השמצת מוסכים בכלל ומוסכי אופנועים בארץ בפרט

yarivos

New member
גיל תודה רבה על התגובה !

מדבריך עולה שהאופנוע הזה במצב מאוד לא טיפוסי ל24 אלף קילומטר.
 

motorcycle boy

New member
כמה דברים כאן נשמעים תמוהים

משתמשים במונח מיספייר כאשר יש פיספוס של הצתה אחת לכמה פעימות, איך זה קשור לעניין ולמה בעצם הוחלפו הפלאגים? בקשר לרפידות הבלם, מיטב החברות מיצרות רפידות, גם הן מגיעות עם פחית ומיוצרות מחומרים מורכבים. SBS למשל. זה ידוע שאף ניתן לקבל רפידות תחליפיות טובות יותר מהמקוריות לצרכים מסוימים. אפילו שאינני מכיר את הדגם הנ"ל-8 שעות עבודה נשמע לי המון זמן.
 
על זה בדיוק דיברתי רבותיי

היום בתאריך 10/4/08 התקשרתי למוסך הונדה בדרך השלום 9 וראו איזה פלא טיפול 24000 חלקים-פילטר שמן ,שמן ,שייבת ריקון עבודה -לפי 9.2 שעות עלות עבודה בלבד 1340 לפני מע"מ ללא חלקים אני בנוסף החלפתי בלמים קידמיים ואחוריים עבדתי על ניקוי לועות היניקה עוד שעתיים ותיקנתי את בעיית ההצתה שגם לא עושים בשתי דקות את רפידות הבלם SBS מיבאת חברת אבנוע אני מחזיק כמות סטים לא מבוטלת ולאף חברה חליפית אין את תוספת הבידוד אז לפני שאתה מדבר דברי חוכמה תכיר את האופנוע תעשה בדיקה מול החברה ואז תביע עמדה כנראה שאתה רגיל לאנפילד
 

NeeD 4 SpeeD

New member
רפידות תחליפיות

ניתן למצוא בכל מני רמות. אל תשווה בין מערכות בלימה של BREMBO למערכת מהמפעל.
 
בנוגע לרפידות של הונדה

הרפידות המקוריות יקרות רצח. אני שילמתי כ 700 שקל לסט קידמי ב CBR1000RR ההבדל ביכולת הבלימה בינן לתחליפי היה תהומי.
 

TomaC

New member
מקבל את תגובתך, עם שאלה\הערה קטנה

האם במנוע מוזרק, בעל חיישני למדא, חמצן וכל החרא הזה, לא תידלק מנורת אזהרה engine check כאשר פלאג אחד לא עובד? הרי תקבל כמויות מסחריות של חמצן באגזוז ושגעונות בכל אחד מהחיישנים שיושבים בדרך. בדבר אחד אני מסכים איתך ב100%- אין דבר חשוב יותר מאשר למצא מוסך אמין ומקצועי.
 
לא אין חיישן למבדה לכל צינור פליטה

אתה צודק אם היה חיישן לכל צינור גם ברכב פרטי אין חיישן לכל צילנדר
 

TomaC

New member
ע"פ זכרוני, חיישן הלמבדה יושב לאחר ה4-1

מה שאומר שצריך לכסות את כל הצילינדרים. קצת קשה לי לראות תרחיש שבו מנוע מצליח לתפקד על 3 צילינדרים במשך 6000 ק"מ, מבלי שחיישן למבדה יעלה תקלה למערכת ההזרקה, ובלי שהאגזוז יהפוך לגוש פחם (או למטען חבלה, עם כל הבנזין שנתקע בו).
 

® Road Runner

New member
עצוב...

עצוב שהיום בשביל לקבל עבודה כמו שצריך, צריך לשלם יותר... מוסךבסה"כ שעושה את העבודה שלו מרגיש שהוא צריך לגבות אקסטרא ממוסך אחר שכביכול פחות מקצועי.. אבל לא המוסכים אשמים, זה כנראה ככה בכל תחום בארץ שלנו..
 

שחרול118

New member
לא מסכים בכלל

אני לא מכונאי אבל, אם נכנס אליי לקוח ואני משקיע בו זמן, אנרגיה והמון מקצועיות (בתחום שלי אני בעצם מעצב לו את הבית) והוא לוקח את הרעיונות וההשקעה שלי ורוכש את המוצרים בסופו של עניין אצל איזה "גרושניק" אז זה בהחלט מעצבן אותי. צריך להבין אנשי שירות/מקצוע טובים באמת עולים כסף רב וכך או אחרת זה חייב להיות משוקלל במחיר... שעת עבודה שלי לדוגמא,הרבה יותר יקרה משל הרבה חבר'ה אחרים בענף שלי אבל, גם היכולות שלי גבוהות יותר. אישית, אין לי בעיה לשלם קצת יותר (עם דגש על הקצת) כדי לקבל שירות ויחס מקצועיים באמת... ככה אני לעולם לא יוצא עם ספקות מהמוסך ומרגיש בטוח ונוח על הכלי שלי.
 

® Road Runner

New member
מבלי לשים לב

מה שעשית בהודעה שלך זה פשוט להצדיק את מה שאמרתי-העניין נכון לגבי כל תחום בארץ.. אתה מנקודת הראיה שלך צודק ובאיזשהו מקום גם מבחינתי זה לגיטימי במציאות הארצישראלית שלנו, אבל הייתי מעדיף שהעניין יהיה הפוך - שמקום שנותן את מה שהוא גם כך אמור לתת יגבה את מה שמגיע לו ולא יהיה יקרן יותר ואילו מקומות שלא נותנים את מה שמגיע יקבלו הרבה פחות עד שישתפרו או יסגרו.
 

zelig0n

New member
יש לי חדשות בשבילך ...

זה נכון בכל העולם ולא רק "במציאות הארצישראלית". אין סיבה בעולם שבעל מקצוע טוב יותר לא ידרוש יותר
על העבודה שלו (ועובדה שגם מקבלים).
 

שחרול118

New member
לא היה צריך לשים לב...

מבחינתי המחיר הנכון הוא המחיר שלי ה"גרושניקים" מבחינתי מוזילים את העלויות הריאליות. אני משתכר לפחות כפול מאיש מכירות "פושט". ההשקעה שלי על תצוגות, פירסום (אני שוכר משרד פירסום ידוע ורחוק מלהיות זול ולא גוזר תמונות מקטלוגים), חידוש האולם ולוגיסטיקה גבוהה הרבה יותר... אני מריץ אנשים שלי לשירות לקוחות על כל נפיחה של אינסטלטור ומוציא משאיות בשביל משטח מסכן... אז כן, על הדברים האלה מגיע לי להרוויח את השווי האמיתי שלהם. לא מזמן קניתי קצת ציוד שטח ועשיתי סבב חנויות... ההבדלים בשירות בין החנויות השונות פשוט תהומי... מקצועיות, יחס ושירות לעומת "וואי הקסדה נראית עליך פצצה... ס'תכל במראה... לא ככה, מהצד...." מיותר לציין שהרכש החדש בוצע בשתי חנויות בהן המוכרים השקיעו זמן רב על הסברים והבנה של הצרכים והרצונות שלי... מעבר לכוסות קפה, ריצות למחסן ומדידות... השווי האמיתי
 

זהר ו

New member
אתה כותב שטויות!

זה לא עצוב אלא הגיוני מאוד שבשביל לקבל עבודה טובה יותר צריך לשלם יותר. אין שום סיבה שמוסך שעושה עבודה טובה ירויח פחות ממוסך שעושה עבודה גרועה. מוסך שעושה עבודה טובה צריך להרויח לפחות כמו מוסך שעושה עבודה גרועה ולעניות דעתי הוא אף צריך להרויח יותר. קח כדוגמה שני מוסכים שמבצעים טיפול מסויים (אותו טיפול): המוסך הראשון עובד חפיף, מבצע עבודה גרועה ולכן מספיק לסיים 4 טיפולים כנ"ל ביום עבודה. המוסך השני עובד טוב וביסודיות ולכן מספיק לבצע רק טיפול אחד כנ"ל ביום עבודה. אם יקחו אותו מחיר עבור הטיפול יצא שהמוסך הטוב הרויח רבע ממה שהרויח המוסך הגרוע. במצב זה לא יהיה כדאי לאף מוסך לעבוד טוב. הרי הוא עובד על מנת להתפרנס ולא לשם שמיים. לחלק מן המוסכים יהיה כדאי לעבוד טוב רק אם יהיו מספיק קליינטים שיהיו מוכנים לשלם עבור עבודה טובה יותר ממה שהם משלמים עבור עבודה גרועה (בדוגמה שהבאתי - לפחות פי 4 על מנת שלא יצא מופסד ביחס למוסך גרוע). איני מדבר כרגע על רמאים שגובים תשלום כאילו שביצעו עבודה טובה אולם בפועל ביצעו עבודה גרועה ששוה הרבה פחות מן המחיר שגבו. השוק הוא שוק חופשי: ישנם מכונאים ישרים שמבצעים עבודה איכותית וגובים תשלום גבוה בהתאם לאיכות העבודה. ישנם מכונאים ישרים שמבצעים עבודה פחות איכותית ובמקביל לוקחים מחירים נמוכים יותר. ישנם רמאים שגובים מחיר זול ומספרים לך שביצעו עבודה איכותית שכביכול שווה הרבה יותר מן המחיר שלקחו. וישנם רמאים שגובים מחיר יקר ומספרים שביצעו עבודה איכותית בעוד שבפועל ביצעי עבודה באיכות ירודה ששויה נמוך בהרבה מהסכום שלקחו (אלה הגרועים ביותר). לדעתי לא תמצא מישהו ישר שיתן לך עבודה ששויה אלפי ש"ח במחיר מאות ש"ח. כפי שכבר כתבתי בהתחלה: גם המכונאים הטובים רוצים להרויח (ומגיע להם) לפחות כמו המכונאים הפחות טובים.
 

tedys strm

New member
גם אתה לא מדייק

צילינדר שלא עובד זה לא כלול בטיפול. לבחור היה צילינדר שלא עבד טוב והטיפול בזה לא קשור לטיפול. אלא זאת עבודה נוספת ולכן כאן צריך לשלם יותר מעלות הטיפול שאר מה שרשמת זוהר ו לא נכון. אם מדברים על טיפול סטנדרטי. (לא מה שהיה כאן). יש יצרן שקבע כמה שעות עבודה לוקח הטיפול ומה צריך להחליף ומה לתחזק בטיפול זה. . יש את משרק התחבורה שקבע מהי עלות שעת עבודה במוסך ויש את היבואן שקובע מה מחיר חלקי החילוף הנדרשים יש דברים למשל כמו רפידות ברקס שהיצרן קבע לבדוק ואם צריך אז להחליף. אם מחליפים אז תוסיף לזה עבודה ועלות חלק שוב לפי מה שנקבע ("מגבוה" לפי מה שהסברתי) אם אתה מתעניין באופנוע שלך, תשקיע זמן ותשאר במוסך. תראה ותיווכח ואולי גם קצת תלמד. רמאים ושרלטנים יש תמיד ובכל תחום. אם אתה לא מאמין במכונאי שלך אתה בבעייה. ואולי תשקול להחליף לאחר. סכ"ה העלות של הטיפולים היא די דומה (בהנחה שאחד לא קבע להחליף ברקסים והשני חשב ועשה אחרת). מה ששונה זה בעיקר האיכות של התמורה
 

Bearing

New member
משרד התחבורה קובע את התעריף?

עלות שעת העבודה במוסך לא נקבעת לפי משרד התחבורה אלא ע"י בעל העסק, ולכן שעת עבודה במוסך אחד שווה יותר מבמוסך אחר.
 

® Road Runner

New member
מהדברים שלך ניתן להבין שרוב המוסכים

עושים עבודה גרועה ואני מקווה מאד שהיחס הוא לפחות 50\50... לפי דעתי, למוסך (ושוב אני חוזר על זה) שעושה את מה שנדרש ממנו מגיע כל הכבוד אבל לא למצב את עצמו כיקר יותר! אני לא מדבר על השוואה בין מוסכי מדרכה למוסכים כדוגמת ההוא שניהל אודלסמן בזמנו. אגב, מוסך שעושה עבודה מעל ומעבר ולא את הנדרש ממנו(שוב,הדוגמה של אודלסמן מתאימה לכאן) זכאי לדעתי לגבות תשלום נוסף ובצדק אבל אין סיבה למוסך שקורא לעצמו "מקצועי" יגבה על החלפת מראה למשל 200 ש"ח ומוסך "רגיל"(לא גרוע, רגיל) יגבה 50 ש"ח.. לפי דעתי השטויות שלי הרבה יותר הגיוניות מהשטויות שלך, אבל אני לא אוביקטיבי..
 

הספרנית

New member
זה יכול להיות תקף גם לגביך כשכיר, נניח,

וזה לא רק עניין של להיות איש מקצוע. אתה יודע שאתה עושה עבודה מקצועית, מדויקת ומשקיע בעבודתך יותר מאחרים, לפיכך זכותך המלאה לדרוש שכר גבוה יותר, ואם החברה יודעת את זה ומסכימה עם זה היא גם תיתן לך. כנ"ל אנשי מקצוע בכל התחומים. הבעיה היא, שאי אפשר לדעת מי גובה מחירים מעל הממוצע בשל חמדנות, או מתוך מקצועיות ואמינות אמיתית. למרות שבמקום הזה בדיוק נכנס הלקוח המרוצה שמעביר הלאה את שביעות רצונו משירות אותו הוא קיבל, על אף שהיה יקר מהממוצע. לדעתי הבחור ש"התלונן" על המחיר, יכול היה קודם כל לפנות לבעל המוסך ולשאול אותו לפשר המחיר הגבוה ולקבל ממנו את ההסבר שהוא נתן כאן עכשיו.
 
למעלה