חששות מהעתיד

חששות מהעתיד

היי לכל הסטודנטים הנכבדים אתמול קראתי ראיון בעיתון העיר עם עו"ד איתן ארז, סגן ראש לשכת עורכי הדין, על רקע הרפורמות המוצעות (העלאת תקופת ההתמחות, הקמת בית ספר למתמחים וכל הדברים האלה). זאת היתה עוד אחת מהרבה כתבות דומות על איך שהמקצוע מוצף ויש אלפי עו"ד מובטלים, גם הוא טוען שאין עתיד במקצוע הזה ושעדיף לעשות הסבה להייטק ובלה בלה בלה, אבל אני חייבת לציין שהדברים שלו מאד הדאיגו אותי בגלל הנימה שבה הם נאמרו, ייאוש מוחלט על המצב שאליו נקלע המקצוע והרמה הנמוכה של עורכי הדין בישראל, כאילו באמת אין יותר מה לחפש במשפטים. אותי אישית זה מפחיד במיוחד לנוכח העובדה שעדיין לא מצאתי התמחות ואני אוטוטו מתחילה שנה ד'. אני כמובן לא רוצה לפתוח שוב את הדיון הכאוב של "מכללה נגד אוניברסיטה", בלי שום קשר לזה - האם עוברות אצלכם מחשבות כאלה שאולי עשיתם טעות בבחירת המקצוע - לא בגלל העניין בלימודים עצמם, אלא מבחינת אפשרויות התעסוקה בו? מה דעתכם על העניין?
 

BlackUnicorn

New member
כאמור, אפשרויות תעסוקה יש.

אך ההצפה גורמת להרעת תנאי התעסוקה.
 

יפתח00

New member
1.עוברת - כן, חייבת לעבור, אבל אני לא מאמין

שזה מה שיגרום לי לשנות את הבחירה. יותר מכך, אני מאמין שבניגוד למה שנאמר בפורום פעם (איני זוכר ע"י מי), גם לטובים שבטובים לא מובטחת כלל קריירה בתחום, או אפילו מקום התמחות מכובד (וזאת בניגוד "ללא מכובד", ואת ההגדרה הפתוחה הזו אשאיר לקוראים...), ולמרות זאת, בניגוד למלעיזים למניהם, איני חושב שיתר הענפים המצב טוב בהרבה. 2. בהיי-טק יש את התנודתיות הבועתית, ודי לי לראות איך כמה משפחות מאוד "מבוססות" (יחסית למקום בו אני גר, וזה בהחלט לא מבוססות ברמה התל אביבית של המילה) שאני הכרתי מתפרקות בן-יום עם התפוצצות הבועה, ודין ההיי-טק כדין ההנדסות המתקדמות (חשמל ושות') ואז נותרנו עם מספר מצוצמם של מקצועות שיהיו חזקים ברוב ימות השנה, כל שנה (רוקחות, רפואה, ואולי אולי רו"ח). 3.ההצלחה במקצוע כמו משפטים היא מאוד "נוסחאתית", כלומר, ברגע "שעולים על המסלול" (והבעיה היא ללא ספק לעלות עליו) הדבר אמנם לא מובטחת, אבל התנהלות נכונה יכולה להביא גם למשכורת יפה (ושוב, ברור לי שזה משפט בעייתי, אבל ברור שהצלחה במקצוע כמו רפואה היא הרבה יותר מסובכת מבחינת האנשים שצריך להכיר, והאופן שבו צריך להתנהל בלימודים). 4. ללשכה מאוד נוח להציג את המציאות באופן הכי אפוקליפטי שהיא יכולה להרשות לעצמה. ראשית זה ימנע מעוד מועמדים להתניע תהליך של קבלה, ושנית, זה יאפשר לה ליצור לגיטימציה מאוד גדולה סביב לא מעט מהמוסדות אותם היא רוצה לקיים באמתלה של "הצלת המקצוע". אני באמת ובתמים מאמין שהאינטרס של הלשכה הוא בראש ובראשונה להגדיל את כוחה. טובת המקצוע היא משנית, זו הסיבה למאבקה העקר להצלת המקצוע, שכן מאבק שכזה, יישא את פירותיו, אם בכלל, רק כשהמוסמכים הנוכחים יצאו לגמלאות - אין ספק שארוכה הדרך. 5. ודעתי על העניין - שצריך לדאוג, אבל גם צריך להיות אופטימיים. אין ספק - העתיד לא נראה וורוד במיוחד, ולא משנה מה תהיה המציאות שהלשכה תכתיב למקצוע. זה מחייב התנהלות אחרת בזמן הלימודים, אבל מנגד, גם אם לי נתעסק במשפטים, כולי תקווה שהתואר הזה ייתן משהו. אחד הדברים שהייתי ממליץ לכל לומד משפטים באשר הוא יהיה להכין תוכנית מגרה לכל צרה שלא תבוא. בין אם ללמוד מקצוע אחר, בין אם לדבר עם "דודה ביניש" על התמחות...
 

PIonit

New member
אממ

ברור שיש חששות, ואני עוד רק באמצע (רק עוד שנה וחצי
!) אז קטונתי לספר על מה ש"בחוץ"... מאידך, יש לי כ"כ הרבה חברות שלומדות תחומים שאין להן מושג מה הן יעשו בשניה שהן מסיימות את התואר איתו (תקשורת, יחב"ל, מנע"ס וכו') או שכן לומדות משהו שמכוין לתחום מוגדר אבל זה תחום שמבחינה תעסוקתית אינו מאוד מתגמל לפחות מהבחינה הכספית (עו"ס). כך שאני לא מרגישה במצב רע שאני לומדת משפטים, להפך
אז גם מבחינה תעסוקתית אני לא חושבת שזו "טעות". מה גם שאני מאוד מסכימה עם הדברים שיפתח כתב, בהחלט יש ללשכה שאיפה ליצור תמונת מצב מסוימת, יתכן בהחלט שהיא משקפת המציאות, מאידך יתכן שיש בה הגזמה.. זה לא שבהרבה תחומים אחרים המצב כזה טוב.. לגבי מציאת התמחות- אני לא יודעת מה הסיבה שלא מצאת, ואני לא בטוחה שאת רוצה לגולל את זה בפורום שכזה, אבל זה נורא תלוי- מה הציונים שלך? לאיזה משרדים או מקומות רצית להתראיין? האם זומנת לראיון ולא עברת את הראיון או שלא הגיבו לך כלל על קו"ח שנשלחו? האם חיפשת רק בת"א או בעוד איזורים? יש לכם באת"א יעוץ תעסוקתי שכזה- אולי שווה להעזר בהם.. הכי חשוב להשאר אופטימיים
 
למעלה