חידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
חידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל

חידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל
 

dvir golan

New member
תחנת קאקון

אחרי מושב אחיטוב זו תחנת רכבת ישנה
תחנת קאקון
זוהי תחנה בריטית שנקראה קאקון ע"ש האתר הסמוך. הייתה זו תחנת נוסעים קטנה ששירתה את ערביי האזור.לא פעלה מאז הקמת המדינה אך הוגדרה כתחנה תיפעולית. בשנת 1953 שונה שם התחנה באופן רישמי ל"אחיטוב" והחל משנת 1968 לא נעו יותר רכבות בסמוך לתחנה.
 
תחנת אחיטוב

תחנת קאקון
זוהי תחנה בריטית שנקראה קאקון ע"ש האתר הסמוך. הייתה זו תחנת נוסעים קטנה ששירתה את ערביי האזור.לא פעלה מאז הקמת המדינה אך הוגדרה כתחנה תיפעולית. בשנת 1953 שונה שם התחנה באופן רישמי ל"אחיטוב" והחל משנת 1968 לא נעו יותר רכבות בסמוך לתחנה.
תחנת אחיטוב
השימוש האחרון בתחנת אחיטוב היה בשנות השישים בעת בניית המוביל הארצי. צינורות הענק הובלו ברכבת ממפעל יובל-גד באשקלון ע"ג קרונות שטוחים ובהגיעם לתחנת אחיטוב, גולגלו ע"י טרקטורים של קיבוץ עין-החורש שנשכרו עם מפעיליהם (אחד מהם הוא המקור למידע זה) לתעלה שנחפרה בסמוך (המסילה בקטע זה קרובה מאד לציר המוביל. לאחר מכן הושבתה התחנה. בשנות ה 70 פורקה המסילה למטרת הקמת ביצורי התעלה. כיום קיימת רק מסילה עד כ-1/2 ק"מ דרומית לתחנת חדרה מזרח, ומשמשת רכבות משא בתדירות נמוכה מאד (פעם בשבוע לערך) והקטר המוביל את הרכבת נוסע עד למסוט שבקצה המסילה (ע"י גשר נחל חדרה, שגם הוא מתקופת המנדט !!!), מבצע "חיוג" ועובר לקצה השני של הרכבת. המבנים ההרוסים ללא הגג אכן מתקופת הטורקים ודומים מאד למבני העזר ביתר תחנות הרכבת החיג'אזית, כמו כפר יהושע, באר-שבע, עפולה, בית-שאן ובנגב. כל התחנות הללו כללו מבנה עיקרי, בד"כ דו-קומתי שהקומה התחתונה שימשה כאולם המתנה+קופה וחדר מנהל התחנה והקומה העליונה שימשה למגורי המנהל ומשפחתו, מבני עזר (למגורי פועלים ומחסנים) ומבנה מיכל מים עגול או סגלגל עם משאבה וצינור למילוי דודי הקטרים. המבנים תוכננו ע"י היינריך אוגוסט מייסנר ("מייסנר פחה") המהנדס הגרמני שהקים את הרכבת החיג'אזית, וייתכן שבסיועו של גוטליב שומכר, טמפלרי מהמושבה הגרמנית בחיפה.
 
תוספת להודעה

תחנת אחיטוב
השימוש האחרון בתחנת אחיטוב היה בשנות השישים בעת בניית המוביל הארצי. צינורות הענק הובלו ברכבת ממפעל יובל-גד באשקלון ע"ג קרונות שטוחים ובהגיעם לתחנת אחיטוב, גולגלו ע"י טרקטורים של קיבוץ עין-החורש שנשכרו עם מפעיליהם (אחד מהם הוא המקור למידע זה) לתעלה שנחפרה בסמוך (המסילה בקטע זה קרובה מאד לציר המוביל. לאחר מכן הושבתה התחנה. בשנות ה 70 פורקה המסילה למטרת הקמת ביצורי התעלה. כיום קיימת רק מסילה עד כ-1/2 ק"מ דרומית לתחנת חדרה מזרח, ומשמשת רכבות משא בתדירות נמוכה מאד (פעם בשבוע לערך) והקטר המוביל את הרכבת נוסע עד למסוט שבקצה המסילה (ע"י גשר נחל חדרה, שגם הוא מתקופת המנדט !!!), מבצע "חיוג" ועובר לקצה השני של הרכבת. המבנים ההרוסים ללא הגג אכן מתקופת הטורקים ודומים מאד למבני העזר ביתר תחנות הרכבת החיג'אזית, כמו כפר יהושע, באר-שבע, עפולה, בית-שאן ובנגב. כל התחנות הללו כללו מבנה עיקרי, בד"כ דו-קומתי שהקומה התחתונה שימשה כאולם המתנה+קופה וחדר מנהל התחנה והקומה העליונה שימשה למגורי המנהל ומשפחתו, מבני עזר (למגורי פועלים ומחסנים) ומבנה מיכל מים עגול או סגלגל עם משאבה וצינור למילוי דודי הקטרים. המבנים תוכננו ע"י היינריך אוגוסט מייסנר ("מייסנר פחה") המהנדס הגרמני שהקים את הרכבת החיג'אזית, וייתכן שבסיועו של גוטליב שומכר, טמפלרי מהמושבה הגרמנית בחיפה.
תוספת להודעה
הגעה לתחנת אחיטוב: בצומת הרא"ה מזרחה, עד אחרי צומת הפניה לאחיטוב (כ 10 ק"מ) ובמקום שהכביש פונה בחדות צפונה יש דרך כורכר שמאלה, לאורך קו מתח גבוה. אחרי כ 500 מטר מגיעים לתחנה. בהמשך הדרך יש עוד בנין השיים לתחנה ושימש כמבנה איתות ובקרה ובו היו ידיות המסוטים והסמפורים. זהירות !!!!! בשטח בורות רבים ומכשולים אחרים, לכו בזהירות רבה !!!!!!!!
 
שים לב אדוני המוטס: "אחיטוב"

תוספת להודעה
הגעה לתחנת אחיטוב: בצומת הרא"ה מזרחה, עד אחרי צומת הפניה לאחיטוב (כ 10 ק"מ) ובמקום שהכביש פונה בחדות צפונה יש דרך כורכר שמאלה, לאורך קו מתח גבוה. אחרי כ 500 מטר מגיעים לתחנה. בהמשך הדרך יש עוד בנין השיים לתחנה ושימש כמבנה איתות ובקרה ובו היו ידיות המסוטים והסמפורים. זהירות !!!!! בשטח בורות רבים ומכשולים אחרים, לכו בזהירות רבה !!!!!!!!
שים לב אדוני המוטס: "אחיטוב"
אחיטוב [לשעבר: קאקון] היתה תחנת נוסעים + משא נפתחה ביום 01.06.1937 בדיוק. סגירה זמנית: 04.11.1952 וסגירה סופית בשנת 1968 ! לילה טוב, אביתר.
 

dvir golan

New member
תחנות סמוכות

האם נשארו שרדי תחנה שם.
תחנות סמוכות
תחנת קאקון החלה לפעול רק בשנות ה 40 וחצצה בין תחנות חדרה מזרח בצפון וטול כרם בדרום. בתחת חדרה מזרח נותרו שרידים רבים, מומלץ לבקר במקום.
 

dvir golan

New member
הגעה

איך אני מגיע לתחנת מזרח?
איפה זה יוצא לי? כאשר נגיד אני בא מדרום לצפון?
הגעה
בצומת נחל חדרה נוסעים מזרחה ובצומת המרומזרת לפני גן שמואל ולפני העלייה על הגשר שמעל הפסים, פונים ימינה ומיד אח"כ שמאלה בכביש סרגל שמוביל ישירות למתחם התחנה. שרידים מעניינים בתחנה: גשר הרכבת מעל נחל חדרה ולידו מגדל שמירה קטן ופילבוקס. מתחם משלוח פרי הדר, וכמובן מבנה התחנה שנראה בדיוק כמו ביום שנעזב לפני 35 שנה... הפסים שעוד קיימים ולא הוסרו מגיעים עד כ 200 מדרום לתחנה, שם יש בריכות דגים שמומלץ לבקר בהם לאור השקיעה בשל המראה המרהיב שלהם.
 

orib44

New member
נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.

איך אני מגיע לתחנת מזרח?
איפה זה יוצא לי? כאשר נגיד אני בא מדרום לצפון?
נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
 

ה דרומי

New member
נצל"ש השרשור גם תחנת אשדוד

נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
נצל"ש השרשור גם תחנת אשדוד
בערך באותו מצב כנ"ל זה מה שהיה גם לגבי תחנת אשקלון וד.א כבר היה כאן לא מזמן שרשור לגבי נושא התחנות ומיקומם. לעשות חיפוש בארכיון ולמצוא את השרשור לנושא.
 
לא נכון, חדרה מזרח רחוקה

נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
לא נכון, חדרה מזרח רחוקה
יותר מהעיר עצמה יותר מאשר חדרה מערב. חוץ מזה שהמסילה מחדרה מזרח לא עוברת לכוון תל-אביב אלא לכוון ראש-העין ולוד.
 

עומר M

New member
סליחה אבל זה פשוט קשקוש

נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
סליחה אבל זה פשוט קשקוש
אמנם כתחנת חדרה מערב נבנתה בשנות ה- 50 היא היתה רחוקה משמעותית ממרכז העיר, אולם כיום לאחר שהעיר גדלה והתפתחה נמצאת התחנה ממש במרכז העיר - משהו כמו 5-7 דקות נסיעה מרחוב הנשיא. תחנת חדרה מזרח הישנה, לעומת זאת, לא נמצאת אפילו בתוך העיר אלא מרוחקת ממנה משמעותית מספר קילומטרים מכיוון מזרח. לפיכך אין שום הגיון וטעם לבנות מחדש את תחנת חדרה מזרח במיקומה הנוכחי, שכן תחנה זו לא תשרת אף ישוב ואף אדם, זה יהיה בזבוז כסף ומשאבים ולמען האמת אני חושב שאפר לחשוב על הרבה מקומות שהרבה יותר מתקבל על הדעת לבנות בהם תחנת רכבת.
 

orib44

New member
לא התכוונתי

סליחה אבל זה פשוט קשקוש
אמנם כתחנת חדרה מערב נבנתה בשנות ה- 50 היא היתה רחוקה משמעותית ממרכז העיר, אולם כיום לאחר שהעיר גדלה והתפתחה נמצאת התחנה ממש במרכז העיר - משהו כמו 5-7 דקות נסיעה מרחוב הנשיא. תחנת חדרה מזרח הישנה, לעומת זאת, לא נמצאת אפילו בתוך העיר אלא מרוחקת ממנה משמעותית מספר קילומטרים מכיוון מזרח. לפיכך אין שום הגיון וטעם לבנות מחדש את תחנת חדרה מזרח במיקומה הנוכחי, שכן תחנה זו לא תשרת אף ישוב ואף אדם, זה יהיה בזבוז כסף ומשאבים ולמען האמת אני חושב שאפר לחשוב על הרבה מקומות שהרבה יותר מתקבל על הדעת לבנות בהם תחנת רכבת.
לא התכוונתי
לא התכוונתי לפתוח את תחנת חדרה מזרח עצמה, אלא לעשות קו שייכנס עוד יותר פנימה לתוך חדרה עצמה.
 
אין חיבור מסילתי בין חדרה מזרח

נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
אין חיבור מסילתי בין חדרה מזרח
לחדרה מערב. בצמת רמז, 3 ק"מ צפונית לחדרה, המסילה שבאה מחיפה ועוברת את עתלית ובנימינה מתפצלת. הפלג המזרחי עובר בחדרה מזרח, אחיטוב, ליד כפר-סבא, ומתמזג (היום המסילה בכלל מפורקת ברובה) עם תחנת ראש-העין (הדרומית, לא התחנה החדשה שבתוך צומת קאסם). הפלג השני עובר דרך חדרה מערב, כ. ויתקין, נתניה, בית-יהושע,שפיים, הרצליה, תל-ברוך (שממנו ישנה הסתעפות חזרה לכוון ראש-העין) ואז תחנות תל-אביב שלאורך נחל האיילון.
 

ה דרומי

New member
../images/Emo51.gif ענקית על ההסבר../images/Emo140.gif

אין חיבור מסילתי בין חדרה מזרח
לחדרה מערב. בצמת רמז, 3 ק"מ צפונית לחדרה, המסילה שבאה מחיפה ועוברת את עתלית ובנימינה מתפצלת. הפלג המזרחי עובר בחדרה מזרח, אחיטוב, ליד כפר-סבא, ומתמזג (היום המסילה בכלל מפורקת ברובה) עם תחנת ראש-העין (הדרומית, לא התחנה החדשה שבתוך צומת קאסם). הפלג השני עובר דרך חדרה מערב, כ. ויתקין, נתניה, בית-יהושע,שפיים, הרצליה, תל-ברוך (שממנו ישנה הסתעפות חזרה לכוון ראש-העין) ואז תחנות תל-אביב שלאורך נחל האיילון.
ענקית על ההסבר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה