עמוד השדרה
New member
אפשר להפוך את הקו הזה לאטרקציה תיירותית
אבל בשביל זה צריך לתת ליזמים חופש פעולה.
באטרקציה תיירותית אני לא מתכוון לקו כפי שהוא היום - קו נוסעים בין בית שמש לתחנת מלחה, אלא לקו רכבת שיכלול גימיקים תיירותיים גם בדרך, גם בתוך הרכבת וגם בירושלים. לקו הזה כנראה אין עתיד תחבורתי אבל כן יכול להיות לו עתיד תיירותי.
לא הבנתי לאיזה מיזם תיירות אתה מתכוון בין מעבר הגבול עם ירדן לבית שאן. האם אתה מתכוון פשוט להארכת מסילת העמק עד למעבר הגבול? זה לא מיזם תיירות, אלא הארכה (קצרה מאוד) של קו תחבורתי, שהמשתמשים בו יהיו תיירים. יש הבדל גדול בין אמצעי תחבורה שמכוון גם לתיירים לבין מיזם שהעיקר בו אינו התחבורה (בשביל תחבורה לירושלים הקו המהיר, שאגב עובר גם בנתב"ג, יהיה הרבה יותר אטרקטיבי גם לתיירים), אלא מיזם שבפני עצמו מהווה אטרקציה ומושך תיירות.
האם באמת יהיה למיזם תיירותי כזה בסיס לרווחיות עסקית שבאמת ימשוך משקיעים - זה דבר שצריך לבחון, אבל מבחינה תחבורתית, אם נהיה ריאלים ומעשיים לקו הזה אין עתיד.
מבחינה תחבורתית יהיה יותר אפקטיבי לחבר את בית שמש למסילת A1 ולחבר את מלחה לאזור התחנה המרכזית עם רכבת קלה מאשר להשקיע בהחזקת הקו הזה.
אפשר להפוך את הקו הזה לאטרקציה תיירותיתומה בדיוק הפוטנציאל התיירותי של קו כזה?
זה נשמע יותר כמו גחמה של חובבי רכבות מאשר משהו שבאמת יכול להרוויח כסף לאורך כל השנה ולהצדיק את הקיום שלו.
 
אגב, מה מונע למשל הקמת מיזם תיירות שכזה בין מעבר הגבול עם ירדן לבית שאן?
יש מאות תיירים שעושים את הדרך הזאת כל יום במוניות.
אבל בשביל זה צריך לתת ליזמים חופש פעולה.
באטרקציה תיירותית אני לא מתכוון לקו כפי שהוא היום - קו נוסעים בין בית שמש לתחנת מלחה, אלא לקו רכבת שיכלול גימיקים תיירותיים גם בדרך, גם בתוך הרכבת וגם בירושלים. לקו הזה כנראה אין עתיד תחבורתי אבל כן יכול להיות לו עתיד תיירותי.
לא הבנתי לאיזה מיזם תיירות אתה מתכוון בין מעבר הגבול עם ירדן לבית שאן. האם אתה מתכוון פשוט להארכת מסילת העמק עד למעבר הגבול? זה לא מיזם תיירות, אלא הארכה (קצרה מאוד) של קו תחבורתי, שהמשתמשים בו יהיו תיירים. יש הבדל גדול בין אמצעי תחבורה שמכוון גם לתיירים לבין מיזם שהעיקר בו אינו התחבורה (בשביל תחבורה לירושלים הקו המהיר, שאגב עובר גם בנתב"ג, יהיה הרבה יותר אטרקטיבי גם לתיירים), אלא מיזם שבפני עצמו מהווה אטרקציה ומושך תיירות.
האם באמת יהיה למיזם תיירותי כזה בסיס לרווחיות עסקית שבאמת ימשוך משקיעים - זה דבר שצריך לבחון, אבל מבחינה תחבורתית, אם נהיה ריאלים ומעשיים לקו הזה אין עתיד.
מבחינה תחבורתית יהיה יותר אפקטיבי לחבר את בית שמש למסילת A1 ולחבר את מלחה לאזור התחנה המרכזית עם רכבת קלה מאשר להשקיע בהחזקת הקו הזה.