, זה לא משהו שיכולתי להרשות לעצמי להסתמך עליו. עצוב שאתה בכלל חושב אחרת.
&nbsp
חלאס, אולי, באמת, אולי עדיף שלא תגיב לי. בכל פעם אתה מגונן בצורה מביכה על התחבורה הציבורית ומנפיץ לי הצעות מופרכות כאילו בעצם יש פה תחבורה ציבורית נהדרת והבעיה היא רק שאין לי מושג בחלופות ה"נפלאות". בפועל הצעת לי הצעה נחותה בכל מובן, גם בלי שום טרמפ.
 

olli3

New member
מנהל
עבורך תח"צ יעילה היא כמו מונית ספיישל.

ולכן לא היה מקצר או חוסך לי שום דבר...
מונית שירות מחיפה לת"א מגיע תוך שעה גג (כשאין עומסים בכביש החוף) ואוטובוס מת"א לירושלים בפחות משעה (כשאין עומסים בכניסה לירושלים, אבל זה נכון לכולם).
&nbsp
ובהשוואה לטרמפ מובטח (ישיר לצוללת!), אתה רציני? אתה באמת חושב שזו חלופה ש"הייתי שוקלת"?
אבל גם בלי טרמפ, הרבה יותר נוח ובטוח להחליף בת"א מבכביש החוף. זה גם מהיר יותר.
&nbsp
כן, כשאוטובוס נוסע בכביש החוף, כשיש עומסים, כשיש מונית שירות שלא יוצאת בזמן קבוע – לא, זה לא משהו שיכולתי להרשות לעצמי להסתמך עליו. עצוב שאתה בכלל חושב אחרת.
&nbsp
חלאס, אולי, באמת, אולי עדיף שלא תגיב לי. בכל פעם אתה מגונן בצורה מביכה על התחבורה הציבורית ומנפיץ לי הצעות מופרכות כאילו בעצם יש פה תחבורה ציבורית נהדרת והבעיה היא רק שאין לי מושג בחלופות ה"נפלאות". בפועל הצעת לי הצעה נחותה בכל מובן, גם בלי שום טרמפ.
עבורך תח"צ יעילה היא כמו מונית ספיישל.
אין צורך במעברים, נסיעה בקו אחד ישיר מהבית ליעד, גם אם הוא בעיר אחרת. לחצות צומת כדי להחליף זה בכלל סאגה, שלא לדבר על ללכת כמה מאות מטרים בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוס עבור ההמשך. על כן הדרוש הוא שירות מהבית עד היעד ללא עצירות בדרך לשום דבר.
&nbsp
כל עוד לא יהיה לך שירות תח"צ שיפעל כל 5 דקות לכל חור שאיי פעם תרצי להגיע אליו ובצורה הכי ישירה שיש ובלי כמעט תחנות בדרך או בלי בכלל תחנות בדרך - התח"צ לא תהיה יעילה עבורך. רק שלא קוראים לזה כבר תח"צ, קוראים לזה מונית ספיישל, זה הזמן שלוקח לה להגיע אלייך - 5 דקות.
&nbsp
לעניינו,
&nbsp
אם הטרמפ יצא מת"א לירושלים הוא צריך לעבור בקסטל או בירושלים. ובמילים אחרות, לי היה ישר קופץ שלהגיע להראל או לירושלים זה הרבה יותר קל לי וכבר הייתי מעדיף לקחת ספיישל לחוף הכרמל ומשם לעלות על 947 ולסגור עניין מאשר להסתמך על שתי מוניות שירות שהשד יודע מתי אעלה עליהן ומתי הן תצאנה ושהעלות שלהן כבר תהיה דומה לספיישל לחוף הכרמל ואפילו יקרה מספיישל לחוף הכרמל. אומנם עדיין יש את הנסיעה באוטובוס לירושלים, אבל במקרה הזה, אישית הייתי בוחר לשלם יותר (כמו שאנשים בוחרים יום יום לשלם יותר לרכבת בין חיפה לת"א מאשר לנסוע באוטובוס) ואת עוד מדברת איתי על להסתמך...
&nbsp
בכלל, אני בספק אם את משתמשת בתח"צ ברמה שמאפשרת לך להכיר אותה כל כך טוב ולדעת ללא צל של ספק שזמן הנסיעה לעומת הרכב הפרטי יהיה פי2-3 כמו שאת נוהגת להגיד לא מעט.
&nbsp
חוץ מזה שבעצמך אמרת שסה"כ מדובר בשעה נסיעה (גג) מחיפה לת"א ובפחות משעה בין ת"א לירושלים, לאן נעלמו השעתיים וקצת הנוספות? אולי להמתנה למוניות השירות + הנסיעה העירונית בחיפה בשתיהן (הרי ל480 הגעת בדיוק ברגע האחרון). גם אם אוסיף שעה למציאת הטרמפ ממרכזית ירושלים לצוללת, עדיין נשארים כאן עם עודף של שעה.
&nbsp
ולמרות הכל, חזרת ואמרת כאן שהרכב הפרטי מנצח גם אם יש תח"צ טובה בין שתי נקודות בין עירוניות אבל עלייך להתנייד מנקודות אלו אל נקודת היעד שלך. נניח רכבת יעילה לת"א ומשם להמשיך ליעד שלך שלא נגיש בצורה יעילה בתח"צ - אז מונית ספיישל. לשלב מונית ספיישל עם תח"צ יוצא יעיל יותר, נוח יותר ולא פעם גם מהיר יותר מרכב פרטי (רכבת שמנצחת רכב פרטי + ספיישל שלא מצריכה חניה למשל). שלא לדבר על העלויות הנמוכות יותר בנסיעה במוניות אל מול עלות הרכב+ עלויות בלאי ואחזקה, דלק, תאונות והיה עוד נטויה. שילוב חכם ונכון בין תח"צ לספיישל מייצר תחרות ראויה לרכב הפרטי.
&nbsp
יחד עם זאת, את מזכירה כאן שוב ושוב את הנוחות. לחצות צומת עם מטלטלין או בחורף כדי לבצע החלפה - מוצג על ידך כדבר נחות ביותר (והליכה של כמה מאות מטרים נחשבת למשימה בלתי אפשרית), לי אין בעיה ללכת 500 מטרים לסופר ולחזור עם הקניות ברגל, להניע את הרכב בשביל 500 מטרים זה דבר כל כך לא הגיוני עבורי אך משום מה רבים התרגלו ש500 מטרים, לא עוברים ברגל ואני דיי חושב שגם אצלך זה כך (לפי התגובות שכתבת לא פעם). אולי כי ההסתכלות שלך היא אל מול רכב פרטי שלא מאלץ אותך לבצע החלפה אבל בפועל, גם אם יש חניה נוחה, היא לא פעם במרחק הליכה של כמה עשרות ומאות מטרים. והמצב במדינות שונות באירופה גם לא מאפשר לך להגיע בין שכונות סמוכות ביעילות והועלו דוגמאות ענפות לכך בפורום מיודעי דבר המתגוררים בערים כאלו ואחרות באירופה. וגם התדירות לא וואוו אלא אם כן זה מרכז העיר וגם בישראל במרכז העיר התדירות גבוהה ויש שירות לכמעט כל חור באיזור.
&nbsp
את מציגה תח"צ יעילה ככזאת שתענה על כל הצרכים האישיים שלך כאשר תח"צ יעילה צריכה לטפל בהמונים. גם בחו"ל לנסוע בסופ"ש לבקר את הקרובים שגרים בעיר אחרת זה לא פשוט כל כך, התדירות יורדת באופן משמעותי והשירות מבוצע על ידי קו שמחליף מספר קווים ולכן זמן הנסיעה בו ארוך יותר. זה ששם יש שירות בסיסי וכאן יש קמצוץ, זה משהו אחר. אבל, עדיין לנסוע לבקר את הקרובים יהיה יעיל יותר ברכב פרטי מאשר בתח"צ גם במדינות אחרות, כי ככה זה. והחלפות הן כורח המציאות, אי אפשר שיהיה שירות תדיר מכל רחוב בעיר כזאת לכל רחוב בעיר אחרת ועם 5 תחנות בדרך וזהו.
&nbsp
כך שאני לא מבין על מה את מתלוננת בכלל, הרי גם ככה לא ניתן לתת שירות שיתאים את הצרכים שלך ואת מתארת את צרכייך דיי בהרחבה כאן ומביאה שלל דוגמאות שרק מראות עד כמה אי אפשר ליצור עבור הצרכים שלך שירות סביר. בחלק מהדוגמאות כמו ההגעה לטכניון, אינני יודע האם יש הצדקה בהפעלת קו שכזה מהשכונה הספציפית שציינת לטכניון, אני פשוט לא בקיא. אם יש צורך גדול, ראוי שיהיה שירות תדיר ואם אין צורך גדול אך קיים צורך בסדר גודל סביר, השירות צריך להיות בתדירות נמוכה או לפי שעות יוממים. אבל אם יש מספר קטן של דרישה לשירות שכזה, מה יהיה הטעם להפעיל שירות שכזה בתדירות של כל 5 דקות שתספק אותך על מנת שלא תמתיני יותר מידי זמן?
&nbsp
מעבר לכך, לא צריך מח מטורף כדי לדעת תוך כמה זמן יגיע האוטובוס לתחנה בה אמתין לו גם אם הוא גמע כבר 60 קילומטרים בדרכו אליי, כולל חישוב של עומסי תנועה צפויים וידועים מראש (לא תאונה או משהו כזה). אוטובוס נוסע במהירות קבועה, גם אם יש לו תחנות בדרך והוא אינו מאסף כללי, ניתן להתעלם מהן בחישוב ובמקסימום הוא יגיע אחרי 5 דקות מהזמן שחשבת שהוא יגיע במידה והוא לא יעצור כלל. גם אם יש עומס תנועה ומהירות הנסיעה שלו היא סביב ה-80 קמ"ש, זו סטיה של דקות ספורות.
&nbsp
אני פשוט יודע כמה זמן ייקח לקווים להגיע לנקודות שונות ומבחינתי זה רק לשלוף את זה מהמותן. אני לא דוגמא ללקוח ממוצע, לקוח ממוצע סומך על תדירות של כל 10 דקות. אני סומך על תדירות של 3 פעמים ביום ואני יודע מתי האוטובוס יגיע. זה מצב אופטימאלי? זו תח"צ נהדרת? לא.
&nbsp
אם הטרמפ יצא מת"א לירושלים, הוא גם צריך להגיע לירושלים.... מבחינתי זה אומר שסביר בהחלט שיהיה ניתן לעלות על הטרמפ גם בירושלים או בקסטל. לכן הקיבעון על ת"א הופך למיותר עוד לפני שיצאנו לדרך (לשיטתי).
&nbsp
דר"א שימי לב שאני לא היחיד שמציע הצעות ואת זו שקוטלת מראש כל הצעה לעזרה כי לטענתך שום דבר לא ישנה את זה שאין שום אופציה טובה אחרת ממה שאת מכירה.
&nbsp
אני מגיב היכן שאני יכול להועיל והדבר השפוי לעשות היה לנסוע בספיישל לחוף הכרמל ולעלות משם על 947 לירושלים/קסטל ומשם להמשיך בטרמפ. אני לא חושב שלמישהו הייתה התנגדות לעצור בקסטל כדי לאסוף אותך ומכיוון שנמצאים כבר קרוב ליעד, אין את אפקט הלחץ של "לא להספיק להגיע".
&nbsp
ובקיצור, כפי שאמרו הגששים: "סע לשלום, המפתחות בפנים". כי תח"צ כפי שהצלחתי להבין שהייתה מספקת אותך, לא תהיה לך לעולם (אלא אם כן תגורי ליד תחנת רכבת או תחנה מרכזית וגם זה בספק).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, היא יעילה כמו תחבורה ציבורית בערים גדולות בעולם

עבורך תח"צ יעילה היא כמו מונית ספיישל.
אין צורך במעברים, נסיעה בקו אחד ישיר מהבית ליעד, גם אם הוא בעיר אחרת. לחצות צומת כדי להחליף זה בכלל סאגה, שלא לדבר על ללכת כמה מאות מטרים בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוס עבור ההמשך. על כן הדרוש הוא שירות מהבית עד היעד ללא עצירות בדרך לשום דבר.
&nbsp
כל עוד לא יהיה לך שירות תח"צ שיפעל כל 5 דקות לכל חור שאיי פעם תרצי להגיע אליו ובצורה הכי ישירה שיש ובלי כמעט תחנות בדרך או בלי בכלל תחנות בדרך - התח"צ לא תהיה יעילה עבורך. רק שלא קוראים לזה כבר תח"צ, קוראים לזה מונית ספיישל, זה הזמן שלוקח לה להגיע אלייך - 5 דקות.
&nbsp
לעניינו,
&nbsp
אם הטרמפ יצא מת"א לירושלים הוא צריך לעבור בקסטל או בירושלים. ובמילים אחרות, לי היה ישר קופץ שלהגיע להראל או לירושלים זה הרבה יותר קל לי וכבר הייתי מעדיף לקחת ספיישל לחוף הכרמל ומשם לעלות על 947 ולסגור עניין מאשר להסתמך על שתי מוניות שירות שהשד יודע מתי אעלה עליהן ומתי הן תצאנה ושהעלות שלהן כבר תהיה דומה לספיישל לחוף הכרמל ואפילו יקרה מספיישל לחוף הכרמל. אומנם עדיין יש את הנסיעה באוטובוס לירושלים, אבל במקרה הזה, אישית הייתי בוחר לשלם יותר (כמו שאנשים בוחרים יום יום לשלם יותר לרכבת בין חיפה לת"א מאשר לנסוע באוטובוס) ואת עוד מדברת איתי על להסתמך...
&nbsp
בכלל, אני בספק אם את משתמשת בתח"צ ברמה שמאפשרת לך להכיר אותה כל כך טוב ולדעת ללא צל של ספק שזמן הנסיעה לעומת הרכב הפרטי יהיה פי2-3 כמו שאת נוהגת להגיד לא מעט.
&nbsp
חוץ מזה שבעצמך אמרת שסה"כ מדובר בשעה נסיעה (גג) מחיפה לת"א ובפחות משעה בין ת"א לירושלים, לאן נעלמו השעתיים וקצת הנוספות? אולי להמתנה למוניות השירות + הנסיעה העירונית בחיפה בשתיהן (הרי ל480 הגעת בדיוק ברגע האחרון). גם אם אוסיף שעה למציאת הטרמפ ממרכזית ירושלים לצוללת, עדיין נשארים כאן עם עודף של שעה.
&nbsp
ולמרות הכל, חזרת ואמרת כאן שהרכב הפרטי מנצח גם אם יש תח"צ טובה בין שתי נקודות בין עירוניות אבל עלייך להתנייד מנקודות אלו אל נקודת היעד שלך. נניח רכבת יעילה לת"א ומשם להמשיך ליעד שלך שלא נגיש בצורה יעילה בתח"צ - אז מונית ספיישל. לשלב מונית ספיישל עם תח"צ יוצא יעיל יותר, נוח יותר ולא פעם גם מהיר יותר מרכב פרטי (רכבת שמנצחת רכב פרטי + ספיישל שלא מצריכה חניה למשל). שלא לדבר על העלויות הנמוכות יותר בנסיעה במוניות אל מול עלות הרכב+ עלויות בלאי ואחזקה, דלק, תאונות והיה עוד נטויה. שילוב חכם ונכון בין תח"צ לספיישל מייצר תחרות ראויה לרכב הפרטי.
&nbsp
יחד עם זאת, את מזכירה כאן שוב ושוב את הנוחות. לחצות צומת עם מטלטלין או בחורף כדי לבצע החלפה - מוצג על ידך כדבר נחות ביותר (והליכה של כמה מאות מטרים נחשבת למשימה בלתי אפשרית), לי אין בעיה ללכת 500 מטרים לסופר ולחזור עם הקניות ברגל, להניע את הרכב בשביל 500 מטרים זה דבר כל כך לא הגיוני עבורי אך משום מה רבים התרגלו ש500 מטרים, לא עוברים ברגל ואני דיי חושב שגם אצלך זה כך (לפי התגובות שכתבת לא פעם). אולי כי ההסתכלות שלך היא אל מול רכב פרטי שלא מאלץ אותך לבצע החלפה אבל בפועל, גם אם יש חניה נוחה, היא לא פעם במרחק הליכה של כמה עשרות ומאות מטרים. והמצב במדינות שונות באירופה גם לא מאפשר לך להגיע בין שכונות סמוכות ביעילות והועלו דוגמאות ענפות לכך בפורום מיודעי דבר המתגוררים בערים כאלו ואחרות באירופה. וגם התדירות לא וואוו אלא אם כן זה מרכז העיר וגם בישראל במרכז העיר התדירות גבוהה ויש שירות לכמעט כל חור באיזור.
&nbsp
את מציגה תח"צ יעילה ככזאת שתענה על כל הצרכים האישיים שלך כאשר תח"צ יעילה צריכה לטפל בהמונים. גם בחו"ל לנסוע בסופ"ש לבקר את הקרובים שגרים בעיר אחרת זה לא פשוט כל כך, התדירות יורדת באופן משמעותי והשירות מבוצע על ידי קו שמחליף מספר קווים ולכן זמן הנסיעה בו ארוך יותר. זה ששם יש שירות בסיסי וכאן יש קמצוץ, זה משהו אחר. אבל, עדיין לנסוע לבקר את הקרובים יהיה יעיל יותר ברכב פרטי מאשר בתח"צ גם במדינות אחרות, כי ככה זה. והחלפות הן כורח המציאות, אי אפשר שיהיה שירות תדיר מכל רחוב בעיר כזאת לכל רחוב בעיר אחרת ועם 5 תחנות בדרך וזהו.
&nbsp
כך שאני לא מבין על מה את מתלוננת בכלל, הרי גם ככה לא ניתן לתת שירות שיתאים את הצרכים שלך ואת מתארת את צרכייך דיי בהרחבה כאן ומביאה שלל דוגמאות שרק מראות עד כמה אי אפשר ליצור עבור הצרכים שלך שירות סביר. בחלק מהדוגמאות כמו ההגעה לטכניון, אינני יודע האם יש הצדקה בהפעלת קו שכזה מהשכונה הספציפית שציינת לטכניון, אני פשוט לא בקיא. אם יש צורך גדול, ראוי שיהיה שירות תדיר ואם אין צורך גדול אך קיים צורך בסדר גודל סביר, השירות צריך להיות בתדירות נמוכה או לפי שעות יוממים. אבל אם יש מספר קטן של דרישה לשירות שכזה, מה יהיה הטעם להפעיל שירות שכזה בתדירות של כל 5 דקות שתספק אותך על מנת שלא תמתיני יותר מידי זמן?
&nbsp
מעבר לכך, לא צריך מח מטורף כדי לדעת תוך כמה זמן יגיע האוטובוס לתחנה בה אמתין לו גם אם הוא גמע כבר 60 קילומטרים בדרכו אליי, כולל חישוב של עומסי תנועה צפויים וידועים מראש (לא תאונה או משהו כזה). אוטובוס נוסע במהירות קבועה, גם אם יש לו תחנות בדרך והוא אינו מאסף כללי, ניתן להתעלם מהן בחישוב ובמקסימום הוא יגיע אחרי 5 דקות מהזמן שחשבת שהוא יגיע במידה והוא לא יעצור כלל. גם אם יש עומס תנועה ומהירות הנסיעה שלו היא סביב ה-80 קמ"ש, זו סטיה של דקות ספורות.
&nbsp
אני פשוט יודע כמה זמן ייקח לקווים להגיע לנקודות שונות ומבחינתי זה רק לשלוף את זה מהמותן. אני לא דוגמא ללקוח ממוצע, לקוח ממוצע סומך על תדירות של כל 10 דקות. אני סומך על תדירות של 3 פעמים ביום ואני יודע מתי האוטובוס יגיע. זה מצב אופטימאלי? זו תח"צ נהדרת? לא.
&nbsp
אם הטרמפ יצא מת"א לירושלים, הוא גם צריך להגיע לירושלים.... מבחינתי זה אומר שסביר בהחלט שיהיה ניתן לעלות על הטרמפ גם בירושלים או בקסטל. לכן הקיבעון על ת"א הופך למיותר עוד לפני שיצאנו לדרך (לשיטתי).
&nbsp
דר"א שימי לב שאני לא היחיד שמציע הצעות ואת זו שקוטלת מראש כל הצעה לעזרה כי לטענתך שום דבר לא ישנה את זה שאין שום אופציה טובה אחרת ממה שאת מכירה.
&nbsp
אני מגיב היכן שאני יכול להועיל והדבר השפוי לעשות היה לנסוע בספיישל לחוף הכרמל ולעלות משם על 947 לירושלים/קסטל ומשם להמשיך בטרמפ. אני לא חושב שלמישהו הייתה התנגדות לעצור בקסטל כדי לאסוף אותך ומכיוון שנמצאים כבר קרוב ליעד, אין את אפקט הלחץ של "לא להספיק להגיע".
&nbsp
ובקיצור, כפי שאמרו הגששים: "סע לשלום, המפתחות בפנים". כי תח"צ כפי שהצלחתי להבין שהייתה מספקת אותך, לא תהיה לך לעולם (אלא אם כן תגורי ליד תחנת רכבת או תחנה מרכזית וגם זה בספק).
לא, היא יעילה כמו תחבורה ציבורית בערים גדולות בעולם
שבהן ההחלפות והתדירות נוחות וקלות בהרבה.
מעבר לכותרת לא קראתי, סליחה, אבל המגילה הזאת היא מעליי לכוחותיי בשעה הזאת.
הבהרתי בדיוק למה אני מגיבה ולמה התייחסתי בשרשור הזה. לא אני העליתי את ההשוואה לזמנים ברכב פרטי.
אתה הצעת לי (בלי להתבלבל...) הצעה שהייתי מוסיפה לי לפחות חצי שעת נסיעה ולא חוסכת לי כלום.
מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שבדיונים איתך אתה לא מפסיק להציע לי הצעות לתחבורה ציבורית שפשוט לא רלוונטית לי וממשיך לדבוק בתח"צ בישראל תוך התעלמות מביקורת מוצדקת, אני באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון איתך. אילו לא הייתי בחו"ל ולא הייתי מתנסה במציאות אחרת, הייתי חושבת שאולי זו פנטזיה פרואה. אבל הייתי ונסעתי, ו"אם תרצו, אין זו אגדה".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה