כתבה מוואלה

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
כתבה מוואלה

כתבה מוואלה
אין חידושים של ממש כתבה על המסילה הרביעית באיילון, שלפי וואלה תהיה בסביבות 2012, בהתחשב בקווים שאמורים לקום עד אז, ואולי אפילו A1, אנחנו ממש בבעייה... http://news.walla.co.il/?w=//1001526
 

urilei

New member
ידעתי שמישהו יקפוץ על האופטימיות...

אתה אל תדאג ל-A1...
ידעתי שמישהו יקפוץ על האופטימיות...
אבל בלי קשר - תחנת הראשונים עדיין לא ממש קיבלה את הרכבת השנייה שהובטחה לה, עבור רוב הראשל"צים רכבת השאטל המגוכחת פשוט לא קיימת, בטח לא בבוקר - קו רחובות - תל אביב צועק לתגבור - כנ"ל בנימינה - נתניה - ת"א - למעשה גם חיפה... - קח בחשבון גם מודיעין שיכול להיות שיהיו יותר נסיעות ממה שיש היום לנתב"ג - איילון דרום שמשהו ממנו יפתח בוודאות עד 2012 - שדרות-נתיבות-אופקים - גם סביר שמשהו יפתח עד 2012 - הכפלת הקו לבאר שבע כנראה תסתיים לפחות ברובה עד 2012 לאן בדיוק כל הרכבות אלה יכנסו? עם כל מה שאמרתי עכשיו כבר כמעט סתמתי 4 מסילות...
 

FDA

New member
מה כוונה ברכבת שנייה שהובטחה?

ידעתי שמישהו יקפוץ על האופטימיות...
אבל בלי קשר - תחנת הראשונים עדיין לא ממש קיבלה את הרכבת השנייה שהובטחה לה, עבור רוב הראשל"צים רכבת השאטל המגוכחת פשוט לא קיימת, בטח לא בבוקר - קו רחובות - תל אביב צועק לתגבור - כנ"ל בנימינה - נתניה - ת"א - למעשה גם חיפה... - קח בחשבון גם מודיעין שיכול להיות שיהיו יותר נסיעות ממה שיש היום לנתב"ג - איילון דרום שמשהו ממנו יפתח בוודאות עד 2012 - שדרות-נתיבות-אופקים - גם סביר שמשהו יפתח עד 2012 - הכפלת הקו לבאר שבע כנראה תסתיים לפחות ברובה עד 2012 לאן בדיוק כל הרכבות אלה יכנסו? עם כל מה שאמרתי עכשיו כבר כמעט סתמתי 4 מסילות...
מה כוונה ברכבת שנייה שהובטחה?
 

urilei

New member
עם פתיחת תחנת הראשונים...

מה כוונה ברכבת שנייה שהובטחה?
עם פתיחת תחנת הראשונים...
אי שם ב-2003 הייתה רכבת אחת בכל שעה. איזה מנכ"ל או משהו הבטיח שבקרוב יהיו שתיים עקב היעדר מקום באיילון לרכבת נוספת הוסיפו לנו רכבת שנוסעת מראשל"צ עד לוד, ושם אמורים להצטרף ל"רכבת קשר" שמגיעה מאשדוד (לימים: מאשקלון), ולנסוע איתה לתל אביב. הבעייה היא שרכבת הקשר הזו מגיעה עמוסה לעייפה, ומה גם שהיא נוטה לאחר מה שהופך אותה לפתרון מטרטר לא נוח ולא ממש פרקטי לראשל"צי הממוצע, שגם ככה בשבילו להגיע לתחנת הרכבת זו טרחה לא קטנה. עם פתיחת המסילה השלישית באיילון הייתי שמח ומאושר וידעתי שסוף סוף הרכבת הזו תמשיך לתל אביב - אז זהו שלא, אין מקום גם בקטע ת"א-דרום - מחלף גנות אבל זה לא ממש העניין פה, תחשוב מה עוד מתוכנן להיכנס לאיילון עד 2012 ותבין שגם 4 מסילות בקושי הולכות לעמוד בזה. הגיע הזמן להתחיל לתכנן את המסילה השישית, ואני לא ציני... אגב לא ממש קשור - היום עצרה הרכבת של 07:51 מתל אביב השלום לכפר סבא ברציף 3 ולא 1 (ובשעה 07:56 ולא 07:51, אבל נו מילא)
 
תראה מה עבר על הבחור הזה...

עם פתיחת תחנת הראשונים...
אי שם ב-2003 הייתה רכבת אחת בכל שעה. איזה מנכ"ל או משהו הבטיח שבקרוב יהיו שתיים עקב היעדר מקום באיילון לרכבת נוספת הוסיפו לנו רכבת שנוסעת מראשל"צ עד לוד, ושם אמורים להצטרף ל"רכבת קשר" שמגיעה מאשדוד (לימים: מאשקלון), ולנסוע איתה לתל אביב. הבעייה היא שרכבת הקשר הזו מגיעה עמוסה לעייפה, ומה גם שהיא נוטה לאחר מה שהופך אותה לפתרון מטרטר לא נוח ולא ממש פרקטי לראשל"צי הממוצע, שגם ככה בשבילו להגיע לתחנת הרכבת זו טרחה לא קטנה. עם פתיחת המסילה השלישית באיילון הייתי שמח ומאושר וידעתי שסוף סוף הרכבת הזו תמשיך לתל אביב - אז זהו שלא, אין מקום גם בקטע ת"א-דרום - מחלף גנות אבל זה לא ממש העניין פה, תחשוב מה עוד מתוכנן להיכנס לאיילון עד 2012 ותבין שגם 4 מסילות בקושי הולכות לעמוד בזה. הגיע הזמן להתחיל לתכנן את המסילה השישית, ואני לא ציני... אגב לא ממש קשור - היום עצרה הרכבת של 07:51 מתל אביב השלום לכפר סבא ברציף 3 ולא 1 (ובשעה 07:56 ולא 07:51, אבל נו מילא)
תראה מה עבר על הבחור הזה...
http://www.popup.co.il/?p=1838
 

urilei

New member
כבר קראתי...

תראה מה עבר על הבחור הזה...
http://www.popup.co.il/?p=1838
כבר קראתי...
תשמע, תקלות קורות, אין מה לעשות אבל עושה רושם שברכבת ישראל זה כבר ממש הפך לחובבנות לאגד לא נתקעים אוטובוסים כל שני וחמישי, ורכבת אמורה להיות דבר יותר אמין מאוטובוס וחשופה לפחות תקלות חיצוניות אגב בלי קשר - החלפה מהצפון (ובעיקר מכפר סבא) לכיוון באר שבע לא כדאי לעשות אף פעם בתל אביב, רק בלוד. יש סיכוי שהרכבת לבאר שבע מחכה שם לזו שממולה, ותספיקו "לעקוף" אותה.
 

mucool2

New member
אחד-אחד:

ידעתי שמישהו יקפוץ על האופטימיות...
אבל בלי קשר - תחנת הראשונים עדיין לא ממש קיבלה את הרכבת השנייה שהובטחה לה, עבור רוב הראשל"צים רכבת השאטל המגוכחת פשוט לא קיימת, בטח לא בבוקר - קו רחובות - תל אביב צועק לתגבור - כנ"ל בנימינה - נתניה - ת"א - למעשה גם חיפה... - קח בחשבון גם מודיעין שיכול להיות שיהיו יותר נסיעות ממה שיש היום לנתב"ג - איילון דרום שמשהו ממנו יפתח בוודאות עד 2012 - שדרות-נתיבות-אופקים - גם סביר שמשהו יפתח עד 2012 - הכפלת הקו לבאר שבע כנראה תסתיים לפחות ברובה עד 2012 לאן בדיוק כל הרכבות אלה יכנסו? עם כל מה שאמרתי עכשיו כבר כמעט סתמתי 4 מסילות...
אחד-אחד:
1. הבעיה עם קו הראשונים אינה הפקק באיילון אלא המסילה הכפולה בין מחלף גנות לת"א דרום. 2-3. באמת לא יזיק תגבור לקווי הפרברים (שני הקווים שהבאת כדוגמה הם למעשה אותו קו). 4. אתה כמובן צודק. אבל מסילה רביעית באיילון לא תפתור את בעיית קו חוף העמוס. כדי להעלות את הקיבולת שם צריך לרבע את המסילה עד נתניה לפחות (אפשרי ואפילו מתוכנן). 5. את קו מודיעין סביר שיחברו לאחד מקווי חיפה/נהריה. 6-7. איילון דרום ושדרות-נתיבות-אופקים יפעלו בשלב הראשון כקו אחד. 8. שוב, גם הרכבת לבאר שבע תסבול מהפקק שמדרום לתל אביב, כמו קו הראשונים. לסיום אני רוצה להזכיר לך שבקרוב יתחיל לפעול מרכז הבקרה החדש בחיפה. יתכן שהוא יאפשר הקטנת מרווח הזמן בין רכבות על מסילה. זה יכול להקל מאוד על הלחץ.
 

urilei

New member
מי אמר את זה?

אחד-אחד:
1. הבעיה עם קו הראשונים אינה הפקק באיילון אלא המסילה הכפולה בין מחלף גנות לת"א דרום. 2-3. באמת לא יזיק תגבור לקווי הפרברים (שני הקווים שהבאת כדוגמה הם למעשה אותו קו). 4. אתה כמובן צודק. אבל מסילה רביעית באיילון לא תפתור את בעיית קו חוף העמוס. כדי להעלות את הקיבולת שם צריך לרבע את המסילה עד נתניה לפחות (אפשרי ואפילו מתוכנן). 5. את קו מודיעין סביר שיחברו לאחד מקווי חיפה/נהריה. 6-7. איילון דרום ושדרות-נתיבות-אופקים יפעלו בשלב הראשון כקו אחד. 8. שוב, גם הרכבת לבאר שבע תסבול מהפקק שמדרום לתל אביב, כמו קו הראשונים. לסיום אני רוצה להזכיר לך שבקרוב יתחיל לפעול מרכז הבקרה החדש בחיפה. יתכן שהוא יאפשר הקטנת מרווח הזמן בין רכבות על מסילה. זה יכול להקל מאוד על הלחץ.
מי אמר את זה?
מרכז השליטה יאפשר כזה דבר? פעם ראשונה שאני שומע על זה... אם זה באמת כך הרי שיש בשורה בפתח...
 

mucool2

New member
יכול להיות שני טועה

מי אמר את זה?
מרכז השליטה יאפשר כזה דבר? פעם ראשונה שאני שומע על זה... אם זה באמת כך הרי שיש בשורה בפתח...
יכול להיות שני טועה
נדמה לי שקראתי איפשהו שיש טכנולוגיות שמאפשרות העלאת הקיבולת מ-10 ל-15 רכבות בשעה, ואולי אף יותר. בכל אופן, בכלל לא בטוח שהן ייושמו במרכז הבקרה החדש. מה אומרים המומחים שלנו?
 
קיבולת קו החוף

אחד-אחד:
1. הבעיה עם קו הראשונים אינה הפקק באיילון אלא המסילה הכפולה בין מחלף גנות לת"א דרום. 2-3. באמת לא יזיק תגבור לקווי הפרברים (שני הקווים שהבאת כדוגמה הם למעשה אותו קו). 4. אתה כמובן צודק. אבל מסילה רביעית באיילון לא תפתור את בעיית קו חוף העמוס. כדי להעלות את הקיבולת שם צריך לרבע את המסילה עד נתניה לפחות (אפשרי ואפילו מתוכנן). 5. את קו מודיעין סביר שיחברו לאחד מקווי חיפה/נהריה. 6-7. איילון דרום ושדרות-נתיבות-אופקים יפעלו בשלב הראשון כקו אחד. 8. שוב, גם הרכבת לבאר שבע תסבול מהפקק שמדרום לתל אביב, כמו קו הראשונים. לסיום אני רוצה להזכיר לך שבקרוב יתחיל לפעול מרכז הבקרה החדש בחיפה. יתכן שהוא יאפשר הקטנת מרווח הזמן בין רכבות על מסילה. זה יכול להקל מאוד על הלחץ.
קיבולת קו החוף
אני חושש שעצם הפעלת הפיקוד החדש בחיפה לא תשנה את הקיבולת בקו החוף (או בכל קו אחר), אם כי הארגון מחדש של מערכות השליטה של הרכבת צפויות לשפר את הטיפול בסוגיות תפעוליות (תקלות, איחורים ושאר בעיות). בשביל להגדיל את קיבולת קו החוף צריך לשנות את מערכות האיתות שם, כך שקטעי המסילה יהיו קצרים יותר. הבעיה היא שקטעים קצרים יותר עלולים לדרוש מהירות מירבית נמוכה יותר. באופן כללי, גם שימוש ברכבות בעלות ביצועים אחידים יכול לעזור לשיפור הקיבולת, כך שכשרכבת ישראל תצליח להוציא מהשירות את הקרונות הישנים והמוגבלים במהירותם, ייתכן שתוכל לתכנן מחדש את לוח הזמנים בצורה יעילה יותר. כמובן שאם היו מתרכזים בקרונועים ולא קונים מערכים גרורי קטר חדשים (עם קומה אחת או שתיים) בעלי ביצועי זינוק ובלימה עלובים, המצב היה פשוט יותר.
 

mucool2

New member
בקו האיילון הקטעים כבר קצרים יותר

קיבולת קו החוף
אני חושש שעצם הפעלת הפיקוד החדש בחיפה לא תשנה את הקיבולת בקו החוף (או בכל קו אחר), אם כי הארגון מחדש של מערכות השליטה של הרכבת צפויות לשפר את הטיפול בסוגיות תפעוליות (תקלות, איחורים ושאר בעיות). בשביל להגדיל את קיבולת קו החוף צריך לשנות את מערכות האיתות שם, כך שקטעי המסילה יהיו קצרים יותר. הבעיה היא שקטעים קצרים יותר עלולים לדרוש מהירות מירבית נמוכה יותר. באופן כללי, גם שימוש ברכבות בעלות ביצועים אחידים יכול לעזור לשיפור הקיבולת, כך שכשרכבת ישראל תצליח להוציא מהשירות את הקרונות הישנים והמוגבלים במהירותם, ייתכן שתוכל לתכנן מחדש את לוח הזמנים בצורה יעילה יותר. כמובן שאם היו מתרכזים בקרונועים ולא קונים מערכים גרורי קטר חדשים (עם קומה אחת או שתיים) בעלי ביצועי זינוק ובלימה עלובים, המצב היה פשוט יותר.
בקו האיילון הקטעים כבר קצרים יותר
והמהירות לא גבוהה במיוחד. מה מונע הפעלת יותר רכבות בשעה שם?
 
עומס בקו האיילון

בקו האיילון הקטעים כבר קצרים יותר
והמהירות לא גבוהה במיוחד. מה מונע הפעלת יותר רכבות בשעה שם?
עומס בקו האיילון
לפני הפעלת הקו השלישי אכן הופעלו בו יותר רכבות מאשר בקו החוף (שמונה לשעה לכיוון בשעות השיא), למרות כמות התחנות (כלומר העצירות) הגדולה, ולמרות מאפייני הבלימה והתאוצה השונים של סוגי הרכבות. הוספת הקו השלישי לא באמת הוסיפה 50% קיבולת בגלל שניתן להשתמש בו רק או כקו נוסף לכיוון מסוים (נגיד, דרומה) או כקו בודד סמוך לקו הכפול הקיים (כלומר דרומה וגם צפונה). נכון שהאפשרות הראשונה מוסיפה 50% קיבולת תיאורטית, אבל מה הטעם להפעיל רכבות דרומה שלא יכולות לחזור צפונה?
 
אנחנו בבעיה יותר גדולה כי אם ההערכה

כתבה מוואלה
אין חידושים של ממש כתבה על המסילה הרביעית באיילון, שלפי וואלה תהיה בסביבות 2012, בהתחשב בקווים שאמורים לקום עד אז, ואולי אפילו A1, אנחנו ממש בבעייה... http://news.walla.co.il/?w=//1001526
אנחנו בבעיה יותר גדולה כי אם ההערכה
היא 2012 אתה יכול בקלילות לקחת 5 שנים קדימה ואז אולי תראה ניצנים של סיום עבודה על מסילה רביעית ככה 2017 בערך
 

FDA

New member
כנראה שיהיה הרבה איחורים יותר מהיום

אנחנו בבעיה יותר גדולה כי אם ההערכה
היא 2012 אתה יכול בקלילות לקחת 5 שנים קדימה ואז אולי תראה ניצנים של סיום עבודה על מסילה רביעית ככה 2017 בערך
כנראה שיהיה הרבה איחורים יותר מהיום
 

urilei

New member
העניין הוא

אנחנו בבעיה יותר גדולה כי אם ההערכה
היא 2012 אתה יכול בקלילות לקחת 5 שנים קדימה ואז אולי תראה ניצנים של סיום עבודה על מסילה רביעית ככה 2017 בערך
העניין הוא
שהפרוייקט הזה הרבה הרבה יותר קריטי מכל פרוייקט אחר שמבוצע היום (כולל A1), ולצערי הוא נמצא איפשהו בתחתית התודעה כרגע... יש איזו גישה כזו ש"באיילון כבר יש מסילות", "כבר נדחוף לשם עוד רכבת". זה ממש ככה. בונים היום המון קווים שלא יהיה בכלל לאן להכניס את הרכבות שלהם (ועוד לא דיברתי בכלל על הצורך הדחוף בתגבור של כמעט כל הקווים הקיימים)
 

mucool2

New member
אז לא כל הקווים ייכנסו לתל אביב...

העניין הוא
שהפרוייקט הזה הרבה הרבה יותר קריטי מכל פרוייקט אחר שמבוצע היום (כולל A1), ולצערי הוא נמצא איפשהו בתחתית התודעה כרגע... יש איזו גישה כזו ש"באיילון כבר יש מסילות", "כבר נדחוף לשם עוד רכבת". זה ממש ככה. בונים היום המון קווים שלא יהיה בכלל לאן להכניס את הרכבות שלהם (ועוד לא דיברתי בכלל על הצורך הדחוף בתגבור של כמעט כל הקווים הקיימים)
אז לא כל הקווים ייכנסו לתל אביב...
 

urilei

New member
וואלה...

אז לא כל הקווים ייכנסו לתל אביב...
וואלה...
רכבת ישראל באמת יכולה לעשות הון מ-A1 אם רק תשכיל להפעיל את קו ירושלים-שדרות ומודיעין-אופקים... וברצינות, נכון שלא 100% מהרכבות צריכות להגיע לתל אביב. אפשר למשל להפעיל רכבות מירושלים לבאר שבע, אבל זה אולי 10% מהמטרה.
 

mucool2

New member
התכוונתי כמובן לקווים בסגנון השאטל

וואלה...
רכבת ישראל באמת יכולה לעשות הון מ-A1 אם רק תשכיל להפעיל את קו ירושלים-שדרות ומודיעין-אופקים... וברצינות, נכון שלא 100% מהרכבות צריכות להגיע לתל אביב. אפשר למשל להפעיל רכבות מירושלים לבאר שבע, אבל זה אולי 10% מהמטרה.
התכוונתי כמובן לקווים בסגנון השאטל
של ראשון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה