raya
Well-known member
גם קו 4 עד לפני כשנתיים לא ירד קודם לעיר, שוק ואז למרכזית
וקו 4 עד לפני כשנתיים, בכיוון ההפוך גם התחיל את מסלול נסיעתו בדומה לקו 5 קודם בעיר ואז לשוק ומשם למרכזית ולשכונות... ואז כשזה קרה לא שמעת את ההמונים זועקים את נשמתם על כך... בדיוק כמו שלא שמעת את נוסעי קווים 12,18,24,24 מדברים על כך שמפלים אותם שקודם הם יורדים לעיר, משם לשוק ואז למרכזית כאשר חלק מהקווים נוסעים כך כבר יותר משני עשורים...
אכן רוב הנוסעים צריכים להגיע למרכזית בשעות הבוקר שבין 7-9, אך כמו שאמרתי, נוסעי קווים 12 ו18 רגילים שנים רבות לכך, גם נוסעי 24 ו34 רגילים לכך שנים רבות... וגם נוסעי קו 4 התרגלו לכך וכעת גם נוסעי קווים 6 ו9 יתרגלו לכך. אני ממש לא חושב שכאן הזעקה תעבוד, כי לרדת קודם למרכזית ואז לשוק, משם לעיר רק כדי לחזור למרכזית זה ק"מ מבוזבזים. וק"מ מבוזבזים זה אומר קיצוץ בתדירות של האוטובוסים. אז מה עדיף?
מה שתמוה בעיניי זה שקו אוטובוס עובר בשוק באותו צד פעמיים פעם אחת בכיוון אחד לעיר ופעם שנייה בכיוון השני לשכונות. שנים שזה ככה (מהימים שהפסיקו לרדת לדרך חברון) ושנים שגם בעיר העתיקה ברחוב החלוץ נוסעים בשני הכיוונים וזה דפוק לגמרי וגם את זה בתכנון צריך לשנות, הקווים עתידים לנסוע דרך רחוב הפלמ"ח אבל זה מה שהיה בתכנון, לא טרחתי לבדוק מה קורה עם זה ואם זה ירד מהפרק או לא.
למה לנוסעי קו 12 זה דבר טבעי ואילו לנוסעי קו 9 או קו 6 זה לא דבר טבעי? רק כי כוחו של הרגל.
רעיה, אם את תושבת באר שבע מזה שנים רבות, את בוודאי זוכרת שפעם התחנה המרכזית הייתה בעיר העתיקה, היכן שהמדרחוב וכאשר אגד עברו לתחנה המרכזית, זו הישנה בעיר הפכה להיות המרכזית של הקווים העירוניים. אז ועד סוף שנות ה-80 כל הקווים התחילו נסיעתם בעיר, משם לשוק, מרכזית ומשם לשכונות. השריד היחיד לכך כיום הוא קו 5 שעדיין עושה זאת.
הסיבה היחידה שהפסיקו עם זה הייתה בניית המדרחוב והריסת המרכזית הישנה, שם היה לנהגים חדר נהגים, שירותים וכו'. רק אז בנו את חדר הנהגים במסוף העירוני שעד אותם ימים היה בעל שני רציפים בסך הכל עד כמה שזכור לי, אולי שלושה. אז לקו 3 ולקו 9 היו כל אחד סככה היכן שכיום יושבות מוניות אייל ומהמרכזית הם נסעו ישירות לדואר המרכזי ואז בדואר המרכזי היו בסך הכל שתי סככות, אחת ל3,7,8,9 ואחת ל6,12 וגם זה רק אחרי שהעבירו את 12 משם (בעבר 12 נסע דרך רחוב התקווה, לימינו מדרחוב התקווה).
בכל מקרה, ההיגיון אומר שאם קו אוטובוס מתחיל במרכזית, עובר לשוק ומשם לעיר, אז גם בכיוון ההפוך שיעשה את אותו הדבר רק הפוך.
זוכרת את התחבורה העירונית, התחנה המרכזית בעיר ליד המשביר.
ועדיין קשה לי עם המחשבה שאולי אפסיד אוטובוס או רכבת עקב הכניסה קודם לעיר.
אין לי מושג כמה זמן עלי לקחת בחשבון לשם כך.
ביום שני עלי לצאת ברכבת של 08.59 . עד עכשיו יצאתי חצי שעה לפני השעה היעודה מהבית, מתי לצאת ביום שני? ¾ שעה לפני? נשמע לי ממש הזוי.
שבוע טוב!
רעיה