גיל אופנועים
New member
השמצת מוסכים בכלל ומוסכי אופנועים בארץ בפרט
החלטתי לכתוב שורות אלו עקב שאלת/תלונת לקוח על טיפול שעלה לו 4500 ש"ח. הלקוח הוא לקוח קבוע במוסך ובקש טיפול 24000 ק"מ ,תוך כדי בדיקה נמצא כי צילנדר אחד לא עבד ,הבעיה היתה בחוט של אחד הכוהלים הנמצא בראש המצת מכיון שמדובר במנוע מוזרק ומדויק מתחייב היה להחליף את ארבעת המצתים שכן מצת אחד לא עבד הרבה זמן הדבר יכול לגרום לתופעה שנקראת בז'רגון "מיס פייר" כמ-וכן נמצא שהמסנן אויר סתום כהלכה הוחלפו רפידות בלם מקוריות (למוסך כללי עדיף לשים רפידות חליפיות שכן אחוזי הרווח שלו גדולים יותר) בחרתי באלו מכייון שהמקוריות עשויות חומרים מורכבים ומגיעים עם פד מתכת ופד בידוד מיוחד,במהלך הבלימה הרפידות מתחממות ומעבירות את החום לנוזל הבלמים דבר לא רצוי שכן הבלמים הופכים להיות ספוגיים וכושר הבלימה יורד ולכן באופנוע שכזה אין כמו מקורי. לאחר הורדת פילטר האויר מצאתי שלועות היניקה מלאים בלכלוך כתוצאה של אדיי שמן ,פורק ונוקה למשעי. בקיצור האופנוע קיבל חום ואהבה כמו שמזמן הוא לא קיבל. ברצוני לציין שני דברים: 1. נבדקה הצעת מחיר במוסך מורשה וזה ציין שהעלות היא 2200 ש"ח בקרוב והחלקים שמחליפים הם שמן ופילטר שמן בלבד 2. האופנוע טופל לפני כן במוסך מורשה הונדה ולאחר שהלקוח שאל מדוע המנוע לא עובד בצורה עגולה אמרו לו שכך זה צריך להיות(האופנוע עבד על 3 צילנדרים) .העבודה על האופנוע נמשכה זמן רב בכדי לבצע עבודה מדוייקת ,הלקוח שלם בעבור 8 שעות עבודה. לסיכומו של עניין נכון ישנם מוסכים שכל מילה מיותרת ואין אחת שכזו לתאר אותם. ורבותיי ישנם בעלי מקצוע נהדרים ישרים מקצועיים והגונים שנמצאים בענף הזה מתוך אהבה ויתנו לכם את הנשמה והעזרה לכל שאלה או כשל מכני בכל שעה שתבקשו ,הם לא מעטים אך גם לא רבים ,הם לא זולים וכן גם אני נמנה איתם מודה ומתוודה , חפשו אותם ושמרו עלייהם אל תמהרו להשמיץ או להכליל אותם באותה נשימה עם השאר כי אם אלו לא ישארו ישארו האחרים שאותם אתם לא רוצים אבל אל תשכחו הם עובדים ב ז ו ל
החלטתי לכתוב שורות אלו עקב שאלת/תלונת לקוח על טיפול שעלה לו 4500 ש"ח. הלקוח הוא לקוח קבוע במוסך ובקש טיפול 24000 ק"מ ,תוך כדי בדיקה נמצא כי צילנדר אחד לא עבד ,הבעיה היתה בחוט של אחד הכוהלים הנמצא בראש המצת מכיון שמדובר במנוע מוזרק ומדויק מתחייב היה להחליף את ארבעת המצתים שכן מצת אחד לא עבד הרבה זמן הדבר יכול לגרום לתופעה שנקראת בז'רגון "מיס פייר" כמ-וכן נמצא שהמסנן אויר סתום כהלכה הוחלפו רפידות בלם מקוריות (למוסך כללי עדיף לשים רפידות חליפיות שכן אחוזי הרווח שלו גדולים יותר) בחרתי באלו מכייון שהמקוריות עשויות חומרים מורכבים ומגיעים עם פד מתכת ופד בידוד מיוחד,במהלך הבלימה הרפידות מתחממות ומעבירות את החום לנוזל הבלמים דבר לא רצוי שכן הבלמים הופכים להיות ספוגיים וכושר הבלימה יורד ולכן באופנוע שכזה אין כמו מקורי. לאחר הורדת פילטר האויר מצאתי שלועות היניקה מלאים בלכלוך כתוצאה של אדיי שמן ,פורק ונוקה למשעי. בקיצור האופנוע קיבל חום ואהבה כמו שמזמן הוא לא קיבל. ברצוני לציין שני דברים: 1. נבדקה הצעת מחיר במוסך מורשה וזה ציין שהעלות היא 2200 ש"ח בקרוב והחלקים שמחליפים הם שמן ופילטר שמן בלבד 2. האופנוע טופל לפני כן במוסך מורשה הונדה ולאחר שהלקוח שאל מדוע המנוע לא עובד בצורה עגולה אמרו לו שכך זה צריך להיות(האופנוע עבד על 3 צילנדרים) .העבודה על האופנוע נמשכה זמן רב בכדי לבצע עבודה מדוייקת ,הלקוח שלם בעבור 8 שעות עבודה. לסיכומו של עניין נכון ישנם מוסכים שכל מילה מיותרת ואין אחת שכזו לתאר אותם. ורבותיי ישנם בעלי מקצוע נהדרים ישרים מקצועיים והגונים שנמצאים בענף הזה מתוך אהבה ויתנו לכם את הנשמה והעזרה לכל שאלה או כשל מכני בכל שעה שתבקשו ,הם לא מעטים אך גם לא רבים ,הם לא זולים וכן גם אני נמנה איתם מודה ומתוודה , חפשו אותם ושמרו עלייהם אל תמהרו להשמיץ או להכליל אותם באותה נשימה עם השאר כי אם אלו לא ישארו ישארו האחרים שאותם אתם לא רוצים אבל אל תשכחו הם עובדים ב ז ו ל