ה"מטרונית" מתקדמת

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
וואו!
זו פרשנות יצירתית במיוחד להגדרתו בתקנות התעבורה של חיווי הרמזור הזה! אם אני מבין נכון (ואני לא מתכנן תנועה) פירושו של הרמזור הוא שמותר לכלי תחבורה המונית להמשיך שמאלה, וכאן כתוב שחור-על-גבי צהוב שעבור רכב פרטי מדובר בכלל בהוראה להמשיך ימינה. לא היו צריכים לצבוע את הכביש באדום או להתקין רמזור לתחבורה המונית ברחוב הזה - זה גורם לזילות של כל המערכת (שגם כך היא בגדר זילות של הגדרת התחבורה ההמונית, לדעתי).
 

עדירמר

New member
וואו!
זו פרשנות יצירתית במיוחד להגדרתו בתקנות התעבורה של חיווי הרמזור הזה! אם אני מבין נכון (ואני לא מתכנן תנועה) פירושו של הרמזור הוא שמותר לכלי תחבורה המונית להמשיך שמאלה, וכאן כתוב שחור-על-גבי צהוב שעבור רכב פרטי מדובר בכלל בהוראה להמשיך ימינה. לא היו צריכים לצבוע את הכביש באדום או להתקין רמזור לתחבורה המונית ברחוב הזה - זה גורם לזילות של כל המערכת (שגם כך היא בגדר זילות של הגדרת התחבורה ההמונית, לדעתי).
דוז פואה חן!
אבל להוסיף עוד רמזור לתנועה הרגילה? זה מיותר!
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
תחנת האוטובוס החדשה-דנדשה ברחוב אליהו
וכלי רכב שנכנסו ל"טעינה ופריקה". למיטב ידיעתי זאת הפעם הראשונה שעוברת תחבורה ציבורית ברחוב אליהו, לפחות בעשרים השנים האחרונות.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
אחרי שפתחו מחדש את רחוב הפלי"ם, קבעו מחדש את
מסלולי הקווים הנוסעים מזרחה. חלק מהקווים שעברו פעם בהמגינים ופלי"ם עוברים היום בדרך העצמאות, כמו 108 וקווי נו"ש. חלק אחר מהקווים עוברים בשדרות הפלי"ם, והנה התחנה שלהם מול קרית הממשלה. באמצע אפשר לראות את המת"צ מהתמונה הראשונה.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
במקום אחר: אחד ממסופי המטרונית כבר מוכן.
זהו מסוף האוטובוסים החדש ליד רכבת בת גלים. לכשתועפל המטרונית במלואה, זאת תהיה התחנה הסופית של קו 2. אפשר לראות שאבני השפה בתחנה זהים לאבני השפה בשאר תחנות המטרונית בעיר. המסוף מורכב מתחנת הורדה ואחריה תחנת העלאה. לאחר העלאת הנוסעים האוטובוסים מבצעים סיבוב בכיכר, עוצרים בתחנה נוספת בסוף כביש הגישה ופונים ימינה היישר לתוך המנהרה שמתחת למסילת הרכבת לכיוון צומת דולפין.
 

scooby5

Member
במקום אחר: אחד ממסופי המטרונית כבר מוכן.
זהו מסוף האוטובוסים החדש ליד רכבת בת גלים. לכשתועפל המטרונית במלואה, זאת תהיה התחנה הסופית של קו 2. אפשר לראות שאבני השפה בתחנה זהים לאבני השפה בשאר תחנות המטרונית בעיר. המסוף מורכב מתחנת הורדה ואחריה תחנת העלאה. לאחר העלאת הנוסעים האוטובוסים מבצעים סיבוב בכיכר, עוצרים בתחנה נוספת בסוף כביש הגישה ופונים ימינה היישר לתוך המנהרה שמתחת למסילת הרכבת לכיוון צומת דולפין.
מדוייק כמעט לגמרי
ולמה כמעט ? ישנו מסוף שנמצא ממש בסמוך לצומת המרומזר לפני הכניסה למנהרה, שם יחנו האוטובוסים בהמתנה ליציאה לנסיעות (לא יודע אם היציאה תהיה משם או לא).
 
מדוייק כמעט לגמרי
ולמה כמעט ? ישנו מסוף שנמצא ממש בסמוך לצומת המרומזר לפני הכניסה למנהרה, שם יחנו האוטובוסים בהמתנה ליציאה לנסיעות (לא יודע אם היציאה תהיה משם או לא).
היום ממתינים שם אוטובוסים של אגד.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
שילוט הקווים במסוף רכבת בת גלים
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
ולסיום: עבודות על קיר אקוסטי ממערב לתחנת
בת גלים. אין במקום שום שלט שמסביר על מהות העבודות (פרט לשלט שאומר "חטיבת בטיחות מתחם צפוני"), אבל אני מנחש שלא טעיתי בזיהוי.
 
ולסיום: עבודות על קיר אקוסטי ממערב לתחנת
בת גלים. אין במקום שום שלט שמסביר על מהות העבודות (פרט לשלט שאומר "חטיבת בטיחות מתחם צפוני"), אבל אני מנחש שלא טעיתי בזיהוי.
יש שלט !
הפונה לכיוון הים ! בעבר היו 2 שלטים, האחד כוסה ולכן פורק, הקיר מסתיר אותו. שימו לב לתאריך צילום התמונה (בגוף התמונה)
 

אוהד11

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
 

בועז ל

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
תודה על התמונות וההסברים.
 

omerlich

New member
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
שאלה לגבי הציוד במטרונית?
באילו אוטובוסים "דן" מתכוונת להשתמש? האם מדובר באוטבוסים כמו 614 (שמחלטר ב 43 בזמן האחרון) עם הדלת הרביעית? אני שואל כי ראיתי בוויקיפדיה שמדובר על דגם אחר...
 

scooby5

Member
שאלה לגבי הציוד במטרונית?
באילו אוטובוסים "דן" מתכוונת להשתמש? האם מדובר באוטבוסים כמו 614 (שמחלטר ב 43 בזמן האחרון) עם הדלת הרביעית? אני שואל כי ראיתי בוויקיפדיה שמדובר על דגם אחר...
השלדה כן המרכב יהיה כנראה קצת שונה
 

amit1270

New member
"גם", אבל לא בהכרח מספיק.
אחרת, לא היו ממציאים אוטובוסים רבי-קיבולת.
בגלל זה כתבתי "גם".
באופן אישי אני מעדיף אוטובוס של 50 מקומות כל 10 דקות על אוטובוס של 100 מקומות כל 20 דקות. לגבי 50 כל 5 דקות מול 100 כל 10 דקות נראה לי שהאפשרות השנייה סבירה יותר, כי בכל מקרה מדובר בתדירות טובה, ולא כלכלי להפעיל כמות כפולה של אוטובוסים. כשהעומס גדול יותר ברור שעדיף להשתמש באוטובוסים רבי קיבולת או באמצעים אחרים ("הסעת המונים"). בכל מקרה לתדירות יש תפקיד חשוב מאוד בקיבולת של קו.
 

easylivin

New member
בגלל זה כתבתי "גם".
באופן אישי אני מעדיף אוטובוס של 50 מקומות כל 10 דקות על אוטובוס של 100 מקומות כל 20 דקות. לגבי 50 כל 5 דקות מול 100 כל 10 דקות נראה לי שהאפשרות השנייה סבירה יותר, כי בכל מקרה מדובר בתדירות טובה, ולא כלכלי להפעיל כמות כפולה של אוטובוסים. כשהעומס גדול יותר ברור שעדיף להשתמש באוטובוסים רבי קיבולת או באמצעים אחרים ("הסעת המונים"). בכל מקרה לתדירות יש תפקיד חשוב מאוד בקיבולת של קו.
ב-BRT האחד לא אמור על חשבון האחר.
גם תדירות גבוהה וגם קיבולת גבוהה של הכלים = BRT. אין שום סתירה בין שתי הדרישות, הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת לא אמורה לגרום לירידה בתדירות (ועמית, נדמה לי שכבר כתבתי לך את זה יותר מפעם אחת). אלא שבחיפה מסתמן שבמקום BRT, בכל מקרה תופעל המצאה יהבית נוספת: "הישראבלופית", רכבת קלה ייחודית שאין לה אח ורע בעולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה