זהו סוף העולם? על מוסר משתנה.

אייני

New member
כמו שכתבתי למעלה, טעות הקלדה,

בכ"מ, אשת חייל זה גם לא בדיוק פאר הפמניזםXD אבל שיהיה. מה שכן, לא הבנתי בכלל מה היה הקשר למה שאמרת שם "לא זה מה שמונע מאיתנו להיות חברה שוויונית". אני אמרתי דבר כזה? הטיעון היחידי שאמרתי, ואני מחזיק בעמדה שלי - זה שעדיין יש הרבה מה לתקן בדת מהבחינה הזאת. לא יותר. אין בכך שום אמירה לגבי החברה בכללותה או לא יודע מה ואני מצטער אם זה מה שהבנת ממני.
 

בארבאבא

New member
כי מזה התחיל הויכוח.

שהחברה שלנו לא תהייה שוויונית בגלל הדת. על אשת חייל אתה מסתכל מנקודת מבט של אדם חילוני. מודים לאישה בעצם,על הכוח הנפשי שלה לחנך ולעסוק בעבודות הבית. תחזוק בית קשה לא פחות מראיית חשבון וכו'. למה אתה כל כך אוהב את אמא שלך?[בהנחה שאתה אוהב אותה.ואני מקווה שכן.]
 

אייני

New member
ממש לא אמרתי שתחזוק בית

פחות או יותר קשה מראיית חשבון. וזה בכלל לא קשור. הקטע הוא - למה בדיוק האישה היא זו שמקבלת את עבודת החינוך ולעסוק בעבודות הבית? טיפול בילדים עד גיל שנה נאמר - אני עוד יכול להבין, לצרכי הנקה - אם כי זה כבר נעשה מיותר לחלוטין בתקופתנו. מעבר לכך - לא. הקטע הוא ממש לא ההישארות בבית. הקטע הוא להקצות לאישה באופן מיידי את תפקיד הנשארת בבית - ולא מעניין אף אחד מה היא ומה הגבר רוצים. והטיעון האחרון שלך פשוט העציב אותי לחלוטין. זאת הסיבה שיש לאהוב את אמא שלנו? כי היא מחנכת ועוסקת בעבודות הבית? והאבא לא יכול לעשות את אותו הדבר? אם זאת הסיבה, אני חושש שאני מעריך עוד פחות ממה שחשבתי את "אשת חייל". אני אוהב את אמא שלי - כי היא אמא שלי והיא חלק מהמשפחה שלי, ובדיוק כמו אבא שלי - גידלה אותי. אם לא זכית לגידול מאבא שלך - אני חייב להגיד, אני משתתף בצערך.
 

iNEEDit25

New member
אני מסכים

אחח, איזה תמים הייתי בילדותי. והיום, גיל 26, אני הכי לא תמים שיש. לדעתי, אחד הגורמים הכי משפיעים לרעה - הטלוויזיה, בעיקר התכנים בשנים האחרונות (סדרות ריאליטי למיניהם - הישרדות, האח הגדול, מפרץ האהבה, לדעתי צריך לאסור על שידור שלהם). אינטרנט כמובן. אבל מאוחר מדי, הכל כבר פרוץ, אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. פעם היינו יוצאים החוצה, משחקים עם הילדים בשכונה, קוראים ספרים. היום.. איזה. מי יודע מה יהיה עוד 50 שנה.
 

yaakii

New member
אין צורך לאסור כל סדרה

שנראית קצת שטחית. אני חושב שנושא זה ייפסל על הסף, משום שאחוזים ניכרים מהמידנה צופים בזה ואין שום נימוק עקרוני לאיסור על הקרנת סדרות אלה. אבל תכנים פורנוגרפיים הם בהחלט דבר שיש לאסור משום שהנזק וההשפעה השלילית שיוצאים מהם ברורים ומתבהרים לעיניי כל.
 

גיל110

New member
פעם גם שנאו הומוסקסואלים

פעם נערות בנות 14 שנאנסו נאלצו ללדת כי ההפלות לא היו מפותחת וזה היה סכנת חיים. פעם הן גם נחשבו פגעות בראש ואף אחד לא דיבר איתם (לא שהיום המצב הכי שונה). פעם, אנשים שהלכו לפסיכולוג נחשבו דפוקים ונשארו עם המחשבות לבד עד שהתאבדו. ופעם, בגלל התמימות, אנשים סבלו קשות. תמימות זה לא דבר במקרים כאלה. כי ברגע שאתה לא נותן לאדם לדבר על משהו, אתה מונע אותו לשתף אותך בבעיה ואתה יוצר ריחוק, פחד, שנאה, ואי סובלנות.
 

חתיך 1982

New member
איראן זה כאן!

אלה היו התגובות באם טור כמו שאתה כתבת היה נכתב בידי איש דתי או חרדי.. אני מסכים עם כל מילה שלך ולכן אני מאמין בחינוך התורני שמגביל את האפשרויות האלה מהשורש.. אם כי לשים ילד במגזר החילוני ולנסות לסנן לו את התכנים האלימים והפורנו זה בערך כמו לייבש את הים עם כפית.. זה כבר כאן,עמוק בתוכנו..ספרים/סרטים/אינטרנט/TV.. זו תעשיה שמגלגלת הון עתק ואין מי שיעצור אותה..על חשבון הנאנסים הנרצחים או סתם אמא שחוטפת מכות מהבן שלה כי חסמה לו את האופציה לראות פורנו ע``ח האשראי שלה. עצוב.
 

yaakii

New member
אם אם מגיעה למצב שהילד יכול להרביץ

לה, אז החינוך שלה לקוי מהתחלתו. אני לא מדבר על מקרה של ילד שעלול לרצוח את הוריו במידה והם לא ייקנו לי את המכשיר הסלולארי החדיש ביותר, אלא על ילד נורמלי. ילד נורמלי שיוולד לעולם שבו האינטרנט פתוח רק לתכנים חיוביים, ורק לסדרות חיוביות-לא ייתלונן על התכנים הנ"ל שאינם זמינים לו. להפך, הוא יעריך את זה שההורים דאגו לו.
 

גיל110

New member
בינתיים, מי שרצח ראש ממשלה היה דתי הזוי

ומי שאפשר לו את זה היו דתיים הזויים שאמרו שזה יהיה מצווה להרוג אותו.
 

yaakii

New member
ומי שרצח את השופט עדי אזר

הוא חילוני. מה הקשר?? אין לי מושג על אילו דתיים ידוע לך שאמרו שמצווה להרוג אותו.
 

אייני

New member
לגבי מה שאמרת

אני מסכים לחלוטין שאין קשר בין העובדה שהוא דתי לבין הרצח. אבל לגבי המשפט האחרון - אני מתפלא שאתה לא יודע כלום בנושא. כמה דתיים פסיכים הטילו על רבין קללת "פולסא דנורא". כמובן שאין קשר בינם לבין הרוב המוחלט של הדתיים, אבל עדיין, אי אפשר להתכחש לזה.
 

yaakii

New member
אבל

גם אותם אנשי "פולסא דנורא" לא חושבים שצריך ומותר להרוג אותו. מותר לקיים טקסי תפילה שמטרתם שה' יביא למותו, אבל לא לקום על דעת עצמך ולהרוג.
 
זה מאוד בעייתי...

העולם נהיה מודרני- אז מן הסתם יש קבלה מאוד נרחבת של הכל בעצם. הבעיה היא שבאמת יש צורך בגבולות מסוימים שכבר לא קיימים. בעולם שלנו הכל מותר, יש מן שבירת מוסכמות בלתי מפסקת בכל תחום. אנחנו חיים בחברה שמקדשת הרבה דברים ש"אמורים" להיות שוליים. ותכל'ס? אין גבולות בחברה שלנו. הם פשוט לא קיימים. ועדיין, כל אחד יכול לבחור לעצמו את הגבולות, ופשוט להחליט אם הוא קונה את מה שהחברה מציעה ואת מה שנחשב לנורמטיבי, או שהוא לא קונה, ומחליט להאמין בדרך חיים אחרת. בעיניי זה עניין של בחירה, ותמיד אפשר (לעיתים גם רצוי) להסיט את הראש ופשוט להמשיך בדרך שנכונה לך מבלי להתבונן הצדה... ולגביי התנהגויות של חוסר מוסר ברמה של פשע- יש לזכור שבימינו התקשורת חושפת כל מקרה, לעיתים מקצינה, ובעיקר מנסה להשיג כמה שיותר רייטינג, מה שפעם לא היה קורה. מקרי פשע בקרב ילדים היו קיימים גם פעם. אולי חוסר העומק והמוסר הבסיסי לוקה בחסר, אבל עניין של פשע לדעתי נובע מבעיות קשות וחמורות שהיו קיימות מאז ומתמיד, והוא לא רק עקב הדרדרות החברה.
 
למעלה