יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
 

olli3

New member
מנהל
חניון המסוף העירוני - אוטובוסי מטרודן נחים עם דן אחד

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
חניון המסוף העירוני - אוטובוסי מטרודן נחים עם דן אחד

 

scooby5

New member
באלה שכבר שופצו - יש מסכי מידע ?

וולוו B7R - לשיפוץ עבור דן באר שבע
וולוו B7L - שמעתי שהולכים למכור אותם לחו"ל, אבל רק שמעתי, אין לי מושג אמיתי.
MAN - ככל הנראה עוברים למטרופולין.
באלה שכבר שופצו - יש מסכי מידע ?
 

olli3

New member
מנהל
חניה בעייתית... יעבור שיפוץ וגם את הפח שנדפק מהאספלט כאן

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
חניה בעייתית... יעבור שיפוץ וגם את הפח שנדפק מהאספלט כאן

 

olli3

New member
מנהל
פקק אוטובוסים בשוק, גולש לצומת.

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
פקק אוטובוסים בשוק, גולש לצומת.

 

olli3

New member
מנהל
בכל הגולדנים לא ניתן להנמיך את הכניסה לאוטובוס?

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
בכל הגולדנים לא ניתן להנמיך את הכניסה לאוטובוס?
אני מתכוון למנגנון שהנהג מפעיל כשהוא עוצר בתחנה ופותח דלת קדמית ואז האוטובוס שוקע מעט בחלק הקדמי ימני כדי להיות בהפרש גובה טוב יותר עם שפת המדרכה.
&nbsp
תמונות נוספות בהמשך...

 
באיזה אוטובוסים בארץ עושים את זה?

בכל הגולדנים לא ניתן להנמיך את הכניסה לאוטובוס?
אני מתכוון למנגנון שהנהג מפעיל כשהוא עוצר בתחנה ופותח דלת קדמית ואז האוטובוס שוקע מעט בחלק הקדמי ימני כדי להיות בהפרש גובה טוב יותר עם שפת המדרכה.
&nbsp
תמונות נוספות בהמשך...
באיזה אוטובוסים בארץ עושים את זה?
אף פעם לא שמתי לב שעשו את זה, לפחות לא זכור לי שבקווים עושים את זה.
דרך אגב זה נקרא באנגלית kneeling.
 

olli3

New member
מנהל
ויש לזה שם גם בעברית? במאן ווולוו זה קיים, נתקל בזה לא מעט

באיזה אוטובוסים בארץ עושים את זה?
אף פעם לא שמתי לב שעשו את זה, לפחות לא זכור לי שבקווים עושים את זה.
דרך אגב זה נקרא באנגלית kneeling.
ויש לזה שם גם בעברית? במאן ווולוו זה קיים, נתקל בזה לא מעט
באגד ודן וכך היה גם במטרודן.
 
וואלה? בעירוניים של קווים כנראה אין את זה, או ש

ויש לזה שם גם בעברית? במאן ווולוו זה קיים, נתקל בזה לא מעט
באגד ודן וכך היה גם במטרודן.
וואלה? בעירוניים של קווים כנראה אין את זה, או ש
לא מפעילים, ובאגד ודן נסעתי מעט פעמים אז כנראה שלא שמתי לב, למרות שאם זה היה קורה הייתי שם לב. באמריקה דרך יש את זה בכל אוטובוס והם מפעילים את זה כל פעם בעצירה בתחנה.
דרך אגב, kneeling באנגלית זה כריעה, אבל אני לא יודע מה השם בעברית (אם יש).
 

olli3

New member
מנהל
כריעה לא מסתדר כאן, לכן שאלתי... גם בקווים נתקלתי בזה בפ"ת.

וואלה? בעירוניים של קווים כנראה אין את זה, או ש
לא מפעילים, ובאגד ודן נסעתי מעט פעמים אז כנראה שלא שמתי לב, למרות שאם זה היה קורה הייתי שם לב. באמריקה דרך יש את זה בכל אוטובוס והם מפעילים את זה כל פעם בעצירה בתחנה.
דרך אגב, kneeling באנגלית זה כריעה, אבל אני לא יודע מה השם בעברית (אם יש).
כריעה לא מסתדר כאן, לכן שאלתי... גם בקווים נתקלתי בזה בפ"ת.
זה רק עם הנהג לוחץ על הכפתור שמבצע את הפעולה הזאת בכל תחנה בה עוצר ויש צורך.
 
כן, אני יודע שהנהג צריך ללחוץ על כפתור, לכן

כריעה לא מסתדר כאן, לכן שאלתי... גם בקווים נתקלתי בזה בפ"ת.
זה רק עם הנהג לוחץ על הכפתור שמבצע את הפעולה הזאת בכל תחנה בה עוצר ויש צורך.
כן, אני יודע שהנהג צריך ללחוץ על כפתור, לכן
כנראה אף פעם לא הייתי בנסיעה שנהג עשה זאת.
עושים את זה רק בתחנות עמוסות נוסעים שלוקח זמן לעלות?
 

Bus Nerd

Active member
בדן (בת"א לפחות) עושים את זה כל הזמן.

וואלה? בעירוניים של קווים כנראה אין את זה, או ש
לא מפעילים, ובאגד ודן נסעתי מעט פעמים אז כנראה שלא שמתי לב, למרות שאם זה היה קורה הייתי שם לב. באמריקה דרך יש את זה בכל אוטובוס והם מפעילים את זה כל פעם בעצירה בתחנה.
דרך אגב, kneeling באנגלית זה כריעה, אבל אני לא יודע מה השם בעברית (אם יש).
בדן (בת"א לפחות) עושים את זה כל הזמן.
 

WarDog

New member
חוות דעת על היום הראשון של ההפעלה

יום ההפעלה הראשון של דן באר שבע
יום ההפעלה הראשון מתבטא בהיערכות טובה. המערכת מתפקדת, יש כמה תקלות, יש קצת עיכובים אבל בסך הכל - אוטובוסים נוסעים, נוסעים עליהם עליהם (ולא מעט הפנימו שניתן לעלות משתי הדלתות). רבים מבינים איך מתקפים את הרב קו במתקפים (המתקפים עובדים בלי בעיות, מצמידים איך שרוצים, קולטים את הרב קו דיי מהר, משמיעים צפצוף ונותנים אור ירוק ובצג מופיע מה בוצע).

יש דייל בכל אוטובוס, הדיילים עוזרים לנוסעים להשתמש במכונת הכרטיסים, חלקם מעודדים נוסעים לעלות מהדלת האחורית. בחלק קטן מהאוטובוסים המכונות לרכישת כרטיסים וטעינת רב קו לא עובדות והנסיעות מתבצעות ללא תשלום (למרות שרוב מי שיש לו רב קו ממשיך כמובן לתקף מבלי שיש ביקורת כרטיסים כמובן).

בעיר הוצבו 40 מכונות לטעינת רב קו - רובן לא פעיל ובמקומן הוצבו מבקרים שפועלים ככרטיסנים שטוענים לנוסעים את הרב קו עם מסופונים (אותם מסופונים שמשמים לבדיקת רב קו). המבקרים מסבירים לנוסעים על אפשרויות התשלום וכך גם הדייל שלצידם.

עדיין אין תמיד עמידה בלוח הזמנים אך הנסיעות יוצאות בתדירות טובה, דומה מאד לתדירות הלו"ז.

בסך הכל, התחבורה העירונית בבאר שבע מתפקדת, המסר שדן באר שבע ניסתה (ודיי הצליחה) להעביר לתושבי העיר באמצעי פרסום שונים (לרבות דף מידע שחולק לכל תושבי העיר עם חשבןו הארנונה). הדיילים שפרוסים בתחנות ובשכונות מזה כשבוע לפני ההפעלה, לצד חוברת אחת שיש בה את כל המידע שהנוסעים צריכים, מפורטת ועדיין פשוטה להבנה לנוסע הממוצע. כך ניתן היה לראות היום קשישים שמתקפים את הרב קו בלי בעיות, אנשים רבים שבכלל לא חשבו על לעלות מהדלת הקדמית ובסך הכל, הרבה פחות בלאגן ממה שמוכר לי מכניסות של מפעילות אחרות לעיר כזאת או אחרת או לאיזור כזה או אחר בארץ.
חוות דעת על היום הראשון של ההפעלה
בצעתי שתי נסיעות היום(אחת בשעה 0700 ואחת אחי הצוהריים באזור 1330),
&nbsp
סה"כ עובד טוב, אכן יש נציג(דייל/ת) בכל אוטובוס מה שעוזר לנוסעים שלא הבינו את הקונספט שהנהג לא מתעסק בכסף.
בנוסף נציג בתחנת המוצא(מרכזית במקרה שלי) שמוודא שלכל אוטובוס יש נציג שמצטרף לנסיעה ורושם הערות במקום אם יש.
כמה תקלות שראיתי ולפי דעתי די חשובות,
1)אין פתח יציאת מטבעות במכונת הכירטוס באוטובוס- מה עושים אם המטבע נתקע?
2)הכיתוב שהמכונה לא מחזירה עודף לא בולט מספיק(פשוט אפשר היה לכתוב בצבע שונה)
3)אחרי הצוהוריים כבל לא היו דיילים באוטובוסים וגם לא בתחנה המרכזית- חבל מאוד, עדיין היו כאלו שהיו צריכים עזרה.
4)שינוי לא מוסבר בקו 9, במקום הקו הרגיל(ישן) מכיון שאול המלך שהיה עובר במרכזית ואז ממשיך לעיר העתיקה עכשיו הוא קודם נוסע לעיר העתיקה ומשם ממשיך למרכזית, שינוי מיותר לדעתי שמעריך את הנסיעה למרכזית ב5-10 דק', והתחנות בעיר העתיקה לא נוחות כמו התחנות שהיו בעבר(150-600 מטר הבדל). לפי דף הפיסבוק של דן בדרום השינוי מאוד לא מצא חן בעיני האנשים.
 

alantan

New member
לגבי הסיפא אומר רק שתמיד יהיו כאלה שהשינוי לא יהא לרוחם

חוות דעת על היום הראשון של ההפעלה
בצעתי שתי נסיעות היום(אחת בשעה 0700 ואחת אחי הצוהריים באזור 1330),
&nbsp
סה"כ עובד טוב, אכן יש נציג(דייל/ת) בכל אוטובוס מה שעוזר לנוסעים שלא הבינו את הקונספט שהנהג לא מתעסק בכסף.
בנוסף נציג בתחנת המוצא(מרכזית במקרה שלי) שמוודא שלכל אוטובוס יש נציג שמצטרף לנסיעה ורושם הערות במקום אם יש.
כמה תקלות שראיתי ולפי דעתי די חשובות,
1)אין פתח יציאת מטבעות במכונת הכירטוס באוטובוס- מה עושים אם המטבע נתקע?
2)הכיתוב שהמכונה לא מחזירה עודף לא בולט מספיק(פשוט אפשר היה לכתוב בצבע שונה)
3)אחרי הצוהוריים כבל לא היו דיילים באוטובוסים וגם לא בתחנה המרכזית- חבל מאוד, עדיין היו כאלו שהיו צריכים עזרה.
4)שינוי לא מוסבר בקו 9, במקום הקו הרגיל(ישן) מכיון שאול המלך שהיה עובר במרכזית ואז ממשיך לעיר העתיקה עכשיו הוא קודם נוסע לעיר העתיקה ומשם ממשיך למרכזית, שינוי מיותר לדעתי שמעריך את הנסיעה למרכזית ב5-10 דק', והתחנות בעיר העתיקה לא נוחות כמו התחנות שהיו בעבר(150-600 מטר הבדל). לפי דף הפיסבוק של דן בדרום השינוי מאוד לא מצא חן בעיני האנשים.
לגבי הסיפא אומר רק שתמיד יהיו כאלה שהשינוי לא יהא לרוחם
והם אלה שיעשו הרבה רעש וצלצולים. את אלה שהשינוי משרת טוב יותר לא שומעים אף פעם. לתחנה המרכזית, אפשר גם לעבור די בקלות לקו אחר ברגר אם לא רוצים לעשות את הסיבוב בעיר העתיקה.
 

raya

Active member
צריך לקחת בחשבון שמעט מאוד אנשים נוסעים לעיר

לגבי הסיפא אומר רק שתמיד יהיו כאלה שהשינוי לא יהא לרוחם
והם אלה שיעשו הרבה רעש וצלצולים. את אלה שהשינוי משרת טוב יותר לא שומעים אף פעם. לתחנה המרכזית, אפשר גם לעבור די בקלות לקו אחר ברגר אם לא רוצים לעשות את הסיבוב בעיר העתיקה.
צריך לקחת בחשבון שמעט מאוד אנשים נוסעים לעיר
הרוב יורדים בויצמן ויצו/תחנה מרכזית/שוק.
לכן לא ברורה לי ההחלטה לנסוע קודם לעיר.
על זה הגיב בזמנו olli3 שכתב שהכוונה היא שהאוטובוס יגיע לתחנה ממנה הוא גם יוצא. תמוה בעיניי.
עוד לא יצא לי לנסוע היום, אתמול בלילה אוטובוס קו 9 היה מוזנח ומלוכלך (יצא בשעה 21.40)
 

olli3

New member
מנהל
גם קו 4 עד לפני כשנתיים לא ירד קודם לעיר, שוק ואז למרכזית

צריך לקחת בחשבון שמעט מאוד אנשים נוסעים לעיר
הרוב יורדים בויצמן ויצו/תחנה מרכזית/שוק.
לכן לא ברורה לי ההחלטה לנסוע קודם לעיר.
על זה הגיב בזמנו olli3 שכתב שהכוונה היא שהאוטובוס יגיע לתחנה ממנה הוא גם יוצא. תמוה בעיניי.
עוד לא יצא לי לנסוע היום, אתמול בלילה אוטובוס קו 9 היה מוזנח ומלוכלך (יצא בשעה 21.40)
גם קו 4 עד לפני כשנתיים לא ירד קודם לעיר, שוק ואז למרכזית
וקו 4 עד לפני כשנתיים, בכיוון ההפוך גם התחיל את מסלול נסיעתו בדומה לקו 5 קודם בעיר ואז לשוק ומשם למרכזית ולשכונות... ואז כשזה קרה לא שמעת את ההמונים זועקים את נשמתם על כך... בדיוק כמו שלא שמעת את נוסעי קווים 12,18,24,24 מדברים על כך שמפלים אותם שקודם הם יורדים לעיר, משם לשוק ואז למרכזית כאשר חלק מהקווים נוסעים כך כבר יותר משני עשורים...

אכן רוב הנוסעים צריכים להגיע למרכזית בשעות הבוקר שבין 7-9, אך כמו שאמרתי, נוסעי קווים 12 ו18 רגילים שנים רבות לכך, גם נוסעי 24 ו34 רגילים לכך שנים רבות... וגם נוסעי קו 4 התרגלו לכך וכעת גם נוסעי קווים 6 ו9 יתרגלו לכך. אני ממש לא חושב שכאן הזעקה תעבוד, כי לרדת קודם למרכזית ואז לשוק, משם לעיר רק כדי לחזור למרכזית זה ק"מ מבוזבזים. וק"מ מבוזבזים זה אומר קיצוץ בתדירות של האוטובוסים. אז מה עדיף?

מה שתמוה בעיניי זה שקו אוטובוס עובר בשוק באותו צד פעמיים פעם אחת בכיוון אחד לעיר ופעם שנייה בכיוון השני לשכונות. שנים שזה ככה (מהימים שהפסיקו לרדת לדרך חברון) ושנים שגם בעיר העתיקה ברחוב החלוץ נוסעים בשני הכיוונים וזה דפוק לגמרי וגם את זה בתכנון צריך לשנות, הקווים עתידים לנסוע דרך רחוב הפלמ"ח אבל זה מה שהיה בתכנון, לא טרחתי לבדוק מה קורה עם זה ואם זה ירד מהפרק או לא.

למה לנוסעי קו 12 זה דבר טבעי ואילו לנוסעי קו 9 או קו 6 זה לא דבר טבעי? רק כי כוחו של הרגל.

רעיה, אם את תושבת באר שבע מזה שנים רבות, את בוודאי זוכרת שפעם התחנה המרכזית הייתה בעיר העתיקה, היכן שהמדרחוב וכאשר אגד עברו לתחנה המרכזית, זו הישנה בעיר הפכה להיות המרכזית של הקווים העירוניים. אז ועד סוף שנות ה-80 כל הקווים התחילו נסיעתם בעיר, משם לשוק, מרכזית ומשם לשכונות. השריד היחיד לכך כיום הוא קו 5 שעדיין עושה זאת.

הסיבה היחידה שהפסיקו עם זה הייתה בניית המדרחוב והריסת המרכזית הישנה, שם היה לנהגים חדר נהגים, שירותים וכו'. רק אז בנו את חדר הנהגים במסוף העירוני שעד אותם ימים היה בעל שני רציפים בסך הכל עד כמה שזכור לי, אולי שלושה. אז לקו 3 ולקו 9 היו כל אחד סככה היכן שכיום יושבות מוניות אייל ומהמרכזית הם נסעו ישירות לדואר המרכזי ואז בדואר המרכזי היו בסך הכל שתי סככות, אחת ל3,7,8,9 ואחת ל6,12 וגם זה רק אחרי שהעבירו את 12 משם (בעבר 12 נסע דרך רחוב התקווה, לימינו מדרחוב התקווה).

בכל מקרה, ההיגיון אומר שאם קו אוטובוס מתחיל במרכזית, עובר לשוק ומשם לעיר, אז גם בכיוון ההפוך שיעשה את אותו הדבר רק הפוך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה