nothing but the truth
Well-known member
הכינוי שמה, ואפרת אירגון נגד הפלות, אינו קשור לניק/ שם של הכותבת,
אפרופו, אפרת גם שמה של ירושלים
כתבתי בעצמי שאין קשר, אבל זה עדיין קצת משעשע
הכינוי שמה, ואפרת אירגון נגד הפלות, אינו קשור לניק/ שם של הכותבת,
אפרופו, אפרת גם שמה של ירושלים
סליחה על הבורות, אם יותר לי לשאול,מה המקור לשורה האחרונה?הכינוי שמה, ואפרת אירגון נגד הפלות, אינו קשור לניק/ שם של הכותבת,
אפרופו, אפרת גם שמה של ירושלים
זה מאד פשוט.סליחה על הבורות, אם יותר לי לשאול,מה המקור לשורה האחרונה?
תברח, יותר מתאים.זה מאד פשוט.
אם
פגשת
רב
תשמח.
חחח יוצא איפה שאחרי שנים של מאבק, קיבלו הפמיניסטיות את הזכות להרוג, שזה בקליפת אגוז המהות של הפמיניזם, במקום ליצור חיים - להרוג.הזכות לעבור הפלה היא אחת מזכויות היסוד שיש לנשים.
זהו עניין עקרוני של זכות יסוד האישה על גופה ועל חייה, והוא לא התחיל היום.
זהו מאבק של שנים רבות, כחלק מהמאבק על שיוויון ועל זכויות נשים.
הרבה אנשים מדברים גבוהה גבוהה על זכויות הנשים, אבל כשמגיעים לתכל'ס לא עושים כלום.
ההחלטה אם לעבור הפלה או לא היא משהו שקשור למתן כבוד לאישה, להכרה בעצמאות שלה ובזכותה לשלוט על חייה - ואלו הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר.
אין כל סיבה להעניק לאשה זכויות על חיים של אחרים. הזכות שלה שאת מדברת עליה היא כמובן אכן מוחלטת, אבל היא על גופה בלבד (ואינה שונה מזכותו של כל אדם, לרבות גברים, על גופם). ברגע שמדובר בהחלטה שיש לה השלכות גם על חיי אחרים, באותו רגע ממש נעצרת זכותה המוחלטת. בדיוק כמו שאדם שמחזיק תינוק על הידיים אינו רשאי להניף את ידיו באוויר, כל יד לכיוון אחר, באופן שיגרום לתינוק ליפול מגובה, וזאת על אף שלכל אדם יש זכות על גופו. בדיוק כמו שאדם אינו רשאי להניף את ידיו הצידה אם אחת מהן צפויה לפגוע בעוצמה בפני אדם שעומד לצידו וזאת על אף הזכות המלאה על גופו שלו לרבות ידיו. אותו כנ"ל כאן. זכות מוחלטת בהחלט, עד לרגע שזה משפיע על חיי אחרים.הזכות לעבור הפלה היא אחת מזכויות היסוד שיש לנשים.
זהו עניין עקרוני של זכות יסוד האישה על גופה ועל חייה, והוא לא התחיל היום.
זהו מאבק של שנים רבות, כחלק מהמאבק על שיוויון ועל זכויות נשים.
הרבה אנשים מדברים גבוהה גבוהה על זכויות הנשים, אבל כשמגיעים לתכל'ס לא עושים כלום.
ההחלטה אם לעבור הפלה או לא היא משהו שקשור למתן כבוד לאישה, להכרה בעצמאות שלה ובזכותה לשלוט על חייה - ואלו הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר.
לא. גם לעובר יש זכויות.האם לאשה זכות בלעדית על גופה בזמן רצונה להפיל את עוברה?
אני לא יודע אם ועדה זה הפתרון. בכלל, נדמה לי שהוועדה מאשרת ים של הפלות שלדעתי לא צריך לאשר. אבל בוודאי שזאת לא צריכה להיות החלטת האשה בלבד.הוא שהיא צריכה לעבור ועדות שיחליטו עבורה אם להפיל או להשאיר את הריון?
לא. גם לעובר יש זכויות.
אני לא יודע אם ועדה זה הפתרון. בכלל, נדמה לי שהוועדה מאשרת ים של הפלות שלדעתי לא צריך לאשר. אבל בוודאי שזאת לא צריכה להיות החלטת האשה בלבד.
אני כלל לא מתייחס לחוק הישראלי מהטעם הפשוט שהדיון, כפי שבדיוק כתבתי לך במקום אחר בשרשור, הוא כלל לא בענייני חוק בעיני. אפשר לסתום/לסיים כל דיון אחרי תגובה אחת על-ידי האמירה 'החוק קובע...'. אבל מה לעשות, זאת לא מטרת הדיונים בפורום חברתי .האם אתה מתכוון שלדעתך יש לעובר זכויות או שהחוק הישראלי אומר שיש לעובר זכויות?
אני כלל לא מתייחס לחוק הישראלי מהטעם הפשוט שהדיון, כפי שבדיוק כתבתי לך במקום אחר בשרשור, הוא כלל לא בענייני חוק בעיני. אפשר לסתום/לסיים כל דיון אחרי תגובה אחת על-ידי האמירה 'החוק קובע...'. אבל מה לעשות, זאת לא מטרת הדיונים בפורום חברתי .
על כן בין אם תשובת החוק חיובית ובין אם היא שלילית, אינני רואה כל סיבה להיכנס לפינה הזאת בכלל. היא פשוט לא רלוונטית לדיון.
זה לא משנה כהוא זה את מה שכתבתי. דיונים כאלה לא נפתחים בשאלה מהו החוק, אלא במה דעתם של חברי הקומונה בעניין.גם אם הדיון הוא לא בענייני חוק גרידא, השאלה לא נשאלה בחלל ריק. הרי הנושא עלה לכותרות עקב שר הבריאות הנוכחי.
ממש לא. כל אחד יכול להחזיק בדעה על קיומה של הוועדה ונחיצותה/התאמתה ללא כל קשר לשאלה מה החוק בעניין קובע.מאותו טעם ההתייחסות לועדות היא גם בהקשר של החוק .
כאמור מעלה, זה פשוט לא הדיון. אבל אם זה כל מה שביכולתך להנפיק, כנראה שאת לא מעוניינת במיוחד להשתתף בדיון אמיתי. זכותך המלאה כמובן.ובסך הכל מדובר בעניין פשוט - או שיש לו זכויות על פי החוק או שאין לו.
זה לא משנה כהוא זה את מה שכתבתי. דיונים כאלה לא נפתחים בשאלה מהו החוק, אלא במה דעתם של חברי הקומונה בעניין.
ממש לא. כל אחד יכול להחזיק בדעה על קיומה של הוועדה ונחיצותה/התאמתה ללא כל קשר לשאלה מה החוק בעניין קובע.
כאמור מעלה, זה פשוט לא הדיון. אבל אם זה כל מה שביכולתך להנפיק, כנראה שאת לא מעוניינת במיוחד להשתתף בדיון אמיתי. זכותך המלאה כמובן.
תלוי מה הנושא. בנושא השרשור הזה למשל, אין שום צורך מיוחד בכך. כל אדם עלי אדמות יודע פלוס מינוס את כל מה שצריך לדעת בנושא כדי להחזיק או לחוות עליו דעה.- כדי שחברי הקומונה יוכלו לחוות דעה מושכלת על הנושא (האם על האישה להחליט או לתת ועדה) צריכה להיות גם הכרות עם הנושא.
סתם להשכלה כללית, לא קראתי את קטע הביניים בין הציטוטים.נ.ב. - זה נראה שאתה היחיד ששוגה בקביעות בהתייחסות המגדרית לכותבים. אולי שווה לבדוק למה.
חושבת כמוך, פותחת השירוש לא התייחסה לחוק.אני כלל לא מתייחס לחוק הישראלי מהטעם הפשוט שהדיון, כפי שבדיוק כתבתי לך במקום אחר בשרשור, הוא כלל לא בענייני חוק בעיני. אפשר לסתום/לסיים כל דיון אחרי תגובה אחת על-ידי האמירה 'החוק קובע...'. אבל מה לעשות, זאת לא מטרת הדיונים בפורום חברתי .
על כן בין אם תשובת החוק חיובית ובין אם היא שלילית, אינני רואה כל סיבה להיכנס לפינה הזאת בכלל. היא פשוט לא רלוונטית לדיון.
כי בדיונים כאלה מה לעשות, החוק לא רלוונטי. כלומר אפשר לדון בו כמובן, אבל מי שפותח שרשור כזה או דיון כזה, מן הסתם מצפה/מעוניין לשמוע את דעת הכותבים ולעורר דיון 'ציבורי' בנושא מסוים. אם פשוט נאמר בכל שרשור כזה 'החוק קובע א-ב-ג', שום דיון לא יהיה יותר בקומונה (זולת על ציפורני רגליים ומאפים לחג ).חושבת כמוך, פותחת השירוש לא התייחסה לחוק.
שאלה: האם ידועה נקודת הזמן המדויקת בה נחשב העובר ל"יצור חי"? האם יש תשובה מדעית/משפטית וכן האם יש תשובה הלכתית/דתית?
בחוק יש סעיף מפורש שקובע שהעובר ייחשב אדם רק כאשר יצא חי מבטן אימו. עם זאת, בפסיקה יש תשובות שונות בנושא אשר בחלקן מתעלמות מסעיף זה (ופסיקה כידוע, לפחות של ערכאות מסוימות, מהווה דין לכל דבר ועניין).שאלה: האם ידועה נקודת הזמן המדויקת בה נחשב העובר ל"יצור חי"? האם יש תשובה מדעית/משפטית וכן האם יש תשובה הלכתית/דתית?
מצד אחד מבחינה הלכתית הפלה תיאסר, אך מצד שני, אם העובר מפסיק לנשום, הוא לא נקבר בבית קברות.בחוק יש סעיף מפורש שקובע שהעובר ייחשב אדם רק כאשר יצא חי מבטן אימו. עם זאת, בפסיקה יש תשובות שונות בנושא אשר בחלקן מתעלמות מסעיף זה (ופסיקה כידוע, לפחות של ערכאות מסוימות, מהווה דין לכל דבר ועניין).
מבחינה הלכתית הפלה תיאסר זולת במקרים מאוד מאוד חריגים, כמעט החל מהרגע הראשון להיווצרותו. יש מספר שבועות מצומצם (המספר המדויק נשכח ממני כרגע) שבהם נוהגים להקל במקרים מסוימים. אבל זה לא מתקרב למועדים שהמדע מזכיר.
מבחינה מדעית מדברים במקומות מסוימים על כך שעובר החל מהשבוע ה15-16 הינו בעל כישורים מסוימים שמלמדים על תגובה לגירויים. אם אינני טועה, יש סרטונים שמראים תגובה לגירויים אף בשבועות הרבה יותר מוקדמים. כך למשל הצמידו מצלמה ל'שואב האבק' שמבצע הפלה והראו כיצד העובר ממש מנסה להתחמק מהמכשיר שעומד לסיים את חייו. אני רק לא זוכר בוודאות באיזה שבוע זה היה, אבל אם זכרוני אינו מטעני זה היה אי-שם בסוף החודש השני או תחילת-אמצע השלישי להריון.
בלי קשר, מומלץ לצפות בסרטון הבא של אגודת אפרת, שיצר מעין לוח שנה שמלמד על שלבי התפתחות העובר:
https://www.efrat.org.il/שווה-צפייה/
לא מכיר שלא קוברים בבית קברות (אולי אתה מתכוון שקוברים בקבר אחים ולא קוברים בנפרד?), אבל בכל מקרה מדובר בשאלת רב.מצד אחד מבחינה הלכתית הפלה תיאסר, אך מצד שני, אם העובר מפסיק לנשום, הוא לא נקבר בבית קברות.
אם אני לא טועה, גם יש פרק זמן של חיות (מס' שב', לא זוכרת את המס' המדויק) שאם תינוק נפטר בזמן הזה, הוא לא ייקבר בבית קברות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.