הרשמות מקבילות לתואר שני

ק א ר ב ר

New member
הרשמות מקבילות לתואר שני

אהלן,
אני מתכוון להרשם לשתי תוכניות "מסננות", והחלטות סופיות תמסרנה רק ביוני. לא מתאים לי לשרוף שנה במידה ולא אתקבל וחשבתי לחפש מעבדה למקרה ולא אתקבל, אבל לא נראה לי הוגן לבטל אחרי שסיכמתי עם ראש מעבדה כלשהי שאעשה אצלו את המאסטר אם כן אתקבל - מה אתם הייתם עושים? מה מקובל לעשות?

תודה
קארבר
 

C H 4

New member
כנות

אני מנחשת שהכוונה להרשמה למכון ויצמן או רפואה או משהו בסגנון, אני חושבת שזו בעיה רק בראש של הסטודנט.
יוני משאיר לך זמן להרשם ולסגור מסטר במקום אחר, הרבה חוקרים ממילא יעדיפו לסגור עניינים קרוב יותר למועד תחילת השנה משום שהם מחכים לראות אילו גראנטים יאושרו וכו'. אתה לא צריך להסביר לחוקרים בפירוט שהם תוכנית הגיבוי שלך, אבל כן יכול להסביר שאתה עוד בקשר עם מספר חוקרים נוספים. בשלב הזה אף אחד לא מצפה ממך להתחייב ולשמור אמונים לו ולמעבדתו.
יש פה כמה דברים, בדרך כלל בשלב כלשהו של הסינונים לפני קבלת התשובה הסופית כבר אפשר לדעת מה מצבך פחות או יותר (אתה יודע איך הלך לך במבחני קבלה שונים, או אם היה לך ראיון קבלה טוב או רע, היית שם). תעזר בידע הזה כדי להחליט.
נתקלתי בסטודנטים שהגיעו למנחים שעניינו אותם והסבירו בפתיחות שהם מקווים להתקבל לתוכנית X אבל לא בטוחים שזה יקרה, לכן הם סיכמו עם המנחה שיתחילו כעובדים במעבדה וישנו את הסטטוס והרישום על פי הקבלה לתוכנית. בשני מקרים כאלו הסטודנטים התקבלו לתוכניות שלהם והמנחה הזמני פירגן.
 

ק א ר ב ר

New member
מהרושם שקיבלתי מחברים

המעבדות הטובות / נחשקות יותר נתפסות בתקופה הזו.

תודה רבה!
 

C H 4

New member
זה לא ממש נכון

במקום שבו עשיתי מסטר קיבלתי פרויקט של מישהי שהתלבטה אם להשאר לדוקטורט ישיר. בערך כשהחליטה שלא הם התחילו לחפש וכך קרה שמצאתי את עצמי מתחילה חודשיים אחרי שפניתי למנחה, אם הייתי פונה קודם היא היתה אומרת לי לא תודה. במעבדה אחרת שמאוד עניינה אותי אמרו לי שאין כסף/מקום לסטודנט, בדיעבד אני יודעת שכשאני התחלתי התחילה שם סטודנטית, אני גם יודעת שיחד איתה עוד כמה סטודנטים הגישו מועמדות (והגיעו לראיון וכו') וההבדל בינם לביני הוא התזמון, הם פנו קרוב יותר לתחילת הסמסטר. זה בעיקר עניין של מזל, גם במעבדות הנחשקות יותר. מה גם שסטודנטים לתואר ראשון שמחפשים מקום למסטר לא תמיד יודעים להגדיר נכון מעבדה נחשקת למסטר.
 
למעלה