כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
לא צריך שאטל חינמי מנתב"ג לשפירים

חשבתי על זה אבל לדעתי יהיה יותר יעיל לשלב את
השאטל עם קו 100. זה גם יחסוך את הצורך במעבר בין אוטובוסים לנוסעים בין נתב"ג לירושלים.
אפשר לעשות את הנתיב של קו 100 כך שיתחיל בנתב"ג, יסע משם לשפירים ומשפירים לירושלים ואין שום בעיה להגדיר שהקטע נתב"ג-שפירים הוא חינמי.
ואז יהיו שתי ציפורים באוטובוס אחד - שאטל חינמי בין נתב"ג לשפירים ופתרון להגעה לירושלים הן מנתב"ג והן משפירים.
ונקודת המוצא תהיה נתב"ג ומי שנוסע בין שפירים לירושלים לא יצטרך לעבור בדיקה בטחונית.
לגבי השאטל לתל אביב - אני לא חושב שיהיו הרבה שיעדיפו ליסוע מנתב"ג לתל אביב באמצעות שני שאטלים מאשר ליסוע באמצעות הרכבת. ומי שכן - שיסע בחינם...

אפשר גם פתרון ביניים: שאטל נפרד מקו 100 בשעות השיא ומשולב בקו 100 בשעות השפל בהם הביקוש לקו 100 מצומצם.
לא צריך שאטל חינמי מנתב"ג לשפירים
רק להגדיר את התחנה בשפירים כחחנת עלייה בלבד.
 

alantan

New member
או פשוט למכור רק כרטיסים לירושלים. מי שרוצה

לא צריך שאטל חינמי מנתב"ג לשפירים
רק להגדיר את התחנה בשפירים כחחנת עלייה בלבד.
או פשוט למכור רק כרטיסים לירושלים. מי שרוצה
לשלם מנתב"ג לירושלים ולרדת בשפירים - תפאדל...
 
אתם מסבכים

או פשוט למכור רק כרטיסים לירושלים. מי שרוצה
לשלם מנתב"ג לירושלים ולרדת בשפירים - תפאדל...
אתם מסבכים
אז כבר עדיף קו רגיל נתב"ג-שפירים-ירושלים ומי שרוצה ליסוע מנתב"ג לשפירים או להיפך ישלם את מחיר הנסיעה הזו.
ומי שינצל את השאטל חינם בין ת"א/ר"ג לשפירים על מנת להגיע לנתב"ג ולהיפך - שינצל. אז מה? פחות נוסעים ברכב פרטי בין ת"א לנתב"ג זו גם תועלת.
 
אגב, לשאטלים החינמיים יש חסרון אחד גדול

למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
אגב, לשאטלים החינמיים יש חסרון אחד גדול
הם לא מופיעים במערכות המידע, באפליקציות זמן אמת, בשלטי זמן אמת וכד'.
הם לא נחשבים קווי תחבורה ציבורית סדירים ולדעתי זו טעות. גם שאטל חינמי צריך להיחשב לקו תח"צ סדיר עם מספר קו וכל המשמעויות הנלוות.
וכשתהיה תפיסה כזו, גם לא תהיה בעיה לשלב קונספט של שאטל חינמי בתוך קו סדיר, כפי שאני מציע לעשות בקו 100.
 

Ccyclist

Well-known member
מה רע בתחנת אוטובוס מסודרת כמו "בן הית'רון" ?

למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
מה רע בתחנת אוטובוס מסודרת כמו "בן הית'רון" ?

קו אוטובוסים לירושלים שיעצור באומה, מלונות ציר הרצל, ודרך ציר הזז, בצלאל והמלך ג'ורג' לאזור המלונות של קרן היסוד והמלך דוד. קו כזה יקביל לקו שהיה בזמנו ממלונות הטיילת בת"א לנתב"ג (100 או 101 אם אני זוכר נכון).

כשאנו טסים לשדות תעופה משניים יש במקרים רבים אוטובוס של Terravision או חברה דומה שמספק שירות הסעות לעיר.
 

londonisrael

New member


מה רע בתחנת אוטובוס מסודרת כמו "בן הית'רון" ?

קו אוטובוסים לירושלים שיעצור באומה, מלונות ציר הרצל, ודרך ציר הזז, בצלאל והמלך ג'ורג' לאזור המלונות של קרן היסוד והמלך דוד. קו כזה יקביל לקו שהיה בזמנו ממלונות הטיילת בת"א לנתב"ג (100 או 101 אם אני זוכר נכון).

כשאנו טסים לשדות תעופה משניים יש במקרים רבים אוטובוס של Terravision או חברה דומה שמספק שירות הסעות לעיר.

כ"כ פשוט וברור, ולא מובן לי מדוע יש כאן רבים שלא מבינים את זה.
עידן הלואו קוסט לישראל, מביא גם תיירים רבים שלא מעוניינים להוציא סכומים 'מיותרים' על מוניות ספיישל, ואם מעוניינים בהם צריך לעזזור להם.
האפשרות המתקבלת על הדעת היחידה שהוצעה כאן, היא התחלתו של קו 100 בנתב"ג והארכת המסלול שלו בירושלים כפי שציינת.
 

alantan

New member
אתה חושב על קו 222 של יונייטד טורס שעבר אח"כ

מה רע בתחנת אוטובוס מסודרת כמו "בן הית'רון" ?

קו אוטובוסים לירושלים שיעצור באומה, מלונות ציר הרצל, ודרך ציר הזז, בצלאל והמלך ג'ורג' לאזור המלונות של קרן היסוד והמלך דוד. קו כזה יקביל לקו שהיה בזמנו ממלונות הטיילת בת"א לנתב"ג (100 או 101 אם אני זוכר נכון).

כשאנו טסים לשדות תעופה משניים יש במקרים רבים אוטובוס של Terravision או חברה דומה שמספק שירות הסעות לעיר.
אתה חושב על קו 222 של יונייטד טורס שעבר אח"כ
לאגד עד שבוטל.

אני בהחלט בעד תחרות מלאה בקווים בינעירוניים כגון אלה מבן גוריון לאיזורי המלונות וביטול מוסד קווי השירות. נשר וכדומה יכולים להכנס כמפעיל. הקווים אינם צריכים להיות בתפוסה מלאה, מספיק 40-50% כדי להצדיק הפעלה של קו.

אבל זה לא יקרה בארץ, יש גישה קרטליסטית מדי - רצון להגן על מפעיל בודד כגון חברות מוניות השירות. הרעיון להפעיל את קו 100 מנתב"ג דרך חניון שפירים כשאפשר לדלג על הסיבוב הזה בשעות בהן יש תפוסה מספקת הוא רעיון לא רע. אפשר גם לשפר את המסלול בירושלים ולהביא את הנוסעים עד דוד המלך.
 

נוסע23

New member
צריך יהיה גם פתרון לשעות הלילה

אתה חושב על קו 222 של יונייטד טורס שעבר אח"כ
לאגד עד שבוטל.

אני בהחלט בעד תחרות מלאה בקווים בינעירוניים כגון אלה מבן גוריון לאיזורי המלונות וביטול מוסד קווי השירות. נשר וכדומה יכולים להכנס כמפעיל. הקווים אינם צריכים להיות בתפוסה מלאה, מספיק 40-50% כדי להצדיק הפעלה של קו.

אבל זה לא יקרה בארץ, יש גישה קרטליסטית מדי - רצון להגן על מפעיל בודד כגון חברות מוניות השירות. הרעיון להפעיל את קו 100 מנתב"ג דרך חניון שפירים כשאפשר לדלג על הסיבוב הזה בשעות בהן יש תפוסה מספקת הוא רעיון לא רע. אפשר גם לשפר את המסלול בירושלים ולהביא את הנוסעים עד דוד המלך.
צריך יהיה גם פתרון לשעות הלילה
קו 100 מפסיק לפעול בשעות הערב המאוחרות, אם אינני טועה. לעומת זאת, הרבה מהטיסות הסדירות מאירופה לארץ נוחתות בשעות הלילה המאוחרות, לעיתים קרובות הרבה אחרי חצות. גם בכוון השני, הרבה מהטיסות הסדירות מהארץ לאירופה יוצאות בסביבות 5:30-6 בבוקר, כך שצריך אפשרות להגיע לשדה התעופה לקראת 3 בבוקר.

מאחר שמדובר במאסה גדולה של טיסות, מן הראוי שתהיה אופציה להגיע אל מירושלים באוטובוס, ולא רק במונית או מונית שירות. לתל אביב אפשר להגיע ברכבת בשעות האלה.
 

amit1270

New member
מוניות נשר הולכות "לחטוף" עם הפעלת הרכבת*

אתה חושב על קו 222 של יונייטד טורס שעבר אח"כ
לאגד עד שבוטל.

אני בהחלט בעד תחרות מלאה בקווים בינעירוניים כגון אלה מבן גוריון לאיזורי המלונות וביטול מוסד קווי השירות. נשר וכדומה יכולים להכנס כמפעיל. הקווים אינם צריכים להיות בתפוסה מלאה, מספיק 40-50% כדי להצדיק הפעלה של קו.

אבל זה לא יקרה בארץ, יש גישה קרטליסטית מדי - רצון להגן על מפעיל בודד כגון חברות מוניות השירות. הרעיון להפעיל את קו 100 מנתב"ג דרך חניון שפירים כשאפשר לדלג על הסיבוב הזה בשעות בהן יש תפוסה מספקת הוא רעיון לא רע. אפשר גם לשפר את המסלול בירושלים ולהביא את הנוסעים עד דוד המלך.
מוניות נשר הולכות "לחטוף" עם הפעלת הרכבת*
אז כדאי שיתכוננו כבר...

* למעט סופי שבוע
 

down under

New member
אם יהיה שאטל חינם מנתב"ג לשפירים

אם קו 100 שיוצא משפירים יעבור בנתב"ג הבעיה
של חוסר דיוק בזמנים תהיה זניחה.
הבעיה תהיה אחרת - שהיוממים שנוסעים משפירים לרושלים יצטרכו לעבור דרך נתב"ג.
אין הצדקה לקו בתדירות של 15-30 דקות משפירים ועוד קו בתדירות של 20-30 דקות מנתב"ג.
בעוד כ-4 שנים רכבת תתן את הפתרון. עד אז אפשר להסתדר עם פתרון של מוניות שירות או לנצל את קו 100 ולהעביר חלק מהנסיעות שלו (נניח חצי מהנסיעות, שזו תדירות של בין 30 דקות לשעה) דרך נתב"ג.
אם יהיה שאטל חינם מנתב"ג לשפירים
אזי מלא אנשים יסעו בו על מנת להמשיך בחיני חינם (או בחינם חינמוביץ' כפי שאני אוהב לאמר) בשאטל של הנתיב המהיר לת"א. דבר שיקשה על
משתמשי חניון שפירים לתפוס מקום באוטובוס שמסיע אותם לת"א.
 

alantan

New member
אז זהו שנראה לי שהסכמנו פה שמדובר בקו סדיר

אם יהיה שאטל חינם מנתב"ג לשפירים
אזי מלא אנשים יסעו בו על מנת להמשיך בחיני חינם (או בחינם חינמוביץ' כפי שאני אוהב לאמר) בשאטל של הנתיב המהיר לת"א. דבר שיקשה על
משתמשי חניון שפירים לתפוס מקום באוטובוס שמסיע אותם לת"א.
אז זהו שנראה לי שהסכמנו פה שמדובר בקו סדיר
שיגבה דמי נסיעה בעת העליה, ושאפשר שיהיה זה פשוט קו 100. במצב כזה כבר לא יתאפשר לנסוע בחינם, אבל זה כן נותן אופציה של החלפה בשפירים ואולי מעט נוסעים יעשו זאת.
 
ובנוסף, אם הביקוש לשאטלים יעלה בשעות השיא

אז זהו שנראה לי שהסכמנו פה שמדובר בקו סדיר
שיגבה דמי נסיעה בעת העליה, ושאפשר שיהיה זה פשוט קו 100. במצב כזה כבר לא יתאפשר לנסוע בחינם, אבל זה כן נותן אופציה של החלפה בשפירים ואולי מעט נוסעים יעשו זאת.
ובנוסף, אם הביקוש לשאטלים יעלה בשעות השיא
מעבר לקיבולת של מיניבוס, תמיד תהיה האפשרות הטכנית להפעיל אוטובוסים בשאטל.
זה לא חוק ברזל שהשאטל צריך להיות באמצעות מיניבוסים.

חוץ מזה שאפשר לקבוע לקטע נתב"ג-שפירים מחיר לא אטרקטיבי שישקף בעצם מחיר של נסיעה בין נתב"ג לתל אביב (למשל, אותו מחיר כמו המחיר של נסיעה בין צומת אל-על לתל אביב).

אם יקבלו עקרונית את הרעיון של קו 100 נתב"ג-שפירים-ירושלים, אלה כבר יהיו בעיות טכניות קטנות וקלות לפתרון.
 

amit1270

New member
הפתרון (שוב) - תחנת עלייה.

אם יהיה שאטל חינם מנתב"ג לשפירים
אזי מלא אנשים יסעו בו על מנת להמשיך בחיני חינם (או בחינם חינמוביץ' כפי שאני אוהב לאמר) בשאטל של הנתיב המהיר לת"א. דבר שיקשה על
משתמשי חניון שפירים לתפוס מקום באוטובוס שמסיע אותם לת"א.
הפתרון (שוב) - תחנת עלייה.
 
ממש לא, פעם 947 עבר בנתב"ג וזה היה סיוט

קו נתב"ג - ירושלים בתדירות של 20 דקות
לא יחזיק מעמד, גם לא קו בתדירות של שעה.
על מנת שיהיה קו עם תדירות גבוהה זה חייב להיות קו שנתב"ג היא תחנת ביניים שלו ולמרות נקודות המוצא הצפוניות, הפתרון הפשוט ביותר הוא לכלול במסלול של קו 947 (ושל קו 950 בכוון מירושלים) כניסה לטרמינל 3.
אם קו 947 יפוצל לשני קווים נפרדים ירושלים - נתניה ונתניה - חיפה, אז נקודת המוצא הצפונית תהיה בכל מקרה נתניה ולא חיפה (אם לא היו מחסלים את קו 423, הוא יכול היה לשמש למטרה הזו).

גם תדירות הרכבות בין נתב"ג לת"א אינה תדירות של פעם ב-20 דקות וזמן ההמתנה יכול גם לעלות מעל ל-20 דקות (יותר מזמן הנסיעה בין נתב"ג לתל אביב).
ממש לא, פעם 947 עבר בנתב"ג וזה היה סיוט
כל מי שיעדו הוא לא נתב"ג מפסיד זמן בנוסף צריך לבדוק את התיקים שלו. המצב עכשו סביר צריך לחכות בסבלנות לרכבת.
ומי שלא רוצה לחכות שיסע ברכבת לתל אביב מרכז ומשם 480 לירושלים
 
בתור תייר התדירות סבירה לחלוטין

זה לא העניין של ההמתנה.
זה בסדר אם הייתה תחבורה ישירה לירושלים פעם בשעה. בכלל לא דיברתי על עניין התדירות.
בתור תייר התדירות סבירה לחלוטין
נסעתי בקו כמה פעמים ומעולם לא המתנתי יותר מ30 דקות.
ליומם שצריך אוטובוס כל 10 דקות זה מאוד לא נוח.
 

Ccyclist

Well-known member
תייר שלא רואה "Jerusalem" יקח מונית.

בתור תייר התדירות סבירה לחלוטין
נסעתי בקו כמה פעמים ומעולם לא המתנתי יותר מ30 דקות.
ליומם שצריך אוטובוס כל 10 דקות זה מאוד לא נוח.
תייר שלא רואה "Jerusalem" יקח מונית.
הפתרון שלך מתאים ליודעי דבר או אולי לתרמילאים שפועלים על בסיס המלצה שמקורה בישראל, אבל כתייר אם אינני מוצא ברשת מידע על קו מהשדה ליעד, או שירות אוטובוסים מיוחד כמו Terravision המסקנה שלי היא שצריך מונית.

כמו כן - אם הלו"ז הוא מעל לעשרים דקות הייתי בודק אופציות אחרות. בקורדובה למשל הלו"ז היה אוטובוס מתחנת הרכבת כל 20 דק' (בכל זאת יום א') או מונית ב €6 והלכנו על מונית. העובדה שלתייר יש זמן אינה אומרת שניתן לבזבז אותו.
 
יש בנתבג מודיעין שפועל 24 שעות

תייר שלא רואה "Jerusalem" יקח מונית.
הפתרון שלך מתאים ליודעי דבר או אולי לתרמילאים שפועלים על בסיס המלצה שמקורה בישראל, אבל כתייר אם אינני מוצא ברשת מידע על קו מהשדה ליעד, או שירות אוטובוסים מיוחד כמו Terravision המסקנה שלי היא שצריך מונית.

כמו כן - אם הלו"ז הוא מעל לעשרים דקות הייתי בודק אופציות אחרות. בקורדובה למשל הלו"ז היה אוטובוס מתחנת הרכבת כל 20 דק' (בכל זאת יום א') או מונית ב €6 והלכנו על מונית. העובדה שלתייר יש זמן אינה אומרת שניתן לבזבז אותו.
יש בנתבג מודיעין שפועל 24 שעות
המודיעין נגיש ,דובר אנגלית (למיטב ידיעתי) וגלוי. אם התייר פספס אותו ואת תחנת מוניות השירות שיהיה לו לבריאות.
 

down under

New member
אם בהגעה לנתב"ג אתה מתכוון לחיפה והקריות

זה נקרא שיש?
שאתה צריך להסחב עם מזוודות, ולסמוך על הלו"ז?
עובדתית, הרבה יותר מגיעים ברכבת לנתב"ג, מאשר באפשרות שציינת ומוניות שירות.
אם בהגעה לנתב"ג אתה מתכוון לחיפה והקריות
וסביבותיהן, אזי אתה צודק.
כי מגוש דן הרוב המוחץ מגיעים לנתב"ג לא ברכבת אלא או בטרמפ הקפצה של חבר/בן משפחה, או במונית ספיישל, או ברכב שלהם.
רק מיעוט זניח מהתל אביבים, רמת גנים וגבעתיימים מגיעים נתב"גה ברכבת ישראל.

מחיפה, בגלל שהמרחק מאוד גדול, כ-100 ק"מ והמוניות עולות מעל ל-300 ₪, לעומת בין 90 ל-130 ₪ מת"א/ר"ג/גבעתיים הרבה מעדיפים את הרכבת.
אם מדובר בקריות או עכו או נהריה, שם ההעדפה לרכבת משמעותית עוד יותר, שכן מוניות או לבקש טרמפ הקפצה זה מאוד יקר (400 ₪ + או לא נעים כי זה מעל 150 ק"מ כל כוון)
ובנוסף הרכבת היא במיקום נוח, כך שבאחוזים המון תושבי הקריות, עכו ונהריה שצריכים לנתב"ג עושים זאת ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה