ai27
Well-known member
שהמדינה תעשה?שהמדינה תעשה מונית זולה(כמו שהפכה אותה ליקרה) - למה צריך אוטובוס?
אתה חושב שאתה חי בברית המועצות?
משתמשים ברכבת ואוטובוס (ועכשיו ברכבת תחתית) - כי זה הפיתרון שעובד כדי לשנע המונים סמוך ליעד. במקביל למוניות (שזה פיתרון משלים).
לזכותו של חולדאי הוא גם מגוון עם תל אופן וכל פטנט שצץ.
לא מקובע.
בתל אביב צריך לשנע כל יום המון אנשים - הצפיפות בתל-אביב כבר גבוהה כמו זו שבסינגפור, אז צריך את הפתרונות הכי טובים.
ועכשיו אתה פשוט מחרטט. זה המונח המוכר, במקום להתייחס לטענה אתה שוקע בחירטוט.הבנתי אבל אני מסרב להתייחס אליו ככזה כי אנטישמי רומז שיש עוד גזעים - שקר שאתה מעודד אותו
ע"י זה שאתה סולח על ה"טעות".
מהדרך העקמומית בה חמקת מלענות, עולה שככל הנראה לא מדובר בטעות תמימה.
עם כל הכבוד - בפועל כמעט בכל הארץ עושים תוכניות שטובות רק לכל השאר.התכוונתי שעם כל הכבוד לעניים אי אפשר לעשות תוכניות שיהיו טובות להם ורעות לשאר.
בתל-אביב זה לכאורה שונה - אבל מחירי הנדל"ן והשכירות בולעים הכל. אז כשמאפשרים שם לבנות דירות חדר מושכים את המעמד הבינוני-גבוה (או מעמד בינוני ששורד שם כמה שנים ומנפח את ההייפ של העיר), במקום רק מליונרים ועובדים זרים.
גם אחותי וגם דפני ליף גרות בתל-אביב. אח שלי (כמו רבים אחרים) כבר לא עמד במחירים. יכולת ההשתכרות שלו לא מרשימה.אם היא כ"כ אהבה את ת"א למה ברחה משם?
זה כיוון עקר - תמיד יהיו אלו שלא יוכלו או יבחרו שלא.לא ממש לא,התכוונתי שתהיה להם את האופציה לרכב וכרגע אין להם כי זה יקר מידי ו/או הם מרויחים פחות מידי.
והדרישה להעלים את העניים כי לא אמורים להיות עניים - משמעה מחיקתם מהתודעה.
הם קיימים והם ישארו קיימים.
במקום למחוק אותם - צריך לתת פתרונות.
על זה אני כותב.זה ברור הויכוח הוא מה הכי טוב לכלל.
השוק החופשי מייצר פתרונות דיור מעולים למעמד הבינוני-גבוה ומעלה, וזה מחלחל לפתרונות דיור טובים (גם אם יקרים) למעמד הביניים.
הבעיה לא שם - אלא בדיור שלא מייצרים מסיבות שונות.
מילא אם זה היה כשל שוק - אבל זה אפילו לא זה.
זו מדיניות שלטון מקומי מעקרת, ולכן צריך התערבות.
אם במקום "מחיר למשתכן" שמסבסד בסכומי עתק דיור למעמד הביניים,
היו מתמקדים בפתרונות דיור שהעיריות מסרבות לאשר לבנות (דיור צפוף עם קומת קרקע מסחרית, קרוב לתח"צ), מחירי הדירות הזולות לא היו מזנקים.
זה היה מפחית את הביקוש האדיר שנוצר, וגם מייצר ביקושים לפרוייקטיי התח"צ שלא מממנים את עצמם כי אין מספיק אנשים שגרים קרוב לתחנות.
זה אינטרס משותף - כי כשהם לא יהיו חייבים להתנייד ברכב (פיתרון שלא טוב להם) - לך יהיו פחות פקקים.