הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
למה יותר? מה ההבדל?

העמסה דרך הגשרים נראית לי בעייתית לא פחות
ואולי אפילו יותר.

לא כתבתי שפעילות על האיילון היא בלתי אפשרית, אבל יש לה מחיר.

נראה לי שאכן תחנת ת"א דרום היא הקרובה ביותר לפיר הרצל. חבל שסגרו את "בית הדר"...
למה יותר? מה ההבדל?
הגישה מהגשרים לפיר הרבה יותר קצרה מבאיילון, למעשה הפיר כל כך קרוב למסילת האיילון שיתכן ואין צורך במשאיות. לדעתי אם הרעיון ייצא אל הפועל יהיה שימוש רק בבני ברק ות"א דרום, בגלל שזה פשוט יותר נוח. יש שם מקום, ניתן להקים שם מנופי גשר לפריקה מקבילה ישירות מהקרונות למשאיות והמרחקים לפירים לא משחקים פה תפקיד כי הם גם ככה קטנים.
 

amit1270

New member
כדי לפרוק ישירות לגשר יצטרכו לחסום 1-2 נתיבים

למה יותר? מה ההבדל?
הגישה מהגשרים לפיר הרבה יותר קצרה מבאיילון, למעשה הפיר כל כך קרוב למסילת האיילון שיתכן ואין צורך במשאיות. לדעתי אם הרעיון ייצא אל הפועל יהיה שימוש רק בבני ברק ות"א דרום, בגלל שזה פשוט יותר נוח. יש שם מקום, ניתן להקים שם מנופי גשר לפריקה מקבילה ישירות מהקרונות למשאיות והמרחקים לפירים לא משחקים פה תפקיד כי הם גם ככה קטנים.
כדי לפרוק ישירות לגשר יצטרכו לחסום 1-2 נתיבים
 

amit1270

New member
אם אפשר להקים רציף טעינה באזור התפעולי

ואת זה לא יעשו באיילון?
אז נכון שיש לו יותר נתיבים, אבל זה גם ככה בלילה.
אם אפשר להקים רציף טעינה באזור התפעולי
אז המשאיות יצטרכו רק להשתלב באיילון אבל לא לחסום נתיבים.
 

amit1270

New member
ואגב, גם אני חושב שעדיף לפרוק בבני ברק

למה יותר? מה ההבדל?
הגישה מהגשרים לפיר הרבה יותר קצרה מבאיילון, למעשה הפיר כל כך קרוב למסילת האיילון שיתכן ואין צורך במשאיות. לדעתי אם הרעיון ייצא אל הפועל יהיה שימוש רק בבני ברק ות"א דרום, בגלל שזה פשוט יותר נוח. יש שם מקום, ניתן להקים שם מנופי גשר לפריקה מקבילה ישירות מהקרונות למשאיות והמרחקים לפירים לא משחקים פה תפקיד כי הם גם ככה קטנים.
ואגב, גם אני חושב שעדיף לפרוק בבני ברק
ותל אביב דרום ושהמרחקים לא משמעותיים, אבל ממה שנכתב כאן קיבלתי את הרושם שהפריקה בת"א מרכז היא "עובדה מוגמת".
 

amirv

New member
יותר הגיוני מסוע

לכן כתבתי "פתיר"
אבל מה לגבי השתלבות משאיות בנתיב השמאלי באיילון? גם זה פתיר? ומה לגבי הפירים האחרים, שלפחות אחד מהם קרוב הרבה יותר לתחנת בני ברק?
יותר הגיוני מסוע
מתל אביב מרכז לפיר שליד דימול. יותר הגיוני לבנות מסוע שיעברו מעל האיילון.

וכשאני אומר מסוע אני לא מתכוון באמת למסוע אלא למערך של "מנוף מסילתי" שפורק מהרכבת, מעלה לגובה רב ומסיע את הסגמנטים תלויים באויר עד שהוא מנחית אותם בפיר. יש כזה בתוך מפעל הסגמנטים. (ככה משנעים את הסגמנטים ממקום הייצור ל"מחסן")

מובן שמסיבות בטיחותיות יהיה צורך לבנות מעין גשר מתחת למסילת המנוף הזו כדי שאם סגמנט משתחרר מהאחיזה הוא לא ייפול ישר על המכוניות. אך עדיין מדובר בהשקעה קטנה יחסית.

הבעיה שלי עם הרעיון הזה היא אחרת. ב-2018 הולכות לנוע 3-4 רכבות נוסעים בשעה לכיוון על המסילה הזו, מה שלא משאיר הרבה חלונות לרכבות משא. יכול להיות שתנועה רק בלילות לא תצליח להאכיל את ה-TBM בזמן.
 


יותר הגיוני מסוע
מתל אביב מרכז לפיר שליד דימול. יותר הגיוני לבנות מסוע שיעברו מעל האיילון.

וכשאני אומר מסוע אני לא מתכוון באמת למסוע אלא למערך של "מנוף מסילתי" שפורק מהרכבת, מעלה לגובה רב ומסיע את הסגמנטים תלויים באויר עד שהוא מנחית אותם בפיר. יש כזה בתוך מפעל הסגמנטים. (ככה משנעים את הסגמנטים ממקום הייצור ל"מחסן")

מובן שמסיבות בטיחותיות יהיה צורך לבנות מעין גשר מתחת למסילת המנוף הזו כדי שאם סגמנט משתחרר מהאחיזה הוא לא ייפול ישר על המכוניות. אך עדיין מדובר בהשקעה קטנה יחסית.

הבעיה שלי עם הרעיון הזה היא אחרת. ב-2018 הולכות לנוע 3-4 רכבות נוסעים בשעה לכיוון על המסילה הזו, מה שלא משאיר הרבה חלונות לרכבות משא. יכול להיות שתנועה רק בלילות לא תצליח להאכיל את ה-TBM בזמן.
 

amit1270

New member
וכמובן יש את הפירים האחרים

המרחק אולי קצר יותר, אבל הקושי בהגעה
לא בהכרח פחות, כי (ככל הידוע לי) נדרשת השלבות בנתיבי איילון מתחנת ת"א מרכז.

דבר נוסף - מסילת האיילון היא העמוסה ביותר בארץ 24 שעות ביממה ולא הייתי רוצה להעמיס עליה רכבות משא איטיות, אם כי זה פתיר. לדעתי עדיף להשתמש במסילה המזרחית ובאותה הזדמנות להוסיף קשת (לא זמנית!) ממזרח לצפון.
וכמובן יש את הפירים האחרים
אל תשכח שהתכנית מדברת על הפעלת 8 מכונות בו זמנית.
 

easylivin

New member
עדיין לא רואה בעיה חמורה בכלל עם נתיבי איילון

וכמובן יש את הפירים האחרים
אל תשכח שהתכנית מדברת על הפעלת 8 מכונות בו זמנית.
עדיין לא רואה בעיה חמורה בכלל עם נתיבי איילון
כבר ציינו שהפריקה תתבצע בלילות, ולכן החסכון במרחק משמעותי הרבה יותר ממניעת כניסה של המשאיות לאיילון לזמן קצר ביותר (המשאית רק צריכה להיכנס ולצאת, משהו שעשו ועושים באיילון כמעט כל הזמן בלילות).

יש 3 פירים בסך הכל, ברכבת מרכז נמצא הפיר המרכזי שממנו ישוגרו 4 (!) מכונות על פי התוכנית, לעומת 2 בכל אחד מהפירים האחרים. אז בהחלט ובהחלט יש היגיון רב דווקא בפריקה ברכבת מרכז.
 

amit1270

New member
יכול להיות. ניתן לאנשי המקצוע להחליט.

עדיין לא רואה בעיה חמורה בכלל עם נתיבי איילון
כבר ציינו שהפריקה תתבצע בלילות, ולכן החסכון במרחק משמעותי הרבה יותר ממניעת כניסה של המשאיות לאיילון לזמן קצר ביותר (המשאית רק צריכה להיכנס ולצאת, משהו שעשו ועושים באיילון כמעט כל הזמן בלילות).

יש 3 פירים בסך הכל, ברכבת מרכז נמצא הפיר המרכזי שממנו ישוגרו 4 (!) מכונות על פי התוכנית, לעומת 2 בכל אחד מהפירים האחרים. אז בהחלט ובהחלט יש היגיון רב דווקא בפריקה ברכבת מרכז.
יכול להיות. ניתן לאנשי המקצוע להחליט.
 
חייבים משאית בכלל?

הפיר נמצא במר' עשרות, לכל היותר מאות מטרים
מהשטח של מסילות הדיור. נראה לי שבכל זאת יש הבדל בין הובלה מבני ברק שתיקח, נניח, 20 דקות, לנסיעה שתיקח 5 דקות לכל היותר (לכל משאית, ויהיו הרבה מאוד כאלו). ואני גם יוצא מנקודת הנחה שבועז לא הזכיר את האיילון סתם כך אלא כי זאת התוכנית, ולא קשה לראות את ההיגיון מאחוריה.
חייבים משאית בכלל?
אי אפשר להקים מנוף בין מסילת האיילון לחניון גלי גיל ולחסוך לגמרי את המשאיות?
 

easylivin

New member
רעיון מעניין! לא בטוח שישים מבחינה בטיחותית..

חייבים משאית בכלל?
אי אפשר להקים מנוף בין מסילת האיילון לחניון גלי גיל ולחסוך לגמרי את המשאיות?
רעיון מעניין! לא בטוח שישים מבחינה בטיחותית..
נראה לי שבדרך כלל לא מרשים לתנועה להתנהל מתחת למנוף שמעביר משאות כבדים.
 

Rubim88

New member
אכן לא סביר שמסוע יכול להעביר

אני לא בטוח שמסוע בנוי למשאות כאלה
כל המסועי שאני מכיר מסיעים חומר בתפזורת ולא סגמנטים מסיביים כאלה.
אכן לא סביר שמסוע יכול להעביר
חלקים כאלו, אפילו שמדובר בסגמנטים קטנים יחסית של רק"ל. מה שכן אפשרי זה פורטל שמגשר בין הפיר למסילה ומעליו מסילות וקרוניות או מתחתיו מנוף- משהו כזה(ואז יש צורך לעצור לזמן קצר את התנועה בכביש בכל מעבר של סט סגמנטים)
 
או לבנות מתחתיו גשר שיספוג נפילה של סגמט

אכן לא סביר שמסוע יכול להעביר
חלקים כאלו, אפילו שמדובר בסגמנטים קטנים יחסית של רק"ל. מה שכן אפשרי זה פורטל שמגשר בין הפיר למסילה ומעליו מסילות וקרוניות או מתחתיו מנוף- משהו כזה(ואז יש צורך לעצור לזמן קצר את התנועה בכביש בכל מעבר של סט סגמנטים)
או לבנות מתחתיו גשר שיספוג נפילה של סגמט
 

davidfainshtein

Member
מנהל


נכון. אבל יש תא שיגור TBM גם ברכבת מרכז
והניחוש הדי בנאלי שלי הוא שהכוונה בהודעה היא לתא הזה באופן ספציפי. זה כמובן לא מונע את האפשרות הנוספת, של פריקה בבני ברק או אפילו באמצעות שלוחה זמנית בקרית אריה (בארץ קצת שכחנו כבר בשנים האחרונות שאין שום בעיה להקים שלוחות תעשייתיות וזמניות במהלך פרוייקטי בנייה - זה מקובל מאוד בעולם מסיבות מובנות, והיה מקובל גם בארץ בימים שבהם אשכרה השכילו להשתמש במס"ב להובלת משאות שונים ולא רק של מכולות).

|
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה