25306yosef
New member
מה הובילו ברכבות המשא הגדולות לירושלים בשנות ה-60 וה- 70 ?
אני יודע שיש שלוחה מתחנת החאן למדפיס הממשלתי ברחוב מרים החשמונאית. כמו כן, במפה היסטורית של ירושלים משנת 1926 (באתר GOVMAP), רואים שהשלוחה מתחנת החאן בירושלים למדפיס הממשלתי ברחוב מרים החשמונאית ממשיכה דרומה לגוש מספר 30013 ובמקום שבו נמצאת כיום חלקה מספר 29 בגוש 30013 יש מפלג שבו השלוחה מתפצלת לשתי מסילות הממשיכות במקביל עד לגבול המפה שהוא חלקה מספר 54 בגוש 30013.
להלן המסלול המלא של השלוחה שרואים במפה ההיסטורית משנת 1926 בתוואי שבין רחוב מרים החשמונאית לגבול המפה בחלקה מספר 54 בגוש מספר 30013.
1. השלוחה חוצה את רחוב מרים החשמונאית כיום לכיוון דרום.
2. חלקה 91 בגוש 30013.
3. חלקות 6-7 בגוש 30013.
4. חלקה 76 בגוש 30013, כיום רחוב גדליה.
5. חלקה 11 בגוש 30013.
6. חלקה 77 בגוש 30013, כיום רחוב שמעיה.
7. חלקה 15 בגוש 30013.
8. חלקה 19 בגוש 30013.
9. חלקה 78 בגוש 30013, כיום רחוב אבטליון.
10. חלקה 24 בגוש 30013.
11. חלקה 27 בגוש 30013.
12. חלקה 79 בגוש 30013.
13. חלקה 29 בגוש 30013, במקום היה כאמור מפלג והשלוחה התפצלה לשתי מסילות.
14. חלקה 33 בגוש 30013.
15. חלקה 81 בגוש 30013, כיום רחוב אסתר המלכה.
16. חלקה 35 בגוש 30013.
17. חלקה 40 בגוש 30013.
18. חלקה 43 בגוש 30013.
19. חלקה 44 בגוש 30013.
20. חלקה 46 בגוש 30013.
21. חלקה 51 בגוש 30013.
22. חלקה 54 בגוש 30013, גבול המפה ההיסטורית.
לאן בדיוק הגיע שלוחת הרכבת הזו ? למחנה אלנבי אולי ?
במפה היסטורית של ירושלים שיש לי משנת 1948 בהוצאת ראובן מס, השלוחה הזו כבר לא קיימת יותר והיא מסתיימת ברחוב מרים החשמונאית היכל שממוקם כיום בניין המדפיס הממשלתי.
כמו כן, אני יודע שבעבר הובילו לירושלים גם דלק למתקנים של חברות הדלק ולמתקן של חברת החשמל שהיו סמוכים לתחנת הרכבת.
מה הובילו ברכבות המשא הגדולות לירושלים בשנות ה-60 וה- 70 ?חשוב לציין כי רכבות משא לירושלים בשנים האחרונות ל
להפעלת תחנת החאן היו אמנם על בסיס יומי אך על-פי רוב הכילו קרון שטוח יחיד או לעיתים שניים שעלייהם מכולה ובתוכה מוטות ברזל גדולים שיועדו למפעל יציקה באזור התעשייה של מישור אדומים. מהתחנה הם הוסעו באמצעות משאיות. זה היה המשא היחיד שהגיע לירושלים באותו עשור. לא יודע באם ניתן לכנות רכבות משא - רכבת עם קרון יחיד פעם ביום. זכורות לי היטב רכבות משא גדולות לירושלים בשנות ה-60 וה-70 עם קרונות ארגזיים. באותה עת הגיעו לירושלים עד 3 רכבות כאלה ביום - תלוי בעיתוי, אך כל זאת לפני שנפתח הקטע של הכביש המהיר לתל-אביב בשנת 1978.
אני יודע שיש שלוחה מתחנת החאן למדפיס הממשלתי ברחוב מרים החשמונאית. כמו כן, במפה היסטורית של ירושלים משנת 1926 (באתר GOVMAP), רואים שהשלוחה מתחנת החאן בירושלים למדפיס הממשלתי ברחוב מרים החשמונאית ממשיכה דרומה לגוש מספר 30013 ובמקום שבו נמצאת כיום חלקה מספר 29 בגוש 30013 יש מפלג שבו השלוחה מתפצלת לשתי מסילות הממשיכות במקביל עד לגבול המפה שהוא חלקה מספר 54 בגוש 30013.
להלן המסלול המלא של השלוחה שרואים במפה ההיסטורית משנת 1926 בתוואי שבין רחוב מרים החשמונאית לגבול המפה בחלקה מספר 54 בגוש מספר 30013.
1. השלוחה חוצה את רחוב מרים החשמונאית כיום לכיוון דרום.
2. חלקה 91 בגוש 30013.
3. חלקות 6-7 בגוש 30013.
4. חלקה 76 בגוש 30013, כיום רחוב גדליה.
5. חלקה 11 בגוש 30013.
6. חלקה 77 בגוש 30013, כיום רחוב שמעיה.
7. חלקה 15 בגוש 30013.
8. חלקה 19 בגוש 30013.
9. חלקה 78 בגוש 30013, כיום רחוב אבטליון.
10. חלקה 24 בגוש 30013.
11. חלקה 27 בגוש 30013.
12. חלקה 79 בגוש 30013.
13. חלקה 29 בגוש 30013, במקום היה כאמור מפלג והשלוחה התפצלה לשתי מסילות.
14. חלקה 33 בגוש 30013.
15. חלקה 81 בגוש 30013, כיום רחוב אסתר המלכה.
16. חלקה 35 בגוש 30013.
17. חלקה 40 בגוש 30013.
18. חלקה 43 בגוש 30013.
19. חלקה 44 בגוש 30013.
20. חלקה 46 בגוש 30013.
21. חלקה 51 בגוש 30013.
22. חלקה 54 בגוש 30013, גבול המפה ההיסטורית.
לאן בדיוק הגיע שלוחת הרכבת הזו ? למחנה אלנבי אולי ?
במפה היסטורית של ירושלים שיש לי משנת 1948 בהוצאת ראובן מס, השלוחה הזו כבר לא קיימת יותר והיא מסתיימת ברחוב מרים החשמונאית היכל שממוקם כיום בניין המדפיס הממשלתי.
כמו כן, אני יודע שבעבר הובילו לירושלים גם דלק למתקנים של חברות הדלק ולמתקן של חברת החשמל שהיו סמוכים לתחנת הרכבת.