יש לי כמה שאלות:

הכרישה

New member
יש לי כמה שאלות:

1. מי זה היואל הזה שיושב על הספסל של מכבי באזרחי? מה הוא שחקן או מה? 2. מי יכול להסביר לניב רסקין (שהוא די אינטליגנטי) שלא אומרים Osishkin אלא Usishkin? כבר כמעט כל ערוץ 5 הולכים בעקבותיו וזה מאד צורם את האוזן. 3. מי יכול להסביר לאט-לאט לאמסלם שלניקולה קוראים Vuicic ולא Voicic? הוא באמת חושב שכולם טועים ורק הוא צודק או שהוא לא שומע את ההבדל? אשמח לקבל תשובות.
 

david g

New member
זה להתעסק בקטנות

גם כשהאפמן היה במכבי ורלף קליין היה הפרשן של ערוץ 1 הוא קרא לו הוׁפמָאן או לפעמים אפילו הוּפמָאן במקום הַאפמָן זה סתם........... אל תקח את זה ללב. :)
 

סלים וארזה

New member
מנהל
שאלות רטוריות? 1. אין שחקן במכבי בשם יואל, אז הוא בטח שייך לקטגוריה "או מה" 2. צודקת. השם המלא אם אני לא טועה הוא מנחם אוסישקין 3. תתפלאי, אבל היה גם שחקן בשם Voicic אבל הוא לא משחק כיום. אצלנו השם שלו באמת Vuicic אבל מה את מצפה ממדינה שקוראת ל-SUBARU בשם SUBARO, ל-ISRACARD בשם ISRACART (גם בעברית), ולערוץ 1 בשם טלוויזיה? דרך אגב, ברוכה הבאה
 

david g

New member
סלים, למה אני לא קיבלתי "ברוך הבא"?

והקטע של ה"ישרכארד" לעומת "ישרכארט", זאת תופעה לשונית נפוצה... זה לא שאנשים בארץ מטומטמים, זאת בשפה. גם פרופסורים אומרים ישרכארט ולא ישרכארד. שנה שעברה בשיעורי לשון למדנו משו על זה. יש גם מזכירה שרוב האנשים מבטאים את זה עם ס' ולא עם ז', "מסכירה". גם סבתא שרוב האנשים מבטאים את זה בכלל "ספתא". זה משו בבלשנות. זה לא קשור לרמה השיכלית ולמנטאליות בישראל.
 

david g

New member
פששששששששש......!

כבוד אחי. אבל התופעות האלה זה בפעלים בבנין "התפעל" ולא בשמות עצם. אבל אני מניח שזאת דומה.
 

הכרישה

New member
אז ככה. קודם כל תודה על קבלת הפנים

היפה
עכשיו: רלף קליין, להזכירך, היה קורא להאפמן - האופטמן, כי הוא הכיר שחקן בשם זה מנבחרת גרמניה ולא היה יכול להשתחרר מזה (ככה אני מנתחת את זה). מה לעשות. הוא גם לא יכול להשתחרר מ- צ'ה-אס-קא במקום צה-אס-קא כמו שצריך להגיד. אז בוא נעזוב את אמסלם, אבל ניב רסקין, ראבאק!!, שדר בכיר וכל זה - לא יפה לשבש כמו אחד שלא יודע כלום! ולגבי אותו יואל. בסרט שהוקרן בערוץ 10 שגור שלף צילם - הוא היה שכנו לחדר. אולי זה יעזור בזיהוי. ולא שיש לי כוונות כלשהן. סתם סקרנות
 

david g

New member
לא מכיר אף האופטמן

אבל יכול להיות. אני אף פעם לא ניסיתי לנתח איך הראש של רלף קליין עובד. :\ אבל אני שמח שאת ניסית. יש לך עתיד בפסיכולוגיה.
 

david g

New member
BTW

סתם מתוך סקרנות, מה הקשר שלך לכדורסל? את משחקת בקבוצה או סתם מעניין?
 

capsl0ck

New member
ההוא עם המשקפיים?

כבר דיברנו עליו, לא? איזה נער מגבות או משהו כזה...
 

בובולו

New member
../images/Emo3.gifהאמת שזה הדמות לא חוקית ...

להגיד במקום סבתא--> ספתא זה הדמות לא חוקית... הדמות חלקית בקוליות זה דבר כזה: שורש ז.ק.ף, בניין התפעל- אמור להיות התזקף (עובר שיכול עיצורים)--> הזתקף (עובר הדמות חלקית בקוליות - הת' הופכת לד')--> הזדקף לא שבאתי לבאס אותך אבל בכל זאת אם יש לך בגרות עדיף שתדע........
 

eitan007

New member
זה מזכיר לי סיפור קטן.

טסתי לחו"ל לפני שנתיים וחצי בדיוק כשכל הסיפור עם פרשת "גרשון-כושים מוקה" התפוצץ. ואז היה רשום שהוא אמר "שהכושים טמבלים", אז מי שישבה לידי, אישה בת 50 עם פוזה של קיסריה-סביון, ניסתה לשכנע אותי שמה שהוא אמר חמור כפליים כי הוא אמר "TAMBALIM" ולא "TEMBELIM", כי הראשון הרבה יותר גרוע מהשני. עד היום אני לא מבין שלושה דברים : א. מה ההבדל המהותי במשמעות מבין שתי הצורות ? ב. למה נוצרה הצורה הראשונה שהיא חריגה של השניה ? ג. איך גרשון מאמן במכבי אחרי שהוא אמר מה שהוא אמר ?
 
מנחם אוסישקין 1863- 1941 ../images/Emo22.gif

ממיסדי תנועת "חיבת ציון" ממתנגדי תוכנית אוגנדה. עמד בראש הציונות מ1921, ובראש הקק"ל מ1923 ממיסדי הסתדרות המורים. זה היה שעור בהיסטוריה. המקור: "סוכר מיודעים" שלקחתי באיזה בר מצווה לא ממזמן... אם אתם רוצים יש לי גם את בן גוריון, אהרונסון, בן צבי, בן יהודה ווינגייט. :)
 

mickeym

New member
קודם תגידי 3 שחקנים בקליבלנד! ../images/Emo3.gif

בדיחה פרטית בפורום...
 

הכרישה

New member
רק 3 מקליבלנד אתה רוצה? קטן עלי!

ולענין, אני פשוט אוהדת שרופה (של מכבי) וגיליתי את הפורום הזה לאחרונה. אז הבחור ההוא זה לא זה עם המשקפים שדואג ללוגיסטיקה כמו שזה נקרא אלא מישהו אחר. לא יודעים? לא נורא? ומה עם הקטע של Osishkin של ניב רסקין? זה ממש-ממש לא צורם לאף אחד כאן? אותי זה מטריף בגדול! אפרופו ניב רסקין, היה לו קטע מה זה מביך עם עודד קטש (אם זה כבר הופיע פה אני מתנצלת מראש), כשאנתוני עשה תרגיל של חדירה + סבסוב במקום ואסיסט א-לה שאראס, והוא אומר "כמה פשוט מכבי משחקת", ואז עודד קטש (שמדהים אותי באינטליגנציה שלו, בחכמה שלו ובכושר הביטוי שלו) אומר לו "זה הכל, רק לא פשוט" או משהו כזה. רסקין יצא מזה בקושי כשאמר "זה פשוט לראות"... הצחיק אותי.
 

LEB II

New member
אנחנו עדיין מחכים ל3 שחקני קליבלנד

ורמז אחד כבר קיבלת
 

הכרישה

New member
מסתלבט עלי, הא? קבל בשליפה: לברון,

אילגאוסקאס, בוזר, מקיניס, בראון. רוצה עוד?
 

LEB II

New member
זה לא לברון זה להברון

ומאיזה טרייד הגיעה בראון לקליבלנד?
 
למעלה