חזרתי מברלין!

מצב
הנושא נעול.

eranfr21

New member
תסלח לי ,אבל איך אפשר להגיד שהיא הכי טובה בעו

עיר עם תחבורה מצוינת 24/7
מהבחינה הזאת - אולי הכי טובה בעולם
תסלח לי ,אבל איך אפשר להגיד שהיא הכי טובה בעו

בעולם שאתה סה"כ תייר של שבוע ותחבורה ציבורית זה לא מזג האוויר שהוא שווה לכולם ...

אני בטוח שגם לגרמנים יש פורום תחבורה ציבורית וגם שם יש תלונות ...
 

eranfr21

New member
אז רשמתי בגוגל

תסלח לי ,אבל איך אפשר להגיד שהיא הכי טובה בעו

בעולם שאתה סה"כ תייר של שבוע ותחבורה ציבורית זה לא מזג האוויר שהוא שווה לכולם ...

אני בטוח שגם לגרמנים יש פורום תחבורה ציבורית וגם שם יש תלונות ...
אז רשמתי בגוגל
cities with the best public transportation world

ואלה התוצאות ל 5 ערי התחבורה The 5 Best Mass Transit Systems in the World

1) הונג קונג
2) ניו יורק
3) לונדון
4) פריז
5) שיקגו

אין ברלין .
 

amit1270

New member
רשימה די שמרנית

אז רשמתי בגוגל
cities with the best public transportation world

ואלה התוצאות ל 5 ערי התחבורה The 5 Best Mass Transit Systems in the World

1) הונג קונג
2) ניו יורק
3) לונדון
4) פריז
5) שיקגו

אין ברלין .
רשימה די שמרנית
 
כשבניו יורק יש נמל תעופה שלא מחובר לקו רכבת

אז רשמתי בגוגל
cities with the best public transportation world

ואלה התוצאות ל 5 ערי התחבורה The 5 Best Mass Transit Systems in the World

1) הונג קונג
2) ניו יורק
3) לונדון
4) פריז
5) שיקגו

אין ברלין .
כשבניו יורק יש נמל תעופה שלא מחובר לקו רכבת
 

eranfr21

New member
וגם מילה טובה על המאמץ והתמנות מה שמגיע מגיע

תסלח לי ,אבל איך אפשר להגיד שהיא הכי טובה בעו

בעולם שאתה סה"כ תייר של שבוע ותחבורה ציבורית זה לא מזג האוויר שהוא שווה לכולם ...

אני בטוח שגם לגרמנים יש פורום תחבורה ציבורית וגם שם יש תלונות ...
וגם מילה טובה על המאמץ והתמנות מה שמגיע מגיע
 
לא אמרתי שיש שם את התח"צ הכי טובה בעולם.

תסלח לי ,אבל איך אפשר להגיד שהיא הכי טובה בעו

בעולם שאתה סה"כ תייר של שבוע ותחבורה ציבורית זה לא מזג האוויר שהוא שווה לכולם ...

אני בטוח שגם לגרמנים יש פורום תחבורה ציבורית וגם שם יש תלונות ...
לא אמרתי שיש שם את התח"צ הכי טובה בעולם.
ממש לא, מערכת הרכבת התחתית של ברלין לוקה בחסר, היא נבתנה טלאי על טלאי, ובקושי תוחזקה מאז שנות ה-30. לעתים קרובות צריך לעשות יותר מדי החלפות בגלל חוסר התכנון (מה גם שבמשך 30 שנה התיכנון היה נפרד לחלוטין במזרח ובמערב - הדוגמה הכי בולטת היא שחשמליות שרדו רק במזרח).

דיברתי ספציפית על השירות 24/7. אני לא מכיר עוד ערים שבהם רוב קווי החשמלית פועלים 24/7, ובסופי שבוע כמעט כל קווי הרכבת העירונית והפרברית פועלים 24 שעות.
 

Ccyclist

Well-known member
Better than London, better than Paris

לא אמרתי שיש שם את התח"צ הכי טובה בעולם.
ממש לא, מערכת הרכבת התחתית של ברלין לוקה בחסר, היא נבתנה טלאי על טלאי, ובקושי תוחזקה מאז שנות ה-30. לעתים קרובות צריך לעשות יותר מדי החלפות בגלל חוסר התכנון (מה גם שבמשך 30 שנה התיכנון היה נפרד לחלוטין במזרח ובמערב - הדוגמה הכי בולטת היא שחשמליות שרדו רק במזרח).

דיברתי ספציפית על השירות 24/7. אני לא מכיר עוד ערים שבהם רוב קווי החשמלית פועלים 24/7, ובסופי שבוע כמעט כל קווי הרכבת העירונית והפרברית פועלים 24 שעות.
Better than London, better than Paris
The network had to be restored post 45 so saying it wasn't maintained since the 30s is incorrect, though in 1999 some pre war trains were still in service, along side single long corridor trains.

You have to think of the U and S Bahn systems as working together rather than judging the U Bahn on its own.

As to journey times they work out faster than the London formula ( 2 min per station, 5 per interchange ) so instead of being late I was always early. Also there is no gap to mind, German engineering...

Add interactions at line ends or out in the suburbs, and the fact that unlike Paris there aren't two separate systems doing the same thing ( RER andmetro) for long sections and you have one of the best systems I've been on, which has been much improved in the 14 years since I visited the city.
 
שבה על כל שינוי קטן זמני יוצאת חוברת, מעוצבות

חזרתי מברלין!
שבה על כל שינוי קטן זמני יוצאת חוברת, מעוצבות
מפות של דרכי התחבורה החלופיות, מודבקים שלטים בכל התחנות של כל הקווים הרלוונטיים...
(התמונה הזאת מהביקור הקודם בברלין לפני שנתיים)
 
ושלטי תחנות חלופיים מוצבים מבעוד מועד

חזרתי מברלין!
ושלטי תחנות חלופיים מוצבים מבעוד מועד
(זה שלט של קו אוטובוס חלופי שיפעל למשך שלושה שבועות בלבד במקום קו חשמלית שסגור לעבודות תשתית, השלט הוצב לפחות שבוע לפני השינוי, ובצידו האחר מודפס לו"ז מפורט של הקו הזמני)
 

אורי404

New member
בהחלט מרשים התכנון המוקדם

ושלטי תחנות חלופיים מוצבים מבעוד מועד
(זה שלט של קו אוטובוס חלופי שיפעל למשך שלושה שבועות בלבד במקום קו חשמלית שסגור לעבודות תשתית, השלט הוצב לפחות שבוע לפני השינוי, ובצידו האחר מודפס לו"ז מפורט של הקו הזמני)
בהחלט מרשים התכנון המוקדם
איליה על השיתוף בשרשור.
על ההסברים ועל התמונות היפות.
 
ולסיום - עוד תמונה

חזרתי מברלין!
ולסיום - עוד תמונה
מ-Bülowstraße על קו U2. בפעם שעברה שהייתי בברלין הקטע היפה הזה היה בשיפוצים, מה שהוסיף לנסיעות הרבה מעברים וטרטור ומנע נופים נהדרים של רכבות משוגרות בין תחנות ישנות ויפות. הפעם הספקתי לבלות כמה ימים לצידו של הקו הזה וגם עליו.
 

בועז ל

New member
תודה, איליה! שרשור יעיל כמו התח"צ בברלין.


ולסיום - עוד תמונה
מ-Bülowstraße על קו U2. בפעם שעברה שהייתי בברלין הקטע היפה הזה היה בשיפוצים, מה שהוסיף לנסיעות הרבה מעברים וטרטור ומנע נופים נהדרים של רכבות משוגרות בין תחנות ישנות ויפות. הפעם הספקתי לבלות כמה ימים לצידו של הקו הזה וגם עליו.
תודה, איליה! שרשור יעיל כמו התח"צ בברלין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה