העתקת מסוף לשכת הגיוס בקרית אונו

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אלה עדיין שינויים לטובה

לא נעשה אף שינוי לטובה
69 זה אולי השינוי היחיד שביצעו קווים שיש בו משהו טוב. אבל אל תשכח גם שבדן הקו היה ממשיך עד התמח"ת וקווים קיצרו אותו עד רכבת מרכז.
בקו 87 השינוי בוצע בשל פתיחת הכביש החדש שלא היה קיים בתקופת דן.
לגבי 168, קווים הרגו אותו לגמרי. בדן אמנם הייתה לקו הפסקה מטופשת באמצע היום, אבל בזמן שהוא פעל התדירות הייתה הרבה יותר גבוהה. אף פעם לא פעם בשעה כמו היום. קווים הרסו לו גם את התדירות וגם את המסלול.
אשכול בקעת אונו הוא באמת אחד האשכולות הכושלים ביותר בתולדות הרפורמה.
אלה עדיין שינויים לטובה
גם אם אלה עדיין שינויים מעטים מדי, עדיין אלה שינויים.
* קו 69 - אני חושב, שבשורה התחתונה טוב יותר, שפוצל קו 69 הישן ל-69 במסלולו הנוכחי ולקו 18. עדיפה המתכונת הזו, מאשר קו 69 הישן. אני לא בטוח, שיש ביקוש גדול כל כך לכיוון התחנה המרכזית. בכל מקרה ניתן להחליף לאוטובוסים רבים בדרך, כדי להגיע לכיוון התמח"ת.

* קו 87 ושינוי מסלולו - לפחות המסלול שונה עם פתיחת הכביש. הדבר הזה לא קרה בקווי אוטובוסים אחרים. למשל קו 166 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום כביש מכבית וקו 38 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום דרך כביש אם המושבות.

* קו 168 - הדעות על שינוי המסלול. דומני, שהמסלול הקודם לא היה סימטרי ואילו כיום הוא סימטרי. כנראה גם בגלל ביקוש של נוסעים למסלול הקיים, השתנה המסלול.

עם זאת אני מסכים איתך, שאלה שיפורים מעטים מאוד וכי נדרש שיפורים מקיפים יותר. המכרז הזה הוא מהמוקדמים. ברב המכרזים מאותה תקופה פחות התמקדו בשיפורי המסלולים או בפתיחת קווים חדשים. גם באשכולות אחרים היו בעיות, כמו למשל מודיעין, שהפעילה חברת "מרגלית", אשכולות אלעד וביתר, שהפעילה חברת "ביתר טורס" או רמלוד, שהפעילה "סופרבוס". השינויים לחיוב החלו במכרזים המאוחרים יותר מהשנים האחרונות.
 
השינוי בקו 87 לא קרה בעקבות כביש

אלה עדיין שינויים לטובה
גם אם אלה עדיין שינויים מעטים מדי, עדיין אלה שינויים.
* קו 69 - אני חושב, שבשורה התחתונה טוב יותר, שפוצל קו 69 הישן ל-69 במסלולו הנוכחי ולקו 18. עדיפה המתכונת הזו, מאשר קו 69 הישן. אני לא בטוח, שיש ביקוש גדול כל כך לכיוון התחנה המרכזית. בכל מקרה ניתן להחליף לאוטובוסים רבים בדרך, כדי להגיע לכיוון התמח"ת.

* קו 87 ושינוי מסלולו - לפחות המסלול שונה עם פתיחת הכביש. הדבר הזה לא קרה בקווי אוטובוסים אחרים. למשל קו 166 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום כביש מכבית וקו 38 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום דרך כביש אם המושבות.

* קו 168 - הדעות על שינוי המסלול. דומני, שהמסלול הקודם לא היה סימטרי ואילו כיום הוא סימטרי. כנראה גם בגלל ביקוש של נוסעים למסלול הקיים, השתנה המסלול.

עם זאת אני מסכים איתך, שאלה שיפורים מעטים מאוד וכי נדרש שיפורים מקיפים יותר. המכרז הזה הוא מהמוקדמים. ברב המכרזים מאותה תקופה פחות התמקדו בשיפורי המסלולים או בפתיחת קווים חדשים. גם באשכולות אחרים היו בעיות, כמו למשל מודיעין, שהפעילה חברת "מרגלית", אשכולות אלעד וביתר, שהפעילה חברת "ביתר טורס" או רמלוד, שהפעילה "סופרבוס". השינויים לחיוב החלו במכרזים המאוחרים יותר מהשנים האחרונות.
השינוי בקו 87 לא קרה בעקבות כביש
מכבית (471), אלא בגלל פתיחת החיבור של דרך רבין לכביש 471. השינוי נעשה בגלל דרך רבין שהיא כביש עירוני שמקצר מאוד את הדרך לקו 87. פתיחת אותו חיבור הביאה גם ליצירת קווים 187, 287 ו 350 (עם התדירות הסמלית שלהם). אבל ארבעתם לא נוסעים ממש ב-471 אלא בדרך השירות שלו. החיבור הזה + פתיחת גשר אם המושבות גרמו גם לשינוי בקו 137.
קו 166 לא נכון שיסע דרך 471 כי הוא ממלא תפקיד חשוב בקישור של שכונות מזרח פתח תקוה לציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה בשעות השיא. קישור מהיר יותר מקו 98.
אין שום טעם לקו ממזרח פתח תקוה לתל אביב שיסע בכביש 471 אם ממילא מחזירים אותו בכביש 4 צפונה לז'בוטינסקי (כפי שעושים לקו 350).
לקו מהיר ממזרח פתח תקוה לתל אביב יש טעם רק אם ימשיך מ-471 לאלוף שדה, אבל כל עוד אין נת"צ באלוף שדה וכל עוד לא יסדרו את הפניה מדרך השירות של כביש 4 לאלוף שדה, זה לא יהיה באמת קו מהיר.
לא משנה מה יהיה במכרז שייצא בעשור הנוכחי, שינוי אמיתי יוכל להיות רק כשידאגו שהקווים האדום והסגול יתממשו וזה יקרה רק בעשור הבא.
המכרז שייצא לא באמת יתן פתרון טוב לקישור אוטובוסי בין פתח תקוה ובקעת אונו לתל אביב. אני מקווה שהוא יתן קצת יותר קישור לאמצעי היחיד שיש לו סיכוי להיות מהיר בין פ"ת לת"א עד שיהיו הקו האדום והסגול ובזמן העבודות על הקו האדום - הרכבת הכבדה.
 

אורי404

New member
אלה חלק מהדוגמאות. לגבי מה שכתבת

השינוי בקו 87 לא קרה בעקבות כביש
מכבית (471), אלא בגלל פתיחת החיבור של דרך רבין לכביש 471. השינוי נעשה בגלל דרך רבין שהיא כביש עירוני שמקצר מאוד את הדרך לקו 87. פתיחת אותו חיבור הביאה גם ליצירת קווים 187, 287 ו 350 (עם התדירות הסמלית שלהם). אבל ארבעתם לא נוסעים ממש ב-471 אלא בדרך השירות שלו. החיבור הזה + פתיחת גשר אם המושבות גרמו גם לשינוי בקו 137.
קו 166 לא נכון שיסע דרך 471 כי הוא ממלא תפקיד חשוב בקישור של שכונות מזרח פתח תקוה לציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה בשעות השיא. קישור מהיר יותר מקו 98.
אין שום טעם לקו ממזרח פתח תקוה לתל אביב שיסע בכביש 471 אם ממילא מחזירים אותו בכביש 4 צפונה לז'בוטינסקי (כפי שעושים לקו 350).
לקו מהיר ממזרח פתח תקוה לתל אביב יש טעם רק אם ימשיך מ-471 לאלוף שדה, אבל כל עוד אין נת"צ באלוף שדה וכל עוד לא יסדרו את הפניה מדרך השירות של כביש 4 לאלוף שדה, זה לא יהיה באמת קו מהיר.
לא משנה מה יהיה במכרז שייצא בעשור הנוכחי, שינוי אמיתי יוכל להיות רק כשידאגו שהקווים האדום והסגול יתממשו וזה יקרה רק בעשור הבא.
המכרז שייצא לא באמת יתן פתרון טוב לקישור אוטובוסי בין פתח תקוה ובקעת אונו לתל אביב. אני מקווה שהוא יתן קצת יותר קישור לאמצעי היחיד שיש לו סיכוי להיות מהיר בין פ"ת לת"א עד שיהיו הקו האדום והסגול ובזמן העבודות על הקו האדום - הרכבת הכבדה.
אלה חלק מהדוגמאות. לגבי מה שכתבת
* מה עדיף? מסלול קו 350 הקיים או שינוי דרך אלוף שדה במסלול הקיים? ייתכן, שלמרות המגרעות שפירטת באלוף שדה, עדיין עדיף המסלול השני. גם ציר ז'בוטינסקי לא תמיד זורם לגמרי.
כמובן היה מוטב להסדיר נת"צ לאורך ציר אלוף שדה-השלום-קפלן.

* קו 38 - האם לא היה יותר הגיוני להפעיל את הקו דרך אם המושבות, מאשר ז'בוטינסקי?
 
ל-350 עדיף אלוף שדה, כי הסטייה

אלה חלק מהדוגמאות. לגבי מה שכתבת
* מה עדיף? מסלול קו 350 הקיים או שינוי דרך אלוף שדה במסלול הקיים? ייתכן, שלמרות המגרעות שפירטת באלוף שדה, עדיין עדיף המסלול השני. גם ציר ז'בוטינסקי לא תמיד זורם לגמרי.
כמובן היה מוטב להסדיר נת"צ לאורך ציר אלוף שדה-השלום-קפלן.

* קו 38 - האם לא היה יותר הגיוני להפעיל את הקו דרך אם המושבות, מאשר ז'בוטינסקי?
ל-350 עדיף אלוף שדה, כי הסטייה
צפונה מאריכה לו את הדרך לתל אביב.
לגבי 38, אני בעצמי כתבתי בשרשור אחר שהיה צריך להעביר אותו לדרך אם המושבות.
אבל את 166 לא נכון להעביר לכביש 471 ולאלוף שדה. זה לא מתאים מבחינת התפקיד שהוא נושא בו בתוך פתח תקוה וגם לא מבחינת המסלול שלו בתל אביב.
אבל כל מה שלא יעשה עם הקווים הללו יהיה לעג לרש. משחק עם אמצעי שכבר לא יכול לשאת את הביקוש.
הפתרון אינו על גלגלים, אלא על מסילה. שר התחבורה בעצמו אמר בפה מלא: הפתרון לגוש-דן הוא מטרו. מה הוא עושה על מנת לממש את הפתרון הזה, זו כבר שאלה אחרת.
בשנת 2014 כבר צריך לשקול במה עדיף להשקיע,
בנת"צ לאוטובוסים בציר אלוף-שדה או לקצר תהליכים, לחסוך עלויות וללכת כבר על הפתרון האמיתי: נת"צ מסילתי לקו הסגול של הרכבת הקלה.
בשרשור אחר יש כאן דיון ארוך על המזלג X89 (המסלול הכללי של המזלג הזה תואם להפליא חלק נכבד מהמסלול של הקו הירוק).
גוש-דן נמצא כבר היום המצב שבו הקווים האדום והירוק צריכים להיות קווי מטרו (ולא רכבת קלה), הקו הסגול צריך להיות קו רק"ל.
כל משחק עם קווי האוטובוס הרגילים שבלית ברירה ממלאים את מקומם של הקווים שבאמת צריך זה משחק בנדמה לי.
כל המרץ, המאמץ והמשאבים צריכים להיות לדחיפת הפתרון האמיתי ולמימושו הכי מהר שאפשר.
וזה מה שגם הפורום הזה צריך לשדר.

לתקופת העבודות על הקו האדום בהחלט צריך להעביר את 350 לאלוף שדה ואת 38 לדרך אם המושבות. ואת קו 50 צריך להפוך לקו מהיר ללא תחנות בבני ברק וברמת גן.
 

mister K

New member
350 כיום הוא קו דבילי לחלוטין

ל-350 עדיף אלוף שדה, כי הסטייה
צפונה מאריכה לו את הדרך לתל אביב.
לגבי 38, אני בעצמי כתבתי בשרשור אחר שהיה צריך להעביר אותו לדרך אם המושבות.
אבל את 166 לא נכון להעביר לכביש 471 ולאלוף שדה. זה לא מתאים מבחינת התפקיד שהוא נושא בו בתוך פתח תקוה וגם לא מבחינת המסלול שלו בתל אביב.
אבל כל מה שלא יעשה עם הקווים הללו יהיה לעג לרש. משחק עם אמצעי שכבר לא יכול לשאת את הביקוש.
הפתרון אינו על גלגלים, אלא על מסילה. שר התחבורה בעצמו אמר בפה מלא: הפתרון לגוש-דן הוא מטרו. מה הוא עושה על מנת לממש את הפתרון הזה, זו כבר שאלה אחרת.
בשנת 2014 כבר צריך לשקול במה עדיף להשקיע,
בנת"צ לאוטובוסים בציר אלוף-שדה או לקצר תהליכים, לחסוך עלויות וללכת כבר על הפתרון האמיתי: נת"צ מסילתי לקו הסגול של הרכבת הקלה.
בשרשור אחר יש כאן דיון ארוך על המזלג X89 (המסלול הכללי של המזלג הזה תואם להפליא חלק נכבד מהמסלול של הקו הירוק).
גוש-דן נמצא כבר היום המצב שבו הקווים האדום והירוק צריכים להיות קווי מטרו (ולא רכבת קלה), הקו הסגול צריך להיות קו רק"ל.
כל משחק עם קווי האוטובוס הרגילים שבלית ברירה ממלאים את מקומם של הקווים שבאמת צריך זה משחק בנדמה לי.
כל המרץ, המאמץ והמשאבים צריכים להיות לדחיפת הפתרון האמיתי ולמימושו הכי מהר שאפשר.
וזה מה שגם הפורום הזה צריך לשדר.

לתקופת העבודות על הקו האדום בהחלט צריך להעביר את 350 לאלוף שדה ואת 38 לדרך אם המושבות. ואת קו 50 צריך להפוך לקו מהיר ללא תחנות בבני ברק וברמת גן.
350 כיום הוא קו דבילי לחלוטין
אבל לצערנו מישהו במשרד התחבורה מתעקש לקדש את ציר ז'בוטינסקי ולאסור כל פעילות תח"צ בין פתח תקוה לתל אביב דרך אלוף שדה, ללא כל סיבה נראית לעין.
אחרת אין שום סיבה שעדיין אין קו דרך אלוף שדה, דבר שנראה מובן מאליו.
לגבי 38, הוא צריך להתחיל מת.מ פתח תקוה ולנסוע דרך אם המושבות ואבא הלל. אבל גם פה יש את אותו הקיבעון המטופש על ז'בוטינסקי הקדוש, מה שכנראה יימשך גם לאחר פתיחת קו האורבנית (שזו דווקא הזדמנות מצויינת לפתוח קווים מקבילים בצירים אחרים). לא ברור למי יש אינטרס שלא ייסעו קווים בצירים אחרים, אבל כנראה מי שקובע את זה לא מבין כלום בתחבורה ציבורית או שאין לו כל רצון לשפר אותה.
 

mister K

New member
אורי חאליק, קווים לא עשו שם כלום..

אלה עדיין שינויים לטובה
גם אם אלה עדיין שינויים מעטים מדי, עדיין אלה שינויים.
* קו 69 - אני חושב, שבשורה התחתונה טוב יותר, שפוצל קו 69 הישן ל-69 במסלולו הנוכחי ולקו 18. עדיפה המתכונת הזו, מאשר קו 69 הישן. אני לא בטוח, שיש ביקוש גדול כל כך לכיוון התחנה המרכזית. בכל מקרה ניתן להחליף לאוטובוסים רבים בדרך, כדי להגיע לכיוון התמח"ת.

* קו 87 ושינוי מסלולו - לפחות המסלול שונה עם פתיחת הכביש. הדבר הזה לא קרה בקווי אוטובוסים אחרים. למשל קו 166 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום כביש מכבית וקו 38 עדיין נוסע בדרך הקיימת, במקום דרך כביש אם המושבות.

* קו 168 - הדעות על שינוי המסלול. דומני, שהמסלול הקודם לא היה סימטרי ואילו כיום הוא סימטרי. כנראה גם בגלל ביקוש של נוסעים למסלול הקיים, השתנה המסלול.

עם זאת אני מסכים איתך, שאלה שיפורים מעטים מאוד וכי נדרש שיפורים מקיפים יותר. המכרז הזה הוא מהמוקדמים. ברב המכרזים מאותה תקופה פחות התמקדו בשיפורי המסלולים או בפתיחת קווים חדשים. גם באשכולות אחרים היו בעיות, כמו למשל מודיעין, שהפעילה חברת "מרגלית", אשכולות אלעד וביתר, שהפעילה חברת "ביתר טורס" או רמלוד, שהפעילה "סופרבוס". השינויים לחיוב החלו במכרזים המאוחרים יותר מהשנים האחרונות.
אורי חאליק, קווים לא עשו שם כלום..
ולגבי 168, ממש לא משנה לי הסימטריות של המסלול שגם כיום הוא לא סימטרי לגמרי. אם כבר רוצים קו סימטרי אז עדיף להעביר את הקו ביצחק שדה לכל אורכו גם לכיוון הכרמלית, ללא מעבר בלה גווארדיה (כמו קווים 9 ו-39 וקו הרפאים 29).
זה פשוט אחד השינויים הכי הרסניים שבוצעו לקו אוטובוס כלשהו בגוש דן. זמן הנסיעה בקו 168 לכיוון הכרמלית לפני השינוי היה 10 דקות פחות! השמועה גם אומרת שהקו שונה בגלל פנייה של מישהו מחברת החשמל לחברת קווים.

חברות שכבר לא קיימות כמו מרגלית או בית"ר תור מעניינות אותי כקליפת השום. קווים נמצאים בבקעת אונו כבר 11 שנה ויש להם מטרה ברורה לזכות שוב באשכול הזה, לאחר שתקופת ההפעלה הנוכחית הייתה פשוט גרועה.
 

אורי404

New member
נעשה שינוי, רתם. תלוי איך מסתכלים

אורי חאליק, קווים לא עשו שם כלום..
ולגבי 168, ממש לא משנה לי הסימטריות של המסלול שגם כיום הוא לא סימטרי לגמרי. אם כבר רוצים קו סימטרי אז עדיף להעביר את הקו ביצחק שדה לכל אורכו גם לכיוון הכרמלית, ללא מעבר בלה גווארדיה (כמו קווים 9 ו-39 וקו הרפאים 29).
זה פשוט אחד השינויים הכי הרסניים שבוצעו לקו אוטובוס כלשהו בגוש דן. זמן הנסיעה בקו 168 לכיוון הכרמלית לפני השינוי היה 10 דקות פחות! השמועה גם אומרת שהקו שונה בגלל פנייה של מישהו מחברת החשמל לחברת קווים.

חברות שכבר לא קיימות כמו מרגלית או בית"ר תור מעניינות אותי כקליפת השום. קווים נמצאים בבקעת אונו כבר 11 שנה ויש להם מטרה ברורה לזכות שוב באשכול הזה, לאחר שתקופת ההפעלה הנוכחית הייתה פשוט גרועה.
נעשה שינוי, רתם. תלוי איך מסתכלים
שוב; לא שינוי גדול, אבל כן נעשה שינוי. בכל מקרה האחראי העיקרי לשינויים במסלולי הקווים הוא משרד התחבורה. כיום יש שינויים בשינויי מסלולים או בפתיחת קווים, במסגרת מכרזים, שנפתחים. שם באותו מכרז, כנראה לא נכתבו השינויים מראש. לחילופין משרד התחבורה לא אכף אותם.
אין לי מושג לגבי השמועה על "חברת החשמל". במידה ויש שימוש של עובדים רבים מ"חברת החשמל" במסלול קו 168, הרי שזה בסך הכל לגיטימי.

רב התקופה באשכול הייתה גרועה. אבל אפילו שם הם שיפרו בשנים האחרונות, על-ידי ריענון צי האוטובוסים, הגדלת כמות הנסיעות ושיפור התנאים לנהגים. גם במכרזים אחרים הם זכו.
למשל מכרז נתניה-חדרה, שהם החליפו את "נתיב אקספרס" ואת "אגד" בקווים השונים, נעשו שינויים ושיפורים שונים. חלק מידידיי העובדים ב"אגד" (חברים ושכירים) מסכימים איתי על כך.
 

mister K

New member
זה שינוי גרוע שהרס את הקו

נעשה שינוי, רתם. תלוי איך מסתכלים
שוב; לא שינוי גדול, אבל כן נעשה שינוי. בכל מקרה האחראי העיקרי לשינויים במסלולי הקווים הוא משרד התחבורה. כיום יש שינויים בשינויי מסלולים או בפתיחת קווים, במסגרת מכרזים, שנפתחים. שם באותו מכרז, כנראה לא נכתבו השינויים מראש. לחילופין משרד התחבורה לא אכף אותם.
אין לי מושג לגבי השמועה על "חברת החשמל". במידה ויש שימוש של עובדים רבים מ"חברת החשמל" במסלול קו 168, הרי שזה בסך הכל לגיטימי.

רב התקופה באשכול הייתה גרועה. אבל אפילו שם הם שיפרו בשנים האחרונות, על-ידי ריענון צי האוטובוסים, הגדלת כמות הנסיעות ושיפור התנאים לנהגים. גם במכרזים אחרים הם זכו.
למשל מכרז נתניה-חדרה, שהם החליפו את "נתיב אקספרס" ואת "אגד" בקווים השונים, נעשו שינויים ושיפורים שונים. חלק מידידיי העובדים ב"אגד" (חברים ושכירים) מסכימים איתי על כך.
זה שינוי גרוע שהרס את הקו
ואם הדבר אכן בוצע כדי לקמבן מישהו בחברת החשמל, אז זה אפילו עוד יותר גרוע. אבל אין לי הוכחות לכך אז אני נזהר בדברי. 168 בימי דן היה קו מעולה והסיבוב הזה בשילוב עם שחיטת התדירות פשוט הרסו אותו.
למה שבוצע בבקעת אונו בשלוש-ארבע שנים האחרונות אני קורא "נירמול יחסי בשירות", אחרי שבמשך כמה שנים טובות הרמה הייתה מתחת לכל ביקורת. אין שם שום שיפור ובטח שלא לעומת דן עד 2003, שזה דבר מאוד יוצא דופן ביחס לאשכולות אחרים שיצאו למכרזים, ויש הרבה מה לשפר. לגבי כמות הנסיעות אני בספק רב, בפועל ברוב הקווים המסלולים נותרו זהים והתדירות ירדה. הקו היחיד היוצא דופן בעניין התדירות הוא 56 וגם פה התדירות עלתה רק לאחר התערבות אישית של לא פחות משר התחבורה! ום זה עדיין לא מספיק כשכיום מדובר באחד הקווים המסורדנים ביותר בגוש דן, עם תדירות בינונית של 15-20 שבהחלט יש לאן לשפר אותה.
לגבי תנאי הנהגים, הם ממש לא משהו באשכול הזה ולראייה מאבקי הנהגים החוזרים ונשנים מול ההנהלה בתקופה האחרונה.
אני לא יודע לגבי חדרה-נתניה וזה כלל לא רלוונטי לנושא בקעת אונו.
 
אין מה לצפות לשינויים מהותיים

באשכול הזה זה עדיין לא פר קילומטר
אבל בלי קשר, 11 השנים של קווים בבקעת אונו לא הובילו לשום שינוי מהותי בפריסת הקווים.
שינוי בתדירות דווקא היה גם היה ולא לטובה...
במשך שנים נודעו אשכולות בקעת אונו ופתח תקוה לשמצה בכל פרמטר אפשרי, עד שבשנים האחרונות חל שיפור בשירות אבל עדיין אפס שינויים מהותיים.
שאלת השאלות היא איזה מפעיל ייקח את המכרז לאשכול הקשה לתפעול הזה. המכרז אמור לצאת ממש עכשיו וההערכה שלי היא שלא יהיו הפתעות, לאחר שבאופן תמוה מאוד בוטל האיסור על חברת קווים להתמודד בשנית. אבל נחיה ונראה.
אין מה לצפות לשינויים מהותיים
ולמהפכות.
המהפכות בפתח תקוה ובקעת אונו ממתינות לביאת המשיח,,,,
קרי, ביאת קווי נת"ע האדום והסגול.
איזה מפעיל יעשה מהפכה ב-2017, כאשר במחצית הראשונה של העשור הבא צפויה מהפכה הנובעת מתחילת הפעלת הקו האדום ומספר שנים מאוחר יותר גם מהקו הסגול?

לגבי קו 68 והטענה של alantan שמישהו הכין את הקרקע להארכה - אולי מישהו הכין את הקרקע להארכה בעקבות הצפי לקיצור?
ולגבי הציון של אורי404 שמכרזים אחרים יצאו והמכרז של בקעת אונו מתעכב - המכרזים האחרים לא קשורים לנת"ע.
התוכניות העתידיות בגוש-דן כולן סובבות סביב תוכניות נת"ע אבל התוכניות הללו בעצמן לא סגורות (ובפרט תוכנית הקו הסגול שיש לה השפעה מהותית על מכרז/י בקעת אונו ופ"ת), אז איך יוציאו מכרזים למפעילים?
כשנת"ע תחולץ מתקיעותה, גם בקעת אונו ופתח תקוה ישתחררו מהתקיעות.
 

salonmor

New member
לא מעודד במיוחד

אין מה לצפות לשינויים מהותיים
ולמהפכות.
המהפכות בפתח תקוה ובקעת אונו ממתינות לביאת המשיח,,,,
קרי, ביאת קווי נת"ע האדום והסגול.
איזה מפעיל יעשה מהפכה ב-2017, כאשר במחצית הראשונה של העשור הבא צפויה מהפכה הנובעת מתחילת הפעלת הקו האדום ומספר שנים מאוחר יותר גם מהקו הסגול?

לגבי קו 68 והטענה של alantan שמישהו הכין את הקרקע להארכה - אולי מישהו הכין את הקרקע להארכה בעקבות הצפי לקיצור?
ולגבי הציון של אורי404 שמכרזים אחרים יצאו והמכרז של בקעת אונו מתעכב - המכרזים האחרים לא קשורים לנת"ע.
התוכניות העתידיות בגוש-דן כולן סובבות סביב תוכניות נת"ע אבל התוכניות הללו בעצמן לא סגורות (ובפרט תוכנית הקו הסגול שיש לה השפעה מהותית על מכרז/י בקעת אונו ופ"ת), אז איך יוציאו מכרזים למפעילים?
כשנת"ע תחולץ מתקיעותה, גם בקעת אונו ופתח תקוה ישתחררו מהתקיעות.
לא מעודד במיוחד
לפי התחזיות שלכם אנו צפויים לראות בינוניות רבה בהתנהלות התחצ בבקעת אונו בשנים הקרובות וקיפאון תכנוני.

זאת למרות שראש העיר בצורה די פופוליסטית יש לציין נבחר בין היתר על מצע שכלל שינוי במסלולי הקווים בעיר כך שלא ייכנסו לשכונות הפנימיות והקישור אליהן יתבצע באמצעות קווים סיבוביים כושלים כמו קו 15....

מעניין אם לדחיפה של העירייה בנושא תהיה השפעה על קיצור הזמנים של המכרזים באיזור, או שלא...ימים יגידו
 

salonmor

New member
לא יכולת לבטא את תחושותיי טוב יותר!

גם לדעתי הכניסה לשם סתם מיותרת
הרי מלכתחילה האוטובוסים נכנסו לשם סתם כי שם מצאו מקום להקים מסוף.
הקווים האלה לא באמת נותנים פיתרון לחיילי הבקו"ם, שיכולים להגיע למסוף תה"ש ולנסוע בהרבה קווים אחרים שלא עושים סיבוב בכל קרית אונו.
ואם כבר להיכנס לשם אז לא לחזור חזרה ולהמשיך את המסלול כרגיל, אלא הרבה יותר הגיוני לחזור דרך רחוב שאול המלך. אבל הרי ידוע שבחברת קווים אף אחד לא באמת חושב יצירתי ובמשרד התחבורה ועיריית קרית אונו פשוט לא מתערבים.
55 ו-68 הם אכן שני קווים שלא נגעו במסלול שלהם כבר כמה עשורים. קו 55 כבר שלושים שנה בערך (מאז שהוארך לקרית אנו מגבעתיים). לגבי 68, אם אני לא טועה זה אחד הקווים הותיקים ביותר במסלולו הנוכחי בגוש דן, משנות ה-50! זאת למעט העברתו מדרך בגין לתמח"ת בשנת 1993 וההארכה מרימון למסוף לשכת הגיוס. קו 168 עבר עם השנים מספר שינויים בתל אביב (ביניהם השינוי שהרס אותו והוא הסיבוב דרך יצחק שדה, במקום המסלול שהיה לו דרך רחוב הרכבת כמו 236 כיום), אך בקרית אונו הוא נשאר כשהיה מאז שנפתח כקו 68א.
שורה תחתונה, התחבורה הציבורית בקרית אונו חייבת מהפכה. זה גם לא הגיוני שעדיין אין קו לתל אביב שיוצא מהצד הדרומי של העיר.
לא יכולת לבטא את תחושותיי טוב יותר!
האם ההחלטה להמשיך לנסוע לבקום וחזרה היא החלטה שקווים מקבלים או שמשרד התחבורה הנחה אותם לעשות כך?
כל התהליך של העברת המסוף נעשה באופן חפוז ביותר, כך שאני מניח שזה הפתרון הכי מהיר שהם יכלו לחשוב עליו "בלי להרגיז אף אחד". אני לא אתפלא אם עוד זמן לא רב כשהמציאות בשטח תהיה מוגדרת, הם יבטלו את הקישור המיותר לבקו"ם. חבל מאוד על כל הכסף שנשפך שם על מסלולי אוטובוסים ומבנה לנהגים שרק עכשיו הושלם סופית.

לגבי המסלולים - אם אחרי הכניסה לבקו"ם מכיוון רימון, הקווים ימשיכו לשלמה המלך, הם יפספסו את כל שכונות דרום העיר שהן הקישור הבלעדי היחיד שלהם כרגע (למעט קו 15 הכושל הסיבובי) ליציאה מהעיר. אני מדבר על כל התחנות שברחוב צה"ל. ככה שהפתרון הוא פחות טוב...המסלול של 55 גם ככה מסובך בגני תקווה ובקרית אונו, להעביר אותו גם דרך שלמה המלך לכל אורכו זה לא פחות מסיוט לנהג המסכן ולנוסעים האומללים שלו מרימון.

לדעתי התחבורה הציבורית בבקעת אונו ובקרית אונו בפרט צריכה לעבור רפורמה מקיפה. צריך להיות כמו שאמרת קו לתל אביב מהיציאה הדרומית. הקו יכול להתחיל ממסוף תה"ש ולעשות מסלול דומה לקו 139 בקרית אונו, לצאת דרומה לצומת סביון ומשם במסלול קו 37 או משהו דומה לתל אביב. כל הקישור לדרום תל אביב, יד אליהו, ולאיזור יפו בואך חולון הוא חלקי ביותר ומבוסס על שירות החלפה של אוטובוס בבר אילן. התפיסה שכל התחבורה הציבורית בקרית אונו חייבת לעבור בצומת בר אילן בדרכה החוצה מהעיר היא קונספציה מעוותת שכבר לא תואמת את מבנה העיר. כל שכונות הדרום צריכות לעשות סיבובים מייגעים בכל העיר בשביל לצאת ממנה בצפונה, כאשר אפשר לייצר להם קישורים חדשים ומהירים יותר דרך צומת סביון.
מעניין אם זה יבוא לידי ביטוי ברפורמה הבאה!
 

salonmor

New member
לגבי הקישור של חיילים לבקום

העתקת מסוף לשכת הגיוס בקרית אונו
היום 27.6 נחנך מסוף האוטובוסים החדש של הקווים 55,168 ו68 במיקומו החדש ליד התחנה לכיבוי אש בדרך חטיבת אלכסנדרוני.

ההעתקה התרחשה בחודשים האחרונים לאחר מאבק מתוקשר של הורים משכונת עבר הירדן הסמוכה למסוף הישן שהתנגדו להמצאות האוטובוסים ליד גני הילדים בהם שוהים ילדיהם. ההתנגדות הגיע עקב דו"ח של המשרד להגנת הסביבה שקבע שפיח האוטובוסים העומדים במסוף שהיה צמוד לקיר של גן הילדים, מזיק לבריאות הילדים.

המסוף הישן בלשכת הגיוס אמנם בוטל אך קווים 68 ו-55 ימשיכו להכנס אליו, בשני הכיוונים! קו 168 לא ייכנס למסוף הישן וימשיך ישירות למסוף החדש.

לדעתי האישית - הקישוריות לבקו"ם במקרה הזה באה על חשבון יעילות הקווים שמגיעים לשכונת רימון בקרית אונו, ומשם לכל רחבי העיר ומחוצה לה.
אם כבר העבירו את המסוף - יש למנוע סרבול מיותר של מסלולי הקווים. היה ראוי שהקווים יעשו סיבוב במסוף הישן רק בכיוון הנסיעה מתל אביב לקרית אונו - כלומר לקראת סוף פעילות הקו שכבר אין עליו הרבה אנשים. בכיוון ההפוך - הדבר מסרבל מאוד את מסלול הקו, והוא יצטרך לדלג שכונת רימון, לעמוד בפקק בפנייה שמאלה לדרך דורי, לנסוע עד הבקו"ם, להסתובב, ורק אז לחזור לשכונת רימון. הדבר ייצור איחור מיותר בלו"ז של האוטובוסים הנ"ל בשעות העומס ולדעתי יש לוותר עליו.

באופן כללי - אני מקווה שבמכרז הבא באיזור בקעת אונו, אחד התנאים יהיה שינוי המסלולים הפרימיטיביים של הקווים הקיימים והתאמתם למציאות העירונית ולצרכי התחבורה של העיר במאה ה-21. מסלולי הקווים לא שונו מאז שאני זוכר את עצמי נוסע עליהם (ראשית שנות ה-90) ואני יודע שהמסלול של 55,68 ו-168 לא השתנה הרבה מאז שנות ה-70
לגבי הקישור של חיילים לבקום
הקווים מסייעים לחיילי הבקו"ם שמגיעים מדרום לקרית אונו (אור יהודה, יהוד וכד') שיורדים בשכונת רימון, חוצים את הכביש ולוקחים את הקווים תחנה אחת לתחנתם הסופית.
במצב הקיים היום, אם האוטובוסים ייקחו שמאלה בפנייה לדורי - בכל מקרה החיילים לא יוכלו לעלות עליהם. הקישור עבורם נפגע בלאו הכי!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה