העתקת מסוף לשכת הגיוס בקרית אונו
העתקת מסוף לשכת הגיוס בקרית אונו
היום 27.6 נחנך מסוף האוטובוסים החדש של הקווים 55,168 ו68 במיקומו החדש ליד התחנה לכיבוי אש בדרך חטיבת אלכסנדרוני.
ההעתקה התרחשה בחודשים האחרונים לאחר מאבק מתוקשר של הורים משכונת עבר הירדן הסמוכה למסוף הישן שהתנגדו להמצאות האוטובוסים ליד גני הילדים בהם שוהים ילדיהם. ההתנגדות הגיע עקב דו"ח של המשרד להגנת הסביבה שקבע שפיח האוטובוסים העומדים במסוף שהיה צמוד לקיר של גן הילדים, מזיק לבריאות הילדים.
המסוף הישן בלשכת הגיוס אמנם בוטל אך קווים 68 ו-55 ימשיכו להכנס אליו, בשני הכיוונים! קו 168 לא ייכנס למסוף הישן וימשיך ישירות למסוף החדש.
לדעתי האישית - הקישוריות לבקו"ם במקרה הזה באה על חשבון יעילות הקווים שמגיעים לשכונת רימון בקרית אונו, ומשם לכל רחבי העיר ומחוצה לה.
אם כבר העבירו את המסוף - יש למנוע סרבול מיותר של מסלולי הקווים. היה ראוי שהקווים יעשו סיבוב במסוף הישן רק בכיוון הנסיעה מתל אביב לקרית אונו - כלומר לקראת סוף פעילות הקו שכבר אין עליו הרבה אנשים. בכיוון ההפוך - הדבר מסרבל מאוד את מסלול הקו, והוא יצטרך לדלג שכונת רימון, לעמוד בפקק בפנייה שמאלה לדרך דורי, לנסוע עד הבקו"ם, להסתובב, ורק אז לחזור לשכונת רימון. הדבר ייצור איחור מיותר בלו"ז של האוטובוסים הנ"ל בשעות העומס ולדעתי יש לוותר עליו.
באופן כללי - אני מקווה שבמכרז הבא באיזור בקעת אונו, אחד התנאים יהיה שינוי המסלולים הפרימיטיביים של הקווים הקיימים והתאמתם למציאות העירונית ולצרכי התחבורה של העיר במאה ה-21. מסלולי הקווים לא שונו מאז שאני זוכר את עצמי נוסע עליהם (ראשית שנות ה-90) ואני יודע שהמסלול של 55,68 ו-168 לא השתנה הרבה מאז שנות ה-70
העתקת מסוף לשכת הגיוס בקרית אונו
היום 27.6 נחנך מסוף האוטובוסים החדש של הקווים 55,168 ו68 במיקומו החדש ליד התחנה לכיבוי אש בדרך חטיבת אלכסנדרוני.
ההעתקה התרחשה בחודשים האחרונים לאחר מאבק מתוקשר של הורים משכונת עבר הירדן הסמוכה למסוף הישן שהתנגדו להמצאות האוטובוסים ליד גני הילדים בהם שוהים ילדיהם. ההתנגדות הגיע עקב דו"ח של המשרד להגנת הסביבה שקבע שפיח האוטובוסים העומדים במסוף שהיה צמוד לקיר של גן הילדים, מזיק לבריאות הילדים.
המסוף הישן בלשכת הגיוס אמנם בוטל אך קווים 68 ו-55 ימשיכו להכנס אליו, בשני הכיוונים! קו 168 לא ייכנס למסוף הישן וימשיך ישירות למסוף החדש.
לדעתי האישית - הקישוריות לבקו"ם במקרה הזה באה על חשבון יעילות הקווים שמגיעים לשכונת רימון בקרית אונו, ומשם לכל רחבי העיר ומחוצה לה.
אם כבר העבירו את המסוף - יש למנוע סרבול מיותר של מסלולי הקווים. היה ראוי שהקווים יעשו סיבוב במסוף הישן רק בכיוון הנסיעה מתל אביב לקרית אונו - כלומר לקראת סוף פעילות הקו שכבר אין עליו הרבה אנשים. בכיוון ההפוך - הדבר מסרבל מאוד את מסלול הקו, והוא יצטרך לדלג שכונת רימון, לעמוד בפקק בפנייה שמאלה לדרך דורי, לנסוע עד הבקו"ם, להסתובב, ורק אז לחזור לשכונת רימון. הדבר ייצור איחור מיותר בלו"ז של האוטובוסים הנ"ל בשעות העומס ולדעתי יש לוותר עליו.
באופן כללי - אני מקווה שבמכרז הבא באיזור בקעת אונו, אחד התנאים יהיה שינוי המסלולים הפרימיטיביים של הקווים הקיימים והתאמתם למציאות העירונית ולצרכי התחבורה של העיר במאה ה-21. מסלולי הקווים לא שונו מאז שאני זוכר את עצמי נוסע עליהם (ראשית שנות ה-90) ואני יודע שהמסלול של 55,68 ו-168 לא השתנה הרבה מאז שנות ה-70