כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

מצב
הנושא נעול.
מה לגבי תיירים מאזורים דוברי רוסית?

בסך הכל צריך כיתוב באותיות לטיניות.
זו שאלה של הנגשה ולא שאלה של שפה ופוליטיקה. ברוב המדינות האירופאיות שביקרתי בהן שמות התחנות הן בכיתוב הלטיני של השפה המקומית ואפשר להסתדר עם זה. אפילו בשוויץ לתחנות היה רק שם אחד.

אבל לדעתי עדיף שהכיתוב יהיה באנגלית ולא בעברית באותיות לטיניות כי קשה ללמד תיירים משהו שרוב הישראלים לא מכירים.
מה לגבי תיירים מאזורים דוברי רוסית?
מגיעים הרבה תיירים כאלו לארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
תשאל בפורום, הם לומדים אנגלית או גרמנית.

מה לגבי תיירים מאזורים דוברי רוסית?
מגיעים הרבה תיירים כאלו לארץ.
תשאל בפורום, הם לומדים אנגלית או גרמנית.
אי אפשר להתייחס לקוראי אותיות קריליות או יווניות כאילו הם לא למדו לקרא אותיות לטיניות בבית הספר.

הבעיה בישראל היא שיש לה שתי שפות במעמד רשמי-מלא והן נכתבות באותיות משפות שמיות שאי אפשר לצפות מהתיירים, ובמיוחד אלו שבאים לטווח קצר ללמוד.

השלטים הישראלים כבר מכילים שלושה סוגי כיתוב וזה מסורבל מספיק (אם כי ההבדל בין הכתבים נותנים לעין להתמגנט לכתב אותו הדובר קורא)
 

Ccyclist

Well-known member
ברומא יש מטרו, בוונציה - אוטובוסי מים.

איש לא חלק על כך
שיש תיירים עצמאיים.

המחלוקת היא על מידת החשיבות של שיפורים שונים בתח"צ להיקף התיירות. באיטליה למשל איכות התח"צ גרועה למדי, לפי התרשמותי (סיציליה וצפון איטליה) והיא אחת המדינות המתוירות ביותר.
ברומא יש מטרו, בוונציה - אוטובוסי מים.
בערים התיירותיות הגדולות של איטליה יש שירותי תח"צ תדירים המשמשים את מיליוני המבקרים.

בערים הקטנות יותר, כשהכל בטווח הליכה (וברשימה הזו ניתן לכלול עיר כמו פירנצה בה המרכז ההיסטורי סגור לכלי רכב) התיירים עדיין משתמשים ברכבת הבינעירונית (כך למשל הגענו מפירנצה לפיזה) ויש את אוטובוס התיירים האדום, אך יש גם תחבורה ציבורית רגילה למקומיים שיכולה להיות שימושית לתייר - כך למשל הגענו לנקודת חן שמשקיפה על כל פירנצה מלמעלה פשוט בנסיעה קצרה בקו מקומי שעליו המליצו לנו במלון.

המקום שהיה בעייתי מבחינתי היה אמלפי, אבל זה בגלל שזו הפרובינציה של נאפולי, אז אולי יש שם מאפיה של נהגי מוניות. לא היה קישור ישר משדה התעופה, ומהרכבת בסורנטו לא היה קישור ישיר לאמלפי עצמה. אפילו המלון הריץ אוטובוס שאטל ממיקומו שעל ההר למרכז העיר בגלל התח"צ הירודה שם. בגלל הכבישים הפתלתלים החלטנו להשאיר את הנהיגה למקומיים.
 

טשאפק 2

New member
האם לדעתך התח"צ באיטליה טוב?

ברומא יש מטרו, בוונציה - אוטובוסי מים.
בערים התיירותיות הגדולות של איטליה יש שירותי תח"צ תדירים המשמשים את מיליוני המבקרים.

בערים הקטנות יותר, כשהכל בטווח הליכה (וברשימה הזו ניתן לכלול עיר כמו פירנצה בה המרכז ההיסטורי סגור לכלי רכב) התיירים עדיין משתמשים ברכבת הבינעירונית (כך למשל הגענו מפירנצה לפיזה) ויש את אוטובוס התיירים האדום, אך יש גם תחבורה ציבורית רגילה למקומיים שיכולה להיות שימושית לתייר - כך למשל הגענו לנקודת חן שמשקיפה על כל פירנצה מלמעלה פשוט בנסיעה קצרה בקו מקומי שעליו המליצו לנו במלון.

המקום שהיה בעייתי מבחינתי היה אמלפי, אבל זה בגלל שזו הפרובינציה של נאפולי, אז אולי יש שם מאפיה של נהגי מוניות. לא היה קישור ישר משדה התעופה, ומהרכבת בסורנטו לא היה קישור ישיר לאמלפי עצמה. אפילו המלון הריץ אוטובוס שאטל ממיקומו שעל ההר למרכז העיר בגלל התח"צ הירודה שם. בגלל הכבישים הפתלתלים החלטנו להשאיר את הנהיגה למקומיים.
האם לדעתך התח"צ באיטליה טוב?
מלבד חריג מיוחד, שאתה תולה לא פחות מאשר במאפיה?

אני השתמשתי בתחבורה הציבורית בצפון-מרכז איטליה ובמזרח סיציליה. בשני המקרים התחבורה הציבורית הייתה גרועה בכל פרמטר אפשרי, ברוב הפרמטרים גרועה יותר מאשר בישראל. בדיעבד נראה שאפילו לחובב תח"צ מושבע כמוני היה עדיף לשכור רכב כפי שעושים תיירים בהמוניהם.

אגב, איטלקים שחלקנו אם תא ברכבת (שאיחרה ב-30 דקות) טענו בתוקף שהרכבות באיטליה הן הגרועות בעולם.
 

Ccyclist

Well-known member
אם אתה מכיר את שיטת התשלום מראש - כן.

האם לדעתך התח"צ באיטליה טוב?
מלבד חריג מיוחד, שאתה תולה לא פחות מאשר במאפיה?

אני השתמשתי בתחבורה הציבורית בצפון-מרכז איטליה ובמזרח סיציליה. בשני המקרים התחבורה הציבורית הייתה גרועה בכל פרמטר אפשרי, ברוב הפרמטרים גרועה יותר מאשר בישראל. בדיעבד נראה שאפילו לחובב תח"צ מושבע כמוני היה עדיף לשכור רכב כפי שעושים תיירים בהמוניהם.

אגב, איטלקים שחלקנו אם תא ברכבת (שאיחרה ב-30 דקות) טענו בתוקף שהרכבות באיטליה הן הגרועות בעולם.
אם אתה מכיר את שיטת התשלום מראש - כן.
בכל המקומות שמניתי למעט אמלפי ונאפולי התח"צ היה בתדירות שאיפשרה לנו להגיע לתחנות של אמצעי התחבורה השונים בלי לברר לו"ז מראש ולעלות על עליהם למחוז חפצנו מבלי להמתין יותר מדי, בדרך כלל לא יותר מ 5-10 דקות המתנה. האמצעים האלו כללו מטרו, חשמליות, אוטובוסים, אוטובוסי מים ורכבות.

ה-בעיה של השיטה האיטלקית היא שצריך לקנות כרטיס ריק מראש ולהחתים אותו בואלידטור באוטובוס. בפירנצה ראינו תיירים ממדינות אנגלוסקסיות מנסים לשלם לנהג ונתקלים בסירוב, בתיירת אמריקנית זקנה מסתבכת עם פקח כי הנהג סירב לקבל ממנה כסף ולא היה לה כרטיס.

בכל הערים למעט אמלפי היה ארגון גג לתחבורה העירונית ( ACTV בוונציה, ATAC ברומא, ATAF בפירנצה ), וכירטוס משותף. ברומא הכרטיס הפשוט ביותר היה תקף ל90 דקות בכל אמצעי התחבורה.

המטרו של רומא הגיע לרוב האתרים החשובים - הקולוסאום (הקו הכחול) המדרגות הספרדיות (הקו אדום) והוותיקן (הקו האדום). יש תוכניות לקו שלישי לפיאצה ונציה שתנגיש את הפורום בצורה טובה יותר, אך כבר בעת ביקורנו שם לפני מספר שנים (כשלא היה אפיפיור) היו אוטובוסים שפנו מהנהר ל-ויה נציונאלה שבה שהינו כך שבמקום לעשות שתי צלעות משולש ממיקומנו ליעדי העתיקות יכלנו לעשות רק צלע אחת. לאוסטיה (הנמל העתיק) נסענו ברכבת פרברית.

בוונציה שהינו באי לידו והיינו חייבים להשתמש או באוטובוס המים הגדול (בעצם מעבורת, שהיתה גדולה מדי לתעלות והסתיימה בכיכר סן מארקו) מהאי לעיר או בקווים אחרים שהיו ממשיכים בתעלה הגדולה. ללידו יש חוף לים האדריאטי ובילינו בו אחר-צהריים אחד, אך מרבית הביקור הוקדש לעיר ולכן כל יום השתמשנו באוטובוסי המים האלו.

בפירנצה השתמשנו באוטובוס פעם לנקודה הנופית ופעם ברכבת הארצית לפיזה. עיכובים לא היו.

לטעמי בסאן-מוריץ שבשוויץ התח"צ היתה גרועה יותר. מההר שעלינו עליו ברכבת שבא כל 20 דקות היה רק אוטובוס אחד בשעה לעיר.
 
מה לגבי המקומות הקטנים והיפים

ברומא יש מטרו, בוונציה - אוטובוסי מים.
בערים התיירותיות הגדולות של איטליה יש שירותי תח"צ תדירים המשמשים את מיליוני המבקרים.

בערים הקטנות יותר, כשהכל בטווח הליכה (וברשימה הזו ניתן לכלול עיר כמו פירנצה בה המרכז ההיסטורי סגור לכלי רכב) התיירים עדיין משתמשים ברכבת הבינעירונית (כך למשל הגענו מפירנצה לפיזה) ויש את אוטובוס התיירים האדום, אך יש גם תחבורה ציבורית רגילה למקומיים שיכולה להיות שימושית לתייר - כך למשל הגענו לנקודת חן שמשקיפה על כל פירנצה מלמעלה פשוט בנסיעה קצרה בקו מקומי שעליו המליצו לנו במלון.

המקום שהיה בעייתי מבחינתי היה אמלפי, אבל זה בגלל שזו הפרובינציה של נאפולי, אז אולי יש שם מאפיה של נהגי מוניות. לא היה קישור ישר משדה התעופה, ומהרכבת בסורנטו לא היה קישור ישיר לאמלפי עצמה. אפילו המלון הריץ אוטובוס שאטל ממיקומו שעל ההר למרכז העיר בגלל התח"צ הירודה שם. בגלל הכבישים הפתלתלים החלטנו להשאיר את הנהיגה למקומיים.
מה לגבי המקומות הקטנים והיפים
כמו הערים בטוסקנה, אגם גארדה, מיני איטליה, האלפים ובארי
 

Ccyclist

Well-known member
הנה נקודת החן מעל פירנצה, קו 8 כמדומני.

מה לגבי המקומות הקטנים והיפים
כמו הערים בטוסקנה, אגם גארדה, מיני איטליה, האלפים ובארי
הנה נקודת החן מעל פירנצה, קו 8 כמדומני.

http://goo.gl/maps/BgxUd

לא המיקום המדוייק (שנמצא בשביל שאליו המצלמה לא הגיעה בגבעה מעל) אבל נקודה סמוכה מספיק עם אותו הנוף.

לפרבר קוראים Fiesole , יש בו בתי קפה ברחוב הראשי, קו האוטובוס העירוני הרגיל מסתיים בו, ובצידו השני יש נופים כפריים טוסקאניים.

כל זה בקפיצה של 20 דק' באוטובוס מתחנת הרכבת המרכזית של העיר, רמת כפריות מספקת ביותר לביקור בן 5 ימים.
 
מעניין, בכל זאת דעתי שונה

הנה נקודת החן מעל פירנצה, קו 8 כמדומני.

http://goo.gl/maps/BgxUd

לא המיקום המדוייק (שנמצא בשביל שאליו המצלמה לא הגיעה בגבעה מעל) אבל נקודה סמוכה מספיק עם אותו הנוף.

לפרבר קוראים Fiesole , יש בו בתי קפה ברחוב הראשי, קו האוטובוס העירוני הרגיל מסתיים בו, ובצידו השני יש נופים כפריים טוסקאניים.

כל זה בקפיצה של 20 דק' באוטובוס מתחנת הרכבת המרכזית של העיר, רמת כפריות מספקת ביותר לביקור בן 5 ימים.
מעניין, בכל זאת דעתי שונה
הכי טוב לראות את טוסקנה למשל ברכב שכור גם בטיול קצר.
 
אני חושב שדווקא החסרון הוא יתרון

ללא קשר לשבת לא מאמינים פה בתח"צ ותיירים.
שתי עובדות מהכתבה, שנקבתי בהן בפוסט המקורי:

עובדה 1 - 58% מהתיירים מגיעים באופן עצמאי.
עובדה 3 - הדבר הגרוע ביותר בארץ מבחינתם הן המוניות.

אם כך - רובם אינו מודרך ואינו שוכר רכב, אלא מנסה להשתמש באמצעי שנראה להם הכי זמין - ואלו המוניות.

אבל - בכל פעם שאני אומר בפורום הזה שהתייר האירופאי המודרני הוא עצמאי ומשתמש בתח"צ מנסים "להסביר" לי שלא כך הדבר.

הסיבה שהתיירים אינם מתלוננים על האוטובוסים או הרכבת היא שהאמצעים האלו אינם נגישים מספיק או מתפרסמים מספיק. במגזין של איזיג'ט כתוב על תל-אביב: Trains run from terminal 3 to city center every 20-30 minutes כך שחבל מאד שאין קווי רוחב מהאיילון לרצועת המלונות. משום שהערך מתייחס לתל-אביב בלבד ולא לארץ כמכלול תייר שקורא את המידע הזה לא מודע שהרכבת ממשיכה לחיפה, ואין לו מידע על חיבור מסודר לירושלים.

לטעמי חבל מאד שלא שאלו מהו האחוז ששוכר רכב, אבל אתה חייב להודות שבמרכז ירושלים או בטיילת של תל-אביב חנייה היא מטרד.

כמו כן - הדברים המעניינים הן ההערות הנוספות ולא השאלות.

כתייר יצא לי לענות על שני שאלונים כאלו בשנה האחרונה, האחד בשוויץ והשני בספרד.

בשוויץ (בקנטון האיטלקי) ההערה הנוספת שהפתיעה את הסוקר היתה העובדה שרמת המחירים בארצו סבירה (היינו בכוננות ספיגה למחירים יפניים) ותואמת מחירים (לא זולים אבל לא בלתי אפשריים) במרכז לונדון. הוא מאד התעניין בכך כי השוויצרים מודעים שארצם נתפסת כיקרה (הם מנסים לפחת את הפרנק) אך לא היתה על כך שאלה ישירה.

בספרד (בנמל התעופה של מאלאגה) ההערה הנוספת שלי היתה לוחמנית: האנשים היחידים שנפגעים מהעיכובים במחסום היציאה מגיברלטר הם מי שבחרו לשהות בספרד - בין אם מדובר בתיירי מגורים כמונו שקנו נכס בארצה, או תיירים קלאסיים שנמצאים במלון ספרדי במרחק שעה נסיעה מהטריטוריה הבריטית ורוצים לבלות יום אחד במקום שונה. הגיברלטרים עצמם גרים בצד הדרומי של החזית והם אינם נפגעים ישירות מהעיכובים האלו. יש שם מספר מלונות קטן, אך 90% מהמבקרים בטריטוריה רוצים לחזור לחדרם שבספרד.
אני חושב שדווקא החסרון הוא יתרון
בתור תייר שמחתי להזדמנויות לשאול את המקומיים על הכוונות למינהם. וכך ליצור קשר עם המקומיים.
 

טשאפק 2

New member
לגבי אותם 22%

כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

הנה הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4516323,00.html

והנה הנקודות החשובות לעניין התח"צ:

1 - 58% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים באופן עצמאי. עובדה. רק 28% מגיעים בטיולים מאורגנים. הטענה שלתיירים יש אוטובוס ומדריך אינה נכונה לרובם ולכן אם ישראל רוצה להיות נגישה לתיירים על התחבורה הציבורית בה להיות נגישה לתיירים. כמו כן - רובם המכריע מבקרים בירושלים (79%) ובתל-אביב (66%) כך שנגישות עירונית טובה ללא רכב (בין אם לא ישכרו אותו או אם ישאירו אותו בחניון וימשיכו לפנים העיר בתח"צ) היא דבר שימושי ביותר עבורם בביקורים בערי ישראל.

2 - 22% מהם הגיעו לישראל ללא סיבה מיוחדת, סתם כי "בא להם לבקר בישראל". התייר אותו ריאיינתי לפורום לפני כשנה אם כן אינו "עוף מוזר" אלא משקף בין חמישית לרבע מהתיירים לארץ. (השירשור דאז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170158998 ). אני מודע שבגלל טבעו של הפורום יש כאן הרבה גולשים שאוהבים לעשות שיעורי בית ולברר הכל על יעדם לפני הנסיעה, אך בסוג הנסיעה הזו עושים את זה הפוך - מגיעים ליעד, חווים אותו בצורה בלתי אמצעית, וכשצריך מבררים שם.

3 - לשאלה "מה היה רע" התשובה היא המוניות בארץ. לכל מי שחושב שתיירים מעדיפים מוניות או אוהבים אותן זו תשובה ניצחת. הם סובלים אותן מחוסר ברירה וחוסר היכרות עם מערכת התח"צ הישראלית, ומבחינתם המונית הישראלית היא הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בארץ, מסריחה מסיגריות, נהוגה בידי אדם שאינו מדבר שפות זרות (בכתבה לא הוזכרה איכות הנהיגה...) שבמקרים רבים מנסה לעשות עליהם קופה בנסיעות ארוכות מדי או ע"י דרישת מחירים ללא הפעלת מונה. התשובה הזו מדגישה עד כמה חיוני שמערכת התחבורה הציבורית הישראלית תהיה נגישה בשפות זרות, במיפוי ומיספור בולט של מספר קווי שלד תדירים ובולטים בכל עיר ראשית - בדיוק כמו שהם רגילים במערכות תח"צ באירופה.
לגבי אותם 22%
איש לא אמר שהם לא בדקו וביררו מה יש לעשות ולראות בישראל לפני הנסיעה ואין לי מושג למה אתה חושב כך. שים לב לתשובות החלופיות לשאלה - האם הגעת בעקבות המלצה של חברים או בני משפחה, של ארגון מקצועי או של סוכן נסיעות.
 

Ccyclist

Well-known member
מי שמכין שיעורים יציין אטרקציות ואתרים כסיבה.

לגבי אותם 22%
איש לא אמר שהם לא בדקו וביררו מה יש לעשות ולראות בישראל לפני הנסיעה ואין לי מושג למה אתה חושב כך. שים לב לתשובות החלופיות לשאלה - האם הגעת בעקבות המלצה של חברים או בני משפחה, של ארגון מקצועי או של סוכן נסיעות.
מי שמכין שיעורים יציין אטרקציות ואתרים כסיבה.
כך שלהגיד שהם פשוט החליטו לבקר בישראל זה אומר משהו ברמה של בחירה ביעד אחד מבין יעדים רבים מתוך סקרנות, בדיוק כמו התייר שראיינתי בשעתו או בדיוק כמו הסיבה שבגללה בעלי ואני ביקרנו במלטה (זה כמעט קרה בגלל ביטול טיסה לארץ וחברה שהיתה מוכנה רק לתת החזר בצורת טיסה ליעד אחר, ואז קרה כי חברה אחרת טסה לשם משדה התעופה האזורי שלנו). למעמד הביניים באירופה 4-5 ימים במקום כלשהו זו חוויה לא מחייבת, ואם היתה בישראל תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע היא היתה יכולה להיות יעד סופי שבוע מושלם עבור אוסטריה / שוויץ / איטליה כפי שפראג הפכה ליעד למסיבות רווקים בריטיות.
 

טשאפק 2

New member
מניסוח התשובות החלופיות

מי שמכין שיעורים יציין אטרקציות ואתרים כסיבה.
כך שלהגיד שהם פשוט החליטו לבקר בישראל זה אומר משהו ברמה של בחירה ביעד אחד מבין יעדים רבים מתוך סקרנות, בדיוק כמו התייר שראיינתי בשעתו או בדיוק כמו הסיבה שבגללה בעלי ואני ביקרנו במלטה (זה כמעט קרה בגלל ביטול טיסה לארץ וחברה שהיתה מוכנה רק לתת החזר בצורת טיסה ליעד אחר, ואז קרה כי חברה אחרת טסה לשם משדה התעופה האזורי שלנו). למעמד הביניים באירופה 4-5 ימים במקום כלשהו זו חוויה לא מחייבת, ואם היתה בישראל תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע היא היתה יכולה להיות יעד סופי שבוע מושלם עבור אוסטריה / שוויץ / איטליה כפי שפראג הפכה ליעד למסיבות רווקים בריטיות.
מניסוח התשובות החלופיות
לא נראה שהיתה אפשרות לציין אטרקציות.

האם לפני ביקורך במלטה, לאחר שכבר בחרת ביעד, לא קראת עליו קצת? כשהמידע כ"כ נגיש, זו נראית לי התנהגות לא טיפוסית כלל.
 

Ccyclist

Well-known member
בדרך כלל המידע ביעד רלוונטי יותר מבירור מראש.

מניסוח התשובות החלופיות
לא נראה שהיתה אפשרות לציין אטרקציות.

האם לפני ביקורך במלטה, לאחר שכבר בחרת ביעד, לא קראת עליו קצת? כשהמידע כ"כ נגיש, זו נראית לי התנהגות לא טיפוסית כלל.
בדרך כלל המידע ביעד רלוונטי יותר מבירור מראש.

בעיקרון ידענו שמדובר במדינה באיחוד האירופאי עם זיקה מסויימת לבריטניה וגיברלטר, אז ידענו שבטוח לקפוץ על מטוס לשם ולחוות את המקום.

את הכרטיס קנינו ברשת, את המלון מצאנולפי המלצות בטריפ אדוויזר, וגם ביררנו שיש קו אוטובוס משדה התעופה למלון (המידע היה בעייתי, בסופו של דבר הנהג גרם לנו לרדת תחנה לפני תחנת המלון), אבל יותר מזה לא ביררנו.

בימינו לכל מלון יש WiFi בחינם, בקבלה מחלקים מפה מקומית אם ברצונכם ללכת לאנשהו בטווח הליכה, ולאטרקציות שונות יש ברושורים וכן מידע נוסף שניתן לברר ברשת כשכבר נמצאים בקונטקסט של היעד והחוויה שם גורמת לך לשאול שאלות על בסיס מה שאתה רואה. שיעורי בית מראש לא יכולים לענות לך על מה שרלוונטי כשאתה ביעד.

המטרה היתה לחוות, ואכן חווינו שם את השפה המלטית על האותיות הנוספות שלה Ħ למשל, בסיסה הערבי ואוצר המילים האיטלקי שלה (עם מילה אנגלית פה ושם), את נוכחותן של הרשתות הבריטיות ( מרקס אנד ספנסר'ס, נקסט, הולנד אנד באראטס), ואווירת המסעדות באזור שמצפון לבירה.

כך גם קורדובה: היה לנו חור בשכירת הרכב, רצינו לנצל את העובדה שהיינו חייבים להחזיר את הרכב לשדה התעופה ולהרוויח כמה ימים ללא השכרה אז בדקנו מהי תחנת הביניים הקרובה של ה AVE למדריד וכך הגענו למסקנה שנבקר בקורדובה. היעד יכול להיות משני לשיקולים אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה