אני מנסה בזהירות לומר את דעתי
קראתי בעיון את מה שכתבו כולם עד כה, ואני מודה , שעד כה נמענתי מהגיב , כי לא לגמרי הבנתי את ההקשרים, את הנסיבות וכו'. אינ חושבת שעכשיו הדברים צת יותר ברורים לי, ולכן: אני מבינה היטב את המשנה הפוליטית-אישית-חברתית וכו' שאת מייצגת או שאת מאמינה בה. עם זאת - קורס ללימוד שפה הוא קורס שאמור להיות חף לגמרי מכל הדברים הללו, במיוחד כשמדובר בקורס עברית, שהקונוטציה של הלומדים אותה היא גם ככה לא ממש נטולת הקשרים . מהשאת אומרת על זה שאת רוצה לגוון ולהשלים את התמונה של הלומדים- זה מבורך לגמרי. אבל - כמו שאת מציגה את זה, וכמו שהבעת עד כת את הביקורת ואת חוסר שביעות הרצון שלך העניין - אינ חוששת שאת "כופה"על התלמידייםשלך את הדעות שלך. אינ מסכימה אתך ש"יש לה קונטקסט ציוני ויש לה קונטקסט קנדי ואמריקני שכולנו אמורות להיות מודעות אליו וכו'". אבל אני גם אומרת שמותר שיהיה כזה קונטקסט. לא תפקידך לבוא ולנפץ מיתוסים, מצד אחד, ומצד שני - לא נראה לי נכון שמישהו בעל דעה פוליטית כזו או אחרת יבוא ו"יתיז" ואתה לכל עבר בכל מקום ובכל הקשר. למה הדבר דומה - יש לי חברה לסבית שמלמדת באוניברסיטה. בשנים הראשונות שלה כיצואת מן הארון וכמלמדת קורסי כתיבה -ה יא לקחה את התכניות הקיימות של ימוד הקורסים, והמירה יותר מחצי מהמאמרים במאמרים של הקהילה הגאה, או במאמרים המשקפים השקפות גאות ודפוסי התנהגות וחברה של הקהילה. מבחינתה - זה היה עניין בעל משמעות חברתית ולימודית מהמעלה הראשונה. מבחינת הלומדים- לא כולם יכלו לסבול את זה, לא כול היו בשלים לזה, לא כולם היו מוכנים לקבל "הטפה" בדלת האחורית. ואני חוששת - שללמד קורס עברית, שזו אמור הלהיות מיומנות מאוד בסיסית ונטולת הקשרים, דווקא, ולהכניס לתוכו את כל מרכיבי הזהות שלך זה רע באותה מידה כמו להכנס לזה את מרכיבי הזהות שנדרשים ממך מטעם האוני' ושאת כל כך מתנגדת להם. את מצליחה לראות את ההקבלה?