ה"מטרונית" מתקדמת

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
ב-BRT האחד לא אמור על חשבון האחר.
גם תדירות גבוהה וגם קיבולת גבוהה של הכלים = BRT. אין שום סתירה בין שתי הדרישות, הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת לא אמורה לגרום לירידה בתדירות (ועמית, נדמה לי שכבר כתבתי לך את זה יותר מפעם אחת). אלא שבחיפה מסתמן שבמקום BRT, בכל מקרה תופעל המצאה יהבית נוספת: "הישראבלופית", רכבת קלה ייחודית שאין לה אח ורע בעולם.
לא כתבתי שיש סתירה
לפחות לא בקווים עתירי נוסעים.
 
שאלה לגבי הציוד במטרונית?
באילו אוטובוסים "דן" מתכוונת להשתמש? האם מדובר באוטבוסים כמו 614 (שמחלטר ב 43 בזמן האחרון) עם הדלת הרביעית? אני שואל כי ראיתי בוויקיפדיה שמדובר על דגם אחר...
ככל הנראה מדובר באותה שילדה עם מרכב אחר
משהו שדומה לזה
 

Limonium

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
יש כמה דברים שאני ממש לא מבין במטרונית.
אם זה אוטובוס אז מה הבשורה הגדולה? האוטובוס נוסע, כל השאר תקועים? מדוע ביטלו נתיב נסיעה ברחובות הכי צפופים של חיפה, ולא מאפשרים גם למוניות לנסוע שם? ( וגם לא לרכב מרובה נוסעים ) מדוע משתמשים באבן שפה מוגבהת בעלת זווית ישרה, אשר מאוד מסוכנת לרוכבי קטנוע? מדוע הנתיב סגור לתנועת כלי רכב, אפילו בשבת, כאשר התנועה זוחלת, אך אין אוטובוסים על המסלול? אם זיכרוני אינו מטעני, ישנה גם בעייה קשה במיקום תחנות ההסעה. בחלקן צריך לחצות את הכביש, אך אין בנמצא מעבר חציה. קצת הזוי לא? האם בכלל התקציב האסטרונומי של המערכת ייתן מענה ראוי לפקקי חיפה הבלתי נגמרים?
 

darkshadow1

New member
יש כמה דברים שאני ממש לא מבין במטרונית.
אם זה אוטובוס אז מה הבשורה הגדולה? האוטובוס נוסע, כל השאר תקועים? מדוע ביטלו נתיב נסיעה ברחובות הכי צפופים של חיפה, ולא מאפשרים גם למוניות לנסוע שם? ( וגם לא לרכב מרובה נוסעים ) מדוע משתמשים באבן שפה מוגבהת בעלת זווית ישרה, אשר מאוד מסוכנת לרוכבי קטנוע? מדוע הנתיב סגור לתנועת כלי רכב, אפילו בשבת, כאשר התנועה זוחלת, אך אין אוטובוסים על המסלול? אם זיכרוני אינו מטעני, ישנה גם בעייה קשה במיקום תחנות ההסעה. בחלקן צריך לחצות את הכביש, אך אין בנמצא מעבר חציה. קצת הזוי לא? האם בכלל התקציב האסטרונומי של המערכת ייתן מענה ראוי לפקקי חיפה הבלתי נגמרים?
כמה שאלות...
בשורה התחתונה המטרה העיקרית של המטרונית היא לספק אמצעי תחבורה מהיר ונוח לתושבי חיפה. את המטרה אמורים להשיג ע"י אוטובוסים שיסעו בתדירות גבוהה במסלולים שמיועדים להם בלבד (=מת"צים), כדי להימנע מהמצב הנפוץ בנת"צים ברחבי הארץ שלעיתים קרובים מתמלאים באנשים שסתם נדחפים אליהם בצורה לא חוקית או חונים עליהם וככה חוסמים אותם לחלוטין. אם המטרונית תפעל כמצופה- בנתיב שהאוטובוסים ישתמשו יעברו בכל יום הרבה יותר נוסעים מאשר בנתיבים שבהם ישתמשו כלי הרכב הפרטיים. לגבי אבן שפה מוגבהת- הפואנטה שלך לא ברורה לי. אופנועים לא אמורים לעבור למת"צ בשום צורה שהיא, אז מה בדיוק מסוכן בכל העניין? לגבי שבת- כמו שכתבתי, המת"צים שמיועדים למטרונית מיועדים לה בלבד. הכבישים אמורים לפעול בצורה תקינה במהלך השבוע בלעדיהם, ועל אחת כמה וכמה בסוף השבוע כשגם ככה נפח התנועה יותר קטן. לגבי תחנות ההסעה- אני לא בקיא בפרטים אבל אני מקווה שעד הפתיחה יסדרו את כל העניין. בכל מקרה קח בחשבון שאי אפשר לשים מעברי חצייה בכל סנטימטר של הכביש- יכול להיות שיש בהמשך הדרך מעבר במקום יותר אסטרטגי. ולגבי המענה לפקקים- המטרה של המטרונית בפרט ושל כל מערכת תחבורה ציבורית שלא פועלת על הכביש ביחד עם שאר הרכבים היא לא להעלים את הפקקים אלא ליצור אלטרנטיבה טובה יותר מאשר לבלות בהם.
 
יש כמה דברים שאני ממש לא מבין במטרונית.
אם זה אוטובוס אז מה הבשורה הגדולה? האוטובוס נוסע, כל השאר תקועים? מדוע ביטלו נתיב נסיעה ברחובות הכי צפופים של חיפה, ולא מאפשרים גם למוניות לנסוע שם? ( וגם לא לרכב מרובה נוסעים ) מדוע משתמשים באבן שפה מוגבהת בעלת זווית ישרה, אשר מאוד מסוכנת לרוכבי קטנוע? מדוע הנתיב סגור לתנועת כלי רכב, אפילו בשבת, כאשר התנועה זוחלת, אך אין אוטובוסים על המסלול? אם זיכרוני אינו מטעני, ישנה גם בעייה קשה במיקום תחנות ההסעה. בחלקן צריך לחצות את הכביש, אך אין בנמצא מעבר חציה. קצת הזוי לא? האם בכלל התקציב האסטרונומי של המערכת ייתן מענה ראוי לפקקי חיפה הבלתי נגמרים?
תוספת לתשובות הנכונות של darkshadow
מבחינת הסדרי התנועה, BRT אמור לתפקד בדיוק כמו קו רכבת, רק על גלגלים. כמו ברכבת קלה, ל-BRT יש נתיב נפרד לחלוטין, שאף אחד אחר לא מורשה להיכנס אליו - לא מוניות ולא אוטובוסי תיירים. זה מאפשר לאוטובוסים לנוע במהירות המירבית ללא הפרעות. וכולנו רואים מה קורה בנתיבי תחבורה ציבורית שבהם הכללים נוקשים פחות. נתיבי תחבורה ציבורית בארץ פשוט לא מתפקדים, ועובדה שמסלול המטרונית מתפקד מצוין בזכות החוקים הקשוחים האלה. לא נתקלתי בפקקי תנועה בחיפה בשבת, בשבת הפקקים הם בעיקר בכבישים הבינעירוניים. אבל גם אם יש במקרה פקק בשבת, תזכור שגם בשבת יש אוטובוסים בחיפה, וגם חלק מקווי המטרונית יפעלו בשבת. ולכן גם אם יש פקק, האוטובוס יעקוף אותו בדיוק כמו ביום חול. לגבי תחנות המטרונית אני מסכים איתך חלקית. אין בעיה במיקום התחנות, יש בעיה בתכנון מעברי החצייה. בחלק מהתחנות, למשל בדרך העצמאות, צריך לעשות סיבוב קטן כדי להגיע לתחנה באמצע הכביש, כי יש מעבר חצייה רק מצד אחד של התחנה. במקומות כאלה חלק מהנוסעים חוצים את הכביש במקומות אסורים, ומוטב היה להוסיף עוד מעברי חצייה כך שהגישה לתחנות תהיה נוחה יותר מכל הצדדים. זה חלק מהגישה הכוללת בארץ, שלפיה הולכי רגל נמצאים בעדיפות אחרונה בתכנון עירוני.
 

amirv

New member
יש כמה דברים שאני ממש לא מבין במטרונית.
אם זה אוטובוס אז מה הבשורה הגדולה? האוטובוס נוסע, כל השאר תקועים? מדוע ביטלו נתיב נסיעה ברחובות הכי צפופים של חיפה, ולא מאפשרים גם למוניות לנסוע שם? ( וגם לא לרכב מרובה נוסעים ) מדוע משתמשים באבן שפה מוגבהת בעלת זווית ישרה, אשר מאוד מסוכנת לרוכבי קטנוע? מדוע הנתיב סגור לתנועת כלי רכב, אפילו בשבת, כאשר התנועה זוחלת, אך אין אוטובוסים על המסלול? אם זיכרוני אינו מטעני, ישנה גם בעייה קשה במיקום תחנות ההסעה. בחלקן צריך לחצות את הכביש, אך אין בנמצא מעבר חציה. קצת הזוי לא? האם בכלל התקציב האסטרונומי של המערכת ייתן מענה ראוי לפקקי חיפה הבלתי נגמרים?
התשובה היא בתדירות
זה אומנם רק אוטובוס גדול, אבל בתדירות של כל 2-3 דקות בשיא. בתדירות כזו כל רמזור לא מסונכרן, רכב, מונית שירות מפריעים למרווחים בין האוטובוסים ובעצם פוגעים ביעילות. (ראה עיקר התלונות נגד הרפורמה בגוש דן בקטעים המשותפים של "המזלגות"). המטרונית תפעל גם בשבת אם כי אני מניח בתדירות שפל, ולכן מרגילים את הנוסעים כבר עכשיו שמסלול המטרונית = מסילה. בתקווה זה ייתן מענה ראוי לפקקים, אבל רק עבור מי שיסע במטרונית, עבור מי שנוסע ברכב הפקקיים יישארו
 

Limonium

New member
התשובה היא בתדירות
זה אומנם רק אוטובוס גדול, אבל בתדירות של כל 2-3 דקות בשיא. בתדירות כזו כל רמזור לא מסונכרן, רכב, מונית שירות מפריעים למרווחים בין האוטובוסים ובעצם פוגעים ביעילות. (ראה עיקר התלונות נגד הרפורמה בגוש דן בקטעים המשותפים של "המזלגות"). המטרונית תפעל גם בשבת אם כי אני מניח בתדירות שפל, ולכן מרגילים את הנוסעים כבר עכשיו שמסלול המטרונית = מסילה. בתקווה זה ייתן מענה ראוי לפקקים, אבל רק עבור מי שיסע במטרונית, עבור מי שנוסע ברכב הפקקיים יישארו
זה יעבוד?
בתאוריה הכל יופי, אך איך יצליח המעשי? האוטובוסים לא יכולים לעקוף, ולכן זו מעין רכבת שקצב ההתקדמות שלה נקבע למעשה לפי קצב העלאת והורדת הנוסעים. אני לא שותף לאופטימיות שלכם, אני חושב שעריית חיפה שפכה סכום אסטרונומי כדי להקים את התשתית הזו, אבל לא עשתה כלום לשיפור שאר תשתיות העיר. לא מספיק שהרחובות צרים ומפותלים, הם גם נראים כמו מסננת. חבל לדעתי שמתייחסים באופן זהה לכל משתמשי הכביש, למעט נוסעי המטרונית ( יישארו קווי אוטובוסים נפרדים נוספים ) חבל שלא נותנים גם מענה לרכבי הסעה שונים.
 
זה יעבוד?
בתאוריה הכל יופי, אך איך יצליח המעשי? האוטובוסים לא יכולים לעקוף, ולכן זו מעין רכבת שקצב ההתקדמות שלה נקבע למעשה לפי קצב העלאת והורדת הנוסעים. אני לא שותף לאופטימיות שלכם, אני חושב שעריית חיפה שפכה סכום אסטרונומי כדי להקים את התשתית הזו, אבל לא עשתה כלום לשיפור שאר תשתיות העיר. לא מספיק שהרחובות צרים ומפותלים, הם גם נראים כמו מסננת. חבל לדעתי שמתייחסים באופן זהה לכל משתמשי הכביש, למעט נוסעי המטרונית ( יישארו קווי אוטובוסים נפרדים נוספים ) חבל שלא נותנים גם מענה לרכבי הסעה שונים.
המת"צים מיועדים "לאוטובוסים בקווי שירות בלבד"
זה כולל גם קווי אוטובוס שאינם מטרונית. אני מאמין שקווי אוטובוס רגילים ישתמשו במסלול המטרונית גם אחרי פתיחתה המלאה. אין עוד משתמשי כביש שהקיבולת שלהם מתקרבת לזו של אוטובוס. ולגבי הרחובות הצרים בחיפה - המטרונית נועדה לפתור בעיה ממוקדת של תנועה בצירים הראשיים של הדר, העיר התחתית והקריות. היא לא מתיימרת לפתור את הבעיות בשאר חלקי העיר. אני חושב שלאפשר תנועה מהירה בין האזורים האלה זה בהחלט מצדיק את התקציב שהושקע בה.
 

loco58

New member
המת"צים מיועדים "לאוטובוסים בקווי שירות בלבד"
זה כולל גם קווי אוטובוס שאינם מטרונית. אני מאמין שקווי אוטובוס רגילים ישתמשו במסלול המטרונית גם אחרי פתיחתה המלאה. אין עוד משתמשי כביש שהקיבולת שלהם מתקרבת לזו של אוטובוס. ולגבי הרחובות הצרים בחיפה - המטרונית נועדה לפתור בעיה ממוקדת של תנועה בצירים הראשיים של הדר, העיר התחתית והקריות. היא לא מתיימרת לפתור את הבעיות בשאר חלקי העיר. אני חושב שלאפשר תנועה מהירה בין האזורים האלה זה בהחלט מצדיק את התקציב שהושקע בה.
לדעתי על המת"צים תסע רק המטרונית
כל הקווים שמגיעים מצפון לקריות יעצרו במרכזית הקריות המתוכננת (יש אפילו סימנים לעבודה בשטח להקמתה) והנוסעים יחליפו למטרונית. אם דבר כזה לא יקרה, כל התכניות לתדירות גבוהה לא יהיו שוות יותר מדי מכיוון שיהיה עומס די גדול על המת"צ ובעיקר בתחנות (לא יכולות להכיל יותר מ-2 אוטובוסים בזמן נתון). אפילו היום המצב מתקרב לכך, בכיוון שבתחנות שצמודות לצמתים עמוסים יש תור די גדול של אוטובוסים שמחכים לרמזור ירוק או אפילו להגיע לתחנה.
 
לדעתי על המת"צים תסע רק המטרונית
כל הקווים שמגיעים מצפון לקריות יעצרו במרכזית הקריות המתוכננת (יש אפילו סימנים לעבודה בשטח להקמתה) והנוסעים יחליפו למטרונית. אם דבר כזה לא יקרה, כל התכניות לתדירות גבוהה לא יהיו שוות יותר מדי מכיוון שיהיה עומס די גדול על המת"צ ובעיקר בתחנות (לא יכולות להכיל יותר מ-2 אוטובוסים בזמן נתון). אפילו היום המצב מתקרב לכך, בכיוון שבתחנות שצמודות לצמתים עמוסים יש תור די גדול של אוטובוסים שמחכים לרמזור ירוק או אפילו להגיע לתחנה.
לגבי הקווים שמגיעים מצפון אתה כנראה צודק
אבל לדעתי עדיין יהיו קווים עירוניים שישתמשו במסלול הזה. למשל, קווים שמחברים בין העיר התחתית והדר לנווה שאנן ולכרמל עדיין ייסעו ברחובות הרצל, החלוץ, הגיבורים, המגינים, פלי"ם ודרך העצמאות. לא נשמע לי סביר שהם ייסעו בנתיבי הרכב הפרטי בזמן שקיים מת"צ ברחובות האלה.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
וכבר מתחילים לעבוד על קטע חדש, הפעם בהדר.
על פי אתר אגד: חיפה, מיום ד' 12.10 ייסגר רח' יל"ג לתנועה לתקופה ארוכה החל מיום רביעי 12.10.11 ועד להודעה חדשה ייסגר לתנועה רחוב יל"ג בחיפה לכל אורכו. להלן השנויים הצפויים בתחנות הקווים: קווים המגיעים מכיוון מזרח - תחנות מבוטלות: התחנה ברחוב הקישון. תחנה חדשה: ברחוב הרצל פינת רחוב הקישון. קווים 1, 3, 10, 12 היוצאים מרחוב בר כוכבא - תחנות מבוטלות: התחנה ברחוב הקישון. למיטב הבנתי זה אומר שרחוב הרצל הופך לדו-סטרי עד סוקולוב.
 
וכבר מתחילים לעבוד על קטע חדש, הפעם בהדר.
על פי אתר אגד: חיפה, מיום ד' 12.10 ייסגר רח' יל"ג לתנועה לתקופה ארוכה החל מיום רביעי 12.10.11 ועד להודעה חדשה ייסגר לתנועה רחוב יל"ג בחיפה לכל אורכו. להלן השנויים הצפויים בתחנות הקווים: קווים המגיעים מכיוון מזרח - תחנות מבוטלות: התחנה ברחוב הקישון. תחנה חדשה: ברחוב הרצל פינת רחוב הקישון. קווים 1, 3, 10, 12 היוצאים מרחוב בר כוכבא - תחנות מבוטלות: התחנה ברחוב הקישון. למיטב הבנתי זה אומר שרחוב הרצל הופך לדו-סטרי עד סוקולוב.
הודעה חסרת מידע מעשי / תשובה חלקית לשאלות
התחנה ברחוב יל"ג/ שוק לקווים - 131/132/133 עוברת למקום אחר אולי ברחוב סוקולוב*, ואולי ברחוב הרצל / סוקולוב. התחנה ברחוב הרצל / קישון לא עבור הקווים 1,3,10,12 ! לדעתי טוב היה שקווים אלו יפנו שמאלה לרחוב הרצוג ושם תחנה בפינת סוקולוב (שם ישנה תחנה לקווי מהדרין), פניה ימינה לסוקולוב ושמאלה לרחוב החלוץ. * רעיון לשינוי זמני במסלול קווים 131/132/133 ברחוב הרצל במקום לרדת בסוקולוב ולהצטופף ברחוב החלוץ ולפנות שמאלה ברחוב יחיאל ומשם לרחוב הרצל (תחנה קיימת בארלוזרוב 4) שמרחוב הרצל יפנו שמאלה לרחוב בילו וימינה להרצוג, וברחוב הרצוג / סוקולוב תחנה חדשה במקום בארלוזרוב 4 (זמנית עד ליצוב מצב התח"צ שם) ניתן היה להכשיר מסלול חלופי ברחוב ברזילי לפחות עד השוק. בפועל 2 תחנות מבוטלות ומסלולי קווים משתנים .
 

amit1270

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
תודה רבה על התמונות והעדכונים מהשטח
 

itamo

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
והשאלה הגדולה - למה לא טרולי-בוס ?
אם בונים נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ואם בכל מקרה עומדים לרכוש אוטובוסים מיוחדים שיסעו בנתיב, אז מדוע לא להפעיל טרוליבוסים חשמליים שיסעו בצורה שקטה וחלקה ובלי זיהום אוויר כמו שיש כמעט בכל עיר אירופאית גדולה ?
 

easylivin

New member
והשאלה הגדולה - למה לא טרולי-בוס ?
אם בונים נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ואם בכל מקרה עומדים לרכוש אוטובוסים מיוחדים שיסעו בנתיב, אז מדוע לא להפעיל טרוליבוסים חשמליים שיסעו בצורה שקטה וחלקה ובלי זיהום אוויר כמו שיש כמעט בכל עיר אירופאית גדולה ?
טרוליבוס? בחצר של יונה יהב?!
אבל אני כמובן מסכים עם דבריך... אם לא בחיפה, אז במקומות אחרים - מוטב היה לפחות לשקול הקמת קווים טרוליבוסים או מערכות BRT שמבוססות עליהם. הנושא הזה פשוט לא נבדק ברצינות מעולם בישראל.
 

easylivin

New member
טרוליבוס? בחצר של יונה יהב?!
אבל אני כמובן מסכים עם דבריך... אם לא בחיפה, אז במקומות אחרים - מוטב היה לפחות לשקול הקמת קווים טרוליבוסים או מערכות BRT שמבוססות עליהם. הנושא הזה פשוט לא נבדק ברצינות מעולם בישראל.
* קווי
 

amit1270

New member
והשאלה הגדולה - למה לא טרולי-בוס ?
אם בונים נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ואם בכל מקרה עומדים לרכוש אוטובוסים מיוחדים שיסעו בנתיב, אז מדוע לא להפעיל טרוליבוסים חשמליים שיסעו בצורה שקטה וחלקה ובלי זיהום אוויר כמו שיש כמעט בכל עיר אירופאית גדולה ?
הכבלים מסתירים את הים!!!
 

guyweiss

New member
הכבלים מסתירים את הים!!!
 

itamo

New member
והשאלה הגדולה - למה לא טרולי-בוס ?
אם בונים נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ואם בכל מקרה עומדים לרכוש אוטובוסים מיוחדים שיסעו בנתיב, אז מדוע לא להפעיל טרוליבוסים חשמליים שיסעו בצורה שקטה וחלקה ובלי זיהום אוויר כמו שיש כמעט בכל עיר אירופאית גדולה ?
בנתיב של טרוליבוס יכול לנסוע גם אוטובוס דיזל?
אם ירשתו את קווי המטרונית בחוטי חשמל עבור טרוליבוסים עירוניים, יוכלו לנסוע בהם גם אוטובוסים בינעירוניים שמונעים בדיזל ?
 

easylivin

New member
בנתיב של טרוליבוס יכול לנסוע גם אוטובוס דיזל?
אם ירשתו את קווי המטרונית בחוטי חשמל עבור טרוליבוסים עירוניים, יוכלו לנסוע בהם גם אוטובוסים בינעירוניים שמונעים בדיזל ?
בטח, ללא שום בעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה