איליה קוגן
New member
חזרתי מברלין!
חזרתי מברלין!
חזרתי מברלין!
למדתי על ההיסטוריה המרתקתחזרתי מברלין!
מה הכוונה ב-ghost stations?למדתי על ההיסטוריה המרתקת
של התחבורה הציבורית בתקופת החומה.
תחנות רפאים בתקופת חומת ברליןמה הכוונה ב-ghost stations?
תודה על ההסבר (Y)תחנות רפאים בתקופת חומת ברלין
מאחר והרכבת התחתית באיזור שנשלט על ידי המערב בברלין עבדה, היו תחנות שבהן לרכבת היה אסור לעצור. לכן התחנות האלו נאטמו. הוצבה שמירה קפדנית ביותר על פתחי התחנות האלו, והמנהרות של התחתית עוצבו כך שאי אפשר יהיה להתלות על הרכבת מבחוץ ואגב כך לעבור למערב העיר. אחת מתחנות הרפאים הללו היתה POTSDAMER PLATZ.
הנה שלט שמסביר על תחנות הרפאים במזרח ברליןתודה על ההסבר (Y)
וספציפית על התחנה שבה נמצאת התערוכה הזאתתודה על ההסבר (Y)
המעניין הוא שבתקופת החומה שיטחו את הכיכרוספציפית על התחנה שבה נמצאת התערוכה הזאת
- תחנת Nordbahnhof.
אגב, גם תחנת Potsdamer Platz שהוזכרה קודם מיוחדת בכך שהיא נמצאת ממש על הגבול בין המערב למזרח, כפי שאפשר לראות במפה שמעל.
יש על כך סרט עלילתימה הכוונה ב-ghost stations?
וואו..נשמע מעניין!יש על כך סרט עלילתי
בכיכובם של הלן מירן וטום ווילקינסון. הוא נקרא "החוב" the debt. מסופר שם על סוכנים ישראלים שמנסים להבריח פושע נאצי ממזרח ברלין למערב, ומנסים להשתמש בתחנת רפאים לשם כך.
U6 ו U8 עברו מתחת למזרח מהמערב למערב.למדתי על ההיסטוריה המרתקת
של התחבורה הציבורית בתקופת החומה.
אגב, מישהו אמר לי שגם רכבות מזרחיותU6 ו U8 עברו מתחת למזרח מהמערב למערב.
בלב הקטע המרכזי של כל אחד משני הקווים האלו היה קטע של שישה תחנות בערך שהיה במזרח ברלין. אחרי בניית החומה התחנות נאטמו אך הקווים המשיכו לעבור מצידם הצפוני שבשטח מערב ברלין לצידם הדרומי שהיה גם הוא בשטח מערב ברלין. (בגלל חלוקת ברלין ל 3 חלקים שווים ויצירת סקטור צרפתי על חשבון הסקטורים המערביים היתה בליטה של הסקטור המזרחי / לאזורים המרכזיים בעיר כאשר אזור שער ברנדנבורג ופוטסדאם פלטאס היו נקודת המרכז לחלוקה הזו)
מפת הקווים המערביים משנות השבעים המאוחרות: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m0l25x5Hil1r54c4oo1_1280.jpg
מפת הקווים המזרחיים - 1984 : http://24.media.tumblr.com/tumblr_m0nooarHUj1r54c4oo2_1280.gif
כל ה S-Bahn היתה שייכת ל DR המז' ולא DB המע'אגב, מישהו אמר לי שגם רכבות מזרחיות
(כנראה בינעירוניות) ממזרח ברלין לכיוון מערב עברו דרך מערב ברלין בלי לעצור. אבל לא הצלחתי לאמת את זה. ממה שקראתי עד עתה, הקווים של מזרח גרמניה פשוט עקפו את מערב ברלין מדרום ומצפון.
יש וידאו שבו רואים נסיעה לאורך חומת ברליןU6 ו U8 עברו מתחת למזרח מהמערב למערב.
בלב הקטע המרכזי של כל אחד משני הקווים האלו היה קטע של שישה תחנות בערך שהיה במזרח ברלין. אחרי בניית החומה התחנות נאטמו אך הקווים המשיכו לעבור מצידם הצפוני שבשטח מערב ברלין לצידם הדרומי שהיה גם הוא בשטח מערב ברלין. (בגלל חלוקת ברלין ל 3 חלקים שווים ויצירת סקטור צרפתי על חשבון הסקטורים המערביים היתה בליטה של הסקטור המזרחי / לאזורים המרכזיים בעיר כאשר אזור שער ברנדנבורג ופוטסדאם פלטאס היו נקודת המרכז לחלוקה הזו)
מפת הקווים המערביים משנות השבעים המאוחרות: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m0l25x5Hil1r54c4oo1_1280.jpg
מפת הקווים המזרחיים - 1984 : http://24.media.tumblr.com/tumblr_m0nooarHUj1r54c4oo2_1280.gif
תחתיותחזרתי מברלין!
ועיליותחזרתי מברלין!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.