הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
 
נשמע מעניין ביותר ! תמשיך !

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
נשמע מעניין ביותר ! תמשיך !
זו מסוג ההודעות המרתקות ביותר בפורום זה !
 

davidfainshtein

New member
מנהל


נשמע מעניין ביותר ! תמשיך !
זו מסוג ההודעות המרתקות ביותר בפורום זה !
 
מה יהיה היעד של רכבות המשא הללו?

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
מה יהיה היעד של רכבות המשא הללו?
תחנת בני ברק?
באיזו דרך הן תסענה? דרך מסילות האיילון?
האם יש אפשרות (קשת) לעבור ממסילת A1 / מודיעין למסילה המזרחית (ומשם דרך מסילת הירקון) לבני ברק?
 
רעיון מצוין על פניו

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
רעיון מצוין על פניו
צריך אמנם לבחון הרבה פרטים טכניים, אבל העיקרון של שימוש במסילות קיימות, שאינן בשימוש, להובלת מטענים במקום במשאיות, בנוסף לחסכון בשטח יקר במרכז הארץ ובכסף ציבורי רב נשמע מצוין! נשמח לשמוע פירוט נוסף.
 

amit1270

New member
מתישהו המסילה תהיה בשימוש

רעיון מצוין על פניו
צריך אמנם לבחון הרבה פרטים טכניים, אבל העיקרון של שימוש במסילות קיימות, שאינן בשימוש, להובלת מטענים במקום במשאיות, בנוסף לחסכון בשטח יקר במרכז הארץ ובכסף ציבורי רב נשמע מצוין! נשמח לשמוע פירוט נוסף.
מתישהו המסילה תהיה בשימוש
ואני מניח (ובעיקר מקווה) שזה יהיה לפני שיסתיימו העבודות בקו האדום.
 

בועז ל

New member
המשך הדיון בהצעה

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
המשך הדיון בהצעה
כפי שניתן לראות, אי הקמתו של המפעל בירקונים חוסכת באופן מידי 100 מלש"ח. מאידך, הסבתו של המפעל בלטרון לייצור סגמנטי רק"ל מצריכה כשבועיים בלבד ועלותה מסתכמת ע"פ האומדנים בפחות מאחוז מסכום ההקמה של מפעל חדש. סביר להניח שאפילו ה"ירוקים המזויפים" של יקירנו פד"פ יעדיפו אופציה זו ע"פ הקצאת שטח מפעל + משטח אחסנה בשטחים פתוחים. בנוסף, שמירתו בחיים של המפעל הקיים מעמידה לרשות המדינה כוח אדם מקצועי ומנוסה, שכבר נמצא במקום. יודגש למען הסר ספק, כי אין השארתו של המפעל פעיל מחייבת את המדינה להשתמש בשירותיה של "מנרב" וכי ניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את המפעל ע"י מפעיל אחר, אם כי גם כאן הניסיון והידע שנצבר ב"מנרב" (שסיימה בהצטיינות את מנהרה 1) מקנים לה יתרון בולט על פני מתמודדים פוטנציאליים. נקודה נוספת שמעניקה יתרון להצעה היא שינוע הסגמנטים. כאמור, השינוע באמצעות רכבת בודדת כלכלי יותר וחוסך מספר רב של משאיות, שלבטח "ינעימו" את זמנם של הנעים בכבישי גוש-דן. מרחק הפריקה מתחנות הרכבת שבציר האיילון אל מכונות הכרייה קצר יותר ויכול להתבצע בלילות (וגם בשבתות - A1 פעיל בשבתות), תוך צמצום המטרד שנגרם לתושבי ובאי גוש-דן. כמו"כ, הפעלת רכבות מטען עתידה להעניק זריקת עידוד והגדלת ההכנסות לענף המטענים המקרטע של הרכבת ולייעל את השינוע וייצור הסגמנטים עבור נת"ע. באופן מסוים, הכסף המושקע ע"י המדינה חוזר אליה.

בהודעה הבאה אתייחס לשילוב ההצעה בלוחות הזמנים של A1 ולהכשרתו של קטע תוואי מכרז א' עבור רכבות המטענים. בינתיים, אפשר לדמיין רכבות משא, שנצפות ע"י נוסעיו הרבים של כביש 1, עושות דרכן לכיוון ירושלים - אקט תדמיתי מן המעלה הראשונה לזירוז התחושה שאוטוטו רכבת הנוסעים לירושלים מגיעה. בטוחני שהשר הממונה לא יתנגד למראה כזה.
 
אבל כיצד ניתן לפרוק בתחנות האיילון מטען מרכבת

המשך הדיון בהצעה
כפי שניתן לראות, אי הקמתו של המפעל בירקונים חוסכת באופן מידי 100 מלש"ח. מאידך, הסבתו של המפעל בלטרון לייצור סגמנטי רק"ל מצריכה כשבועיים בלבד ועלותה מסתכמת ע"פ האומדנים בפחות מאחוז מסכום ההקמה של מפעל חדש. סביר להניח שאפילו ה"ירוקים המזויפים" של יקירנו פד"פ יעדיפו אופציה זו ע"פ הקצאת שטח מפעל + משטח אחסנה בשטחים פתוחים. בנוסף, שמירתו בחיים של המפעל הקיים מעמידה לרשות המדינה כוח אדם מקצועי ומנוסה, שכבר נמצא במקום. יודגש למען הסר ספק, כי אין השארתו של המפעל פעיל מחייבת את המדינה להשתמש בשירותיה של "מנרב" וכי ניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את המפעל ע"י מפעיל אחר, אם כי גם כאן הניסיון והידע שנצבר ב"מנרב" (שסיימה בהצטיינות את מנהרה 1) מקנים לה יתרון בולט על פני מתמודדים פוטנציאליים. נקודה נוספת שמעניקה יתרון להצעה היא שינוע הסגמנטים. כאמור, השינוע באמצעות רכבת בודדת כלכלי יותר וחוסך מספר רב של משאיות, שלבטח "ינעימו" את זמנם של הנעים בכבישי גוש-דן. מרחק הפריקה מתחנות הרכבת שבציר האיילון אל מכונות הכרייה קצר יותר ויכול להתבצע בלילות (וגם בשבתות - A1 פעיל בשבתות), תוך צמצום המטרד שנגרם לתושבי ובאי גוש-דן. כמו"כ, הפעלת רכבות מטען עתידה להעניק זריקת עידוד והגדלת ההכנסות לענף המטענים המקרטע של הרכבת ולייעל את השינוע וייצור הסגמנטים עבור נת"ע. באופן מסוים, הכסף המושקע ע"י המדינה חוזר אליה.

בהודעה הבאה אתייחס לשילוב ההצעה בלוחות הזמנים של A1 ולהכשרתו של קטע תוואי מכרז א' עבור רכבות המטענים. בינתיים, אפשר לדמיין רכבות משא, שנצפות ע"י נוסעיו הרבים של כביש 1, עושות דרכן לכיוון ירושלים - אקט תדמיתי מן המעלה הראשונה לזירוז התחושה שאוטוטו רכבת הנוסעים לירושלים מגיעה. בטוחני שהשר הממונה לא יתנגד למראה כזה.
אבל כיצד ניתן לפרוק בתחנות האיילון מטען מרכבת
למשאית?
 

easylivin

New member
ניחוש לא פרוע בכלל: בשטח התפעולי של ת"א מרכז

אבל כיצד ניתן לפרוק בתחנות האיילון מטען מרכבת
למשאית?
ניחוש לא פרוע בכלל: בשטח התפעולי של ת"א מרכז
ושטח ממש לא חסר שם. אפשר ליצור כניסה למשאיות עם הפרעה מסויימת לתנועה (כפי שקורה ברוב פרוייקטי התחבורה מסיבות מובנות).
 
הגיוני, אבל בשביל הפורטל המזרחי ליד מחלף גהה

ניחוש לא פרוע בכלל: בשטח התפעולי של ת"א מרכז
ושטח ממש לא חסר שם. אפשר ליצור כניסה למשאיות עם הפרעה מסויימת לתנועה (כפי שקורה ברוב פרוייקטי התחבורה מסיבות מובנות).
הגיוני, אבל בשביל הפורטל המזרחי ליד מחלף גהה
עדיף להשתמש במסוף המטענים בבני ברק.
 

easylivin

New member
נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז

הגיוני, אבל בשביל הפורטל המזרחי ליד מחלף גהה
עדיף להשתמש במסוף המטענים בבני ברק.
נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז
והניחוש הדי בנאלי שלי הוא שהכוונה בהודעה היא לתא הזה באופן ספציפי. זה כמובן לא מונע את האפשרות הנוספת, של פריקה בבני ברק או אפילו באמצעות שלוחה זמנית בקרית אריה (בארץ קצת שכחנו כבר בשנים האחרונות שאין שום בעיה להקים שלוחות תעשייתיות וזמניות במהלך פרוייקטי בנייה - זה מקובל מאוד בעולם מסיבות מובנות, והיה מקובל גם בארץ בימים שבהם אשכרה השכילו להשתמש במס"ב להובלת משאות שונים ולא רק של מכולות).
 

easylivin

New member
("רק מכולות" זאת הפרזה מכוונת, כמובן)

נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז
והניחוש הדי בנאלי שלי הוא שהכוונה בהודעה היא לתא הזה באופן ספציפי. זה כמובן לא מונע את האפשרות הנוספת, של פריקה בבני ברק או אפילו באמצעות שלוחה זמנית בקרית אריה (בארץ קצת שכחנו כבר בשנים האחרונות שאין שום בעיה להקים שלוחות תעשייתיות וזמניות במהלך פרוייקטי בנייה - זה מקובל מאוד בעולם מסיבות מובנות, והיה מקובל גם בארץ בימים שבהם אשכרה השכילו להשתמש במס"ב להובלת משאות שונים ולא רק של מכולות).
("רק מכולות" זאת הפרזה מכוונת, כמובן)
ברור שמובילים גם פוספסטים ותבואה, ואשפה (במכולות)... וזהו בערך. פשוט בעיניי זה די עלוב לעומת מה שאפשר היה לעשות עם הרכבת אפילו בפרישה הנוכחית של הרשת שלה.
 

בועז ל

New member


נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז
והניחוש הדי בנאלי שלי הוא שהכוונה בהודעה היא לתא הזה באופן ספציפי. זה כמובן לא מונע את האפשרות הנוספת, של פריקה בבני ברק או אפילו באמצעות שלוחה זמנית בקרית אריה (בארץ קצת שכחנו כבר בשנים האחרונות שאין שום בעיה להקים שלוחות תעשייתיות וזמניות במהלך פרוייקטי בנייה - זה מקובל מאוד בעולם מסיבות מובנות, והיה מקובל גם בארץ בימים שבהם אשכרה השכילו להשתמש במס"ב להובלת משאות שונים ולא רק של מכולות).
 

amit1270

New member
הפיר לא נמצא בשטח התחנה

נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז
והניחוש הדי בנאלי שלי הוא שהכוונה בהודעה היא לתא הזה באופן ספציפי. זה כמובן לא מונע את האפשרות הנוספת, של פריקה בבני ברק או אפילו באמצעות שלוחה זמנית בקרית אריה (בארץ קצת שכחנו כבר בשנים האחרונות שאין שום בעיה להקים שלוחות תעשייתיות וזמניות במהלך פרוייקטי בנייה - זה מקובל מאוד בעולם מסיבות מובנות, והיה מקובל גם בארץ בימים שבהם אשכרה השכילו להשתמש במס"ב להובלת משאות שונים ולא רק של מכולות).
הפיר לא נמצא בשטח התחנה
ואם כבר מוציאים את הסגמנטים במשאית כבר לא משנה אם זה יהיה בת"א מרכז או בבני ברק. משום מה דווקא האפשרות השנייה נראית לי נוחה יותר למשאיות, שלא יצטרכו להשתלב באיילון.
 

easylivin

New member
הפיר נמצא במר' עשרות, לכל היותר מאות מטרים

הפיר לא נמצא בשטח התחנה
ואם כבר מוציאים את הסגמנטים במשאית כבר לא משנה אם זה יהיה בת"א מרכז או בבני ברק. משום מה דווקא האפשרות השנייה נראית לי נוחה יותר למשאיות, שלא יצטרכו להשתלב באיילון.
הפיר נמצא במר' עשרות, לכל היותר מאות מטרים
מהשטח של מסילות הדיור. נראה לי שבכל זאת יש הבדל בין הובלה מבני ברק שתיקח, נניח, 20 דקות, לנסיעה שתיקח 5 דקות לכל היותר (לכל משאית, ויהיו הרבה מאוד כאלו). ואני גם יוצא מנקודת הנחה שבועז לא הזכיר את האיילון סתם כך אלא כי זאת התוכנית, ולא קשה לראות את ההיגיון מאחוריה.
 

amit1270

New member
המרחק אולי קצר יותר, אבל הקושי בהגעה

הפיר נמצא במר' עשרות, לכל היותר מאות מטרים
מהשטח של מסילות הדיור. נראה לי שבכל זאת יש הבדל בין הובלה מבני ברק שתיקח, נניח, 20 דקות, לנסיעה שתיקח 5 דקות לכל היותר (לכל משאית, ויהיו הרבה מאוד כאלו). ואני גם יוצא מנקודת הנחה שבועז לא הזכיר את האיילון סתם כך אלא כי זאת התוכנית, ולא קשה לראות את ההיגיון מאחוריה.
המרחק אולי קצר יותר, אבל הקושי בהגעה
לא בהכרח פחות, כי (ככל הידוע לי) נדרשת השלבות בנתיבי איילון מתחנת ת"א מרכז.

דבר נוסף - מסילת האיילון היא העמוסה ביותר בארץ 24 שעות ביממה ולא הייתי רוצה להעמיס עליה רכבות משא איטיות, אם כי זה פתיר. לדעתי עדיף להשתמש במסילה המזרחית ובאותה הזדמנות להוסיף קשת (לא זמנית!) ממזרח לצפון.
 

Rubim88

New member
לא בדיוק 24 שעות ביממה..

המרחק אולי קצר יותר, אבל הקושי בהגעה
לא בהכרח פחות, כי (ככל הידוע לי) נדרשת השלבות בנתיבי איילון מתחנת ת"א מרכז.

דבר נוסף - מסילת האיילון היא העמוסה ביותר בארץ 24 שעות ביממה ולא הייתי רוצה להעמיס עליה רכבות משא איטיות, אם כי זה פתיר. לדעתי עדיף להשתמש במסילה המזרחית ובאותה הזדמנות להוסיף קשת (לא זמנית!) ממזרח לצפון.
לא בדיוק 24 שעות ביממה..
בלילות היא רחוקה מלהיות עמוסה, בנוסף ישנו את האיזור התפעולי בת"א מרכז.
 

amit1270

New member
לכן כתבתי "פתיר"

לא בדיוק 24 שעות ביממה..
בלילות היא רחוקה מלהיות עמוסה, בנוסף ישנו את האיזור התפעולי בת"א מרכז.
לכן כתבתי "פתיר"
אבל מה לגבי השתלבות משאיות בנתיב השמאלי באיילון? גם זה פתיר? ומה לגבי הפירים האחרים, שלפחות אחד מהם קרוב הרבה יותר לתחנת בני ברק?
 

Rubim88

New member
זה לא חייב להיות דרך האיילון

לכן כתבתי "פתיר"
אבל מה לגבי השתלבות משאיות בנתיב השמאלי באיילון? גם זה פתיר? ומה לגבי הפירים האחרים, שלפחות אחד מהם קרוב הרבה יותר לתחנת בני ברק?
זה לא חייב להיות דרך האיילון
אפשר להגיע לפיר גלי גיל גם דרך הגשרים(העמסה מהרכבת עם מנוף ישירות למשאית) של יעקב דורי או מנחם בגין, למרות שגם פעילות על האיילון בלילות אפשרית(לא עשו דברים כאלו בקו למשה דיין?)
לגבי הפירים האחרים, אץ שקרוב יותר לבני ברק אפשר להזין משם, לגבי פיר הרצל - ת"א דרום?
 

amit1270

New member
העמסה דרך הגשרים נראית לי בעייתית לא פחות

זה לא חייב להיות דרך האיילון
אפשר להגיע לפיר גלי גיל גם דרך הגשרים(העמסה מהרכבת עם מנוף ישירות למשאית) של יעקב דורי או מנחם בגין, למרות שגם פעילות על האיילון בלילות אפשרית(לא עשו דברים כאלו בקו למשה דיין?)
לגבי הפירים האחרים, אץ שקרוב יותר לבני ברק אפשר להזין משם, לגבי פיר הרצל - ת"א דרום?
העמסה דרך הגשרים נראית לי בעייתית לא פחות
ואולי אפילו יותר.

לא כתבתי שפעילות על האיילון היא בלתי אפשרית, אבל יש לה מחיר.

נראה לי שאכן תחנת ת"א דרום היא הקרובה ביותר לפיר הרצל. חבל שסגרו את "בית הדר"...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה