אביתר777777777777777
New member
רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !רכבת קלה עם דיזל
בהמשך ובנוסף למה שכבר נאמר בשרשור, חשוב להדגיש שרכבת קלה עירונית לא חייבת להיות מונעת בחשמל, ולפיכך כדי ליצור קשר ישיר מבית שמש לרחוב יפו אין צורך לפרוס חשמולת (750, 25k או כל מתח אחר) בהרי ירושלים - האתגר העיקרי כאן הוא פריסת המסילה ממלחה אל רשת הרכבת הקלה הירושלמית.
אין המון דוגמאות כיום לתפיסה זו, והמוכרת מביניהן היא של צוויקאו, בגרמניה, שם מסילבוסי דיזל של הרשת הלאומית מצטרפים לחשמליות עירוניות במרכז העיר (למרות רוחב מסילה שונה!).
היתרון הפוטנציאלי כאן הוא לא במהירות הנסיעה בין בית שמש למלחה (שלא תוכל לגדול משמעותית) אלא בביטול הצורך בהחלפה לא נוחה ולא יעילה (מניסיוני!) בתחנת מלחה, ואולי אף פוטנציאל להקמת שלוחה לתוך בית שמש? סביר להניח גם שבניית תחנות מפגש תפעוליות לרכבות קלות תהיה פשוטה יותר, וניתן יהיה להגדיל עוד יותר את התדירות בהתאם לצורך.
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.