יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
תודה על העדכון...,

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
תודה על העדכון...,
יהיה מעניין להמשיך לעקוב ולראות איך השינוי הזה מתפתח.
בהצלחה לחברת דן באר-שבע.
מה קורה עם צי האוטובוסים של מטרודן?
אני מבין שמטרודן בעצם נעלמת מהשטח,כי הרי אין לה אזורי זכיון נוספים.
 

Bus Nerd

Active member
חלקם נרכשו ע"י דן באר שבע, האחרים כנראה יגרטו לדעתי

תודה על העדכון...,
יהיה מעניין להמשיך לעקוב ולראות איך השינוי הזה מתפתח.
בהצלחה לחברת דן באר-שבע.
מה קורה עם צי האוטובוסים של מטרודן?
אני מבין שמטרודן בעצם נעלמת מהשטח,כי הרי אין לה אזורי זכיון נוספים.
חלקם נרכשו ע"י דן באר שבע, האחרים כנראה יגרטו לדעתי
 

olli3

New member
מנהל
הוולוו B7R עוברים לדן באר שבע. 30 מהם כבר עברו ומשרתים

תודה על העדכון...,
יהיה מעניין להמשיך לעקוב ולראות איך השינוי הזה מתפתח.
בהצלחה לחברת דן באר-שבע.
מה קורה עם צי האוטובוסים של מטרודן?
אני מבין שמטרודן בעצם נעלמת מהשטח,כי הרי אין לה אזורי זכיון נוספים.
הוולוו B7R עוברים לדן באר שבע. 30 מהם כבר עברו ומשרתים
והשאר יעברו בימים הקרובים למפעיל מרכבים והארגז כמו ש30 הקודמים הועברו (לשם כך הביאו את אוטובוסי מאן NL מדן אל באר שבע בחודשים האחרונים).
 

אלון 58

New member
תודה על המידע.

הוולוו B7R עוברים לדן באר שבע. 30 מהם כבר עברו ומשרתים
והשאר יעברו בימים הקרובים למפעיל מרכבים והארגז כמו ש30 הקודמים הועברו (לשם כך הביאו את אוטובוסי מאן NL מדן אל באר שבע בחודשים האחרונים).
תודה על המידע.
 

scooby5

Member
קצת חוויות שלי - נראה שעוד יש עבודה

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
קצת חוויות שלי - נראה שעוד יש עבודה
1. האוטובוסים שנסעתי בהם היום יצאו בזמן.
2. מכונות הטעינה בשני האוטובוסים שנסעתי בהם לא הוציאו פתקית נייר לאישור נסיעה ולעודף. בבירור עם הנהג, אמר שלא יודע לאן להפנות אותי, ושאפילו להם כנהגים, אין עם מי לדבר, גם כשנתקעים עם האוטובוס.
3. כריזה - בין מעליב למגוחך. חלק מהקלטות הכריזה נלקחו ממטרודן (עם השגיאות) וחלק הוקלטו מחדש. הודעת "דרך צלחה" בתחילת נסיעה, נלקחה מ"דן בדרום". קצת מוזר, שבכל ההשקעה הזו לא מצאו לנכון לעשות סדר עם הכריזה של התחנות ועם שמות התחנות (לא תואמים בין הכריזה לתצוגה). בנוסף, באוטובוס הראשון, הכריזה עבדה, אבל התצוגה לא.
4. תיקוף - אכן אין חיווי ברור מאוד על נושא התיקוף. כשמתקפים חפשי חודשי שעומד לפוג, המסגרת נצבעת בכתום ולא בירוק. סה"כ המתקפים עובדים מהר.
5. אין דיילים בכל האוטובוסים מסתבר שזה נתון לשיקול הנהגים. בתחנה המרכזית ראיתי אחראי על דיילים שואל נהג האם הוא מעוניין בדייל על האוטובוס, בעוד באוטובוס אחר, הנהג אמר לי שהוא מעדיף שלא להעלות אותם נראה גם, שהדיילים לא מספיק מקצועיים ולא יודעים לתת מספיק תשובות.
6. מערכת ספירת הנוסעים כנראה עובדת רק בכניסה הקדמית לאוטובוס. המערכת הראתה 20 נוסעים כשבפועל האוטובוס היה כמעט מלא.
&nbsp
מקווה שייקחו לתשומת ליבם את התלונות שמגיעות מהנוסעים, ויטפלו בהן.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה