כתבה מוואלה

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
אם זה בכלל היה ברצינות

התכוונתי כמובן לקווים בסגנון השאטל
של ראשון.
אם זה בכלל היה ברצינות
אז ברור לך שאין סיכוי קצת נתונים - קו הראשונים זה אחד הקווים הפרברים הדלילים ביותר (אל תשכח שלקו הזה יש אחרי לוד תחנה אחת, לכל השאר יש לפחות 3 רחוקות הרבה יותר) - ההחלפה מאוד מאוד לא נוחה, במיוחד בשעות הבוקר שמשמעות הדבר היא רכבת המשך שמאחרת והיא אחת הצפופות ביותר שיש. - אם לא היה מדובר במשהו כמו 30 נוסעים גג, לא היה אפשר לדחוף אותם לרכבת אחרת. אין סיכוי נגיד שהיו עושים סידור כזה עם קו שיש על הרכבת שמסתיימת בלוד 200 אנשים, ובוודאי שלא 500. מה שאתה אומר זה בגדול שתגיע רכבת משדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה ורחובות (ואולי גם נתיבות ואופקים), והנוסעים מכל הערים האלה "יצטרפו" לרכבת מבאר שבע למשל. במילים פשוטות - אין שום סיכוי בעולם שדבר כזה קורה. גם ה-30 נוסעים של ראשון זה בעייתי לדחוף היום לרכבת ממוצעת בלוד.
 
ישנה הצעה שהקו הנוכחי ממלחה לת"א

אז לא כל הקווים ייכנסו לתל אביב...
ישנה הצעה שהקו הנוכחי ממלחה לת"א
יעבור בעתיד בקטע שבין לוד לת"א בקו המזרחי לוד, רינתיה,ראש העין דרום ות"א מרכז. הרכבות מת"א ("פורשות") תסענה דרך האילון ללוד והלאה לרמלה, בית שמש ומלחה.
 

mucool2

New member
יעני לולאה

ישנה הצעה שהקו הנוכחי ממלחה לת"א
יעבור בעתיד בקטע שבין לוד לת"א בקו המזרחי לוד, רינתיה,ראש העין דרום ות"א מרכז. הרכבות מת"א ("פורשות") תסענה דרך האילון ללוד והלאה לרמלה, בית שמש ומלחה.
יעני לולאה
 
אכן לא תהיה כנראה ברירה

יעני לולאה
אכן לא תהיה כנראה ברירה
וכבר בשנת 2008 או לכל המאוחר 2009 יאלצו להסיט את הרכבת היורדת ממלחה לת"א למסילה המיזרחית משום שהקיבולת באיילון על המסילה היחידה מכוון דרום לצפון תגיע לכלל מיצוי בשל תוספת רכבות/קווים .
 

קובי לו

New member
ומה יעשו על אותם אלפי

אכן לא תהיה כנראה ברירה
וכבר בשנת 2008 או לכל המאוחר 2009 יאלצו להסיט את הרכבת היורדת ממלחה לת"א למסילה המיזרחית משום שהקיבולת באיילון על המסילה היחידה מכוון דרום לצפון תגיע לכלל מיצוי בשל תוספת רכבות/קווים .
ומה יעשו על אותם אלפי
כן, אלפי, היוממים מי-ם ובעיקר מבית שמש הצריכים תל אביבה? יש ממלחה לפחות 150 יוממים לת"א וכן מבית שמש עוד כמות של מעל 1000 ביום, וזה חוץ ממזדמנים הצריכים, כמובן, לעיר הגדולה. נסיעה מלוד דרך ראה"ע דרום לכוון ת"א מאריכה את הנסיעה בלפחות עוד 15 דקות (25 דקות לפחות עד האונ' במקום 10 דקות עד ההגנה ו-13 דקות לשלום ו-17 דקות לסבידור, ככה לסבידור זה יהיה 30 ולשלום 33 דקות).
 
זאת הצעה שהועלתה

ומה יעשו על אותם אלפי
כן, אלפי, היוממים מי-ם ובעיקר מבית שמש הצריכים תל אביבה? יש ממלחה לפחות 150 יוממים לת"א וכן מבית שמש עוד כמות של מעל 1000 ביום, וזה חוץ ממזדמנים הצריכים, כמובן, לעיר הגדולה. נסיעה מלוד דרך ראה"ע דרום לכוון ת"א מאריכה את הנסיעה בלפחות עוד 15 דקות (25 דקות לפחות עד האונ' במקום 10 דקות עד ההגנה ו-13 דקות לשלום ו-17 דקות לסבידור, ככה לסבידור זה יהיה 30 ולשלום 33 דקות).
זאת הצעה שהועלתה
ע"י אחת מחברות היעוץ של ר"י ע"מ לפתור את בעית הקיבולת של מסילות איילון, ומתוך מחשבה שמספר הנוסעים שיפגעו מכך יהיה מועט בהשוואה לנוסעי קווים אחרים גדושי נוסעים. הצעה זאת הינה לדעתי ואף לדעת מומחי תחבורה ברירת מחדל, שהרי כולם יודעים שמסילה רביעית באיילון לא תיסלל בחומש הזה ולא בזה שאחריו. האפשרות שנותרה למתכננים : לדלל בצורה משמעותית את תדירות הקו המלחתי או להסיטו מזרחה. החישובים של תוספת זמן נסיעה עמדו לפני הגורם המיעץ ונלקחו בחשבון.
 

urilei

New member
הועלו עוד הצעות?

זאת הצעה שהועלתה
ע"י אחת מחברות היעוץ של ר"י ע"מ לפתור את בעית הקיבולת של מסילות איילון, ומתוך מחשבה שמספר הנוסעים שיפגעו מכך יהיה מועט בהשוואה לנוסעי קווים אחרים גדושי נוסעים. הצעה זאת הינה לדעתי ואף לדעת מומחי תחבורה ברירת מחדל, שהרי כולם יודעים שמסילה רביעית באיילון לא תיסלל בחומש הזה ולא בזה שאחריו. האפשרות שנותרה למתכננים : לדלל בצורה משמעותית את תדירות הקו המלחתי או להסיטו מזרחה. החישובים של תוספת זמן נסיעה עמדו לפני הגורם המיעץ ונלקחו בחשבון.
הועלו עוד הצעות?
הדבר היחיד שעולה לי לראש ויכול באמת לפתור את הבעייה לכמה שנים זה להתחיל לנצל את יכולת החיבור/ניתוק של ה-IC3 הרכבת ממלחה למשל תגיע ללוד, תצטרף לחברתה הבאר-שבעית ויסעו יחד כרכבת אחת לעיר הגדולה. אבל הבעייה היא שאפשר לחבר עד 5 מערכים, וכבר היום הרכבות מבאר שבע זה לפחות 4 מערכים בבוקר, אז אין הרבה מה לחבר, ובכלל רכבת ישראל כרגע באופנה של להצטייד בכמות אדירה של DD. מה גם בשביל להפעיל שירות אמין עם חיבור וניתוק מערכים צריך עמידה בזמנים הרבה הרבה הרבה יותר קפדנית מזו שיש היום.
 
פעם בסיעור מוחות

הועלו עוד הצעות?
הדבר היחיד שעולה לי לראש ויכול באמת לפתור את הבעייה לכמה שנים זה להתחיל לנצל את יכולת החיבור/ניתוק של ה-IC3 הרכבת ממלחה למשל תגיע ללוד, תצטרף לחברתה הבאר-שבעית ויסעו יחד כרכבת אחת לעיר הגדולה. אבל הבעייה היא שאפשר לחבר עד 5 מערכים, וכבר היום הרכבות מבאר שבע זה לפחות 4 מערכים בבוקר, אז אין הרבה מה לחבר, ובכלל רכבת ישראל כרגע באופנה של להצטייד בכמות אדירה של DD. מה גם בשביל להפעיל שירות אמין עם חיבור וניתוק מערכים צריך עמידה בזמנים הרבה הרבה הרבה יותר קפדנית מזו שיש היום.
פעם בסיעור מוחות
חשבו שהפתרון לבעית העומס באיילון: לסיים את הנסיעה ממלחה בתחנת לוד ומשם ברכבת קשר המגיעה מב"ש ,רחובות,ראשונים או אשקלון ימשיכו הנוסעים לתחנות ת"א. הרעיון האווילי ירד מהפרק די מהר. לגבי הצעתך לחיבור/ניתוק קרונות אני בספק אם ר"י תוכל לעמוד במשימה שתגביל את השימוש רק לרכבות מסוג IC3. רעיון דומה הוצע פעם בכוון ההפוך, רכבות מנתניה שינותקו בלוד ל2 רכבות האחת לאשקלון והשניה לראשונים. ביצוע ניתוק של רכבות בזמן המתנה בתחנה עם נוסעים בתוכה מצריך מיומנות ורמת דיוק "יפנית" וכן ציבור נוסעים ממושמע ורגוע חוששני שאנו עדיין רחוקים מכך לפחות בדור הזה .
 

yblumann

New member
מייקל, לכן בבריטניה המנהג די נדיר

פעם בסיעור מוחות
חשבו שהפתרון לבעית העומס באיילון: לסיים את הנסיעה ממלחה בתחנת לוד ומשם ברכבת קשר המגיעה מב"ש ,רחובות,ראשונים או אשקלון ימשיכו הנוסעים לתחנות ת"א. הרעיון האווילי ירד מהפרק די מהר. לגבי הצעתך לחיבור/ניתוק קרונות אני בספק אם ר"י תוכל לעמוד במשימה שתגביל את השימוש רק לרכבות מסוג IC3. רעיון דומה הוצע פעם בכוון ההפוך, רכבות מנתניה שינותקו בלוד ל2 רכבות האחת לאשקלון והשניה לראשונים. ביצוע ניתוק של רכבות בזמן המתנה בתחנה עם נוסעים בתוכה מצריך מיומנות ורמת דיוק "יפנית" וכן ציבור נוסעים ממושמע ורגוע חוששני שאנו עדיין רחוקים מכך לפחות בדור הזה .
מייקל, לכן בבריטניה המנהג די נדיר
בדיוק מהסיבה שהסברת בבריטניה coupling/decoupling בתחנה ורכבת בשרות - די נדיר. Three Bridges בדרך ל Brighton זה המקרה שאנ זוכר... and fuck tapuz on line keyboard for being so good
 
ברכבת ישראל כמעט ולא מנתקים

מייקל, לכן בבריטניה המנהג די נדיר
בדיוק מהסיבה שהסברת בבריטניה coupling/decoupling בתחנה ורכבת בשרות - די נדיר. Three Bridges בדרך ל Brighton זה המקרה שאנ זוכר... and fuck tapuz on line keyboard for being so good
ברכבת ישראל כמעט ולא מנתקים
קרונות כשהנוסעים בתוכם , בימים מסויימים מנותק סט(IC3) אחד או יותר מרכבת סדירה בלוד (יום א) ובחיפה (יום ה) אך כאן הנוסעים מתבקשים בעוד מועד לצאת מהקרון שינותק או אפילו נמנעת הכניסה מהנוסעים לקרון שמיועד לניתוק כבר בתחנת המוצא של הרכבת.
?..
 
בעיית הקיבולת גם קשורה לציוד הנייד

ברכבת ישראל כמעט ולא מנתקים
קרונות כשהנוסעים בתוכם , בימים מסויימים מנותק סט(IC3) אחד או יותר מרכבת סדירה בלוד (יום א) ובחיפה (יום ה) אך כאן הנוסעים מתבקשים בעוד מועד לצאת מהקרון שינותק או אפילו נמנעת הכניסה מהנוסעים לקרון שמיועד לניתוק כבר בתחנת המוצא של הרכבת.
?..
בעיית הקיבולת גם קשורה לציוד הנייד
ולא רק בתשתית הבנוייה. איני רואה סיבה למה שלא יפעילו (קונצפטואלית - כשיהיה מספיק ציוד נייד) שני DD מחוברים יחדיו. ראיתי את זה בחו"ל. יכול להיות שזה מצריך חשמול... מעבר לכך קיימים בחו"ל DD עם קיבולת אף יותר גדולה ממה שיש אצלינו. הפטנט הינו שני קומות ברצף. ז"א שלא כל קרון למעשה מתחבר עם הקרון השני רק במפלס אחד אלה בשני מפלסים. ככה מתבזבז פחות מקום. ב-TGV MEDITERRANEE מפריז לדרום יש בעיות קיבולת חמורות. לכן הם תכננו דגם חדש כמו שתיארתי שמאפשר תוספת של כ-10%. דעתי על תוכנית החומש: על רכבת ישראל ומשרד התחבורה להודות ככל המהר על שינוי סדר העדיפויות בתוכנית לפי פרמטרים מקצועיים בלבד. הבעייה העיקרית המסתמנת בתיכנון ופיתוח הרכבתי היא ללא ספק החוסר בראייה כוללנית. כך בדיוק נוצר המצב שבו מתכננים קווים חדשים רבים, אך "שוכחים" את חוסר הקיבולת באיילון. אם זאת, אני חושב שרכבת ישראל עשתה באמת עבודה אדירה עד כה מאז בארך שנת 2000. לכאורה נראה לי שאפשר להגדיר את ר"י כחברה מתלמדת שצוברת עם הזמן ניסיון. בגלל תהליך הלימוד המתמשך, זאת לא בושה להודות בשינוי תוכנית הפיתוח. מה שרואים מכאן לא רואים משם. עוד מחשבות: מה בדיוק השתבש לו בזמן האחרון בר"י שיש עיכובים כל כך רבים בתוכנית הפיתוח, כל כך הרבה איחורים, כל כך הרבה פשלות. האם זאת אשליה והכל כרגיל ורק הכיסוי התקשורתי נותן תחושה כזאת או שמא משהו רקוב במדינת דנמרק (הנהלת ר"י)??? או אולי זה בגלל ההתלהמות של משרד התחבורה שמפרסם תמיד הודאות כוזבות ולא מציאותיות? כי נודא שיש התקדמות - ללא הפסקה - אבל אנחנו כבר לא מסוגלים לפרגן. כשמאוררים ציפיות האכזבות יכולות להיות גדולות - אבל האם זה משקף את המציאות האובייקטיווית של יותר ויותר פשלות??? אני באמת מנסה למצוא תשובות כי בסופו של דבר אני משתמש ולקוח מתמיד ומרוצה של ר"י ואני מודע בהתקדמויות הרבות. אבל כשלמשל מבטיחים לי חיבור ישיר מב"ש לנתב"ג בקייץ ובפועל זה רק יתממש אי שם בשנת 2007 אני מתאכזב - ובסופו של דבר זאת התוצאה מההתלהמות בהודעות לעיתונות של ר"י ומשרד התחבורה.
 
דוד טוב לקרוא

בעיית הקיבולת גם קשורה לציוד הנייד
ולא רק בתשתית הבנוייה. איני רואה סיבה למה שלא יפעילו (קונצפטואלית - כשיהיה מספיק ציוד נייד) שני DD מחוברים יחדיו. ראיתי את זה בחו"ל. יכול להיות שזה מצריך חשמול... מעבר לכך קיימים בחו"ל DD עם קיבולת אף יותר גדולה ממה שיש אצלינו. הפטנט הינו שני קומות ברצף. ז"א שלא כל קרון למעשה מתחבר עם הקרון השני רק במפלס אחד אלה בשני מפלסים. ככה מתבזבז פחות מקום. ב-TGV MEDITERRANEE מפריז לדרום יש בעיות קיבולת חמורות. לכן הם תכננו דגם חדש כמו שתיארתי שמאפשר תוספת של כ-10%. דעתי על תוכנית החומש: על רכבת ישראל ומשרד התחבורה להודות ככל המהר על שינוי סדר העדיפויות בתוכנית לפי פרמטרים מקצועיים בלבד. הבעייה העיקרית המסתמנת בתיכנון ופיתוח הרכבתי היא ללא ספק החוסר בראייה כוללנית. כך בדיוק נוצר המצב שבו מתכננים קווים חדשים רבים, אך "שוכחים" את חוסר הקיבולת באיילון. אם זאת, אני חושב שרכבת ישראל עשתה באמת עבודה אדירה עד כה מאז בארך שנת 2000. לכאורה נראה לי שאפשר להגדיר את ר"י כחברה מתלמדת שצוברת עם הזמן ניסיון. בגלל תהליך הלימוד המתמשך, זאת לא בושה להודות בשינוי תוכנית הפיתוח. מה שרואים מכאן לא רואים משם. עוד מחשבות: מה בדיוק השתבש לו בזמן האחרון בר"י שיש עיכובים כל כך רבים בתוכנית הפיתוח, כל כך הרבה איחורים, כל כך הרבה פשלות. האם זאת אשליה והכל כרגיל ורק הכיסוי התקשורתי נותן תחושה כזאת או שמא משהו רקוב במדינת דנמרק (הנהלת ר"י)??? או אולי זה בגלל ההתלהמות של משרד התחבורה שמפרסם תמיד הודאות כוזבות ולא מציאותיות? כי נודא שיש התקדמות - ללא הפסקה - אבל אנחנו כבר לא מסוגלים לפרגן. כשמאוררים ציפיות האכזבות יכולות להיות גדולות - אבל האם זה משקף את המציאות האובייקטיווית של יותר ויותר פשלות??? אני באמת מנסה למצוא תשובות כי בסופו של דבר אני משתמש ולקוח מתמיד ומרוצה של ר"י ואני מודע בהתקדמויות הרבות. אבל כשלמשל מבטיחים לי חיבור ישיר מב"ש לנתב"ג בקייץ ובפועל זה רק יתממש אי שם בשנת 2007 אני מתאכזב - ובסופו של דבר זאת התוצאה מההתלהמות בהודעות לעיתונות של ר"י ומשרד התחבורה.
דוד טוב לקרוא
לא יכולתי לנסח טוב יותר את מחשבותי הרכבתיות אתה עשית את זה מצויין.. העיקר שמתוכן תגובתך אתה רואה את חצי הכוס המלאה ולא רק את החצי הריק . ההתפתחות הרכבתית בארץ בעשר השנים האחרונות היא עצומה ומכסה בקלות על כל המישגים שהיו וגם יהיו בעתיד (ואני לא מתעלם מהם). רכש ציוד רכבתי מודרני,פריסת רשת המסילות ליעדים חדשים/מחודשים,שידרוג כל המסילות הישנות, שידרוג תחנות רכבת ישנות והקמת תחנות רכבת חדשות ומודרניות, שיפור כח האדם המקצועי הקיים ברכבת, החלפה של שדרת הניהול בר"י וקליטת עובדים חדשים ואיכותיים יותר, מעוררות הרבה תקווה לעתיד גם אם ישנם חריקות וטעויות במהלך הפיתוח המואץ של הרכבת. הרי מי שלא עושה לא טועה.
 

FDA

New member
ממש נכון,צריך לזכור את זה

דוד טוב לקרוא
לא יכולתי לנסח טוב יותר את מחשבותי הרכבתיות אתה עשית את זה מצויין.. העיקר שמתוכן תגובתך אתה רואה את חצי הכוס המלאה ולא רק את החצי הריק . ההתפתחות הרכבתית בארץ בעשר השנים האחרונות היא עצומה ומכסה בקלות על כל המישגים שהיו וגם יהיו בעתיד (ואני לא מתעלם מהם). רכש ציוד רכבתי מודרני,פריסת רשת המסילות ליעדים חדשים/מחודשים,שידרוג כל המסילות הישנות, שידרוג תחנות רכבת ישנות והקמת תחנות רכבת חדשות ומודרניות, שיפור כח האדם המקצועי הקיים ברכבת, החלפה של שדרת הניהול בר"י וקליטת עובדים חדשים ואיכותיים יותר, מעוררות הרבה תקווה לעתיד גם אם ישנם חריקות וטעויות במהלך הפיתוח המואץ של הרכבת. הרי מי שלא עושה לא טועה.
ממש נכון,צריך לזכור את זה
אי אפשר להשוות את מה שעכשיו לרק לפני 15 שנה שזה לא הרבה. מה היה רק לפני כמה שנים ,רק פתחו {שוב}את הקו לאשדוד לפני 14 שנה{92"} וגם ב"ש. היה רק קו ת"א -חיפה,ירושלים -קו איטי ביותר. ואח"כ ב"ש ואשדוד. כמה רכבות ביום -לא הרבה בכלל .כמו שאמרת הקרונות היום ללא השוואה {וזה לא הרבה שנים} הקווים החדשים ,ירושלים בקיצור זמן משמעותי,ראשון ,נתב"ג{רכבות לילה} ,הקו לכפ"ס. ועוד ועוד נכון שמתלוננים שלא נפתחים עוד תחנות ושתחנות אחרות רחוקים מהערים ,אבל זה התקדמות משמעותית. אפשר להאריך המון על ההתקדמות{הרי ישנו בישראל 40 שנה בקשר לרכבות אי אפשר לסדר א"ז בכמה שנים ספורות}.
 

mucool2

New member
קיצור זמן הנסיעה לירושלים

ממש נכון,צריך לזכור את זה
אי אפשר להשוות את מה שעכשיו לרק לפני 15 שנה שזה לא הרבה. מה היה רק לפני כמה שנים ,רק פתחו {שוב}את הקו לאשדוד לפני 14 שנה{92"} וגם ב"ש. היה רק קו ת"א -חיפה,ירושלים -קו איטי ביותר. ואח"כ ב"ש ואשדוד. כמה רכבות ביום -לא הרבה בכלל .כמו שאמרת הקרונות היום ללא השוואה {וזה לא הרבה שנים} הקווים החדשים ,ירושלים בקיצור זמן משמעותי,ראשון ,נתב"ג{רכבות לילה} ,הקו לכפ"ס. ועוד ועוד נכון שמתלוננים שלא נפתחים עוד תחנות ושתחנות אחרות רחוקים מהערים ,אבל זה התקדמות משמעותית. אפשר להאריך המון על ההתקדמות{הרי ישנו בישראל 40 שנה בקשר לרכבות אי אפשר לסדר א"ז בכמה שנים ספורות}.
קיצור זמן הנסיעה לירושלים
נובע בעיקר מקירוב תחנות הקצה...
 

FDA

New member
ממש לא

קיצור זמן הנסיעה לירושלים
נובע בעיקר מקירוב תחנות הקצה...
ממש לא
בלו"ז 97-98 רואים שאז היה שעתיים נסיעה ועכשיו שעה ו-26 דקות זה פחות 34 דקות והיום 15 רכבות ביום ואז1 בלבד ביום אין הבדל?רק 9 שנים ב"ש 1 ביום ועוד אחד בשני ואחד בחמישי והיום? לרחובות 12 לאשדוד 2 /3
 

קובי לו

New member
ממש לא נכון !

קיצור זמן הנסיעה לירושלים
נובע בעיקר מקירוב תחנות הקצה...
ממש לא נכון !
בלו"ז 96' וכן בלו"ז 97/98 מתחנת סבידור לגן החיות (ואת גן החיות הרי לא הזיזו ב-15 השנה האחרונות, בעבר הוא היה ליד הטלויזיה ברוממה) לקח 1:38 שע' עד 1:40 שע'. כיום מסבידור למלחה, שזה עוד דקה שתיים נסיעה מגן החיות (כלומר רחוק יותר מסבידור מאשר גן החיות מסבידור) 1:26 שע' כאשר הרבה פעמים לוקח אפילו "רק" 1:20 עד 1:22 שע'. כלומר, קיצור (לא קיצורותיים אבל כן קיצור) של 15 דקות בממוצע. זה כבר לא עניין של מה בכך. אבל, טיפה מנהרות וגשרונים וכן רכבות טילטינג והנסיעה מסבידור ועד לעירו של מרידור היתה אורכת 1:10 שע'. ואולי אפילו רק שעה ו-5 דקות. שזה כבר פייט טוב ורציני מול אוטובוסים/פרייבטים/מוניות_שירות.
 

FDA

New member
לא כ"כ ברור

ממש לא נכון !
בלו"ז 96' וכן בלו"ז 97/98 מתחנת סבידור לגן החיות (ואת גן החיות הרי לא הזיזו ב-15 השנה האחרונות, בעבר הוא היה ליד הטלויזיה ברוממה) לקח 1:38 שע' עד 1:40 שע'. כיום מסבידור למלחה, שזה עוד דקה שתיים נסיעה מגן החיות (כלומר רחוק יותר מסבידור מאשר גן החיות מסבידור) 1:26 שע' כאשר הרבה פעמים לוקח אפילו "רק" 1:20 עד 1:22 שע'. כלומר, קיצור (לא קיצורותיים אבל כן קיצור) של 15 דקות בממוצע. זה כבר לא עניין של מה בכך. אבל, טיפה מנהרות וגשרונים וכן רכבות טילטינג והנסיעה מסבידור ועד לעירו של מרידור היתה אורכת 1:10 שע'. ואולי אפילו רק שעה ו-5 דקות. שזה כבר פייט טוב ורציני מול אוטובוסים/פרייבטים/מוניות_שירות.
לא כ"כ ברור
מה שאני רואה שהיה שעה ו45 דקות מסבידור עד גן חיות יא ב-9.55 עד 11.40 אבל מגן חיות לירושלים עד 11.56 עוד רבע שעה שזה ביחד שעתיים אז היה התחנה בעמק רפאים ולא במלחה ברור שגם אני בדעה שהיו צריכים רכבות רכינה ועוד
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מייקל, רבים מאתנו רואים גם

דוד טוב לקרוא
לא יכולתי לנסח טוב יותר את מחשבותי הרכבתיות אתה עשית את זה מצויין.. העיקר שמתוכן תגובתך אתה רואה את חצי הכוס המלאה ולא רק את החצי הריק . ההתפתחות הרכבתית בארץ בעשר השנים האחרונות היא עצומה ומכסה בקלות על כל המישגים שהיו וגם יהיו בעתיד (ואני לא מתעלם מהם). רכש ציוד רכבתי מודרני,פריסת רשת המסילות ליעדים חדשים/מחודשים,שידרוג כל המסילות הישנות, שידרוג תחנות רכבת ישנות והקמת תחנות רכבת חדשות ומודרניות, שיפור כח האדם המקצועי הקיים ברכבת, החלפה של שדרת הניהול בר"י וקליטת עובדים חדשים ואיכותיים יותר, מעוררות הרבה תקווה לעתיד גם אם ישנם חריקות וטעויות במהלך הפיתוח המואץ של הרכבת. הרי מי שלא עושה לא טועה.
מייקל, רבים מאתנו רואים גם
את חצי הכוס המלאה. אם הייתי רואה רק את השלילי - לא הייתי קורא לעצמי חובב רכבות! עצם העובדה שבכל הזדמנות שיש לי אפרות בחירה - הרכבת אצלי בעדיפות עליונה. יחד עם זאת יש גם ביקורת והיא, לרוב, מוצדקת. ואני מזכיר לכולם לצפות בערוץ הראשון מחר בבוקר בתכנית גלובוס ובש"ח ביום ראשון בחצות ורבע. בדיוק על זה דיברנו שם.
 

FDA

New member
ברור לחלוטין{לו"ז 97 /98}

מייקל, רבים מאתנו רואים גם
את חצי הכוס המלאה. אם הייתי רואה רק את השלילי - לא הייתי קורא לעצמי חובב רכבות! עצם העובדה שבכל הזדמנות שיש לי אפרות בחירה - הרכבת אצלי בעדיפות עליונה. יחד עם זאת יש גם ביקורת והיא, לרוב, מוצדקת. ואני מזכיר לכולם לצפות בערוץ הראשון מחר בבוקר בתכנית גלובוס ובש"ח ביום ראשון בחצות ורבע. בדיוק על זה דיברנו שם.
ברור לחלוטין{לו"ז 97 /98}
תסתכלו על לו"ז 97/98 פחות מעשור בלבד רק קו ת"א -חיפה מ-26 רכבות ביום ל-46 ביום מדהים-פשוט כפול,תסתכלו בלו"ז הזה ולא תאמינו מה היה רק לפני עשור ואני בטוח שיש כאלה שיש להם לוזי"ם יותר ישנים ובטח יותר מענינים. {זה הישן ביותר שיש לי} דרך אגב יש להשיג לוזי"ם ישנים. אולי לחן יש משהו? בגלל שבת אני לא יבדוק את כל הלו"ז עכשיו אבל זה נראה מדהים ההתקדמות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה