יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע

מצב
הנושא נעול.

raya

Well-known member
אני תושבת באר שבע "יותר" מדי שנים.

גם קו 4 עד לפני כשנתיים לא ירד קודם לעיר, שוק ואז למרכזית
וקו 4 עד לפני כשנתיים, בכיוון ההפוך גם התחיל את מסלול נסיעתו בדומה לקו 5 קודם בעיר ואז לשוק ומשם למרכזית ולשכונות... ואז כשזה קרה לא שמעת את ההמונים זועקים את נשמתם על כך... בדיוק כמו שלא שמעת את נוסעי קווים 12,18,24,24 מדברים על כך שמפלים אותם שקודם הם יורדים לעיר, משם לשוק ואז למרכזית כאשר חלק מהקווים נוסעים כך כבר יותר משני עשורים...

אכן רוב הנוסעים צריכים להגיע למרכזית בשעות הבוקר שבין 7-9, אך כמו שאמרתי, נוסעי קווים 12 ו18 רגילים שנים רבות לכך, גם נוסעי 24 ו34 רגילים לכך שנים רבות... וגם נוסעי קו 4 התרגלו לכך וכעת גם נוסעי קווים 6 ו9 יתרגלו לכך. אני ממש לא חושב שכאן הזעקה תעבוד, כי לרדת קודם למרכזית ואז לשוק, משם לעיר רק כדי לחזור למרכזית זה ק"מ מבוזבזים. וק"מ מבוזבזים זה אומר קיצוץ בתדירות של האוטובוסים. אז מה עדיף?

מה שתמוה בעיניי זה שקו אוטובוס עובר בשוק באותו צד פעמיים פעם אחת בכיוון אחד לעיר ופעם שנייה בכיוון השני לשכונות. שנים שזה ככה (מהימים שהפסיקו לרדת לדרך חברון) ושנים שגם בעיר העתיקה ברחוב החלוץ נוסעים בשני הכיוונים וזה דפוק לגמרי וגם את זה בתכנון צריך לשנות, הקווים עתידים לנסוע דרך רחוב הפלמ"ח אבל זה מה שהיה בתכנון, לא טרחתי לבדוק מה קורה עם זה ואם זה ירד מהפרק או לא.

למה לנוסעי קו 12 זה דבר טבעי ואילו לנוסעי קו 9 או קו 6 זה לא דבר טבעי? רק כי כוחו של הרגל.

רעיה, אם את תושבת באר שבע מזה שנים רבות, את בוודאי זוכרת שפעם התחנה המרכזית הייתה בעיר העתיקה, היכן שהמדרחוב וכאשר אגד עברו לתחנה המרכזית, זו הישנה בעיר הפכה להיות המרכזית של הקווים העירוניים. אז ועד סוף שנות ה-80 כל הקווים התחילו נסיעתם בעיר, משם לשוק, מרכזית ומשם לשכונות. השריד היחיד לכך כיום הוא קו 5 שעדיין עושה זאת.

הסיבה היחידה שהפסיקו עם זה הייתה בניית המדרחוב והריסת המרכזית הישנה, שם היה לנהגים חדר נהגים, שירותים וכו'. רק אז בנו את חדר הנהגים במסוף העירוני שעד אותם ימים היה בעל שני רציפים בסך הכל עד כמה שזכור לי, אולי שלושה. אז לקו 3 ולקו 9 היו כל אחד סככה היכן שכיום יושבות מוניות אייל ומהמרכזית הם נסעו ישירות לדואר המרכזי ואז בדואר המרכזי היו בסך הכל שתי סככות, אחת ל3,7,8,9 ואחת ל6,12 וגם זה רק אחרי שהעבירו את 12 משם (בעבר 12 נסע דרך רחוב התקווה, לימינו מדרחוב התקווה).

בכל מקרה, ההיגיון אומר שאם קו אוטובוס מתחיל במרכזית, עובר לשוק ומשם לעיר, אז גם בכיוון ההפוך שיעשה את אותו הדבר רק הפוך.
אני תושבת באר שבע "יותר" מדי שנים.
זוכרת את התחבורה העירונית, התחנה המרכזית בעיר ליד המשביר.
ועדיין קשה לי עם המחשבה שאולי אפסיד אוטובוס או רכבת עקב הכניסה קודם לעיר.
אין לי מושג כמה זמן עלי לקחת בחשבון לשם כך.
ביום שני עלי לצאת ברכבת של 08.59 . עד עכשיו יצאתי חצי שעה לפני השעה היעודה מהבית, מתי לצאת ביום שני? ¾ שעה לפני? נשמע לי ממש הזוי.
שבוע טוב!
רעיה
 

olli3

New member
מנהל
ולמה שלא תסעי בקו 16 לרכבת צפון? הוא עוצר עכשיו בתחנת הרכבת

אני תושבת באר שבע "יותר" מדי שנים.
זוכרת את התחבורה העירונית, התחנה המרכזית בעיר ליד המשביר.
ועדיין קשה לי עם המחשבה שאולי אפסיד אוטובוס או רכבת עקב הכניסה קודם לעיר.
אין לי מושג כמה זמן עלי לקחת בחשבון לשם כך.
ביום שני עלי לצאת ברכבת של 08.59 . עד עכשיו יצאתי חצי שעה לפני השעה היעודה מהבית, מתי לצאת ביום שני? ¾ שעה לפני? נשמע לי ממש הזוי.
שבוע טוב!
רעיה
ולמה שלא תסעי בקו 16 לרכבת צפון? הוא עוצר עכשיו בתחנת הרכבת
בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת שבשדרות בן גוריון. אני לא מדבר על התחנה של מעונות ג'...
&nbsp
התחנה החדשה נקראת בית אנוש/שדרות בן גוריון (שם מטומטם עבור תחנה שצריך לקרוא לה על שם תחנת הרכבת). אבל ככה משרד התחבורה קבע...
&nbsp
מחר יש מצב שהנסיעות תהיינה איטיות יותר בלי קשר, עקב כך שזה יום א' ונוסעים אחרים שלא נסעו ביום שישי או הערב לא יבינו מה בדיוק קורה. לא יודע מתי כדאי לך לצאת אבל כדאי בכל מקרה לקחת מקדם ביטחון גדול יותר ממה שהיית רגילה עד היום.
 

fireman

New member
אם היא גרה בביאליק לצורך העניין

ולמה שלא תסעי בקו 16 לרכבת צפון? הוא עוצר עכשיו בתחנת הרכבת
בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת שבשדרות בן גוריון. אני לא מדבר על התחנה של מעונות ג'...
&nbsp
התחנה החדשה נקראת בית אנוש/שדרות בן גוריון (שם מטומטם עבור תחנה שצריך לקרוא לה על שם תחנת הרכבת). אבל ככה משרד התחבורה קבע...
&nbsp
מחר יש מצב שהנסיעות תהיינה איטיות יותר בלי קשר, עקב כך שזה יום א' ונוסעים אחרים שלא נסעו ביום שישי או הערב לא יבינו מה בדיוק קורה. לא יודע מתי כדאי לך לצאת אבל כדאי בכל מקרה לקחת מקדם ביטחון גדול יותר ממה שהיית רגילה עד היום.
אם היא גרה בביאליק לצורך העניין
למה שתיסע עד לתחנת רכבת צפון כשקו 9 אמורה להביא אותה למחוז חפצה בפחות מ7 דקות.
אתה מבין כמה שהשינוי הזה מטומטם אם ההצעה שלך לפתרון הבעיה הוא לנסוע 40 דקות בקו 16א עד לתחנת רכבת צפון?
 

olli3

New member
מנהל
מה? איך 40 דקות? איפה אתה חי.

אם היא גרה בביאליק לצורך העניין
למה שתיסע עד לתחנת רכבת צפון כשקו 9 אמורה להביא אותה למחוז חפצה בפחות מ7 דקות.
אתה מבין כמה שהשינוי הזה מטומטם אם ההצעה שלך לפתרון הבעיה הוא לנסוע 40 דקות בקו 16א עד לתחנת רכבת צפון?
מה? איך 40 דקות? איפה אתה חי.
זמן הנסיעה מביאליק לרכבת צפון עומד על סביב 10-12 דקות.
&nbsp
כמה זמן לוקח לרכבת להגיע מבאר שבע מרכז לבאר שבע צפון? יותר ממהפרש בין מה שלוקח ל9 למה שלוקח ל16.
 

WarDog

New member
בעיר(בכל 3 התחנות) ירודו 5-4 אנשים, למרכזית המשיכו מעל 10.

לגבי הסיפא אומר רק שתמיד יהיו כאלה שהשינוי לא יהא לרוחם
והם אלה שיעשו הרבה רעש וצלצולים. את אלה שהשינוי משרת טוב יותר לא שומעים אף פעם. לתחנה המרכזית, אפשר גם לעבור די בקלות לקו אחר ברגר אם לא רוצים לעשות את הסיבוב בעיר העתיקה.
בעיר(בכל 3 התחנות) ירודו 5-4 אנשים, למרכזית המשיכו מעל 10.
כמו כן לא מובן בעיני למה התחנה(בעיר, "החלוץ" נראה לי) גם בכיוון למוסף י"א וגם בכיון למרכזית זה אותה התחנה בדיוק(אפילו לא כמה מטרים הבדל) הדבר גורם להרבה בילבול(אפילו המפקח שעמד בתחנה בצהורים היה מבולבל בנושא הזה).
 

olli3

New member
מנהל
הבעייתיות עם אותה תחנה שמשמת בשני כיוונים זה באמת אדיוטי.

בעיר(בכל 3 התחנות) ירודו 5-4 אנשים, למרכזית המשיכו מעל 10.
כמו כן לא מובן בעיני למה התחנה(בעיר, "החלוץ" נראה לי) גם בכיוון למוסף י"א וגם בכיון למרכזית זה אותה התחנה בדיוק(אפילו לא כמה מטרים הבדל) הדבר גורם להרבה בילבול(אפילו המפקח שעמד בתחנה בצהורים היה מבולבל בנושא הזה).
הבעייתיות עם אותה תחנה שמשמת בשני כיוונים זה באמת אדיוטי.
לא שמתי לב לזה בקובצי המכרז וחבל, היה ניתן לטפל בזה עוד לפני...
&nbsp
לגבי הלרדת קודם לעיר, נוסעי קווים 12 ו18 רגילים לזה שנים, לא תשמע אותם מתלוננים על כך כי הם רגילים. נוסעי קו 9 ו6 לא רגילים לכך, אז הם מתלוננים. ככה זה תמיד... יש שעות שיורדים יותר אנשים לעיר מאשר למרכזית ויש שעות שהשוק הוא המקום שבו יורדים הכי הרבה, זה משתנה במהלך היום. בשעות הצהריים בימי חול. בשעות הבוקר המאוחרות (9-10) יותר יורדים לעיר ולשוק מאשר למרכזית.
 

fireman

New member
אני לא מקבל את הגישה הזאת

הבעייתיות עם אותה תחנה שמשמת בשני כיוונים זה באמת אדיוטי.
לא שמתי לב לזה בקובצי המכרז וחבל, היה ניתן לטפל בזה עוד לפני...
&nbsp
לגבי הלרדת קודם לעיר, נוסעי קווים 12 ו18 רגילים לזה שנים, לא תשמע אותם מתלוננים על כך כי הם רגילים. נוסעי קו 9 ו6 לא רגילים לכך, אז הם מתלוננים. ככה זה תמיד... יש שעות שיורדים יותר אנשים לעיר מאשר למרכזית ויש שעות שהשוק הוא המקום שבו יורדים הכי הרבה, זה משתנה במהלך היום. בשעות הצהריים בימי חול. בשעות הבוקר המאוחרות (9-10) יותר יורדים לעיר ולשוק מאשר למרכזית.
אני לא מקבל את הגישה הזאת
של "קו 12 רגילים אז שקו 9 יתרגלו".
הרי מדובר במערכת להסעת המונים שאמורה לשרת את הציבור ולא לחנך אותו.
במקום קביעות שרירותיות הייתי מצפה ממי שעורך שינוי משמעותי כזה בקו עמוס כל כך (ואולי שווה לבדוק את ההגיון שבדבר גם בקווים 12 ו 18 למרות ש"הם רגילים לזה") לערוך סקר עולים ויורדים בתחנות הללו ולתכנן את הקו בהתאם.
אם מתןך 30 נוסעים באוטובוס 4 יורדים בעיר ו26 יורדים במרכזית מן ההגיון לתעדף את הגעת הרוב למחוז חפצם ולא להנהיג איזה שטות שרירותית בשביל לחסוך לאוטובוס 4 ק"מ ביום עבודה.
כשיש מסה של עובדים במרכז העיר, מסה של נוסעים שצריכים להגיע לתחנת הרכבת ומסה של נוסעים שצריכים להמשיך את דרכם באוטובוסים הבינעירוניים, הסיבוב של עוד 5-6 דקות דרך העיר העתיקה יכול להיות כזה שגורר עימו משמעויות רבות לגבי המון נוסעים.
מי שתכנן את השינוי הזה כי "ככה זה הגיוני" עשה שטות מוחלטת מבלי להסתמך על סקירה בשטח.
 

olli3

New member
מנהל
אז בוא ונוריד את התדירות ונדפוק את השירות לנוסעים לגמרי.

אני לא מקבל את הגישה הזאת
של "קו 12 רגילים אז שקו 9 יתרגלו".
הרי מדובר במערכת להסעת המונים שאמורה לשרת את הציבור ולא לחנך אותו.
במקום קביעות שרירותיות הייתי מצפה ממי שעורך שינוי משמעותי כזה בקו עמוס כל כך (ואולי שווה לבדוק את ההגיון שבדבר גם בקווים 12 ו 18 למרות ש"הם רגילים לזה") לערוך סקר עולים ויורדים בתחנות הללו ולתכנן את הקו בהתאם.
אם מתןך 30 נוסעים באוטובוס 4 יורדים בעיר ו26 יורדים במרכזית מן ההגיון לתעדף את הגעת הרוב למחוז חפצם ולא להנהיג איזה שטות שרירותית בשביל לחסוך לאוטובוס 4 ק"מ ביום עבודה.
כשיש מסה של עובדים במרכז העיר, מסה של נוסעים שצריכים להגיע לתחנת הרכבת ומסה של נוסעים שצריכים להמשיך את דרכם באוטובוסים הבינעירוניים, הסיבוב של עוד 5-6 דקות דרך העיר העתיקה יכול להיות כזה שגורר עימו משמעויות רבות לגבי המון נוסעים.
מי שתכנן את השינוי הזה כי "ככה זה הגיוני" עשה שטות מוחלטת מבלי להסתמך על סקירה בשטח.
אז בוא ונוריד את התדירות ונדפוק את השירות לנוסעים לגמרי.
זה פתרון עדיף?
&nbsp
יש סך ק"מ לביצוע בכל אשכול, מה שתוסיף לקו כזה, תצטרך לקחת מאחר או לקצץ את התדירות.
&nbsp
לגבי המכרז וכל התכנון המוקדם - בתכנון המוקדם לקחו בחשבון שיהיה מעבר של 90 דקות כחלק מרפורמת התעריפים. לא לקחו בחשבון שבערי הפריפריה ברחבי הארץ שלא זכו להיות חלק מהשלב הראשון של רפורמת התעריפים (כרטיסים תקופתיים) יעלו קולות רעם שידרשו גם להם ולכן הכסף הועבר להרחבת רפורמת התעריפים עבור כרטיסים תקופתיים ולא טיפלה בנסיעות מזדמנות (תשלום במזומן ובערך צבור) וכך נגנז ה90 דקות לבנתיים בבאר שבע עד שימצא לכך תקציב.
&nbsp
אתה שוכח שזו פעימה ראשונה מתוך שתי פעימות ואתה מקובע על כך שקו 9 הוא הקו הכי יעיל עלי אדמות. כשקו 4 יפתח, מספר הנוסעים ב9 ירד משמעותית וקו 4 יהיה קו ישיר באמת למרכזית. כשקו 8 במסלולו החדש יחל לעבוד, העומס מ9 ו18 ירד גם ורבים יעברו ל8 שיהיה מהיר יותר מ9 או 18 בהגעה למרכזית.
&nbsp
לגבי ה26 מול ה4 שהצגת - זה שטויות. אף פעם לא נסעתי באוטובוס שיורד קודם למרכזית, משם לשוק ואז לעיר ובעיר ירדו איתי עוד 3 נוסעים בלבד. תמיד זה סדר גודל של לפחות 10 נוסעים (בשעות השיא) ויש יוממים שמחליפים ברגר ל12 ושאר החברים שממשיכים לעיר כדי להגיע מהר יותר לעיר. ובחלק ההפוך, אנשים מגיעים מ12 וקווים אחרים, יורדים ברגר ומחליפים לשפע הקווים שנוסעים קודם למרכזית. וגם לא חזיתי עדיין בכמות של 26 אנשים יורדים במרכזית למעט מקו כמו 32 שבו יורדים אפילו 60 חיילים במרכזית או מקו 17...
&nbsp
בכלל, כמה אנשים תושבי המסלול של קו 9 צריכים להגיע דווקא למרכזית כנקודת החלפה? קו 16 מביא אותם גם לסורוקה ומעכשיו גם עד לרכבת צפון (ולא, אני לא מדבר על התחנה במעונות ג', יש תחנה חדשה ברכבת צפון). אם הם צריכים לנסוע מערבה, הם גם ככה יעשו את זה מציר טוביהו... אז מה נשאר? לנסוע דרומה. כל המתחם של קרית הממשלה גם ככה נגיש מהתחנה של רגר/וויצמן, אז לא באמת נשארת סיבה להעדפה של ירידה למרכזית אלא רק כוחו של הרגל.
&nbsp
אני חושב שהתכנון הזה נכון, הפאק היחיד כאן הוא שעדיין אין כרטיסי מעבר ושהשינוי הזה היה צריך להגיע יחד עם שאר השינויים של הפעימה השנייה ולכן בעצם להידחות לפעימה השנייה. כי כרגע נתנו מקל ולא נתנו את הגזר שיגיע בפעימה השנייה רק.
 

fireman

New member
בוא נתקן קודם כל כמה עיוותים בדבריך שייחסת לי

אז בוא ונוריד את התדירות ונדפוק את השירות לנוסעים לגמרי.
זה פתרון עדיף?
&nbsp
יש סך ק"מ לביצוע בכל אשכול, מה שתוסיף לקו כזה, תצטרך לקחת מאחר או לקצץ את התדירות.
&nbsp
לגבי המכרז וכל התכנון המוקדם - בתכנון המוקדם לקחו בחשבון שיהיה מעבר של 90 דקות כחלק מרפורמת התעריפים. לא לקחו בחשבון שבערי הפריפריה ברחבי הארץ שלא זכו להיות חלק מהשלב הראשון של רפורמת התעריפים (כרטיסים תקופתיים) יעלו קולות רעם שידרשו גם להם ולכן הכסף הועבר להרחבת רפורמת התעריפים עבור כרטיסים תקופתיים ולא טיפלה בנסיעות מזדמנות (תשלום במזומן ובערך צבור) וכך נגנז ה90 דקות לבנתיים בבאר שבע עד שימצא לכך תקציב.
&nbsp
אתה שוכח שזו פעימה ראשונה מתוך שתי פעימות ואתה מקובע על כך שקו 9 הוא הקו הכי יעיל עלי אדמות. כשקו 4 יפתח, מספר הנוסעים ב9 ירד משמעותית וקו 4 יהיה קו ישיר באמת למרכזית. כשקו 8 במסלולו החדש יחל לעבוד, העומס מ9 ו18 ירד גם ורבים יעברו ל8 שיהיה מהיר יותר מ9 או 18 בהגעה למרכזית.
&nbsp
לגבי ה26 מול ה4 שהצגת - זה שטויות. אף פעם לא נסעתי באוטובוס שיורד קודם למרכזית, משם לשוק ואז לעיר ובעיר ירדו איתי עוד 3 נוסעים בלבד. תמיד זה סדר גודל של לפחות 10 נוסעים (בשעות השיא) ויש יוממים שמחליפים ברגר ל12 ושאר החברים שממשיכים לעיר כדי להגיע מהר יותר לעיר. ובחלק ההפוך, אנשים מגיעים מ12 וקווים אחרים, יורדים ברגר ומחליפים לשפע הקווים שנוסעים קודם למרכזית. וגם לא חזיתי עדיין בכמות של 26 אנשים יורדים במרכזית למעט מקו כמו 32 שבו יורדים אפילו 60 חיילים במרכזית או מקו 17...
&nbsp
בכלל, כמה אנשים תושבי המסלול של קו 9 צריכים להגיע דווקא למרכזית כנקודת החלפה? קו 16 מביא אותם גם לסורוקה ומעכשיו גם עד לרכבת צפון (ולא, אני לא מדבר על התחנה במעונות ג', יש תחנה חדשה ברכבת צפון). אם הם צריכים לנסוע מערבה, הם גם ככה יעשו את זה מציר טוביהו... אז מה נשאר? לנסוע דרומה. כל המתחם של קרית הממשלה גם ככה נגיש מהתחנה של רגר/וויצמן, אז לא באמת נשארת סיבה להעדפה של ירידה למרכזית אלא רק כוחו של הרגל.
&nbsp
אני חושב שהתכנון הזה נכון, הפאק היחיד כאן הוא שעדיין אין כרטיסי מעבר ושהשינוי הזה היה צריך להגיע יחד עם שאר השינויים של הפעימה השנייה ולכן בעצם להידחות לפעימה השנייה. כי כרגע נתנו מקל ולא נתנו את הגזר שיגיע בפעימה השנייה רק.
בוא נתקן קודם כל כמה עיוותים בדבריך שייחסת לי
א. לא טענתי דבר וחצי דבר לגבי יעילותו של קו זה או אחר, גם לא 9.
ב. התחבורה בבאר שבע יעילה כמו תחת, מעולם לא תמצא אותי כותב שהתחבורה בבאר שבע יעילה, על אף קו.
ג. תודה לאל, מהיום שרכשתי את הרכב הראשון שלי, לא נסעתי, לא נוסע ולא אסע בתחבורה הציבורית המחורבנת המאפיינת לא רק את באר שבע אלא גם את המדינה כולה אלא אם הרכב שלי יהיה במוסך.
ד. מעולם לא ספרתי את כמות העולים ויורדים בכל תחנה, זה גם לא משנה וגם לא רלוונטי אבל בתור אדם שנסע בקו 9 (שהזכרת) כנראה קצת יותר ממך במהלך שנות חיי, רוב הנוסעים תמיד ירדו בתחנה המרכזית ואתה יכול להתווכח עם העובדה הזו גם עוד 50 שנה - אני מבטיח לך שזה לא ישנה אותה, האוטובוס היה עוצר ברציף המקביל לבן צבי והיה כמעט מתרוקן לחלוטין.
ה. הנחת הבסיס השגויה שלך היא שהתחנה המרכזית היא נקודת החלפה עבור כולם כשהמצב ממש לא כזה, לטענתך, התחנה המרכזית לא מהווה יעד בפני עצמו אלא רק נקודת מעבר וכאן אתה שוגה שגיאה יסודית, התחנה המרכזית כנקודת יעד היא התחנה הכי עמוסה בבאר שבע ואני חותם על זה גם מבלי לבדוק את הנתונים, יותר מסורוקה, יותר מאב"ג, יותר משדרות רגר-דואר וכן, גם יותר מהעיר העתיקה.
אתה כנראה שוכח את כל נקודות העניין סביב התחנה המרכזית (קניון, קריית הממשלה והקניון, מגדל הרכבת, תחנת רכבת מרכז שבה עולים ויורדים עשרות אלפי אנשים מידי חודש)
לתעדף את העיר העתיקה לפני התחנה המרכזית זה פשוט מטומטם, לגרור את רוב הנוסעים בתוך העומס של העיר העתיקה ותשתית הכבישים הצפופה, למה? ככה, כי אתם חוכמולוגים גדולים.
&nbsp
שיהיה לכם בהצלחה, אני חוזר לסקודה, מצידי שהאוטובוס יעבור דרך תחנת הרכבת הטורקית בדרך.
&nbsp
 
אם הנהג לא מתעסק עם כסף אז למה יש לנהג מכשיר כירטוס

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
אם הנהג לא מתעסק עם כסף אז למה יש לנהג מכשיר כירטוס
 

olli3

New member
מנהל
המכשיר הזה אינו רק מכשיר כרטוס. עם המכישר הזה הנהג פותח

אם הנהג לא מתעסק עם כסף אז למה יש לנהג מכשיר כירטוס
המכשיר הזה אינו רק מכשיר כרטוס. עם המכישר הזה הנהג פותח
וסוגר משמרת למשל.
 

sweetums

New member
בעבר אגד העלו בטעות מצגת על תפועל מתקפים

אם הנהג לא מתעסק עם כסף אז למה יש לנהג מכשיר כירטוס
בעבר אגד העלו בטעות מצגת על תפועל מתקפים
לנהג. היה כתוב שם שהמתקפים הם slave ומחוברים ישירות למכשיר הכרטוס שמשמש כmaster. כנראה שזה המצב גם פה- המכשירים והמתקפים תוצרת אותו יצרן.
 

raya

Well-known member
ותהייה

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
ותהייה
בזמנו כתבת מה יהיו השינויים העיקריים, ובינהם המסלול של קו 4.
יצא לי לקרוא את הכתוב בחוברת שהדיילים חילקו בתחנות. אין זכר לקו 4.
קו 26 לא מוזכר גם כן.
שבת שלום!
רעיה
 

scooby5

Member
קו 4 בפעימה השניה

ותהייה
בזמנו כתבת מה יהיו השינויים העיקריים, ובינהם המסלול של קו 4.
יצא לי לקרוא את הכתוב בחוברת שהדיילים חילקו בתחנות. אין זכר לקו 4.
קו 26 לא מוזכר גם כן.
שבת שלום!
רעיה
קו 4 בפעימה השניה
 

scooby5

Member
למה קו 40 מדלג על תחנות ברמות ?

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
למה קו 40 מדלג על תחנות ברמות ?
אני מתכוון לתחנות שבכל מקרה נמצאות לאורך המסלול שלו.
 

olli3

New member
מנהל
קו 40 לא מדלג על תחנות, זה המסלול שלו וגם המסלול החדש של 24

למה קו 40 מדלג על תחנות ברמות ?
אני מתכוון לתחנות שבכל מקרה נמצאות לאורך המסלול שלו.
קו 40 לא מדלג על תחנות, זה המסלול שלו וגם המסלול החדש של 24
שיצא לפועל בפעימה השנייה.
&nbsp
שני הקווים יסעו דרך רחוב שרשבסקי וקו 40 אכן יסע משם. הפעימה הראשונה הייתה אמורה להיות ללא שינויים בלו"ז ומסלולי קווים אלא רק מבחינה טכנולוגית. דן באר שבע הציעו למשרד התחבורה להתחיל עם מספר שינויים שנדרשים בעיר, הוסכם על קווים שהשינוי בהם אינו משמעותי או על הגברת תדירות בקווים קיימים כמו 24 למשל ופתיחת 40 ו112 החדשים.
&nbsp
מכיוון שכך, העיריה עדיין לא הציבה סככות תחנה ברחובות שונים בעיר וכן בשכונות שלמות שהשירות בה מבוסס על מסלולים מעגליים (זו הסיבה ש112 יסתיים כעת במסוף י"א ולא ימשיך לנחל עשן). אז אין עדיין סככות בחלק הצפוני יותר של הערים התאומות פינת שרשבסקי ולכן קו 40 לא עוצר שם. זו גם הסיבה שבחוברת שפורסמה, יש חור של שורה אחת ברשימת התחנות של קו 40, כי התחנה עדיין לא קיימת.
&nbsp
דר,א, עכשיו יהיו שני מספרי 40 בבאר שבע למרות שלא תהיה בינהם חפיפה (כי 40 נוסע רק בכיוון אחד), אבל לימים בהם 40 יהפוך לדו כיווני ואני מניח שיהפוך לפעיל כל היום כי הוא יצליח ללא צל של ספק - ישתנה המספר או של 40 של דן באר שבע או של 40 של דן בדרום.
 

scooby5

Member
חשבתי שהוא עובר דרך שינדלר

קו 40 לא מדלג על תחנות, זה המסלול שלו וגם המסלול החדש של 24
שיצא לפועל בפעימה השנייה.
&nbsp
שני הקווים יסעו דרך רחוב שרשבסקי וקו 40 אכן יסע משם. הפעימה הראשונה הייתה אמורה להיות ללא שינויים בלו"ז ומסלולי קווים אלא רק מבחינה טכנולוגית. דן באר שבע הציעו למשרד התחבורה להתחיל עם מספר שינויים שנדרשים בעיר, הוסכם על קווים שהשינוי בהם אינו משמעותי או על הגברת תדירות בקווים קיימים כמו 24 למשל ופתיחת 40 ו112 החדשים.
&nbsp
מכיוון שכך, העיריה עדיין לא הציבה סככות תחנה ברחובות שונים בעיר וכן בשכונות שלמות שהשירות בה מבוסס על מסלולים מעגליים (זו הסיבה ש112 יסתיים כעת במסוף י"א ולא ימשיך לנחל עשן). אז אין עדיין סככות בחלק הצפוני יותר של הערים התאומות פינת שרשבסקי ולכן קו 40 לא עוצר שם. זו גם הסיבה שבחוברת שפורסמה, יש חור של שורה אחת ברשימת התחנות של קו 40, כי התחנה עדיין לא קיימת.
&nbsp
דר,א, עכשיו יהיו שני מספרי 40 בבאר שבע למרות שלא תהיה בינהם חפיפה (כי 40 נוסע רק בכיוון אחד), אבל לימים בהם 40 יהפוך לדו כיווני ואני מניח שיהפוך לפעיל כל היום כי הוא יצליח ללא צל של ספק - ישתנה המספר או של 40 של דן באר שבע או של 40 של דן בדרום.
חשבתי שהוא עובר דרך שינדלר
ומשם לתחנה בככר וופרטל. רשומה לו תחנה בככר, ואין לו דרך להגיע משרשבסקי לתחנה הקיימת שם.
 

olli3

New member
מנהל
אין לו תחנה בכיכר ויתרה מכך, התחנה שיש בכיוון לנחום שריג לא

חשבתי שהוא עובר דרך שינדלר
ומשם לתחנה בככר וופרטל. רשומה לו תחנה בככר, ואין לו דרך להגיע משרשבסקי לתחנה הקיימת שם.
אין לו תחנה בכיכר ויתרה מכך, התחנה שיש בכיוון לנחום שריג לא
נמצאת במיקום הנכון שלה. התחנה שקוראים לה כיכר וורטפל עבור קו 40 נמצאת בכלל בהערים התאומות פינת רש"ל ואין לי מושג אם כבר הציבו שם סככה או לא או לפחות עמוד לבנתיים.
&nbsp
התחנה לכיוןו נחום שריג צריכה להיות באוסקר שינדלר, מיד איך שפונים ימינה מכיכר וורטפל לאוסקר שינדלר. החליט מי שהחליט בעירייה על דעת עצמו להקים אותה בכיכר עצמה ולא באוסקר שינדלר מבלי לעדכן אף אחד ולכן המיקום שלה על פי המדינה ממשיך להיות באוסקר שינדלר. בכל מקרה, התחנה הזאת תבוטל בפעימה השנייה ותישאר רק התחנה השנייה...
 

scooby5

Member
כרגע יש סככה רק בשרשבסקי/קהירי

אין לו תחנה בכיכר ויתרה מכך, התחנה שיש בכיוון לנחום שריג לא
נמצאת במיקום הנכון שלה. התחנה שקוראים לה כיכר וורטפל עבור קו 40 נמצאת בכלל בהערים התאומות פינת רש"ל ואין לי מושג אם כבר הציבו שם סככה או לא או לפחות עמוד לבנתיים.
&nbsp
התחנה לכיוןו נחום שריג צריכה להיות באוסקר שינדלר, מיד איך שפונים ימינה מכיכר וורטפל לאוסקר שינדלר. החליט מי שהחליט בעירייה על דעת עצמו להקים אותה בכיכר עצמה ולא באוסקר שינדלר מבלי לעדכן אף אחד ולכן המיקום שלה על פי המדינה ממשיך להיות באוסקר שינדלר. בכל מקרה, התחנה הזאת תבוטל בפעימה השנייה ותישאר רק התחנה השנייה...
כרגע יש סככה רק בשרשבסקי/קהירי
לכיוון נחום שריג.
אולי אגב, הגיע הזמן לתקן עוול היסטורי: שמה של הככר הוא וופרטל ולא וורפטל או כל וריאציה אחקת.
 

olli3

New member
מנהל
שים לב שהתחנה החדשה של 40 נרשמה וופרטל.

כרגע יש סככה רק בשרשבסקי/קהירי
לכיוון נחום שריג.
אולי אגב, הגיע הזמן לתקן עוול היסטורי: שמה של הככר הוא וופרטל ולא וורפטל או כל וריאציה אחקת.
שים לב שהתחנה החדשה של 40 נרשמה וופרטל.
התחנה הישנה וזו טעות מקור של משרד התחבורה נרשמה ווטרפל. הקטע היותר משעשע, גם בקובץ התרגומים של משרד התחבורה שמציג את שם התחנה התקני בעברית, ערבית ואנגלית - תרגמו פעם אחת את וופרטל ופעם אחרת את וורטפל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה