השמצת מוסכים בכלל ומוסכי אופנועים בארץ בפרט

השמצת מוסכים בכלל ומוסכי אופנועים בארץ בפרט

החלטתי לכתוב שורות אלו עקב שאלת/תלונת לקוח על טיפול שעלה לו 4500 ש"ח. הלקוח הוא לקוח קבוע במוסך ובקש טיפול 24000 ק"מ ,תוך כדי בדיקה נמצא כי צילנדר אחד לא עבד ,הבעיה היתה בחוט של אחד הכוהלים הנמצא בראש המצת מכיון שמדובר במנוע מוזרק ומדויק מתחייב היה להחליף את ארבעת המצתים שכן מצת אחד לא עבד הרבה זמן הדבר יכול לגרום לתופעה שנקראת בז'רגון "מיס פייר" כמ-וכן נמצא שהמסנן אויר סתום כהלכה הוחלפו רפידות בלם מקוריות (למוסך כללי עדיף לשים רפידות חליפיות שכן אחוזי הרווח שלו גדולים יותר) בחרתי באלו מכייון שהמקוריות עשויות חומרים מורכבים ומגיעים עם פד מתכת ופד בידוד מיוחד,במהלך הבלימה הרפידות מתחממות ומעבירות את החום לנוזל הבלמים דבר לא רצוי שכן הבלמים הופכים להיות ספוגיים וכושר הבלימה יורד ולכן באופנוע שכזה אין כמו מקורי. לאחר הורדת פילטר האויר מצאתי שלועות היניקה מלאים בלכלוך כתוצאה של אדיי שמן ,פורק ונוקה למשעי. בקיצור האופנוע קיבל חום ואהבה כמו שמזמן הוא לא קיבל. ברצוני לציין שני דברים: 1. נבדקה הצעת מחיר במוסך מורשה וזה ציין שהעלות היא 2200 ש"ח בקרוב והחלקים שמחליפים הם שמן ופילטר שמן בלבד 2. האופנוע טופל לפני כן במוסך מורשה הונדה ולאחר שהלקוח שאל מדוע המנוע לא עובד בצורה עגולה אמרו לו שכך זה צריך להיות(האופנוע עבד על 3 צילנדרים) .העבודה על האופנוע נמשכה זמן רב בכדי לבצע עבודה מדוייקת ,הלקוח שלם בעבור 8 שעות עבודה. לסיכומו של עניין נכון ישנם מוסכים שכל מילה מיותרת ואין אחת שכזו לתאר אותם. ורבותיי ישנם בעלי מקצוע נהדרים ישרים מקצועיים והגונים שנמצאים בענף הזה מתוך אהבה ויתנו לכם את הנשמה והעזרה לכל שאלה או כשל מכני בכל שעה שתבקשו ,הם לא מעטים אך גם לא רבים ,הם לא זולים וכן גם אני נמנה איתם מודה ומתוודה , חפשו אותם ושמרו עלייהם אל תמהרו להשמיץ או להכליל אותם באותה נשימה עם השאר כי אם אלו לא ישארו ישארו האחרים שאותם אתם לא רוצים אבל אל תשכחו הם עובדים ב ז ו ל
 

זהר ו

New member
כשהולכים לבעל מקצוע (כולל מוסך)

לא משלמים רק עבור חלקים ועבודה אלא גם עבור ידע ומיומנות. כמו שאפשר לבחור בין שמן מינרלי לשמן סינטטי ולהגיע להפרשי מחיר ניכרים אולם גם להבדלי איכות גדולים מאוד, כך גם אפשר לבחור בין מכונאי מיומן פחות למכונאי מיומן יותר ולהגיע להפרשי מחיר גדולים אבל במחיר של הבדלי איכות גדולים (למשל במקרה המדובר: חיסכון כספי של כמה מאות ש"ח כשהמחיר המשולם בפועל ע"י בעל האופנוע הוא אופנוע הנוסע על 3 צילינדרים במקום 4 , פילטר אויר וסעפת יניקה סתומים וכדומה). על פניו, לפי סיפורו של בעל האופנוע שלא טען וגם לא משתמעת מדבריו שום טענה לגבי מיומנות ומקצועיות המוסך, ההבדל בין מיומנותו ומקצועיותו של המוסך המדובר לעומת מיומנותו ומקצועיותו של המוסך הקודם מצדיקה את ההבדל במחיר. לדעתי, ניסיון לחסוך כסף על חשבון התפשרות על מיומנות המכונאי ואיכות עבודתו, בסופו של דבר בטווח הארוך תהיה יקרה יותר. זהר
 

Dotmix

New member
אני רוצה לחזק את התגובה של זהר

לא התקוונתי להשמיץ את גיל בעיניין הטיפול , אני מטפל אצלו כבר הרבה זמן ועוד מהאופנוע הקודם שלי ואני מרוצה. העלתי את הנושא מתוך סקרנות. לא היה בזה טענות לגבי המקצועיות שהיא מעל ומעבר. השתדלתי להיות נאטרלי עם התגובות שלי. מצטער עם פגעתי זה היה בשוגג.
 

kobi l

New member
לדעתי , הכותרת שפתחת את השירשור חטאה למטרתך.

"טיפול 24000 ל cbr600f עולה 4500 ש"ח הגיוני?" הצגת את עלות טיפול 24000 כיקרה כאשר בפועל בוצעו עוד מספר פעולות אחזקה יקרות בפני עצמן. אמנם בתוכן ההודעה פרטת את רוב הטיפול אך ה"נזק" כבר נעשה ע"י הכותרת , חבל .
בברכה, קובי
 

Dotmix

New member
הכוונות היו באמת תמימות, השאלה הגיעה מתוך

סקרנות. אני חייב גם לציין שאת הטיפול המדובר עשיתי ליפני יותר מחודש ומעז עוד החלפתי גלג"ש באותו מוסך, כך שמבחינתי זה לא משהו טרי. כמו כן לא ציינתי את שם המוסך בתחילה אלה רק כשהתעקשו לבקש ממני את שמו (ואני אפילו קצת מצטער על זה לאור הדרמה).
 

Dungeon

New member
לא נראה לי שהיה פה ניסיון להשמיץ

הוא שאל בנוגע למחיר שנראה לו גבוה, ולא אמר דבר על איכות העבודה. הוא אכן השמיט כמה פרטים שהוספת, כנראה בתמימות מחוסר הבנה/ידע ולא מרצון לפגוע.
 

Dotmix

New member
שוב אני רוצה לחזק, באמת הידע התכני שלי מוגבל

ולא התכוונתי להשמיץ
 

Bearing

New member
שלום גיל

זה יפה שבחרת להגיב כאן בפורום, אני לא חושב שעבודתך או מיומנותך הושמצו כאן בפורום, דווקא המחירים של טיפולים במוסכים אחרים ובפרט מוסכים מרכזיין שהועלו כאן לא היו שונים בהרבה ממה שהוצג. אני חושב שהצגת מיקצועיות ושימת לב לפרטים כשגילית שאחד הצילינדרים לא עבד ולא סתם החלפת שמן כמו רובוט. רק העניין עם החלפת כל הפלאגים נשמע לי מוזר, תוכל לפרט באופן קצת יותר מדוייק וטכני למה היה צריך להחליף את ארבעת הפלאגים, ומה בדיוק הייתה התקלה בחוט ההצתה?
 

C O L T

New member
אני רק בקטנה, על ז'רגון המקצועי

"כוהלים" זה מה ששותים, למנוע יש קויילים, שזה סלילים באנגלית. ואם כבר אנגלית, אז MISFIRE זה מילה אחת, לא "בחורת אש".
יפה שאתה מגיב כאן, דורש אומץ רב. מקווה שתקבל "יצאת צדיק" רשמי מהפורום.
 

SkyEye

New member
על MS Fire לא שמעת?

Microsoft Fire, ככה זה נראה בגמר ההתקנה --->
 

nex69

New member
עוד ../images/Emo163.gif שבטוח שתוכנה וחומרה חד הם...

לך תביא פיצה וקולה...
 

SkyEye

New member
סליחה טרול יקר, אבל לא זכור לי שאנחנו חברים

או בכלל מכירים עד כדי כך שתוכל להרשות לעצמך להצמיד לי כינויים וכובעים (ובכך לנופף בטיפשותך הרבה בראש חוצות).
כשבא לך לדחוף לעצמך אגודל או שניים, אל תשכח להוציא משם קודם את בקבוק הקולה.
 
יופי שאתה מגיב כאן ../images/Emo45.gif המלצה

אבל מפה לשם רק המלצה קטנה מימשהו שרצה לטפל אצלך וניכווה .. יש יחס טוב אבל כששאלתי הערכת מחיר לטיפול מסוים עניתה לי , לאחר זאת אמרתי בנימוס שאני מודה ואני ישמח בתור מישהו שעדין לא היה משופשף בעניין של מוסכים וטיפולים לעשות טיפה סקר שוק ולנסות לקבל מוסג על המחיר הממוצע לטיפול שזה לגיטימי לגמרה לדעתי (אילך היתקשרתי ראשון) אתה בתגובה היתעצבנתה מאוד ואף הרמתה את הקול טיפה ועניתה לי בתשובה "אני לא יעשה עבודה זולה , אם לא מתאים לך המחיר אל תבוא אליי ותפלסף אותי " אני בתור לקוח ניכוותי מהתשובה ואף שידעתי שאתה עושה עבודה מצוינת רגלי לא דרכה יותר במוסך שלך והמיספר לא חויג עלידי וגם לא המלצתי האלאה אז רק המלצה קטנה , חיוך ורוגע , אז מישהו נישמע לך לא רציני .. ניחה .. אז הלכו 5 דקות .. אבל אתה לאותו בנאדם עזרתה לקבל מוסג כללי ואני בטוח שהיתי חוזר , וכמובן יכול להיות שפשוט עבר עליך יום רע ! אבל לצערי גם חבר שלי שטיפל אצלכה סיפר לי בערך אותו סיפור הכול באהבה ..
 
למעלה