כמה מחשבות

m a y a a

New member
ואני לא מבינה

איך אפשר לא לעזור לחתולים שצריכים עזרה, במיוחד אם אתה פעיל לזכויות בעלי חיים...
 
שוב - לא הובנתי.

אני טוען שכן חשוב לעזור לחתולים ואני חוזר שוב ושוב (משום מה מפספסים את זה) שגם זו פעילות חשובה ומהותית. לעולם לא אעביר ביקורת על מי שעוזר לחתולים, גם אם זה יהיה על חשבון הפגנה נגד משקים וכו'. טענתי שלכל פעיל יש סדר עדיפויות משלו, בהתבסס על אישיותיו ויכולתו לפעול ולתרום. לאף אחד אין זכות לשפוט את האחר או לקבול סוג פעילותו, כי שוב - כל פעילות מבורכת. הביקורת היחידה שלי אינה קשורה לזב"ח, אלא לרמה הירודה של הדיונים, בפורום זב"ח. עליבות הדיונים, ההשמצות האישיות והגידופים, אין בהם אלא נזק וכתם תדמיתי, היות והפורום פתוח לכל. אני לא רוצה לחשוב כמה אנשים מחככים ידיהם בהנאה, על משקל "עם כאלה חברים, מי צריך אויבים?". יום טוב.
 

kiTTyCaT3

New member
גם המאבק נגד כלובי הסוללה חשוב

וקרוב מאוד ללבי. אם היתה הפגנה גדולה ומשפיעה הייתי מנסה לעזור למפגינים. גם אני חושבת כמוך שלא נכון לדרג את מה שעושים. אם היה בע"ח חי שעומד למות ואף אחד אחר לא היה מטפל ואותו בע"ח הוא באחריותי הייתי חייבת להציל אותו לפני הכל. בקשר לרמת הדיונים כל מי שנכנס לפה, אפילו לזמן קצר, וקורא רואה הכל.
מירב
 

benjamin2020

New member
אין בהכרח קשר

אין בהכרח קשר בין אהבה לבעלי חיים לבין המאבק לזכויותיהם . יש אנשים שאוהבים כלבים וחתולים וגם בעלי חיים נוספים , אך הם אינם צמחונים ולא מדאיג אותם כלל שפרות וכבשים נרצחות מדי יום ביומו בבתי המטבחיים . לעומת זאת , יש אנשים שאין להם משיכה מיוחדת לכלבים וחתולים וגם לא לחיות אחרות , אך הם מקדישים הרבה מזמנם וממרצם כדי שבעלי החיים יפסיקו להיות מנוצלים וכדי שזכויותיהם יושוו לאלה של בני האדם . לכן , רצוי שלא לערבב בין אהבה לבעלי חיים , שהיא ענין אמוציונאלי לבין המאבק לזכויותיהם שהוא מאבק עקרוני .
 

kiTTyCaT3

New member
המניע לעזרה לבע"ח תלוי באדם עצמו

אני מסכימה איתך שבני האדם שונים זה מזה באופיים. הנושא שנועם העלה הוא מחשבות איך שב"י תגדיר את פעילותה ומי בעלי החיים שהיא תפעל לשחרורם. אני חושבת שהאנשים שמגיעים לעמותות השונות מתאימים את העמותה לאופי האישי שלהם. שב"י יכולה להגדיר את פעולותיה בצורה שאתה, "כלב" ונועם הצעתם ואז יגיעו אליה האנשים שההגדרה הזו עונה לציפיות שלהם. אני לא שוללת שום הגדרה שארגון למען בע"ח בוחר לעצמו.
מירב
 

פרם שי

New member
אבל למה החלטת שאין קשר?

יש קשר ברור בין אי פגיעה והכרה בזכויות, לבין אהבה. אנשים מחליטים שלא לפגוע בבעלי חיים או מתוך אהבה, או מתוך פחד. אהבה במובן הכללי של קבלת השונה והאהבה אליו (זה לא משהו רומנטי כמו שאנשים מפרשים), או מתוך הפחד שיפגעו בי, ולכן אני אדאג שלא יפגעו באחר וכך יפחת הסיכוי שאני אפגע. או מתוך שניהם. גם זה קיים. אין סיבה לעשות הפרדה בין הדברים, כי בפירוש יש קשר בין אהבה לבין זכויות, וכדאי להכיר בכך ולא לנסות להפריד כאילו "אהבה" זה משהו שאנטי-באנטי יפה נפש (במובן השלילי). אנ יודע שזה לא מה שאתה חושב, אך חלק מהאנשים אכן עושים את הטעות הזו.
 

kiTTyCaT3

New member
../images/Emo45.gifזו הגדרה יפה של אהבה לבע"ח

"אהבה במובן של קבלת השונה והאהבה אליו".
מירב
 

tombenarye1234

New member
לא...

אני אישית במקרה אוהב בע"ח... אני דורש שגם אדם שלא אוהב בעלי חיים וגם לא מפחד מהם, לא ירצח בעלי חיים ולא יענה אותם, כי זה לא מוסרי.
 

lilithmm

New member
שאלה לוולמן

לכמה אנשים המלצת לא לעקר את חיות הבית שלהם?
 

benjamin2020

New member
שאלה ל- lilithmm

כמה בעלי חיים כבר עיקרת ובכך פגעת אנושות בחייהם ? האם עשית זאת מתוך סאדיזם או מתוך טמטום ?
 

אנטוליו

New member
התרשמתי מיתרונות של עיקור.

חבל שלא מיישמים את זה גם על בני אדם. היינו יכולים לחסוך לעצמנו הרבה צרות ובעיות!
 

benjamin2020

New member
הבעיה היא

שהם עושים זאת באופן גורף . פעמים רבות הם מעקרים חתולות מניקות , ובכך גוזרים גזר דין מוות הן על החתולות המניקות והן על גוריהן .
 

kiTTyCaT3

New member
לא. הווטרינרים שלי, העירוני והפרטי

לא מסכימים לעקר חתולה עד שהגורים מתחילים לאכול באופן עצמאי. אם יש חתולה עם גורים גם הווטרינר העירוני שלי לא מוכן לעקר אותה. הזמן שהווטרינר העירוני ביקש הוא חודשיים מיום ההמלטה. גם אני לא מוכנה שיעקרו חתולה מניקה. אני בדרך כלל מבקשת לחכות מעל 3 חודשים לאחר ההמלטה. יש פעילים שגם אם חתולה נמצאת כמה ימים לפני ההמלטה כבר לא מרשים שיעקרו אותה ויש פעילים שמעקרים גם אז. אמרו לי שחתולה שמעקרים אותה עדין יכולה להניק אבל אני חושבת שיש כאבים מהניתוח ואני לא רוצה שהחתולה תסבול. אנחנו גם דואגים לחתולות אחרי הניתוח. מירב
 
בתור עד היית צריך לדווח

אם דבר כזה נעשה. אני הייתי נוכחת בכמה לכידות ומעולם לא נלכדה מניקה עם פטמות בולטות. מעולם. המעקרים מתחשבים בזה
 
למעלה