הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:
1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.
לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:
1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.
לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.