שאלות גדולות, אך ספק אם יש לנו תשובות עליהן.
וכשאני אומר 'לנו' אני מתכוון לכל תומכי הקבוצה ומקורביה - גם הנהלת הסאנס. אנחנו נמצאים בבעיה גדולה מאוד. מדובר במהלך שהינו חייבים לבצע, אבל גם צריכים לקחת בחשבון שהשוק דל במאמנים איכותיים. אני לא מתנער מההצלחה של דנטוני. נהפוך הוא, אני חושב שדנטוני עשה עבודה טובה בפיניקס, וגם כתבתי את זה. אי אפשר לקחת מדנטוני את מה שהוא בנה בפיניקס בשנים האחרונות - קבוצה מובילה, קבוצה אטרקטיבית, קבוצה ששברה שיאים והישגים רבים. בסך הכל מדובר באירגון שכבר שנים לא היה במרכז הבמה, ולכן גם ההישגים הם בהתאם. כלומר, ההצלחה של דנטוני, שהיא בהחלט דבר מכובד, היא הגדרה שניתן להסתכל עליה באופן יחסי. אני לא חושב שבאירגונים אחרים בליגה, אפילו לא האירגונים הכי גדולים שיש בליגה, היו מסתפקים במה שדנטוני עשה. הכל יחסי. זו היתה הקדמה לעצם העניין. הייתי חייב לכתוב את זה, כי קיבלתי מסר מאחד מחברי הפורום (אפרסם את שמו רק אם אקבל את הסכמתו), שטען ש"ירדתי" יותר מדי על דנטוני. זו לא היתה הכוונה. אני מפרגן לדנטוני, אני מאוד מחבב אותו כאיש כדורסל, ואני חושב שזו תהיה טעות להניח שהוא סיים את קריירת ה-NBA שלו. אבל יחד עם זאת, השינוי היה מתבקש, וזה הדבר הראשון שהקבוצה היתה צריכה. אני מאחל לו הצלחה בהמשך. 1. ובכן, זו הבעיה הכי גדולה כעת. לא שאקיל, לא נאש, לא אמרה ולא סטיב קר (ואני לא ציני. חלילה). דנטוני עזב, השינוי נעשה, אבל עכשיו צריכים לסיים את המלאכה. אחרת, העזיבה של דנטוני לא תשנה דבר, ובעניין הזה אני חושב שמה ש'תמיד אני' כתב יהיה נכון: פיניקס תהיה קבוצה גמורה. ('תמיד אני' בדרך כלל צודק, אז אני קצת חושש מהתגובה שלו. נקווה שהפעם הוא יטעה). בורסת המאמנים לא מרגיעה אף אחד בהנהלת פיניקס, ואתם יכולים להיות בטוחים בכך. סטיב קר עובד מסביב לשעון. גם האוהדים לא רגועים ולא אוהבים את חוסר השקט שההנהלה משדרת, ואת זה אני כותב אחרי שבדקתי את העניין בפורום של הקבוצה. יש הרבה תהיות לגבי העתיד של פיניקס, ובעיקר מבחינה סמכותית ולא מקצועית. אתם מבינים למה אני מתכוון ? אני לא רוצה להישמע קלישיאתי מדי, או להיכנס לרמה פסיכולוגית שתיראה קצת בעייתית לחלק מהאנשים, אבל זה כרגע המצב כפי שהוא משתקף אצל תומכי הקבוצה. לפני כמה ימים שמעתי משפט גדול. מישהו כתב שפיניקס צריכה להגדיל את הרוטציה שלה, גרנט היל צריך להיות שחקן שמוכר יותר עבירות, הקבוצה עצמה צריכה לבסס את עצמה כקבוצה אגרסיבית יותר, שלא מפחדת להיכנס לבעיית עבירות, עם שאקיל או בלעדיו, ועוד כל מיני רעיונות אחרים. ואז מישהו ענה לאותו אוהד והוא אמר לו שצריכים לזכור שמדובר באנשים אמיתיים, ולא באיזה שחקנים בקבוצת פנטזי. אתה לא יכול לבוא ולעשות שינויים פסיכולוגים כל כך גדולים ולחשוב שהעניין יעבור חלק. זה בסדר לבקש מהשחקנים להתנהג אחרת מקצועית, אבל צריכים לקחת בחשבון את ההשלכות שיכולות להיות על כל מהלך - גם מהלך שיקבע מחוץ למגרש, כמו החלפת המאמן, למשל. אפילו כמו גם הנושא ההגנתי שהעלת ('עבוד בהונג קונג'). יכולות להיות השלכות גדולות מאוד אם אתה בא ומבקש משחקן כמו נאש, או אפילו אמרה, לשחק אחרת מכפי שהם שיחקו עד עכשיו - ההשלכות לא חייבות להיות דוקא מקצועיות. הן יכולות להיות גם בריאותיות. מישהו כאן בפורום, חבר פורום, הגיב לתגובה שלי לפני כמה שבועות, ובתגובה שלו הוא טען שהסיבה שנאש לא יכול לשמור בהגנה היא בריאותית (בעיות בגב?). זה מידע שלא היה בידי בשלב ההוא (אם אתה קורא את התגובה, אתה מוזמן לרשום תגובה, כדי שאדע לזהות את שמך, ואז אוכל לתת לך קרדיט על המידע). זה גם משהו שצריך לקחת בחשבון. אם נאש לא יכול לשמור בהגנה מסיבות בריאותיות, האם תאלץ אותו לשמור חזק בהגנה, ואז תסכן את מייצר הנקודות הכי טוב שלך בקבוצה. יכול להיות שהפיתרון הכי טוב במקרים כאלו זה החתמה של רכז מחליף שמתמחה בהגנה. בשנים האחרונות התרגלנו לזה שדנטוני לא משחק עם רכז מחליף. הוא פשוט עובר לחמישייה עם ברבוסה או רג'ה בל בעמדת הרכז. אני מניח שמאמן אחר, מאמן חדש, יבחר להביא רכז אמיתי שיוכל להיות לו לעזר על הספסל. דיימון סטאדמייר ? אולי טיירון לו ? צריכים לבדוק את העניין. שוב אני אומר, אני לא רוצה להישמע יותר מדי קלישיאתי, אבל אני מאוד מסכים עם התגובה של האוהד; חייבים לקחת בחשבון את ההשלכות שיהיו לכל החלטה שתתקבל. ולכן, במקרה שלנו הנהלה תצטרך להביא מאמן שיתחבר אל השחקנים, כך שהמעבר שלו יהיה חלק כמה שניתן, ובו זמנית גם יוכל לשדרג את הקבוצה מבחינה מקצועית. זה קל לבוא ולהצביע על המאמן שההנהלה צריכה להביא, שעל הנייר מדובר במאמן הכי האיכותי שיש בשוק, אבל זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה לעין. לא כל מאמן יכול להתחבר לקבוצה כמו פיניקס, עם הציפיות שיש לאירגון. עם כל מה שקראתי בימים האחרונים, אני לא יודע מי צריך להיות המאמן הבא של פיניקס. יש לי בראש כמה שמות (כתבתי אותם בהודעה הראשונה), אבל אין לי מושג מה הם רוצים, מה ההנהלה רוצה ואיך הכל יתחבר ביחד. אני אשאיר את העבודה הקשה למקצוענים. סטיב קר - אני סומך עליו בעיניים עצומות. לדעתי מדובר באדם שמנהל נכון את פיניקס. על כך בפעם אחרת. רק הערה קטנה לגבי נושא אמרה. אני באמת חושב שמדובר בכישרון ענק. אני מרגיש שאני חוזר על עצמי בנושא של אמרה, אבל אני אומר את זה שוב; אמרה הוא שחקן בעל יכולות התקפיות של MVP. קראתי עליו כמה וכמה כתבות בשבועות האחרונים, ואני חושב שאנשים לא מבינים אותו נכון. הוא לא עד כדי כך 'טראבל מייקר' כמו שעושים אותו בתקשורת (כמו למשל השחיטה שעשו לו כשיצא כל הלכלוך מהחדר הלבשה על "פיוד" בינו ובין מריון). אמרה אמר כבר מהטרייד של שאקיל, ואני עד לכך שגם בשבועות האחרונים זה הופיע ב-suns.com, שהוא מתכוון ללמוד משאקיל ומהניסיון שהוא מביא איתו (פעם ראשונה ששאקיל לוקח שחקן גבוה כפרויקט. דוקא עכשיו שאקיל אמור לתרום הכי הרבה לשחקן שלידו, כי הוא יודע בדיוק כיצד לעבוד איתו על דברים שהוא בעצמו למד במשך השנים כשחקן גבוה. עד עכשיו שאקיל היה צריך להיות ה"כינור השני" של גארד, זה שהדרך היחידה שלו לעבוד עם הגארד זה לפרוס את חסותו עליו ולגרום לו לקלוע, ועכשיו הוא פתאום צריך לשחק יחד עם שחקן גבוה, וזה דבר לא קל ליישום. נראה שזה עובד, אבל העבודה עוד לא נגמרה, היא רק התחילה) , והוא גם מתכוון ללמוד עוד ולהשתפר כמה שניתן כדי לעזור לקבוצה. לכן במקרה הזה אני חושב שההתנפלות התדמיתית על אמרה היתה קצת מוגזמת. אמרה הוא שחקן טוב, הוא שחקן שהגיע בגיל צעיר לליגה, וכבר מההתחלה צפו אותו לגדולות (ואולי אנשים טעו בתירגום וחשבו שזה 'גדלות'. ואני לא רוצה להישמע ציני. זה דבר שיכול לקרות, אני לא פוסל את זה), אבל מאמנים מעידים עליו שהוא שחקן שאוהב ללמוד, ושעושה מה שצריך עבור הקבוצה. לדעתי אמרה הוא פרויקט שמאמן עם הבנה הגנתית יוכל ללמד אותו דבר או שניים. האם זה יספיק ? לא יודע, אבל אני מאמין בו. אני גם מסכים עם טענה שעלתה ב-ESPN לא מזמן - זה אוף סיזן חשוב מאוד עבור אמרה. אני לא יודע אם זה 'להיות או לחדול' מבחינתו, אבל הוא חייב להתכונן טוב לעונה הבאה. העונה הבאה יכולה להיות הבדל בין אמרה, מועמד מוביל ל-MVP, שנהנה מהיכולת המנהיגותית של שאקיל, ובין אמרה ה'אול סטאר' הטיפוסי, שלא מצליח לעשות את קפיצת המדרגה.