כמה מחשבות

tombenarye1234

New member
לא דיברתי עליך, דיברתי על רוב

הפעילים שם, ושוב, גם אמרתי שזו דעתי האישית בנושא, לא חקרתי כל אחד שהגיע לשם ושאלתי "האם אתה בא לכאן כי אתה אוהב חתולים/חושב שהם חמודים?", זאת הנחה אישית
אם אי אפשר לסגור את הלב כלפי סבל אחד ולפתוח כלפי סבל אחר, תסבירי לי, למי היית הולכת, לחתול שמשכו לו בזנב, או לחתול שעומד להיצלות ע"י כת השטן (בהנחה שאת יכולה למנוע רק אחד מהם)
 
הייתי עוזרת לשניהם../images/Emo13.gif

ושוב, ההשוואה לדעתי לא במקום משום שאי אפשר לכמת את הסבל של חתולי הרחוב וגם לא של חיות המשק. כולם סובלים ולכולם צריך לעזור.
 

tombenarye1234

New member
אוי, את מתחמקת מהשאלה...

השאלה היא שאלה היפוטתית, המנסה להראות לך מצב, בו את חייבת לבחור דרך פעולה אחת, והרעיון הוא לנסות להוביל אותך לעזור לזה שיש לו בעיות יותר קשות. כשבאים ונותנים לך שאלה היפוטתית, לא באמת דנים בנושא עצמו, הנושא הוא ניסיון לגרום לך להבין את הרעיון שיש מאחורי כן... בטח שאפשר לכמת את הסבל של חתולי הרחוב ושל חיות המשק. יש לך רצח של 200-300 מיליון בעלי חיים בשנה בתעשיות המזון (רק בארץ! , ויש לך חתולים שצריכים עזרה. ההשוואה כאן היא מצב של ניצול נוראי ואכזרי, לבין בית תמחוי. יש לך אשכרה שואה לבעלי החיים, אם תקראי את העובדות של מה קורה שם פשוט תביני שזאת שואה, המספרים שם אסטרונומים, ולא רק המספרים, ההתעללות היא בלתי נתפסת. את יודעת מזה לעבור צריבת מספר בלי הרדמה?! צריבת מספר, ע"י אש לוהטת שנוגעת לך בפנים ואת כלואה במתקן ריסון? זה לא איזה מקרה חד פעמי, כל אחת מהפרות בתעשיה עוברת 2 צריבות כאלה. כמעט כל תרנגולת בתעשיית הבשר נרצחת באכזריות אחרי 7 שבועות בלבד כאשר קושרים אותה מהרגלים ומשספים את גרונה (או פחות...יש את אלו שמתות בדרך מהתת תנאים) כל אחת ממיליוני התרנגולות בתעשיה, עוברת השבחה גנטית, אשר מגדילים לה את החזה לחצי ממשקל גופה, מה שמכביד על הנשימה שלה. 9 מתוך 10 תרנגולות סובלות מנכויות ברגליים בשל כך שגופם הושבח גנטית והן גדלות בקצב אדיר, אך רגליהן הן רגליים שלא הוגדלו באופן משמעותי (מי קונה רגליים?) כל עגלי החלב, לא רואים מים כל חייהם, כדי שהם יאכלו את הג'יפה הנוזלית שהחקלאי נותן להם אף אחד מבעלי החיים בתעשיה לא חי חיים אופטימלים. אף אחד מבעלי החיים לא יזכה לחיי משפחה. אף אחד מבעלי החיים לא יזכה לשחק, להינות, להרגיש חופשי. אף אחד מבעלי החיים במשקים לא יכול לצאת מהמצב הזה בדרך שונה מרצח. כל אחד ממאות מיליארדי בעלי החיים הללו יעדיף להיות בעמדתו של החתול. להיות חופשי. לא להיות מוטרד/מושבח גנטית/מפוטם/חסר חלקי גוף חיוניים/חסר משפחה. אני עדיין חושב שהחשיבה שלך ש"אי אפשר לכמת" סבל, היא מחוסר ידיעה... לדעתי השואה של יהודי אירופה יותר גרועה מילד שלקחו לו את המוצץ...ומה לעשות, אם הייתי יכול לעצור אחד מהם, הייתי עוצר את השואה, ולא את הילד שלקחו לו את המוצץ. למה? כי כמות הסבל בשואה יותר גדולה מכמות הסבל של הילד הזה. אז כן, כימתתי סבל. אם אומרים לך שיש לך כפתור , או לעצור את תעשיות המזון מהחי, או לעצור את מצב הכלבתולים, על איזה תלחצי?
 
אני שוב אומרת (ובפעם האחרונה)

אי אפשר לכמת סבל (ואני מתכוונת לסבל עד מוות) אתה יודע מה זה למות מרעב? וממתי סבל ניתן לכמת במספרים? זה מגוחך הרי כל נפש היא בפני עצמה. אתה מעוות גם את העובדות. החתול לא בחר להיות חופשי ברחוב זרקו אותו לרחוב לאחר שבייתו אותו וגרמו לו להיות תלוי באדם לצרכי מזון. התנערו מאחריות, זה לא בית תמחוי. זה עולם שלישי. ואני לא אוהבת שאלות היפוטטיות כי הן קיצוניות ואני לא אוהבת קיצוניות בשום תחום. כמו שאמרתי אפשר ללכת בדרך ביניים ולעזור לכולם.
 

tombenarye1234

New member
אי אפשר לעזור לכולם.

יש לכל פעיל זמן מוגבל של שעות, וכל פעילות, גם זב"ח וגם כלבתולים, צריכות את כל הזמן הפנוי שיש לפעיל, כך שהוא לא יכול לעשות הכל. ברור שאפשר לכמת סבל. אם עכשיו יגידו לך "מה יותר גרוע, שימשכו לחתול בזנב, או שכת השטן תתפוס אותו", אני בטוח שתעני שלמשוך לחתול בזנב זה פחות גרוע מאשר שכת השטן תתעלל בו...
 
בטח שאפשר

אפשר לחלק את הזמן, אפשר לא להתעלם מחתול או כלב עזוב שזקוק לעזרה. והדוגמא שלך היא גרועה ביותר- חתולים ברחוב מתים. מתים, גוססים מורעבים, חולים, סובלים, חיים חיי זוועה. מה זה קשור למשיכת זנב? נמאס לי לחזור על דבריי, אם לא הבנת זה כבר עניינך.
 

tombenarye1234

New member
ואם את לא הבנת את דברי,

אז זה יותר חבל...חבל שפעילה תשקיע את זמנה בטפל
 
כן אני עוסקת בטפל

מודה- מצילה את חייהם של חתולים בפועל מידי יום. בהחלט- טפל. אולי אם אלבש חולצה "בשר הוא רצח" זה יהיה פחות טפל. בהחלט.
 
"למה לעזור לבע"ח כשיש כל כך

הרבה אנשים שחיים בעוני\סבל\ מצוקה ?" מוכר לך המשפט הזה?..אני שמעתי אותו אינספור פעמים וכל פעם אני מתעצבנת מחדש. באותה מידה מכעיס אותי הדברים שאתה אומר. "מצב שבו ההתעללות היחידה שהם עוברים היא ע"י חברי כת השטן"- התעללות בחתולי רחוב מצד כת השטן היא קטנה ביחס להתעללות ופגיעה מצד סתם ילדים קטנים ומשועממים (שמסוגלים להרבה יותר מסתם למשוך לחתול בזנב), תושבים שמתיחסים לחתולי רחוב כאל מטרד שצריך להפטר ממנו ומצד מחלקות וטרינריות שחוק צב"ח הוא לא בדיוק נר לרגלם. רואים שאין לך הרבה מושג בכל מה שקשור לחתולי רחוב ומצבם, אם היה לך אז היית מדבר אחרת, לא היית מקטין מסבלם והיית רואה בכל עזרה שמוגשת להם מצד בודדים כדבר מבורך ולא כדבר שבא על חשבון המלחמה בזכויות בע"ח במשקים המתועשים. התיחסות שלך לדברים נראית לי לא פיירית כלפי החתולים, אולי לא הבנתי אותך נכון אבל נשמע מהדברים שלך שהיית רוצה שכל מי שנושא בע"ח קרוב לליבו יילחם בכל הכוח בהתעללות בבע"ח במשקים וייזנח דברים "פעוטים" כדוגמת עזרה לחתולי רחוב. כשהתחלתי להאכיל ולעקר חתולי רחוב ממש לא עשיתי זאת כי חשבתי שהם חמודים, האמת שלא ממש אהבתי חתולים (בעבר), עשיתי זאת כי המצוקה שלהם הייתה ממש מתחת לאף שלי,לא יכולתי להתעלם. מוזנחים ,חולים,פצועים, רזים להחריד,חשופים להתעללות -יש כאלה בטונות ברחובות, לא יכולה להתעלם.
 

tombenarye1234

New member
כשאני רואה סבל

בין אם זה של אדם/חתול/כלב, אני הולך למקום שבו צריך הכי הרבה עזרה. אם תהיה קבוצת בני אדם שסובלת יותר מבעלי החיים במשקים אני אפנה לעזור לה. מכיוון שבעלי החיים סובלים כיום יותר מאשר בני האדם העניים/בסבל/במצוקה, אני עוזר להם. וכל מי שיגיד ש"יש בני אדם שסובלים", אז הוא כנראה גזען שחושב שבני אדם שווים יותר מבעלי חיים. לא אמרתי לאנשים פה להתעלם מהסבל של החתולים, אבל אמרתי שתשימו דגש על הנושאים היותר רציניים. כשדיברתי על כת השטן, לא באמת התכוונתי לכך שהם המטרד הכי גדול של חתולים, נתתי סתם דוגמא לגורל אכזרי. אם תשאלי אותי, או כל אדם אובייקטיבי, אשר מכיר את 2 הצדדים, אותו אדם יגיד לך שהתעשייה פי מיליון יותר אכזרית מאשר המצב של חתולי הרחוב כיום. רק שתדעי, שכל מה שכתבת על חתולים שהם מוזנחים,חולים,פצועים,חשופים להתעללות (חוץ אולי מ"רזים"), כל אלה קורים גם בתעשיות המזון, רק פי מיליון יותר קיצוני (כי זאת תעשייה, ובתעשייה הכל קורה בצורה קיצונית ותעשייתית)
 

barakbl

New member
../images/Emo31.gif

כלבים וחתולים סובלים בגלל שהאדם יצר חיה נכה שאינה יכולה לשרוד בכוחות עצמה, כמו אבותיה... העיוות הגנטי שגורם לחתולים ולכלבים להיות אומללים כשהם זרוקים, הוא סבל פיזי שהאדם גרם לו, ועלינו כבני אדם מוטלת החובה לעשות את המקסימום כדי לסייע לאותן חיות. אני מצפה לזה בעיקר מאנשים שמתיימרים להיות איכפתיים ורגישים לסבל של האחר. עוול א' (מצבם של בעלי החיים במשקים המתועשים) לא מצדיק את עוול ב' (מצבם של רוב הכלבתולים). נכון שהמצב במשקים המתועשים, ככל הנראה גרוע ומדכא יותר. נכון שהמספרים של החיות במשקים שפשוט סובלות סבל נוראי, פשוט עצומים ובלתי נתפסים, אבל, זה לא מצדיק את העוול שנגרם לכלבתולים. בדיוק כמו שרצח של מיליוני בני אדם (בכללם 6 מיליון יהודים) בשואה, לא מצדיק רצח במימדים קטנים יותר ואינו אומר שצריך לקבל אותו בשיוויון נפש, ככה, אין צורך להמעיט בחשיבות שיפור רווחתם של הכלבתולים. נוצר מצב קצת מוזר, שבו יש פעילים (יקרים וחשובים!) לזכויות בעלי החיים, מזלזלים בחיי כלבים וחתולים, ורואים בהם פשוט הפקר....
 

אנטוליו

New member
ברק נכבד,

אתה כותב שחתול הוא "חיה נכה שאינה יכולה לשרוד בכוחות עצמה, כמו אבותיה... העיוות הגנטי שגורם לחתולים ולכלבים להיות אומללים כשהם זרוקים, הוא סבל פיזי שהאדם גרם לו." מה דעתך על על בני אדם שלא היו שורדים אפילו יום-יומיים בתנאים שחתולים שורדים שנים? האם רובם לא נכים ומעוותים גנטית במידה לאין ספור גדולה יותר מאשר חתולים?
 
עובדות

חתול ממוצע ברחוב חי בסך הכל שלוש שנים, תוחלת חייו של חתול מטופל מעל 20 שנה. אנשים ברחוב חיים ברחוב לעיתים שנים (הומלסים)
 

אנטוליו

New member
יש בתגובתך משהו, אך צריך לזכור

שהומלס בכל זאת מקבל איזו עזרה מביטוח לאומי ועיריה. הוא יכול לפתוח ברז מים להרוות את צמאונו, לשבת בביטחון על הספסל, לבקש נדבות ואף אחד לא יתעלל בו. חייו של חתול, לעומת זאת, הם הפקר גמור ואני תוהה כל פעם מחדש על יכולתם המופלאה לשרוד. שמעתי כבר על המקרים בהם אדם שהלך לאיבוד בטבע, לא החזיק מעמד יותר מיום-יומיים בלבד. לחתול או כלב זה לא היה קורה. אז מי כאן "נחות ומעוות גנטית" יותר?
 

פרם שי

New member
העובדות שלך שגויות

הומלס לעיתים נדירות מקבל עזרה מהמדינה. ביטוח לאומי לא חייב להם כלום, להיפך, לרבים יש חובות לביטוח לאומי. העיריה בטח שלא עוזרת. הומלס לא יכול לשבת בבטחה ברחוב ולרוות את צמאונו ואף אחד לא יתעלל בו - פקחי עירייה ושוטרים יציקו לו כל הזמן בגלל שהו מפר מספר חוקים ותקנות עזר עירוניות בעצם שהותו ברחוב. כל זה, כמובן, לא שומט את הקרקע מהפואנטה שרצית להעביר, שהיא חשובה.
 

tombenarye1234

New member
עובדה

תרנגולת ממוצעת בתעשייה חיה 7 שבועות (בתעשיית הבשר) או שנתיים בתעשיית הביצים, תוחלת חייה של תרנגולת היא 12 שנה.
 

tombenarye1234

New member
הפקר?

כמו שאמרת בקשר לשואה מול רצח יחידי... נגיד והיית עכשיו באמצע השואה, האם היית מנסה לעצור אותה, או משהו אחר? זה לא שאני אומר "כלבתולים שווים פחות", זה שאני אומר ש"התעשייה יותר נוראית וצריך להתמקד בה"...אני לא אומר שצריך לקבל את מה שעוברים בכלבתולים, אבל זה כ"כ דבר נחות לעומת שואת בעלי החיים האמיתית שלא בזה צריך להתמקד. אני בא לחפש ולעזור כמה שיותר לבעלי חיים. לדעתי אדם שיהיה בדוכן הסברה פעם אחת בלבד, יהיה יעיל יותר מאדם שיגדל חתול כל חייו. אני לא אומר שעזרה לכלבתולים היא בזבוז זמן גם בהם צריך להשקיע בסופו של דבר...אבל למה לעשות מאמץ שיביא לך X "רווחים" כאשר אפשר לעשות באותו מאמץ בדרך אחרת אשר יביא לך X * 1000 רווחים?
 

tombenarye1234

New member
ברור שלא.

לכל פעיל יש 24 שעות ביממה מתוכן הוא מנצל 8-6 שעות שינה. רוב הפעילים משקיעים למען בעלי החיים מספר מסויים של שעות בשבוע. עקב כך שאין כיום מספיק פעילים, את מספר השעות הזה צריך לנצל בצורה המקסימלית והכי יעילה. זה לא איזה סתם נושא כאן, אם נהיה טיפה יותר יעילים נוכל להציל אלפי, אם לא מיליוני בעלי חיים מסבל ועינויי גיהנום!
 
למעלה