כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

מצב
הנושא נעול.

אבישי ק

New member


אם בהגעה לנתב"ג אתה מתכוון לחיפה והקריות
וסביבותיהן, אזי אתה צודק.
כי מגוש דן הרוב המוחץ מגיעים לנתב"ג לא ברכבת אלא או בטרמפ הקפצה של חבר/בן משפחה, או במונית ספיישל, או ברכב שלהם.
רק מיעוט זניח מהתל אביבים, רמת גנים וגבעתיימים מגיעים נתב"גה ברכבת ישראל.

מחיפה, בגלל שהמרחק מאוד גדול, כ-100 ק"מ והמוניות עולות מעל ל-300 ₪, לעומת בין 90 ל-130 ₪ מת"א/ר"ג/גבעתיים הרבה מעדיפים את הרכבת.
אם מדובר בקריות או עכו או נהריה, שם ההעדפה לרכבת משמעותית עוד יותר, שכן מוניות או לבקש טרמפ הקפצה זה מאוד יקר (400 ₪ + או לא נעים כי זה מעל 150 ק"מ כל כוון)
ובנוסף הרכבת היא במיקום נוח, כך שבאחוזים המון תושבי הקריות, עכו ונהריה שצריכים לנתב"ג עושים זאת ברכבת.
 

droriko

New member
מוזר מאד

כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

הנה הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4516323,00.html

והנה הנקודות החשובות לעניין התח"צ:

1 - 58% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים באופן עצמאי. עובדה. רק 28% מגיעים בטיולים מאורגנים. הטענה שלתיירים יש אוטובוס ומדריך אינה נכונה לרובם ולכן אם ישראל רוצה להיות נגישה לתיירים על התחבורה הציבורית בה להיות נגישה לתיירים. כמו כן - רובם המכריע מבקרים בירושלים (79%) ובתל-אביב (66%) כך שנגישות עירונית טובה ללא רכב (בין אם לא ישכרו אותו או אם ישאירו אותו בחניון וימשיכו לפנים העיר בתח"צ) היא דבר שימושי ביותר עבורם בביקורים בערי ישראל.

2 - 22% מהם הגיעו לישראל ללא סיבה מיוחדת, סתם כי "בא להם לבקר בישראל". התייר אותו ריאיינתי לפורום לפני כשנה אם כן אינו "עוף מוזר" אלא משקף בין חמישית לרבע מהתיירים לארץ. (השירשור דאז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170158998 ). אני מודע שבגלל טבעו של הפורום יש כאן הרבה גולשים שאוהבים לעשות שיעורי בית ולברר הכל על יעדם לפני הנסיעה, אך בסוג הנסיעה הזו עושים את זה הפוך - מגיעים ליעד, חווים אותו בצורה בלתי אמצעית, וכשצריך מבררים שם.

3 - לשאלה "מה היה רע" התשובה היא המוניות בארץ. לכל מי שחושב שתיירים מעדיפים מוניות או אוהבים אותן זו תשובה ניצחת. הם סובלים אותן מחוסר ברירה וחוסר היכרות עם מערכת התח"צ הישראלית, ומבחינתם המונית הישראלית היא הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בארץ, מסריחה מסיגריות, נהוגה בידי אדם שאינו מדבר שפות זרות (בכתבה לא הוזכרה איכות הנהיגה...) שבמקרים רבים מנסה לעשות עליהם קופה בנסיעות ארוכות מדי או ע"י דרישת מחירים ללא הפעלת מונה. התשובה הזו מדגישה עד כמה חיוני שמערכת התחבורה הציבורית הישראלית תהיה נגישה בשפות זרות, במיפוי ומיספור בולט של מספר קווי שלד תדירים ובולטים בכל עיר ראשית - בדיוק כמו שהם רגילים במערכות תח"צ באירופה.
מוזר מאד
דבר ראשון,וכבר כתבתי את זה פעם, אני לא שם לב לאיזה הצפה גדולה של תיירים בתל אביב. כשאני מסתובב בדיזינגוף או אלנבי(ואני מסתובב שם כבר 15 שנה) אני שומע בעיקר עברית. עכשיו או שזה סקר שלא נערך כמו שצריך,או שזה פשוט דעה סוביקטיבית לחלוטין שלי. לא פוסל את האפשרות השניה אגב.
דבר שני,וגם זה מפתיע,שאחוז כל כך גבוה מוצאים עניין בתל אביב. עכשיו זה לא שאין בה פנינות יחודיות. נווה צדק,רוטשילד,ביאליק,כל מיני. אבל מרכז העיר בכלליותו הוא מכוער למדי. בוא נגיד שאם בשביל לטייל במנהטן כמו שצריך אתה צריך לפחות שבוע, פה מספיק לעשות סיבוב עם קו 100 של דן והבנת את הפואנטה.

עכשיו יש לי הסבר לשני הדברים האלה. כנראה שאחרי שהם מטיילים בכל המקומות האטרקטיבים לתיירות חוץ(ירושליים,נצרת,בית לחם וכו') הם מגיעים לתל אביב ליום-יומיים כדי לשרוף זמן עד הטיסה. מעניין אם את זה לקחו בחשבון בסקר.
 

Ccyclist

Well-known member
תסתובב בהרברט-סמואל.

מוזר מאד
דבר ראשון,וכבר כתבתי את זה פעם, אני לא שם לב לאיזה הצפה גדולה של תיירים בתל אביב. כשאני מסתובב בדיזינגוף או אלנבי(ואני מסתובב שם כבר 15 שנה) אני שומע בעיקר עברית. עכשיו או שזה סקר שלא נערך כמו שצריך,או שזה פשוט דעה סוביקטיבית לחלוטין שלי. לא פוסל את האפשרות השניה אגב.
דבר שני,וגם זה מפתיע,שאחוז כל כך גבוה מוצאים עניין בתל אביב. עכשיו זה לא שאין בה פנינות יחודיות. נווה צדק,רוטשילד,ביאליק,כל מיני. אבל מרכז העיר בכלליותו הוא מכוער למדי. בוא נגיד שאם בשביל לטייל במנהטן כמו שצריך אתה צריך לפחות שבוע, פה מספיק לעשות סיבוב עם קו 100 של דן והבנת את הפואנטה.

עכשיו יש לי הסבר לשני הדברים האלה. כנראה שאחרי שהם מטיילים בכל המקומות האטרקטיבים לתיירות חוץ(ירושליים,נצרת,בית לחם וכו') הם מגיעים לתל אביב ליום-יומיים כדי לשרוף זמן עד הטיסה. מעניין אם את זה לקחו בחשבון בסקר.
תסתובב בהרברט-סמואל.
כשבת-דודה שלי הגיעה לנפוש בארץ לשבוע עם ילדיה היא לא עזבה את קו המים למעט נסיעה אחת לנתניה. יש שם את כל מה שתייר צריך בחופשת בטן - גב, ואם הם ממש מסתקרנים הם יכולים להגיח לשוק הכרמל או לאזור המצומצם של מוגרבי בחיבור בין אלנבי לבן יהודה ולהרגיש שהם חקרו את העיר.

מנסיוני בחופשות אירופאיות קצרות (פחות משבוע) לא נהוג להיות ביותר ממלון אחד ואם מכירים את האזור הסמוך ואולי עוד אטרקציה או שתיים (ע"ע השירשורים שלי ממלטה, סביליה או קורדובה למשל) מרגשים ש"מכירים" את העיר. מי שעושה בטן-גב לא חייב להגיע לדיזינגוף סנטר כדי להרגיש שמיצה את תל-אביב.

אין לי מושג את מי הם סיקרו, אבל אם מדובר בנציג משרד התיירות בנתב"ג רוב הסיכויים הם שמדובר בסקר מקיף המשקף את כל אותם התיירים שבחרו לענות לו.
 

droriko

New member
בת דודה שלך זה משהו אחר

תסתובב בהרברט-סמואל.
כשבת-דודה שלי הגיעה לנפוש בארץ לשבוע עם ילדיה היא לא עזבה את קו המים למעט נסיעה אחת לנתניה. יש שם את כל מה שתייר צריך בחופשת בטן - גב, ואם הם ממש מסתקרנים הם יכולים להגיח לשוק הכרמל או לאזור המצומצם של מוגרבי בחיבור בין אלנבי לבן יהודה ולהרגיש שהם חקרו את העיר.

מנסיוני בחופשות אירופאיות קצרות (פחות משבוע) לא נהוג להיות ביותר ממלון אחד ואם מכירים את האזור הסמוך ואולי עוד אטרקציה או שתיים (ע"ע השירשורים שלי ממלטה, סביליה או קורדובה למשל) מרגשים ש"מכירים" את העיר. מי שעושה בטן-גב לא חייב להגיע לדיזינגוף סנטר כדי להרגיש שמיצה את תל-אביב.

אין לי מושג את מי הם סיקרו, אבל אם מדובר בנציג משרד התיירות בנתב"ג רוב הסיכויים הם שמדובר בסקר מקיף המשקף את כל אותם התיירים שבחרו לענות לו.
בת דודה שלך זה משהו אחר
כי היא באה לבקר את המשפחה שלה,חוץ מזה שהיא יהודיה אז יש לה קשר למדינה הזאת. אני מדבר על התייר הלא-יהודי המצוי. כבסרגל האופציות שלו יש את הריביירה הצרפתית או את קליפורניה מה יש לו לחפש בחוף גורדון?
 
המספרים מדברים בעד עצמם.

בת דודה שלך זה משהו אחר
כי היא באה לבקר את המשפחה שלה,חוץ מזה שהיא יהודיה אז יש לה קשר למדינה הזאת. אני מדבר על התייר הלא-יהודי המצוי. כבסרגל האופציות שלו יש את הריביירה הצרפתית או את קליפורניה מה יש לו לחפש בחוף גורדון?
המספרים מדברים בעד עצמם.
 

droriko

New member
ונניח והמספרים נכונים

המספרים מדברים בעד עצמם.
ונניח והמספרים נכונים
אז לפי מה שהוא אומר תל אביב היא יעד לבטן-גב של תיירים. אם כך צריך לשפר את המידע באיזור מצומצם. אין סיבה להוציא ים כסף על נגישות לתיירים בקריית אונו או בכפר סבא.
 

Ccyclist

Well-known member
ביקור יום אצל קרוב אחד זה לא משהו אחר.

בת דודה שלך זה משהו אחר
כי היא באה לבקר את המשפחה שלה,חוץ מזה שהיא יהודיה אז יש לה קשר למדינה הזאת. אני מדבר על התייר הלא-יהודי המצוי. כבסרגל האופציות שלו יש את הריביירה הצרפתית או את קליפורניה מה יש לו לחפש בחוף גורדון?
ביקור יום אצל קרוב אחד זה לא משהו אחר.
לו היה מדובר בשהייה אצל קרובים אז אכן זו לא היתה תיירות מבחינת הצריכה ( מלון / מסעדות / קניות ), אבל את שאר שבוע הבטן-גב הזה היא יכלה להעביר בכל מקום בדרום אירופה, בצורה דומה מאד. היא איננה ישראלית ולכן העברית אינה יתרון עבורה (היא למדה ב JFS אז היא יכולה לקרוא מילה פה ומילה שם, אבל בית הספר לימד עברית ברמה שניתן לשכוח) ולמרות שביקרה במדינה מספר פעמים במרוצת השנים ההיכרות שלה עם המקום היא של שבוע פה שבוע שם כל כמה שנים על פני כמה עשורים, כך שרמת ההיכרות שלה היא כללית ביותר, לא רמת היכרות של יורדת בביקור בית.

אז נכון, היא עושה בחירה מודעת להשתמש בחופשה שלה כדי לתמוך בישראל, אבל זו עדיין בחירה שתח"צ היתה משפרת בצורה ניכרת. היא לא שכרה אוטו.
 
ירושלים העיר הכי משעממת בתבל !!!

בת דודה שלך זה משהו אחר
כי היא באה לבקר את המשפחה שלה,חוץ מזה שהיא יהודיה אז יש לה קשר למדינה הזאת. אני מדבר על התייר הלא-יהודי המצוי. כבסרגל האופציות שלו יש את הריביירה הצרפתית או את קליפורניה מה יש לו לחפש בחוף גורדון?
ירושלים העיר הכי משעממת בתבל !!!
ירושלים משעממת פי 10 מתל-אביב. לולא אשתי - הייתי בורח מירושלים מזמן.
אני חי בירושלים 51 שנה וקובע נחרצות - זו עיר משעממת להחריד ואין בה שום אטרקציה ממשית למעט אוקינוס של שחורים (דוסאלך) ואוקינוס של ערבושקס !
יד-ושם, העיר העתיקה ובניני האומה יצאו לי מזמן מהתחת, עוד כשהייתי בן 4 בשנת 67...
אבל אני חייב לציין נקודת אור אחת ויחידה בירושלים המזויעה: חנות הדיסקים והתקליטים "התו השמיני" ברחוב שמאי ! חוץ מחנות זו לא מצאתי בעשור האחרון אף לא אטרקציה אחת מעניינת בעיר הכי משעממת והכי עניה במדינה.
אין בירושלים יותר אוכל הונגרי עם עוגות ריגו-יונצ'י ! בשביל עוגת ריגו-יונצ'י הונגרית, אני חייב לרדת לתל-אביב לגן העיר עם צידנית ענקית מלאה בקרחומים גדולים כדי לייבא לירושלים המטונפת עוגה איכותית ! וכאשר אני אומר מטונפת - זה עוד בקטנה ! לעיתים נדמה שבימי המצור של המחצית הראשונה של שנת 1948, היו כאן יותר אטרקציות מהגועל והשיעמום של 2014... מה יש ליהודי חילוני משכיל לחפש כיום בירושלים??? חרא של גמלים? אני מת מצחוק למראה התיירים הנאיביים שמתלהבים מהעיר הזו.....ירושלים הפכה לחרפה והיא בכלל לא ראויה להמשיך ולהיות בירת ישראל ! היא בירת דוסנילנד, ערבושלנד ותיירותלנד-מטופשוטלנד...
מקוה שביום מן הימים אשכנע את אשתי שנעוף מכאן לצמיתות...
והשאלה לסיום:
האם יש חיים לפני המוות בירושלים?? התשובה היא - אין !
 
בקיץ האחרון בטיילת כמעט לא היו דוברי עברית

מוזר מאד
דבר ראשון,וכבר כתבתי את זה פעם, אני לא שם לב לאיזה הצפה גדולה של תיירים בתל אביב. כשאני מסתובב בדיזינגוף או אלנבי(ואני מסתובב שם כבר 15 שנה) אני שומע בעיקר עברית. עכשיו או שזה סקר שלא נערך כמו שצריך,או שזה פשוט דעה סוביקטיבית לחלוטין שלי. לא פוסל את האפשרות השניה אגב.
דבר שני,וגם זה מפתיע,שאחוז כל כך גבוה מוצאים עניין בתל אביב. עכשיו זה לא שאין בה פנינות יחודיות. נווה צדק,רוטשילד,ביאליק,כל מיני. אבל מרכז העיר בכלליותו הוא מכוער למדי. בוא נגיד שאם בשביל לטייל במנהטן כמו שצריך אתה צריך לפחות שבוע, פה מספיק לעשות סיבוב עם קו 100 של דן והבנת את הפואנטה.

עכשיו יש לי הסבר לשני הדברים האלה. כנראה שאחרי שהם מטיילים בכל המקומות האטרקטיבים לתיירות חוץ(ירושליים,נצרת,בית לחם וכו') הם מגיעים לתל אביב ליום-יומיים כדי לשרוף זמן עד הטיסה. מעניין אם את זה לקחו בחשבון בסקר.
בקיץ האחרון בטיילת כמעט לא היו דוברי עברית
 

טשאפק 2

New member
האם יש נתונים על שיעור התיירים המשתמשים

כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

הנה הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4516323,00.html

והנה הנקודות החשובות לעניין התח"צ:

1 - 58% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים באופן עצמאי. עובדה. רק 28% מגיעים בטיולים מאורגנים. הטענה שלתיירים יש אוטובוס ומדריך אינה נכונה לרובם ולכן אם ישראל רוצה להיות נגישה לתיירים על התחבורה הציבורית בה להיות נגישה לתיירים. כמו כן - רובם המכריע מבקרים בירושלים (79%) ובתל-אביב (66%) כך שנגישות עירונית טובה ללא רכב (בין אם לא ישכרו אותו או אם ישאירו אותו בחניון וימשיכו לפנים העיר בתח"צ) היא דבר שימושי ביותר עבורם בביקורים בערי ישראל.

2 - 22% מהם הגיעו לישראל ללא סיבה מיוחדת, סתם כי "בא להם לבקר בישראל". התייר אותו ריאיינתי לפורום לפני כשנה אם כן אינו "עוף מוזר" אלא משקף בין חמישית לרבע מהתיירים לארץ. (השירשור דאז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170158998 ). אני מודע שבגלל טבעו של הפורום יש כאן הרבה גולשים שאוהבים לעשות שיעורי בית ולברר הכל על יעדם לפני הנסיעה, אך בסוג הנסיעה הזו עושים את זה הפוך - מגיעים ליעד, חווים אותו בצורה בלתי אמצעית, וכשצריך מבררים שם.

3 - לשאלה "מה היה רע" התשובה היא המוניות בארץ. לכל מי שחושב שתיירים מעדיפים מוניות או אוהבים אותן זו תשובה ניצחת. הם סובלים אותן מחוסר ברירה וחוסר היכרות עם מערכת התח"צ הישראלית, ומבחינתם המונית הישראלית היא הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בארץ, מסריחה מסיגריות, נהוגה בידי אדם שאינו מדבר שפות זרות (בכתבה לא הוזכרה איכות הנהיגה...) שבמקרים רבים מנסה לעשות עליהם קופה בנסיעות ארוכות מדי או ע"י דרישת מחירים ללא הפעלת מונה. התשובה הזו מדגישה עד כמה חיוני שמערכת התחבורה הציבורית הישראלית תהיה נגישה בשפות זרות, במיפוי ומיספור בולט של מספר קווי שלד תדירים ובולטים בכל עיר ראשית - בדיוק כמו שהם רגילים במערכות תח"צ באירופה.
האם יש נתונים על שיעור התיירים המשתמשים
ברכב שכור? למי שנוסע ברכב שכור, איכות התחבורה הציבורית היא משנית.

העובדה שתיירים מתלוננים על המוניות - בישראל כבמדינות אחרות - אין פירושה שהם היו מעדיפים לנסוע באוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
שוכרי הרכב לא נוסעים במוניות ישראליות.

האם יש נתונים על שיעור התיירים המשתמשים
ברכב שכור? למי שנוסע ברכב שכור, איכות התחבורה הציבורית היא משנית.

העובדה שתיירים מתלוננים על המוניות - בישראל כבמדינות אחרות - אין פירושה שהם היו מעדיפים לנסוע באוטובוס.
שוכרי הרכב לא נוסעים במוניות ישראליות.
אם לפי סקר תיירים על ביקורם בארץ הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בישראל היא המונית הישראלית ואספקטים ספציפיים לנסיעה בה אז אי אפשר לטעון שרובם שוכרים רכב פרטי כי התשובה מעידה שרובם התנסו במוניות בארץ.

בספרד אנחנו שוכרים רכב פרטי כי המקום בנוי כך שחייבים לנהוג לכל מקום. אנחנו יורדים מהמטוס, אוספים את המזוודה (אם יש, בעיקר בטיסה הראשונה בסתיו) ויורדים למרתף ההשכרות של נמל התעופה שם אנו מקבלים את המפתחות למכונית השכורה. ב10 חורפים שם (כ 4 חודשים נטו כל חורף) אפשר למנות את הפעמים שהשתמשנו במונית מקומית על יד אחת - ממוצע של פחות משמינית נסיעה לחודש, שזה נתון סטטיסטי במהותו המראה על היעדר החשיפה של שוכרי רכב למוניות.

אי אפשר לקחת נתון שימוש כזה ולקבל ממנו את הדבר שמדורג הכי נמוך בישראל, לנתון כזה חייבים הרבה תלונות מהרבה משתמשים.

הכתבה מאששת את מה שאני אומר כבר זמן מה על טבעה המשתנה של התיירות מתיירות קבוצות של פעם לתיירות עצמאית כפי שאני חווה אותה בעצמי - תיירות שמחייבת שיפור ניכר בתח"צ.

לא יעזור לכם, התייר המודרני לא בא בקבוצות, לא שוכר רכב אלא אם הוא ממש חייב, ולא אוהב מוניות. הוא צריך לקבל תחבורה ציבורית ברמה שניתן להשתמש בה בלי להכיר את השפה המקומית.
 

טשאפק 2

New member
"לא יעזור לכם" - יעזור לי אם תנסה להבין

שוכרי הרכב לא נוסעים במוניות ישראליות.
אם לפי סקר תיירים על ביקורם בארץ הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בישראל היא המונית הישראלית ואספקטים ספציפיים לנסיעה בה אז אי אפשר לטעון שרובם שוכרים רכב פרטי כי התשובה מעידה שרובם התנסו במוניות בארץ.

בספרד אנחנו שוכרים רכב פרטי כי המקום בנוי כך שחייבים לנהוג לכל מקום. אנחנו יורדים מהמטוס, אוספים את המזוודה (אם יש, בעיקר בטיסה הראשונה בסתיו) ויורדים למרתף ההשכרות של נמל התעופה שם אנו מקבלים את המפתחות למכונית השכורה. ב10 חורפים שם (כ 4 חודשים נטו כל חורף) אפשר למנות את הפעמים שהשתמשנו במונית מקומית על יד אחת - ממוצע של פחות משמינית נסיעה לחודש, שזה נתון סטטיסטי במהותו המראה על היעדר החשיפה של שוכרי רכב למוניות.

אי אפשר לקחת נתון שימוש כזה ולקבל ממנו את הדבר שמדורג הכי נמוך בישראל, לנתון כזה חייבים הרבה תלונות מהרבה משתמשים.

הכתבה מאששת את מה שאני אומר כבר זמן מה על טבעה המשתנה של התיירות מתיירות קבוצות של פעם לתיירות עצמאית כפי שאני חווה אותה בעצמי - תיירות שמחייבת שיפור ניכר בתח"צ.

לא יעזור לכם, התייר המודרני לא בא בקבוצות, לא שוכר רכב אלא אם הוא ממש חייב, ולא אוהב מוניות. הוא צריך לקבל תחבורה ציבורית ברמה שניתן להשתמש בה בלי להכיר את השפה המקומית.
"לא יעזור לכם" - יעזור לי אם תנסה להבין
מה שנכתב.

הוויכוח בשרשור ההוא נסוב על טענתך שלתחבורה ציבורית בסופי שבוע תהיה השלכה מהותית על התיירות. איש לא הכחיש שיש הרבה תיירות עצמאית.

לטענתי לא כך הדבר. תיירים רבים שוכרים רכב, ולכן זה לא משנה להם במיוחד, ואחרים נוסעים במונית ויעדיפו מונית על-פני אוטובוס גם אם יש להם טענות נגד נהגי המוניות.

המשמעות של היעדר תחבורה ציבורית בשבת, גם עבור תייר שמעדיף אוטובוס, היא נזק כספי מסוים מכך שנאלץ לנסוע פה ושם במונית. זה ממש שולי ביחס לעלויות החופשה האחרות, מתבטל לעומת תנודה של כמה אחוזים בשערי המטבע וממש לא מה שיקפיץ את התיירות. (מלבד זאת יש אמצעי ניוד אחרים גם בסופ"ש. בת"א יש אופניים להשכרה ומוניות שירות, ובחיפה יש שירות אוטובוסים מצומצם).

לטענה שהתייר המודרני "לא שוכר רכב אלא אם הוא ממש חייב" אין בסיס. מה הכוונה "ממש חייב"? לתייר שמרבה בנסיעות בינעירוניות, או שנוסע עם משפחתו, בדר"כ יהיה נוח יותר לשכור רכב מאשר להשתמש באוטובוסים. אני בדר"כ מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית (בחופשות באיטליה או ספרד למשל) אבל אני מודע לכך שאני במיעוט בעניין זה.

אנחנו מארחים כרגע תייר מארה"ב, שהגיע עם משפחתו, שוכר רכב ומסתובב עמו ברחבי הארץ - ת"א, ירושלים, חיפה, עכו, ים המלח, ובנוסף גיחה לפטרה שבירדן. לא עלה על דעתו לעשות את המסעות הנ"ל באוטובוסים, בלי קשר לזמינותם בשבת או לרמת המודיעין באנגלית. גם חופשות דומות באירופה הוא היה עושה עם רכב שכור.
 

טשאפק 2

New member
אגב הוא תכנן את נסיעתו כך

"לא יעזור לכם" - יעזור לי אם תנסה להבין
מה שנכתב.

הוויכוח בשרשור ההוא נסוב על טענתך שלתחבורה ציבורית בסופי שבוע תהיה השלכה מהותית על התיירות. איש לא הכחיש שיש הרבה תיירות עצמאית.

לטענתי לא כך הדבר. תיירים רבים שוכרים רכב, ולכן זה לא משנה להם במיוחד, ואחרים נוסעים במונית ויעדיפו מונית על-פני אוטובוס גם אם יש להם טענות נגד נהגי המוניות.

המשמעות של היעדר תחבורה ציבורית בשבת, גם עבור תייר שמעדיף אוטובוס, היא נזק כספי מסוים מכך שנאלץ לנסוע פה ושם במונית. זה ממש שולי ביחס לעלויות החופשה האחרות, מתבטל לעומת תנודה של כמה אחוזים בשערי המטבע וממש לא מה שיקפיץ את התיירות. (מלבד זאת יש אמצעי ניוד אחרים גם בסופ"ש. בת"א יש אופניים להשכרה ומוניות שירות, ובחיפה יש שירות אוטובוסים מצומצם).

לטענה שהתייר המודרני "לא שוכר רכב אלא אם הוא ממש חייב" אין בסיס. מה הכוונה "ממש חייב"? לתייר שמרבה בנסיעות בינעירוניות, או שנוסע עם משפחתו, בדר"כ יהיה נוח יותר לשכור רכב מאשר להשתמש באוטובוסים. אני בדר"כ מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית (בחופשות באיטליה או ספרד למשל) אבל אני מודע לכך שאני במיעוט בעניין זה.

אנחנו מארחים כרגע תייר מארה"ב, שהגיע עם משפחתו, שוכר רכב ומסתובב עמו ברחבי הארץ - ת"א, ירושלים, חיפה, עכו, ים המלח, ובנוסף גיחה לפטרה שבירדן. לא עלה על דעתו לעשות את המסעות הנ"ל באוטובוסים, בלי קשר לזמינותם בשבת או לרמת המודיעין באנגלית. גם חופשות דומות באירופה הוא היה עושה עם רכב שכור.
אגב הוא תכנן את נסיעתו כך
שלא יהיה בירושלים בשבת, בלי קשר לתחבורה ציבורית.
 

Ccyclist

Well-known member
ללא קשר לשבת לא מאמינים פה בתח"צ ותיירים.

אגב הוא תכנן את נסיעתו כך
שלא יהיה בירושלים בשבת, בלי קשר לתחבורה ציבורית.
ללא קשר לשבת לא מאמינים פה בתח"צ ותיירים.
שתי עובדות מהכתבה, שנקבתי בהן בפוסט המקורי:

עובדה 1 - 58% מהתיירים מגיעים באופן עצמאי.
עובדה 3 - הדבר הגרוע ביותר בארץ מבחינתם הן המוניות.

אם כך - רובם אינו מודרך ואינו שוכר רכב, אלא מנסה להשתמש באמצעי שנראה להם הכי זמין - ואלו המוניות.

אבל - בכל פעם שאני אומר בפורום הזה שהתייר האירופאי המודרני הוא עצמאי ומשתמש בתח"צ מנסים "להסביר" לי שלא כך הדבר.

הסיבה שהתיירים אינם מתלוננים על האוטובוסים או הרכבת היא שהאמצעים האלו אינם נגישים מספיק או מתפרסמים מספיק. במגזין של איזיג'ט כתוב על תל-אביב: Trains run from terminal 3 to city center every 20-30 minutes כך שחבל מאד שאין קווי רוחב מהאיילון לרצועת המלונות. משום שהערך מתייחס לתל-אביב בלבד ולא לארץ כמכלול תייר שקורא את המידע הזה לא מודע שהרכבת ממשיכה לחיפה, ואין לו מידע על חיבור מסודר לירושלים.

לטעמי חבל מאד שלא שאלו מהו האחוז ששוכר רכב, אבל אתה חייב להודות שבמרכז ירושלים או בטיילת של תל-אביב חנייה היא מטרד.

כמו כן - הדברים המעניינים הן ההערות הנוספות ולא השאלות.

כתייר יצא לי לענות על שני שאלונים כאלו בשנה האחרונה, האחד בשוויץ והשני בספרד.

בשוויץ (בקנטון האיטלקי) ההערה הנוספת שהפתיעה את הסוקר היתה העובדה שרמת המחירים בארצו סבירה (היינו בכוננות ספיגה למחירים יפניים) ותואמת מחירים (לא זולים אבל לא בלתי אפשריים) במרכז לונדון. הוא מאד התעניין בכך כי השוויצרים מודעים שארצם נתפסת כיקרה (הם מנסים לפחת את הפרנק) אך לא היתה על כך שאלה ישירה.

בספרד (בנמל התעופה של מאלאגה) ההערה הנוספת שלי היתה לוחמנית: האנשים היחידים שנפגעים מהעיכובים במחסום היציאה מגיברלטר הם מי שבחרו לשהות בספרד - בין אם מדובר בתיירי מגורים כמונו שקנו נכס בארצה, או תיירים קלאסיים שנמצאים במלון ספרדי במרחק שעה נסיעה מהטריטוריה הבריטית ורוצים לבלות יום אחד במקום שונה. הגיברלטרים עצמם גרים בצד הדרומי של החזית והם אינם נפגעים ישירות מהעיכובים האלו. יש שם מספר מלונות קטן, אך 90% מהמבקרים בטריטוריה רוצים לחזור לחדרם שבספרד.
 

טשאפק 2

New member
איש לא חלק על כך

ללא קשר לשבת לא מאמינים פה בתח"צ ותיירים.
שתי עובדות מהכתבה, שנקבתי בהן בפוסט המקורי:

עובדה 1 - 58% מהתיירים מגיעים באופן עצמאי.
עובדה 3 - הדבר הגרוע ביותר בארץ מבחינתם הן המוניות.

אם כך - רובם אינו מודרך ואינו שוכר רכב, אלא מנסה להשתמש באמצעי שנראה להם הכי זמין - ואלו המוניות.

אבל - בכל פעם שאני אומר בפורום הזה שהתייר האירופאי המודרני הוא עצמאי ומשתמש בתח"צ מנסים "להסביר" לי שלא כך הדבר.

הסיבה שהתיירים אינם מתלוננים על האוטובוסים או הרכבת היא שהאמצעים האלו אינם נגישים מספיק או מתפרסמים מספיק. במגזין של איזיג'ט כתוב על תל-אביב: Trains run from terminal 3 to city center every 20-30 minutes כך שחבל מאד שאין קווי רוחב מהאיילון לרצועת המלונות. משום שהערך מתייחס לתל-אביב בלבד ולא לארץ כמכלול תייר שקורא את המידע הזה לא מודע שהרכבת ממשיכה לחיפה, ואין לו מידע על חיבור מסודר לירושלים.

לטעמי חבל מאד שלא שאלו מהו האחוז ששוכר רכב, אבל אתה חייב להודות שבמרכז ירושלים או בטיילת של תל-אביב חנייה היא מטרד.

כמו כן - הדברים המעניינים הן ההערות הנוספות ולא השאלות.

כתייר יצא לי לענות על שני שאלונים כאלו בשנה האחרונה, האחד בשוויץ והשני בספרד.

בשוויץ (בקנטון האיטלקי) ההערה הנוספת שהפתיעה את הסוקר היתה העובדה שרמת המחירים בארצו סבירה (היינו בכוננות ספיגה למחירים יפניים) ותואמת מחירים (לא זולים אבל לא בלתי אפשריים) במרכז לונדון. הוא מאד התעניין בכך כי השוויצרים מודעים שארצם נתפסת כיקרה (הם מנסים לפחת את הפרנק) אך לא היתה על כך שאלה ישירה.

בספרד (בנמל התעופה של מאלאגה) ההערה הנוספת שלי היתה לוחמנית: האנשים היחידים שנפגעים מהעיכובים במחסום היציאה מגיברלטר הם מי שבחרו לשהות בספרד - בין אם מדובר בתיירי מגורים כמונו שקנו נכס בארצה, או תיירים קלאסיים שנמצאים במלון ספרדי במרחק שעה נסיעה מהטריטוריה הבריטית ורוצים לבלות יום אחד במקום שונה. הגיברלטרים עצמם גרים בצד הדרומי של החזית והם אינם נפגעים ישירות מהעיכובים האלו. יש שם מספר מלונות קטן, אך 90% מהמבקרים בטריטוריה רוצים לחזור לחדרם שבספרד.
איש לא חלק על כך
שיש תיירים עצמאיים.

המחלוקת היא על מידת החשיבות של שיפורים שונים בתח"צ להיקף התיירות. באיטליה למשל איכות התח"צ גרועה למדי, לפי התרשמותי (סיציליה וצפון איטליה) והיא אחת המדינות המתוירות ביותר.
 

נוסע23

New member
קשה לדעת אם שיפורים ישפיעו על היקף התיירות

איש לא חלק על כך
שיש תיירים עצמאיים.

המחלוקת היא על מידת החשיבות של שיפורים שונים בתח"צ להיקף התיירות. באיטליה למשל איכות התח"צ גרועה למדי, לפי התרשמותי (סיציליה וצפון איטליה) והיא אחת המדינות המתוירות ביותר.
קשה לדעת אם שיפורים ישפיעו על היקף התיירות
אבל ללא קשר, כלל לא יזיק אם יהיה קל יותר למצוא מפות של קווי אוטובוס, לוחות זמנים, ואם באוטובוסים יופיע בצג האלקטרוני גם שם התחנה הבאה באנגלית (נסעתי באוטובוסים עירוניים ביפן ושם שם התחנה הופיע גם ביפנית וגם באנגלית - למה פה אי אפשר?).
 

Ccyclist

Well-known member
שיפור לא יביא, אבל לא ישמש כסיבה לאי הגעה.

קשה לדעת אם שיפורים ישפיעו על היקף התיירות
אבל ללא קשר, כלל לא יזיק אם יהיה קל יותר למצוא מפות של קווי אוטובוס, לוחות זמנים, ואם באוטובוסים יופיע בצג האלקטרוני גם שם התחנה הבאה באנגלית (נסעתי באוטובוסים עירוניים ביפן ושם שם התחנה הופיע גם ביפנית וגם באנגלית - למה פה אי אפשר?).
שיפור לא יביא, אבל לא ישמש כסיבה לאי הגעה.
למעט שירות רכבות "היסטורי" בקו הישן לירושלים קשה לחשוב על אמצעי תחבורה שתיירים יחליטו לבוא בגללו לארץ. השאלה שצריך לשאול היא אחרת: האם חוסר הנגישות הנוכחי הוא מחסום בפני תיירים פוטנציאליים שמבררים מה האופציות הקיימות בארץ.

מי שמתכנן נסיעה ומתברר לו שהברירות הנפוצות הן מוניות או שכירת רכב יכול גם לחשוב פעמיים ולהגיע למקום אחר. כך גם מי שישאל אם לבקר בארץ וישמע מחברים שביקרו שהתחבורה בה אינה בדיוק ברמה מערבית נגישה ( הרכבת מתקרבת לכך, אבל החיבור ממנה לפנים הערים הוא באוטובוסים בלבד ומנסיוני כתייר עדיפה מערכת של 5-10 קווים ראשיים תדירים וקלים לזכירה - בין אם זו רכבת תחתית / רק"ל או אפילו BRT.
 

נוסע23

New member
הנקודה העיקרית שלי היא שהשיפור דרוש ללא קשר

שיפור לא יביא, אבל לא ישמש כסיבה לאי הגעה.
למעט שירות רכבות "היסטורי" בקו הישן לירושלים קשה לחשוב על אמצעי תחבורה שתיירים יחליטו לבוא בגללו לארץ. השאלה שצריך לשאול היא אחרת: האם חוסר הנגישות הנוכחי הוא מחסום בפני תיירים פוטנציאליים שמבררים מה האופציות הקיימות בארץ.

מי שמתכנן נסיעה ומתברר לו שהברירות הנפוצות הן מוניות או שכירת רכב יכול גם לחשוב פעמיים ולהגיע למקום אחר. כך גם מי שישאל אם לבקר בארץ וישמע מחברים שביקרו שהתחבורה בה אינה בדיוק ברמה מערבית נגישה ( הרכבת מתקרבת לכך, אבל החיבור ממנה לפנים הערים הוא באוטובוסים בלבד ומנסיוני כתייר עדיפה מערכת של 5-10 קווים ראשיים תדירים וקלים לזכירה - בין אם זו רכבת תחתית / רק"ל או אפילו BRT.
הנקודה העיקרית שלי היא שהשיפור דרוש ללא קשר
דברים כמו פרסום של מפות קווי אוטובוסים, לוחות זמנים וכו' וכן קישור סביר מנתב"ג לירושלים הם דברים שצריך לעשות בלאו הכי, גם לטובת הישראלים. אני חושב שעל המידע הבלתי מספק בתחנות האוטובוסים יש מספיק דיונים בפורום.

אם עושים את הדברים האלה, אז לדאוג שהפרסומים האלה יהיו דו-לשוניים והאוטובוס יציג את התחנה הבאה גם באנגלית זה עניין שצריך להיות פשוט ולא יקר במיוחד: הרי צריך פשוט להושיב מישהו שיתרגם פעם אחת את שמות התחנות. גם אם זה לא יגדיל את התיירות, השיקול הוא לא רק כלכלי: תיירים הם לא רק מקור הכנסה אלא גם פשוט בני אדם שבאים לבקר פה, אפשר וצריך להתייחס אליהם יפה, ואין סיבה שיהיה להם קשה לנסוע באוטובוס או להתמצא.
 
וכדאי בכמה שפות

הנקודה העיקרית שלי היא שהשיפור דרוש ללא קשר
דברים כמו פרסום של מפות קווי אוטובוסים, לוחות זמנים וכו' וכן קישור סביר מנתב"ג לירושלים הם דברים שצריך לעשות בלאו הכי, גם לטובת הישראלים. אני חושב שעל המידע הבלתי מספק בתחנות האוטובוסים יש מספיק דיונים בפורום.

אם עושים את הדברים האלה, אז לדאוג שהפרסומים האלה יהיו דו-לשוניים והאוטובוס יציג את התחנה הבאה גם באנגלית זה עניין שצריך להיות פשוט ולא יקר במיוחד: הרי צריך פשוט להושיב מישהו שיתרגם פעם אחת את שמות התחנות. גם אם זה לא יגדיל את התיירות, השיקול הוא לא רק כלכלי: תיירים הם לא רק מקור הכנסה אלא גם פשוט בני אדם שבאים לבקר פה, אפשר וצריך להתייחס אליהם יפה, ואין סיבה שיהיה להם קשה לנסוע באוטובוס או להתמצא.
וכדאי בכמה שפות
אאל"ט צרפתית ,גרמנית ורוסית כי באים הרבה תיירים שיודעים את השפות הללו.
 

Ccyclist

Well-known member
בסך הכל צריך כיתוב באותיות לטיניות.

וכדאי בכמה שפות
אאל"ט צרפתית ,גרמנית ורוסית כי באים הרבה תיירים שיודעים את השפות הללו.
בסך הכל צריך כיתוב באותיות לטיניות.
זו שאלה של הנגשה ולא שאלה של שפה ופוליטיקה. ברוב המדינות האירופאיות שביקרתי בהן שמות התחנות הן בכיתוב הלטיני של השפה המקומית ואפשר להסתדר עם זה. אפילו בשוויץ לתחנות היה רק שם אחד.

אבל לדעתי עדיף שהכיתוב יהיה באנגלית ולא בעברית באותיות לטיניות כי קשה ללמד תיירים משהו שרוב הישראלים לא מכירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה