אחרי מושב אחיטוב זו תחנת רכבת ישנהחידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל
תחנת קאקוןאחרי מושב אחיטוב זו תחנת רכבת ישנה
תחנת אחיטובתחנת קאקון
זוהי תחנה בריטית שנקראה קאקון ע"ש האתר הסמוך. הייתה זו תחנת נוסעים קטנה ששירתה את ערביי האזור.לא פעלה מאז הקמת המדינה אך הוגדרה כתחנה תיפעולית. בשנת 1953 שונה שם התחנה באופן רישמי ל"אחיטוב" והחל משנת 1968 לא נעו יותר רכבות בסמוך לתחנה.
תוספת להודעהתחנת אחיטוב
השימוש האחרון בתחנת אחיטוב היה בשנות השישים בעת בניית המוביל הארצי. צינורות הענק הובלו ברכבת ממפעל יובל-גד באשקלון ע"ג קרונות שטוחים ובהגיעם לתחנת אחיטוב, גולגלו ע"י טרקטורים של קיבוץ עין-החורש שנשכרו עם מפעיליהם (אחד מהם הוא המקור למידע זה) לתעלה שנחפרה בסמוך (המסילה בקטע זה קרובה מאד לציר המוביל. לאחר מכן הושבתה התחנה. בשנות ה 70 פורקה המסילה למטרת הקמת ביצורי התעלה. כיום קיימת רק מסילה עד כ-1/2 ק"מ דרומית לתחנת חדרה מזרח, ומשמשת רכבות משא בתדירות נמוכה מאד (פעם בשבוע לערך) והקטר המוביל את הרכבת נוסע עד למסוט שבקצה המסילה (ע"י גשר נחל חדרה, שגם הוא מתקופת המנדט !!!), מבצע "חיוג" ועובר לקצה השני של הרכבת. המבנים ההרוסים ללא הגג אכן מתקופת הטורקים ודומים מאד למבני העזר ביתר תחנות הרכבת החיג'אזית, כמו כפר יהושע, באר-שבע, עפולה, בית-שאן ובנגב. כל התחנות הללו כללו מבנה עיקרי, בד"כ דו-קומתי שהקומה התחתונה שימשה כאולם המתנה+קופה וחדר מנהל התחנה והקומה העליונה שימשה למגורי המנהל ומשפחתו, מבני עזר (למגורי פועלים ומחסנים) ומבנה מיכל מים עגול או סגלגל עם משאבה וצינור למילוי דודי הקטרים. המבנים תוכננו ע"י היינריך אוגוסט מייסנר ("מייסנר פחה") המהנדס הגרמני שהקים את הרכבת החיג'אזית, וייתכן שבסיועו של גוטליב שומכר, טמפלרי מהמושבה הגרמנית בחיפה.
שים לב אדוני המוטס: "אחיטוב"תוספת להודעה
הגעה לתחנת אחיטוב: בצומת הרא"ה מזרחה, עד אחרי צומת הפניה לאחיטוב (כ 10 ק"מ) ובמקום שהכביש פונה בחדות צפונה יש דרך כורכר שמאלה, לאורך קו מתח גבוה. אחרי כ 500 מטר מגיעים לתחנה. בהמשך הדרך יש עוד בנין השיים לתחנה ושימש כמבנה איתות ובקרה ובו היו ידיות המסוטים והסמפורים. זהירות !!!!! בשטח בורות רבים ומכשולים אחרים, לכו בזהירות רבה !!!!!!!!
איפה היתה התחנה הבאה שלהחידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל
התחנה הבאה שלה צפונהאיפה היתה התחנה הבאה שלה
כאשר היא נסעה לכיון צפון? האם היא המשיכה לתוך השטחים. ?לתחנה הבאה שלה?
האם נשארו שרדי תחנה שם.חידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל
תחנות סמוכותהאם נשארו שרדי תחנה שם.
איך אני מגיע לתחנת מזרח?חידת מקום נוספת איפה המקום הנ"ל
הגעהאיך אני מגיע לתחנת מזרח?
איפה זה יוצא לי? כאשר נגיד אני בא מדרום לצפון?
נצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.איך אני מגיע לתחנת מזרח?
איפה זה יוצא לי? כאשר נגיד אני בא מדרום לצפון?
נצל"ש השרשור גם תחנת אשדודנצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
לא נכון, חדרה מזרח רחוקהנצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
סליחה אבל זה פשוט קשקושנצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
לא התכוונתיסליחה אבל זה פשוט קשקוש
אמנם כתחנת חדרה מערב נבנתה בשנות ה- 50 היא היתה רחוקה משמעותית ממרכז העיר, אולם כיום לאחר שהעיר גדלה והתפתחה נמצאת התחנה ממש במרכז העיר - משהו כמו 5-7 דקות נסיעה מרחוב הנשיא. תחנת חדרה מזרח הישנה, לעומת זאת, לא נמצאת אפילו בתוך העיר אלא מרוחקת ממנה משמעותית מספר קילומטרים מכיוון מזרח. לפיכך אין שום הגיון וטעם לבנות מחדש את תחנת חדרה מזרח במיקומה הנוכחי, שכן תחנה זו לא תשרת אף ישוב ואף אדם, זה יהיה בזבוז כסף ומשאבים ולמען האמת אני חושב שאפר לחשוב על הרבה מקומות שהרבה יותר מתקבל על הדעת לבנות בהם תחנת רכבת.
אנא פרט...לא התכוונתי
לא התכוונתי לפתוח את תחנת חדרה מזרח עצמה, אלא לעשות קו שייכנס עוד יותר פנימה לתוך חדרה עצמה.
אין חיבור מסילתי בין חדרה מזרחנצל"ש: תחנת נוסעים לחדרה.
כיום קיימת כידוע רק תחנת הרכבת חדרה מערב. התחנה נמצאת רחוק מרב חדרה, ולכן היא לא תחנה שרבים משתמשים בה. אפשר היה להשתמש בתואי הישן של חדרה מערב לחדרה מזרח, ולהקים תחנת נוסעים שתהיה יותר קרובה למרכז חדרה.
אין חיבור מסילתי בין חדרה מזרח
לחדרה מערב. בצמת רמז, 3 ק"מ צפונית לחדרה, המסילה שבאה מחיפה ועוברת את עתלית ובנימינה מתפצלת. הפלג המזרחי עובר בחדרה מזרח, אחיטוב, ליד כפר-סבא, ומתמזג (היום המסילה בכלל מפורקת ברובה) עם תחנת ראש-העין (הדרומית, לא התחנה החדשה שבתוך צומת קאסם). הפלג השני עובר דרך חדרה מערב, כ. ויתקין, נתניה, בית-יהושע,שפיים, הרצליה, תל-ברוך (שממנו ישנה הסתעפות חזרה לכוון ראש-העין) ואז תחנות תל-אביב שלאורך נחל האיילון.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.