הפעלת רכבת קלה(טראם טריין) במקום כבדה,בקו ירושלים-בית שמש.

מצב
הנושא נעול.
רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !

רכבת קלה עם דיזל
בהמשך ובנוסף למה שכבר נאמר בשרשור, חשוב להדגיש שרכבת קלה עירונית לא חייבת להיות מונעת בחשמל, ולפיכך כדי ליצור קשר ישיר מבית שמש לרחוב יפו אין צורך לפרוס חשמולת (750, 25k או כל מתח אחר) בהרי ירושלים - האתגר העיקרי כאן הוא פריסת המסילה ממלחה אל רשת הרכבת הקלה הירושלמית.

אין המון דוגמאות כיום לתפיסה זו, והמוכרת מביניהן היא של צוויקאו, בגרמניה, שם מסילבוסי דיזל של הרשת הלאומית מצטרפים לחשמליות עירוניות במרכז העיר (למרות רוחב מסילה שונה!).

היתרון הפוטנציאלי כאן הוא לא במהירות הנסיעה בין בית שמש למלחה (שלא תוכל לגדול משמעותית) אלא בביטול הצורך בהחלפה לא נוחה ולא יעילה (מניסיוני!) בתחנת מלחה, ואולי אף פוטנציאל להקמת שלוחה לתוך בית שמש? סביר להניח גם שבניית תחנות מפגש תפעוליות לרכבות קלות תהיה פשוטה יותר, וניתן יהיה להגדיל עוד יותר את התדירות בהתאם לצורך.
רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
 

nitro11

New member
אין לי כוונה שיהיה חיבור לרכבת הקלה בירושלים

רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
אין לי כוונה שיהיה חיבור לרכבת הקלה בירושלים
זה יותר מדי פרוצדורה בלי כל כך יתרונות.
&nbsp
הכוונה שלי היא להאריך את המסילה עד לתחנה המרכזית בירושלים וגם לתוך בית שמש,
כדי שיצא מצב שבו כדי להגיע מכל נקודה בבית שמש לכל נקודה בירושלים יידרשו שתי נסיעות.
&nbsp
גם אם תהיה רכבת רוכנת שעושה את הנסיעה ב-20 דקות עדיין יצטרכו נסיעה בתוך בית שמש
ועוד אחת או שתיים בתוך ירושלים, ואיפשהו קראתי שרכבת ישראל ירדה מהרעיון של רכבות רוכנות
בגלל עלות אחזקתן הגבוהה.
&nbsp
 
הרכבת הקלה יכולה לנסוע עד נהריה על המסילה

אין לי כוונה שיהיה חיבור לרכבת הקלה בירושלים
זה יותר מדי פרוצדורה בלי כל כך יתרונות.
&nbsp
הכוונה שלי היא להאריך את המסילה עד לתחנה המרכזית בירושלים וגם לתוך בית שמש,
כדי שיצא מצב שבו כדי להגיע מכל נקודה בבית שמש לכל נקודה בירושלים יידרשו שתי נסיעות.
&nbsp
גם אם תהיה רכבת רוכנת שעושה את הנסיעה ב-20 דקות עדיין יצטרכו נסיעה בתוך בית שמש
ועוד אחת או שתיים בתוך ירושלים, ואיפשהו קראתי שרכבת ישראל ירדה מהרעיון של רכבות רוכנות
בגלל עלות אחזקתן הגבוהה.
&nbsp
הרכבת הקלה יכולה לנסוע עד נהריה על המסילה
של רכבת ישראל. רוחב המסילות זהה. רכבת ישראל לא יכולה לנסוע על מסילות של הרק"ל כי הן תתפרקנה מהר. הן בנויות רק לרכבות קלות.
לא ממש ניתן לחבר את הקו הקיים ממלחה לבניני האומה. השידרוג של כביש בגין סתם את הגולל על כך. לכן רק האפשרות שציינתי לעיל היא אפשרית.
רכבת רוכנת לא נרכשה עקב מספר התקלות הגבוה שיש בה פר מחירה.
בכל מקרה, יהיה עדיף לוותר על פארק המסילה ולערוך שימוש בכל התוואי עד החאן. זה אומר ש"התחנה" תאלץ להתבטל. זה לא יקרה לצערי כך שחיבור כלשהוא בין מלחה לקו הרכבת הקלה או חיבור בין מלחה לתחנה המרכזית הוא חלום יפה שיישאר בדימיון של כולנו בשלב זה.
 

amit1270

New member
הקו הכחול לא אמור להתחבר לקו האדום אלא לחצות אותו

רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
הקו הכחול לא אמור להתחבר לקו האדום אלא לחצות אותו
יש תכנית קיימת (ככל הידוע לי לא מאושרת) להסב את תוואי המסילה הישנה (כיום פארק המסילה) לרק"ל.
 
זה לא יקרה. איש לא יאשר שימוש מחודש בתוואי הישן

הקו הכחול לא אמור להתחבר לקו האדום אלא לחצות אותו
יש תכנית קיימת (ככל הידוע לי לא מאושרת) להסב את תוואי המסילה הישנה (כיום פארק המסילה) לרק"ל.
זה לא יקרה. איש לא יאשר שימוש מחודש בתוואי הישן
וביטול פארק המסילה. כיום רק שינוי התכניות לאפשרות שהצעתי הוא הרע במיעוטו או האפשרי מבלי להוציא סכומי עתק על חיבורים כאלו ואחרים שבעבר חשבתי שהם נחוצים ואילו כיום הם כבר לא כאלה נחוצים בעיניי. מה שהכי חשוב הוא לסיים במהרה את השידרוג של כביש 1 ולהקים כניסות חדשות לעיר מכיוון מערב.
 

amit1270

New member
גם אני סקפטי לגבי שימוש בתוואי לרק"ל

זה לא יקרה. איש לא יאשר שימוש מחודש בתוואי הישן
וביטול פארק המסילה. כיום רק שינוי התכניות לאפשרות שהצעתי הוא הרע במיעוטו או האפשרי מבלי להוציא סכומי עתק על חיבורים כאלו ואחרים שבעבר חשבתי שהם נחוצים ואילו כיום הם כבר לא כאלה נחוצים בעיניי. מה שהכי חשוב הוא לסיים במהרה את השידרוג של כביש 1 ולהקים כניסות חדשות לעיר מכיוון מערב.
גם אני סקפטי לגבי שימוש בתוואי לרק"ל
אבל החזרת הרכבת הכבדה לקו נראית לי רחוקה ובלתי אפשרית אפילו יותר.
 
בהחלט מסכים עם שתי קביעותייך !


גם אני סקפטי לגבי שימוש בתוואי לרק"ל
אבל החזרת הרכבת הכבדה לקו נראית לי רחוקה ובלתי אפשרית אפילו יותר.
בהחלט מסכים עם שתי קביעותייך !
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי חיבור כזה הוא תירוץ מצויין לקו בשדרות הרצוג.

בהחלט מסכים עם שתי קביעותייך !
לדעתי חיבור כזה הוא תירוץ מצויין לקו בשדרות הרצוג.
ממלחה אפשר להמשיך את התוואי לאורך רצועת הולכי הרגל שמצפון-מערב לשדרות הרצוג או ברצועת כבישי השירות שמדרום-מזרח לו. אחר-כך האופציות הן מסלול בציר הזז לתחנה המרכזית או מנהרה מתחת לרחביה שתגיח ברחוב אגרון ותחבר למתחם ממילא ואולי גם לעיר העתיקה (למעשה - חיבור המסילה הישנה לכותל דרך מסילה בודדת סובבת-חומות במסלול קו 1).
&nbsp
בצורה כזו לא מדובר בהפרעה לקו הכחול או בחידוש תוואי בפארק המסילה.
 
גם זה מקובל בהחלט!

לדעתי חיבור כזה הוא תירוץ מצויין לקו בשדרות הרצוג.
ממלחה אפשר להמשיך את התוואי לאורך רצועת הולכי הרגל שמצפון-מערב לשדרות הרצוג או ברצועת כבישי השירות שמדרום-מזרח לו. אחר-כך האופציות הן מסלול בציר הזז לתחנה המרכזית או מנהרה מתחת לרחביה שתגיח ברחוב אגרון ותחבר למתחם ממילא ואולי גם לעיר העתיקה (למעשה - חיבור המסילה הישנה לכותל דרך מסילה בודדת סובבת-חומות במסלול קו 1).
&nbsp
בצורה כזו לא מדובר בהפרעה לקו הכחול או בחידוש תוואי בפארק המסילה.
גם זה מקובל בהחלט!
 
ואני רק שאלה

רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
ואני רק שאלה
מה עם חיבור ממלחה לרכבת הקלה המתוכננת מהר הרצל להדסה עין כרם?
 

Ccyclist

Well-known member
דרך נחל שורק ואבן ספיר, או דרך גלומוב והמפלצת?

החיבור שאותו אתה מציע אפשרי!
דרך נחל שורק ואבן ספיר, או דרך גלומוב והמפלצת?
שתי האופציות בעייתיות לטעמי.
&nbsp
מבחינת טופוגרפיה לצד הנחל ניתן להתפצל מהמסילה הקיימת בהר גיורא ולהמשיך בערוץ נחל שורק במקום הפיצול לנחל רפאים, תוך חיבור כלשהו לתוואי הרק"ל דרך אבן ספיר והדסה עין-כרם (יתכן שהגיוני יותר לחבר לתוואי המתוכנן בצומת מסילות לפני התחנה הסופית בהדסה), אבל זה כמו סדין אדום לארגוני הסביבה למיניהם, למרות שרוב התוואי נגיש דרך כביש 386.
&nbsp
מבחינת מסלול ממלחה שבנוי על עיקול חזרה דרך גלומוב וחיבור במפלצת - זה עיקוף שממש יאריך את הנסיעה לבאים מבית-שמש, ולמרות שיש הגיון ברק"ל דרומי-היקפי (תלפיות - מלחה - מפלצת) שיחבר את שכונות דרום העיר ואזורי המסחר התעשייה שלה ללא צורך בהחלפה במרכז העיר (למעשה - זו חלק מהצעת ה"רייטרבאהן" שלך) - העיקול לבדו בלי החיבור לתלפיות ולקו כחול עתידי (וכן לקו ישיר על מסלולי הקו הכחול והאדום מפסגת זאב וציר בר-לב לדרך חברון ותלפיות) לא ימלא תפקיד מערכתי כזה.
&nbsp
לדבריך בגין אינו אופציה, כנ"ל פארק המסילה ועמק רפאים, ולכן האופציה הכי קלה לביצוע היא בציר הרצוג.
&nbsp
למרות שלדעתי צריך "ליישן" איכשהו את תחנת מלחה כדי להסב את הקו לקו תיירותי, כי תושבי בית שמש יעדיפו חיבור לA1 דרך כביש 38, יתכן שחיבור למנהרות A1 בפארק קנדה או בצומת של שלוחת מודיעין יהיה מהיר יותר משימוש בתוואי הישן. חבל שאי אפשר לחבר את זה לקו ב"ש-י"ם שיעבור כנראה דרך כביש 431, העיקול ההגיוני ביותר בין קו ב"ש-לוד וA1.
 
למען האמת קשה לי להחליט. לשתי האופציות

דרך נחל שורק ואבן ספיר, או דרך גלומוב והמפלצת?
שתי האופציות בעייתיות לטעמי.
&nbsp
מבחינת טופוגרפיה לצד הנחל ניתן להתפצל מהמסילה הקיימת בהר גיורא ולהמשיך בערוץ נחל שורק במקום הפיצול לנחל רפאים, תוך חיבור כלשהו לתוואי הרק"ל דרך אבן ספיר והדסה עין-כרם (יתכן שהגיוני יותר לחבר לתוואי המתוכנן בצומת מסילות לפני התחנה הסופית בהדסה), אבל זה כמו סדין אדום לארגוני הסביבה למיניהם, למרות שרוב התוואי נגיש דרך כביש 386.
&nbsp
מבחינת מסלול ממלחה שבנוי על עיקול חזרה דרך גלומוב וחיבור במפלצת - זה עיקוף שממש יאריך את הנסיעה לבאים מבית-שמש, ולמרות שיש הגיון ברק"ל דרומי-היקפי (תלפיות - מלחה - מפלצת) שיחבר את שכונות דרום העיר ואזורי המסחר התעשייה שלה ללא צורך בהחלפה במרכז העיר (למעשה - זו חלק מהצעת ה"רייטרבאהן" שלך) - העיקול לבדו בלי החיבור לתלפיות ולקו כחול עתידי (וכן לקו ישיר על מסלולי הקו הכחול והאדום מפסגת זאב וציר בר-לב לדרך חברון ותלפיות) לא ימלא תפקיד מערכתי כזה.
&nbsp
לדבריך בגין אינו אופציה, כנ"ל פארק המסילה ועמק רפאים, ולכן האופציה הכי קלה לביצוע היא בציר הרצוג.
&nbsp
למרות שלדעתי צריך "ליישן" איכשהו את תחנת מלחה כדי להסב את הקו לקו תיירותי, כי תושבי בית שמש יעדיפו חיבור לA1 דרך כביש 38, יתכן שחיבור למנהרות A1 בפארק קנדה או בצומת של שלוחת מודיעין יהיה מהיר יותר משימוש בתוואי הישן. חבל שאי אפשר לחבר את זה לקו ב"ש-י"ם שיעבור כנראה דרך כביש 431, העיקול ההגיוני ביותר בין קו ב"ש-לוד וA1.
למען האמת קשה לי להחליט. לשתי האופציות
יש יתרונות וחסרונות. אולי כדאי לבחון פרמטרים נוספים אם יש, בטרם נחשוב יחדיו על הצעה אופטימלית וכדאית יותר.
אני מעט נוטה לכיוון של גולומב והמלצת משום שנראה לי שיהיה קל יותר ליישמה מכל הבחינות וההתנגדויות הרבות שצפויות.
 

alantan

New member
אפשרות שלישית שדומה לקו ההסטורי אך שונה ממנה

רכבת קלה ממלחה למסלול הרכבת הקלה? חלום באספמייה !
לפחות בשלב הזה. מבטיחך שזה לא יקרה ב-20 השנים הבאות.
מדובר במאות הפקעות קרקע דרושות ויתכן שיהיה צורך לחדש קטעים מהמסילה הישנה לכיוון החאן ובדרך בית לחם לפנות שמאלה לכיוון גן הפעמון. משם לקרן היסוד וימינה לרחוב אגרון ואז שמאלה מתחת לכיכר צה"ל ורק שם חיבור עם הקיים. קשה להאמין שיעבירו את הקו דרך רחוב שלמה המלך כי הוא תלול מאוד אפילו לרכבת חשמלית.
דרך אחרת היא המשך נסיעה בקרן היסוד ישר אל קינג-ג'ורג' וחיבור עם הקיים ברחוב יפו - דבר שיצריך הריסת שני מבנים גדולים לפחות בצומת הרחובות יפו - המלך ג'ורג'. ותשכח מלעביר מסילה ברחוב עמק רפאים ! מדובר ברחוב צר מדי וזה לא יקרה.
אפשרות שלישית שדומה לקו ההסטורי אך שונה ממנה
בנבנישתי - פת - יהודה הנשיא - יוחנן בן זכאי - עמק רפאים - קרן היסוד.
&nbsp
היתרון והחסרון לעומת ציר הרצוג שהוא עובר באיזור מאוכלס מאוד שיבטיח מאסה של נוסעים שמשתמשים היום בקטעים שונים של התוואי בקווים 10, 14, 15, 18, 34, 77. מצד שני ציר גולומב קצר יותר (כחמישה ק"מ לעומת שישה ק"מ עד לאגרון) ומהיר יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
עמק רפאים זו הנקודה החלשה, הרחוב צר מדי והאלטרנטיבה - התחנה.

אפשרות שלישית שדומה לקו ההסטורי אך שונה ממנה
בנבנישתי - פת - יהודה הנשיא - יוחנן בן זכאי - עמק רפאים - קרן היסוד.
&nbsp
היתרון והחסרון לעומת ציר הרצוג שהוא עובר באיזור מאוכלס מאוד שיבטיח מאסה של נוסעים שמשתמשים היום בקטעים שונים של התוואי בקווים 10, 14, 15, 18, 34, 77. מצד שני ציר גולומב קצר יותר (כחמישה ק"מ לעומת שישה ק"מ עד לאגרון) ומהיר יותר.
עמק רפאים זו הנקודה החלשה, הרחוב צר מדי והאלטרנטיבה - התחנה.
עד בן-זכאי זה יכול לעבור, אבל ברגע שמגיעים לצומת בקעה מגיעים לנקודה שבה אפילו קו 4 הישן היה עושה סיבובים באחד הכיוונים כי רחוב עמק רפאים עצמו צר מדי לאוטבוסים בשני הכיוונים. (רחוב רחל אמנו). התוואי הזה יכול להתחבר לעיר רק עם הקרבת פארק המסילה בדרך הרכבת.
&nbsp
ניתן אולי להרוס את רחוב יהודה בבקעה כדי להגיע לקו הכחול, או לצאת בסיבוב מטורף דרך ש"י עגנון, הפלמח, וקטמון הישנה ואזור בית הנשיא, אבל כל האזור הזה צפוף מדי לחיבור ברור לעיר.
&nbsp
הרצוג, למרות היותו "אוטוסטרדה עירונית" דווקא מתאים לרק"ל מבחינת העובדה שתחנות האוטובוס שלו ממוקמות במרווחים "רקל"יים" של חצי קילומטר בערך (פת, ג.מורדכי, ניות, ע.המצלבה) ולכן התושבים כבר רגילים ללכת לנקודות מסויימות בציר הראשי.
&nbsp
כמו כן - מציר הרצוג אפשר לחבר את הקו לקו הקמפוסים בגבעת רם (הזז, רופין או רבין, קו הקמפוסים) בשדירות הרחבות של קריית הלאום. אני מבין שהציר מאד בעייתי אם רוצים לחבר אותו לממילא דרך רחוב עזה (התלול, ולכן בכל תיכנון שלי לאמצעי תחבורה על ציר הרצוג אני מכליל מנהרה בין צומת עמק המצלבה לרחוב שמחבר את אגרון לנחלת שבעה דרך גן העצמאות, מה שהופך את החיבור הזה ליקר יותר)
&nbsp
בעמק רפאים התוואי התת-קרקעי הזמין העיקרי הוא חפיר מתחת לפארק הרכבת, אך בניגוד למקום הזמין בעמק המצלבה וגן העצמאות הכניסה לחפיר בציר עמק רפאים יהיה בבקעה והיציאה ממנו באזור מתחם התחנה - אזורים צפופים יותר.
 

amit1270

New member
הוא לא צר מדי

עמק רפאים זו הנקודה החלשה, הרחוב צר מדי והאלטרנטיבה - התחנה.
עד בן-זכאי זה יכול לעבור, אבל ברגע שמגיעים לצומת בקעה מגיעים לנקודה שבה אפילו קו 4 הישן היה עושה סיבובים באחד הכיוונים כי רחוב עמק רפאים עצמו צר מדי לאוטבוסים בשני הכיוונים. (רחוב רחל אמנו). התוואי הזה יכול להתחבר לעיר רק עם הקרבת פארק המסילה בדרך הרכבת.
&nbsp
ניתן אולי להרוס את רחוב יהודה בבקעה כדי להגיע לקו הכחול, או לצאת בסיבוב מטורף דרך ש"י עגנון, הפלמח, וקטמון הישנה ואזור בית הנשיא, אבל כל האזור הזה צפוף מדי לחיבור ברור לעיר.
&nbsp
הרצוג, למרות היותו "אוטוסטרדה עירונית" דווקא מתאים לרק"ל מבחינת העובדה שתחנות האוטובוס שלו ממוקמות במרווחים "רקל"יים" של חצי קילומטר בערך (פת, ג.מורדכי, ניות, ע.המצלבה) ולכן התושבים כבר רגילים ללכת לנקודות מסויימות בציר הראשי.
&nbsp
כמו כן - מציר הרצוג אפשר לחבר את הקו לקו הקמפוסים בגבעת רם (הזז, רופין או רבין, קו הקמפוסים) בשדירות הרחבות של קריית הלאום. אני מבין שהציר מאד בעייתי אם רוצים לחבר אותו לממילא דרך רחוב עזה (התלול, ולכן בכל תיכנון שלי לאמצעי תחבורה על ציר הרצוג אני מכליל מנהרה בין צומת עמק המצלבה לרחוב שמחבר את אגרון לנחלת שבעה דרך גן העצמאות, מה שהופך את החיבור הזה ליקר יותר)
&nbsp
בעמק רפאים התוואי התת-קרקעי הזמין העיקרי הוא חפיר מתחת לפארק הרכבת, אך בניגוד למקום הזמין בעמק המצלבה וגן העצמאות הכניסה לחפיר בציר עמק רפאים יהיה בבקעה והיציאה ממנו באזור מתחם התחנה - אזורים צפופים יותר.
הוא לא צר מדי
הסיבוב של קו 4 הישן לא קשור לרוחב הרחוב (בטח לא בקטע שבו נעשה) ועובדה שקו 18 לא עשה אותו. כל הרחובות באזור (יהודה, דרך בית לחם, רחל אמנו וכו') הם ברוחב דומה, שיכול לאפשר מעבר רק"ל אבל ללא נתיבים נוספים לרכב כביש. פתרון אפשרי הוא הפיכת אחד מהם לבלעדי לרק"ל והסטת תנועת הרכב הפרטי לרחוב מקביל.
 
עמק רפאים לא בא בחשבון. צר מדי. לא ניתן להרחבה

אפשרות שלישית שדומה לקו ההסטורי אך שונה ממנה
בנבנישתי - פת - יהודה הנשיא - יוחנן בן זכאי - עמק רפאים - קרן היסוד.
&nbsp
היתרון והחסרון לעומת ציר הרצוג שהוא עובר באיזור מאוכלס מאוד שיבטיח מאסה של נוסעים שמשתמשים היום בקטעים שונים של התוואי בקווים 10, 14, 15, 18, 34, 77. מצד שני ציר גולומב קצר יותר (כחמישה ק"מ לעומת שישה ק"מ עד לאגרון) ומהיר יותר.
עמק רפאים לא בא בחשבון. צר מדי. לא ניתן להרחבה
שמשום שמשני צדדיו עומדים בתים טמפלרים. נסה לחשוב על ציר חילופי לעמק רפאים.
מאידך - מעבר רק"ל בעמק רפאים יחייב שינוי עצום במסלולי קווים כמו 77 ולפי דעתי אם זה יקרה - יצטרכו בבן זכאי להפנות ימינה את 77 לפייר קניג, מיד שמאלה ברמזור לרח' יהודה ואז שוב שמאלה לרחוב דרך בית לחם ומשם צפונה עד לגן הפעמון. אני לא רואה חלופה אחרת.
רחוב יהודה מאוד צר וגם דרך בית לחם צרה יחסית ועמוסה. לכן גם חלופה זו לא נראית לי אפשרית, גיסי היקר !
 

amit1270

New member
אם תהיה רק"ל בעמק רפאים אז מן הסתם לא יסעו עליו אוטובוסים

עמק רפאים לא בא בחשבון. צר מדי. לא ניתן להרחבה
שמשום שמשני צדדיו עומדים בתים טמפלרים. נסה לחשוב על ציר חילופי לעמק רפאים.
מאידך - מעבר רק"ל בעמק רפאים יחייב שינוי עצום במסלולי קווים כמו 77 ולפי דעתי אם זה יקרה - יצטרכו בבן זכאי להפנות ימינה את 77 לפייר קניג, מיד שמאלה ברמזור לרח' יהודה ואז שוב שמאלה לרחוב דרך בית לחם ומשם צפונה עד לגן הפעמון. אני לא רואה חלופה אחרת.
רחוב יהודה מאוד צר וגם דרך בית לחם צרה יחסית ועמוסה. לכן גם חלופה זו לא נראית לי אפשרית, גיסי היקר !
אם תהיה רק"ל בעמק רפאים אז מן הסתם לא יסעו עליו אוטובוסים
וגם רכב פרטי בספק (לפחות בחלקו). רוחב הכביש איננו בעיה. כל רחוב דו-סטרי יכול להפוך לרחוב רק"ל.
 
מבין את נקודת מבטך אבל...

אם תהיה רק"ל בעמק רפאים אז מן הסתם לא יסעו עליו אוטובוסים
וגם רכב פרטי בספק (לפחות בחלקו). רוחב הכביש איננו בעיה. כל רחוב דו-סטרי יכול להפוך לרחוב רק"ל.
מבין את נקודת מבטך אבל...
מה תעשה עם הקווים שעוברים בעמק רפאים כיום? בניגוד לרחוב יפו שהיתה לו אלטרנטיבה בדמות נביאים ואגריפס, פה האלטרנטיבה מסובכת מאוד וכמעט בלתי אפשרית. לאן תעביר את הקווים 18 ו- 77? לדרך בית-לחם? אתה חושב שמישהו יסכים לזה? דרך בית לחם עוד יותר צרה מעמק רפאים בחלקים ממנה כמו מרחוב יהודה ועד למדפיס הממשלתי. בקיצור - סיפור מההפטרה.
 

amit1270

New member
אם תהיה רק"ל לא יהיו קווים 18 ו-
77

מבין את נקודת מבטך אבל...
מה תעשה עם הקווים שעוברים בעמק רפאים כיום? בניגוד לרחוב יפו שהיתה לו אלטרנטיבה בדמות נביאים ואגריפס, פה האלטרנטיבה מסובכת מאוד וכמעט בלתי אפשרית. לאן תעביר את הקווים 18 ו- 77? לדרך בית-לחם? אתה חושב שמישהו יסכים לזה? דרך בית לחם עוד יותר צרה מעמק רפאים בחלקים ממנה כמו מרחוב יהודה ועד למדפיס הממשלתי. בקיצור - סיפור מההפטרה.
אם תהיה רק"ל לא יהיו קווים 18 ו-
77
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה