ה"מטרונית" מתקדמת

מצב
הנושא נעול.
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
מת"צ הפלי"ם עובר באמצע קרית הממשלה
בין שני המגדלים של משרדי הממשלה לבין בית המשפט.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
גופן כזה אי אפשר לפספס.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
פה מתחיל המת"צ החדש, בכיכר פייצל/פייסל
משמאל אפשר לראות את האנדרטה לזכר פייסל הראשון מלך עירק. מכאן לכיוון מזרח ממשיכות העבודות על הארכת המת"צ.
 
פה מתחיל המת"צ החדש, בכיכר פייצל/פייסל
משמאל אפשר לראות את האנדרטה לזכר פייסל הראשון מלך עירק. מכאן לכיוון מזרח ממשיכות העבודות על הארכת המת"צ.
מת"צ שנבנה ב-2 רחובות שונים ויגיע ללב המפרץ
בכיוון מזרח בהמשך רחוב הפלי"ם עד פינת רחוב הקטר, ובהמשכו ברחוב חטיבת גולני (מחלף חירם, שמסלול אחד נתרם למטרונית) בכיוון מערב ברחוב חטיבת גולני ממחלף חירם עד ככר פייצל, אין תחנת מטרונית מול בניין תחנת חיפה מזרח, ניתן היה להחזיר עטרה ליושנה, ולהפעיל את תחנת חיפה מזרח, לשם כך צריך מעבר חציה או גשר עילי להולכי רגל, כי אם תהיה תחנת מטרונית - תהיה מצד שמאל של הכביש) ברחוב חטיבת גולני מול מעבר חירם לשעבר יש פיצול, כיוון מערב ברחוב צייזל מצד שמאל. כיוון מזרח מצד שמאל של רחוב חטיבת גולני והמשך בדרך בר יהודה, שם בצומת רחוב הגיבורים / בר יהודה / צייזל מתמזגים 2 נתיבי המטרונית לאחד (זה שבא מהדר...) עד גשר גדוד 21. בעתיד יסלל הקטע מגשר גדוד 21 דרך צומת הקריות (צ'ק פוסט) לצומת כביש 75 מול מרכזית המפרץ
 
מת"צ שנבנה ב-2 רחובות שונים ויגיע ללב המפרץ
בכיוון מזרח בהמשך רחוב הפלי"ם עד פינת רחוב הקטר, ובהמשכו ברחוב חטיבת גולני (מחלף חירם, שמסלול אחד נתרם למטרונית) בכיוון מערב ברחוב חטיבת גולני ממחלף חירם עד ככר פייצל, אין תחנת מטרונית מול בניין תחנת חיפה מזרח, ניתן היה להחזיר עטרה ליושנה, ולהפעיל את תחנת חיפה מזרח, לשם כך צריך מעבר חציה או גשר עילי להולכי רגל, כי אם תהיה תחנת מטרונית - תהיה מצד שמאל של הכביש) ברחוב חטיבת גולני מול מעבר חירם לשעבר יש פיצול, כיוון מערב ברחוב צייזל מצד שמאל. כיוון מזרח מצד שמאל של רחוב חטיבת גולני והמשך בדרך בר יהודה, שם בצומת רחוב הגיבורים / בר יהודה / צייזל מתמזגים 2 נתיבי המטרונית לאחד (זה שבא מהדר...) עד גשר גדוד 21. בעתיד יסלל הקטע מגשר גדוד 21 דרך צומת הקריות (צ'ק פוסט) לצומת כביש 75 מול מרכזית המפרץ
אתה בטוח שהמטרונית תעבור בצ'ק פוסט?
לפי כל מפות המטרונית שראיתי, נראה כאלו ייסלל כביש נפרד למטרונית ש"יחתוך" את הצ'ק פוסט. למשל במפות כאן: http://he.wikipedia.org/wiki/מטרונית
 
אתה בטוח שהמטרונית תעבור בצ'ק פוסט?
לפי כל מפות המטרונית שראיתי, נראה כאלו ייסלל כביש נפרד למטרונית ש"יחתוך" את הצ'ק פוסט. למשל במפות כאן: http://he.wikipedia.org/wiki/מטרונית
לא ב-100%
כרגע עבודות המטרונית הגיעו עד גשר גדוד 21, אך שמתי לב כי במקביל למסילות בכיוון תחנת לב המפרץ נבנה מסלול , הנה תמונה מלפני שנה וחצי (בדיוק !) , מחלון הרכבת בדרך לתחנת לב המפרץ....כעת הפרטים מתבהרים. העבודות מתחילות ליד המסילה שפונה מגשר פז לכיוון תחנת לב המפרץ.
 
לא ב-100%
כרגע עבודות המטרונית הגיעו עד גשר גדוד 21, אך שמתי לב כי במקביל למסילות בכיוון תחנת לב המפרץ נבנה מסלול , הנה תמונה מלפני שנה וחצי (בדיוק !) , מחלון הרכבת בדרך לתחנת לב המפרץ....כעת הפרטים מתבהרים. העבודות מתחילות ליד המסילה שפונה מגשר פז לכיוון תחנת לב המפרץ.
אם כך, הכנה לצומת מטרונית גשר פז
פנייה שמאלה במקביל למסילות הרכבת. צומת חדשה ! אך סלילת הנתיב ממשיכה עד גשר גדוד 21 ! אולי שם יבנה צומת למטרונית.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
הקטע החד-סטרי של שדרות הפלי"ם
בקטע שבין כיכר פייצל לקרית הממשלה האוטובוסים נוסעים בכיוון ההפוך לתנועה.
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
תמונה היסטורית: הכרמלית והמטרונית בפריים אחד!
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
הכרמלית + המטרונית, תמונה 2
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
רחוב אליהו - רחוב בעייתי. זה לא BRT אמיתי.
לרחוב אליהו מותרת הכניסה "לטעינה ופריקה". בפועל זה אומר שכמעט אף אוטובוס לא מצליח לעבור ברחוב הזה בצורה חלקה בגלל כלי רכב פרטיים שחוסמים את הדרך כי הם רק עצרו לאכול פלאפל.
 
רחוב אליהו - רחוב בעייתי. זה לא BRT אמיתי.
לרחוב אליהו מותרת הכניסה "לטעינה ופריקה". בפועל זה אומר שכמעט אף אוטובוס לא מצליח לעבור ברחוב הזה בצורה חלקה בגלל כלי רכב פרטיים שחוסמים את הדרך כי הם רק עצרו לאכול פלאפל.
רחוב אליהו הנביא
 
ה"מטרונית" מתקדמת
הסתקרנתי מפתיחת המת"צ החדש בשד' הפלי"ם וברחוב אליהו, והחלטתי לקפוץ לחיפה. הרי לפניכם שרשור תמונות מקטע המטרונית החדש, וקצת מסביב. נתחיל ממפת התמצאות. בסגול מסומן המת"צ לכיוון מזרח, שעובר באמצע דרך העצמאות משד' בן גוריון ועד קרית הממשלה. בירוק מסומן המת"צ החדש לכיוון מערב, שעובר באמצע שד' הפל"ם ולאחר מכן ברחוב אליהו. שם הוא מתחבר למת"צ הקיים בדרך העצמאות, שנפתח לפני כשלוש שנים.
במיוחד ל"טוענים והפורקים" עשו שלט הסבר מיוחד
בסוף רחוב אליהו (אליהו/העצמאות) שמסביר איך נראה האור הירוק ברמזור, כי הרי הם נוסעים על מסלול BRT.
 
במיוחד ל"טוענים והפורקים" עשו שלט הסבר מיוחד
בסוף רחוב אליהו (אליהו/העצמאות) שמסביר איך נראה האור הירוק ברמזור, כי הרי הם נוסעים על מסלול BRT.
וואו!
זו פרשנות יצירתית במיוחד להגדרתו בתקנות התעבורה של חיווי הרמזור הזה! אם אני מבין נכון (ואני לא מתכנן תנועה) פירושו של הרמזור הוא שמותר לכלי תחבורה המונית להמשיך שמאלה, וכאן כתוב שחור-על-גבי צהוב שעבור רכב פרטי מדובר בכלל בהוראה להמשיך ימינה. לא היו צריכים לצבוע את הכביש באדום או להתקין רמזור לתחבורה המונית ברחוב הזה - זה גורם לזילות של כל המערכת (שגם כך היא בגדר זילות של הגדרת התחבורה ההמונית, לדעתי).
 
וואו!
זו פרשנות יצירתית במיוחד להגדרתו בתקנות התעבורה של חיווי הרמזור הזה! אם אני מבין נכון (ואני לא מתכנן תנועה) פירושו של הרמזור הוא שמותר לכלי תחבורה המונית להמשיך שמאלה, וכאן כתוב שחור-על-גבי צהוב שעבור רכב פרטי מדובר בכלל בהוראה להמשיך ימינה. לא היו צריכים לצבוע את הכביש באדום או להתקין רמזור לתחבורה המונית ברחוב הזה - זה גורם לזילות של כל המערכת (שגם כך היא בגדר זילות של הגדרת התחבורה ההמונית, לדעתי).
בהחלט החלטה דבילית.
אם כבר, היה הגיוני להציב שם רק רמזור רגיל לפנייה ימינה, ונהגי האוטובוס כבר היו יודעים שמשמעותו עבורם היא פנייה שמאלה. נהגי האוטובוס צריכים להכיר את כל סוגי הרמזורים, לא ציבור הנהגים הרגיל.
 

easylivin

New member
וואו!
זו פרשנות יצירתית במיוחד להגדרתו בתקנות התעבורה של חיווי הרמזור הזה! אם אני מבין נכון (ואני לא מתכנן תנועה) פירושו של הרמזור הוא שמותר לכלי תחבורה המונית להמשיך שמאלה, וכאן כתוב שחור-על-גבי צהוב שעבור רכב פרטי מדובר בכלל בהוראה להמשיך ימינה. לא היו צריכים לצבוע את הכביש באדום או להתקין רמזור לתחבורה המונית ברחוב הזה - זה גורם לזילות של כל המערכת (שגם כך היא בגדר זילות של הגדרת התחבורה ההמונית, לדעתי).
במיוחד למשפט שהאחרון שבסוגריים!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה