העשרה לבן 4

מצב
הנושא נעול.
העשרה לבן 4

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
 
anybody out there?

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
anybody out there?
אנחנו מבינים שהפורום לא פעיל בשבת? אם למישהו יש מחשבה בקשר לשאלות שלנו - אז בבקשה... ארבל.
 

azaria

New member
אפשר להעביר ואפשר להעשיר.

anybody out there?
אנחנו מבינים שהפורום לא פעיל בשבת? אם למישהו יש מחשבה בקשר לשאלות שלנו - אז בבקשה... ארבל.
אפשר להעביר ואפשר להעשיר.
אני משוכנע שגם בגן של העיריה אפשר למצוא מקום באמצע השנה. זה מן הסתם יהיה קשה בירוקרטית. ברם אולם, מי מבטיח לך ששם יהיה לו פחות משעמם? יש חשש שרק יחליף שיעמום אחד בשיעמום אחר. ועוד יאבד את חבריו ואת הגננת והסביבה המוכרת תוך כדי התהליך. אפשר מאידך לדבר עם הגננת ולדאוג לו לאיתגורים ועניין בגן הנוכחי. הוא יכול "לקרוא" דברים מעניינים בספרים של הגן או ספרים שיביא מהבית. הגננת יכולה לעשות אותו דברים שיעניינו אותו. אפשר שיגלוש במחשב של הגן או יצפה בתוכניות וסרטים מעניינים בטלויזיה של הגן.
 
כבר דיברנו עם הגננת וזה לא עזר

אפשר להעביר ואפשר להעשיר.
אני משוכנע שגם בגן של העיריה אפשר למצוא מקום באמצע השנה. זה מן הסתם יהיה קשה בירוקרטית. ברם אולם, מי מבטיח לך ששם יהיה לו פחות משעמם? יש חשש שרק יחליף שיעמום אחד בשיעמום אחר. ועוד יאבד את חבריו ואת הגננת והסביבה המוכרת תוך כדי התהליך. אפשר מאידך לדבר עם הגננת ולדאוג לו לאיתגורים ועניין בגן הנוכחי. הוא יכול "לקרוא" דברים מעניינים בספרים של הגן או ספרים שיביא מהבית. הגננת יכולה לעשות אותו דברים שיעניינו אותו. אפשר שיגלוש במחשב של הגן או יצפה בתוכניות וסרטים מעניינים בטלויזיה של הגן.
כבר דיברנו עם הגננת וזה לא עזר
למרות שזה גן פרטי היא לא קשובה בנושא הזה. היא דוגלת בכך שילד בגיל הזה צריך "להתנהג כמו ילד" וצריך לאפשר לו לשחק ולהשתולל. ניסינו להסביר לה שהוא זה שמבקש שיארגנו לו תכנים יותר מענינים, אבל היא בשלה: לא מוכנה לתת לו פעילות אחרת משאר הילדים. אנחנו גם לא רוצים שבזמן שכל הגן כולל הגננות נמצאים בחצר למשל, שהוא ישב לבד בתוך הגן ויעשה פעילות לבד. אולי חסרה לנו אסרטיביות בפניה לגננת. עוד דבר הוא שבדיוק עכשיו הם לומדיםם על התחשבות באחרים, וזה מתבטא בכך שכשהוא רוצה להפגין ידע בזמן המפגשים, ואם זה תוך כדי הקראת סיפור או כשילד אחר מדבר, אז הגננת מבקשת ממנו שלא לדבר או לחכות לאח"כ. שמענו זאת במו אוזנינו כשחיכינו בחוץ יום אחד, ונאמר לנו שזה נושא הלימוד כעת בדיוק. יוצא מזה שגם זו סיבה לתסכול שלו, חוסר הרצון לשמוע אותו.במקום שישבחו אותו וידרבנו אותו, גורמים לו להרגיש שהוא טרחן ולא מעניין. העניין הזה מרגיז אותנו מאד. ביררנו כבר בעיריה ואין באזורנו מקום פנוי. אולי נחפש באזור מרוחק יותר. אבל אז הבעיה תהיה שהוא יהיה עם ילדי טרום, שגדולים ממנו. אנחנו מפחדים שאולי יהיו לו קשיי השתלבות מכיוון שהוא אוהב להנהיג, ויתכן שלא יסתדר עם ילדים גדולים ממנו. הוא גם איטי בהסתגלות למצבים חדשים. עכשיו כשאני קורא את מה שכתבתי אני כועס עוד יותר על הגן. אני מתכוון לדבר שוב עם הגננת ולהציב אולטימטום לגבי ההתנהלות שלהם מול הילד. ארבל.
 

azaria

New member
תוך כדי קריאת סיפור או ילד אחר מדבר

כבר דיברנו עם הגננת וזה לא עזר
למרות שזה גן פרטי היא לא קשובה בנושא הזה. היא דוגלת בכך שילד בגיל הזה צריך "להתנהג כמו ילד" וצריך לאפשר לו לשחק ולהשתולל. ניסינו להסביר לה שהוא זה שמבקש שיארגנו לו תכנים יותר מענינים, אבל היא בשלה: לא מוכנה לתת לו פעילות אחרת משאר הילדים. אנחנו גם לא רוצים שבזמן שכל הגן כולל הגננות נמצאים בחצר למשל, שהוא ישב לבד בתוך הגן ויעשה פעילות לבד. אולי חסרה לנו אסרטיביות בפניה לגננת. עוד דבר הוא שבדיוק עכשיו הם לומדיםם על התחשבות באחרים, וזה מתבטא בכך שכשהוא רוצה להפגין ידע בזמן המפגשים, ואם זה תוך כדי הקראת סיפור או כשילד אחר מדבר, אז הגננת מבקשת ממנו שלא לדבר או לחכות לאח"כ. שמענו זאת במו אוזנינו כשחיכינו בחוץ יום אחד, ונאמר לנו שזה נושא הלימוד כעת בדיוק. יוצא מזה שגם זו סיבה לתסכול שלו, חוסר הרצון לשמוע אותו.במקום שישבחו אותו וידרבנו אותו, גורמים לו להרגיש שהוא טרחן ולא מעניין. העניין הזה מרגיז אותנו מאד. ביררנו כבר בעיריה ואין באזורנו מקום פנוי. אולי נחפש באזור מרוחק יותר. אבל אז הבעיה תהיה שהוא יהיה עם ילדי טרום, שגדולים ממנו. אנחנו מפחדים שאולי יהיו לו קשיי השתלבות מכיוון שהוא אוהב להנהיג, ויתכן שלא יסתדר עם ילדים גדולים ממנו. הוא גם איטי בהסתגלות למצבים חדשים. עכשיו כשאני קורא את מה שכתבתי אני כועס עוד יותר על הגן. אני מתכוון לדבר שוב עם הגננת ולהציב אולטימטום לגבי ההתנהלות שלהם מול הילד. ארבל.
תוך כדי קריאת סיפור או ילד אחר מדבר
אתה באמת חושב שזה המקום והזמן בשביל בינך, או כל ילד אחר, להפגין ידע או להתבטא?!
דווקא נראה לי מאוד במקום שהגננת תבהיר לילד המתפרץ שזה לא הזמן המתאים. וכי גם לשאר ילדי הגן יש זכות ורצון לשמוע את הסיפור ללא הפרעות, וגם לאחרים בטח יש דברים מעניינים וחשובים להעיר או לברר, ולכן בסוף הסיפור יהיה זמן לכולם, כולל את החמודי שלך ארבל, להפגין מה שהם רוצים. אבל בזמן סיפור או תוך כדי דיברי אדם אחר - מן הנימוס והתרבות להתאפק ולא להתפרץ. גם דרך ארץ יש ללמוד בגן. לא רק חלליות וחשבון.
 
אתה מתפרץ לדלת פתוחה.

תוך כדי קריאת סיפור או ילד אחר מדבר
אתה באמת חושב שזה המקום והזמן בשביל בינך, או כל ילד אחר, להפגין ידע או להתבטא?!
דווקא נראה לי מאוד במקום שהגננת תבהיר לילד המתפרץ שזה לא הזמן המתאים. וכי גם לשאר ילדי הגן יש זכות ורצון לשמוע את הסיפור ללא הפרעות, וגם לאחרים בטח יש דברים מעניינים וחשובים להעיר או לברר, ולכן בסוף הסיפור יהיה זמן לכולם, כולל את החמודי שלך ארבל, להפגין מה שהם רוצים. אבל בזמן סיפור או תוך כדי דיברי אדם אחר - מן הנימוס והתרבות להתאפק ולא להתפרץ. גם דרך ארץ יש ללמוד בגן. לא רק חלליות וחשבון.
אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
הבעיה היא שבכל זמן, גם כשהגננת פנויה לגמרי, אין לה רצון להקשיב לו. היא תקשקש איתו על הא ודא, אבל אם הוא רוצה לעניין אותה בנושאים שמעניינים אותו היא לא תקשיב לו. וכשיש מפגשים אז דרך קבע הוא לא מקבל רשות דיבור, זה המצב כעת. הוא הרי פעוט, הוא לא מבין שהוא קצת יוצא דופן ומבחינתו הוא רואה שילדים אחרים מקבלים תשומת לב ורשות דיבור והוא לא, והוא נעלב מכך מאד, כמעט כל יום בזמן האחרון.הוא לא שתלטן אך יש לו בטחון עצמי והוא ממש מעריץ את הגננת הזו, וכשהוא נדחה על ידה הוא נפגע. הבנתי שהיו מקרים שהוא שוב ושוב ביקש רשות דיבור במפגש, ונענה בשלילה ורק ילדים אחרים הוזמנו לדבר. והוא עדין מדי מכדי להתפרץ או לנהוג שלא בדרך ארץ כדבריך.
 

azaria

New member
סליחה.

אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
הבעיה היא שבכל זמן, גם כשהגננת פנויה לגמרי, אין לה רצון להקשיב לו. היא תקשקש איתו על הא ודא, אבל אם הוא רוצה לעניין אותה בנושאים שמעניינים אותו היא לא תקשיב לו. וכשיש מפגשים אז דרך קבע הוא לא מקבל רשות דיבור, זה המצב כעת. הוא הרי פעוט, הוא לא מבין שהוא קצת יוצא דופן ומבחינתו הוא רואה שילדים אחרים מקבלים תשומת לב ורשות דיבור והוא לא, והוא נעלב מכך מאד, כמעט כל יום בזמן האחרון.הוא לא שתלטן אך יש לו בטחון עצמי והוא ממש מעריץ את הגננת הזו, וכשהוא נדחה על ידה הוא נפגע. הבנתי שהיו מקרים שהוא שוב ושוב ביקש רשות דיבור במפגש, ונענה בשלילה ורק ילדים אחרים הוזמנו לדבר. והוא עדין מדי מכדי להתפרץ או לנהוג שלא בדרך ארץ כדבריך.
סליחה.
אכן נשמע שהמצב לא טוב בשביל הקטנצ'ק. הגננת צריכה לפחות להימנע מלפגוע בו ולכבות את ההתלהבות שלו. חבל שהוא יכנס לתיסבוכים ובעיות בגלל גננת של טרום טרום חובה. או שיתאפשר לו לדבר ולהתעניין לפחות קצת ולפחות לפעמים - או שבאמת צריך לשקול החלפת גן. ילד עם יכולות כמו שלך שחוסמים אותו כל הזמן, אפשר ממש לחרב לו את כל המשך החיים. וחבל.
 

mamaWitch

New member
אולי אני שופטת שלא בצדק

סליחה.
אכן נשמע שהמצב לא טוב בשביל הקטנצ'ק. הגננת צריכה לפחות להימנע מלפגוע בו ולכבות את ההתלהבות שלו. חבל שהוא יכנס לתיסבוכים ובעיות בגלל גננת של טרום טרום חובה. או שיתאפשר לו לדבר ולהתעניין לפחות קצת ולפחות לפעמים - או שבאמת צריך לשקול החלפת גן. ילד עם יכולות כמו שלך שחוסמים אותו כל הזמן, אפשר ממש לחרב לו את כל המשך החיים. וחבל.
אולי אני שופטת שלא בצדק
אבל נשמע לי שהגננת הזו "מאויימת" שכלית ע"י הפיצפון. הרבה אנשים ממוצעים (ומטה) מרגישים מאויימים מהחכמים הקטנים האלהץ נשמע שהיא בכלל לא קולטת אותו... האמת... כמו שזה נשמע... הייתי שולפת את הגור שלי משם ומהר... שיהיה מתוסכל, ירגיש דחוי על ידי מבוגרת שהוא מסתכל עליה האהבה? מה פתאום!!! זה עלול להזיק לו יותר בטווח רחוק. רק חסר שבגללה יניח שעדיף לו להבא לסתום ת'פה, או שיחיט איפשהו שעדיף לא להיות חכם כי זה עושה אותו יוצא דופן או משהו כזה. אויש, כה צר לי עליו.
טוב שיש לו הורים דואגים ואיכפתיים שימצאו לו פיתרון.
 
את כל כך צודקת.

אולי אני שופטת שלא בצדק
אבל נשמע לי שהגננת הזו "מאויימת" שכלית ע"י הפיצפון. הרבה אנשים ממוצעים (ומטה) מרגישים מאויימים מהחכמים הקטנים האלהץ נשמע שהיא בכלל לא קולטת אותו... האמת... כמו שזה נשמע... הייתי שולפת את הגור שלי משם ומהר... שיהיה מתוסכל, ירגיש דחוי על ידי מבוגרת שהוא מסתכל עליה האהבה? מה פתאום!!! זה עלול להזיק לו יותר בטווח רחוק. רק חסר שבגללה יניח שעדיף לו להבא לסתום ת'פה, או שיחיט איפשהו שעדיף לא להיות חכם כי זה עושה אותו יוצא דופן או משהו כזה. אויש, כה צר לי עליו.
טוב שיש לו הורים דואגים ואיכפתיים שימצאו לו פיתרון.
את כל כך צודקת.
זו בדיוק התחושה שלנו. שהיא מאויימת על ידו. אני לא יודע אם אצליח להעביר את ההרגשה שלי, מה שאני מרגיש הוא שהוא דורך לה על יבלת ולכן התגובות המרוחקות שלה. אנחנו מכים על חטא עכשיו. הסבא והסבתא לחצו עלינו בזמן ההרשמה בשנה שעברה שנרשום אותו לגן עירוני ואנחנו החלטנו שישאר בגן הפרטי, והסיבות היו שסברנו שהפן החברתי חשוב יותר בגיל הזה, שחשוב שימשיך לשמור על מעמדו החברתי ולא יתחיל מאפס בגן חדש, וגם הסיפורים הלא מרנינים על גנים עירונייים תרמו להחלטה. יכול להיות שמה שהיה נכון ללפני כמה חודשים לא מתאים לעכשיו, אבל ההרגשה היא שטעינו בגדול. אין לנו אפשרות להוציא אותו ולחכות לפתרון או לחפש גן מרוחק. אנחנו שנינו עובדים ומצבנו הכלכלי לא פשוט, כך שלהשאר איתו בבית לא אפשרי. אני רוצה ללחוץ בעיריה שימצאו לו מקום בגן למרות שאמרו לנו שהגן מלא, ובינתיים נדבר עם הגננת הנוכחית.
 
אתה צודק.

סליחה.
אכן נשמע שהמצב לא טוב בשביל הקטנצ'ק. הגננת צריכה לפחות להימנע מלפגוע בו ולכבות את ההתלהבות שלו. חבל שהוא יכנס לתיסבוכים ובעיות בגלל גננת של טרום טרום חובה. או שיתאפשר לו לדבר ולהתעניין לפחות קצת ולפחות לפעמים - או שבאמת צריך לשקול החלפת גן. ילד עם יכולות כמו שלך שחוסמים אותו כל הזמן, אפשר ממש לחרב לו את כל המשך החיים. וחבל.
אתה צודק.
אנחנו מכינים את עצמנו לשיחה עם הגננת, אבל די סקפטים לגבי התוצאות של השיחה. זה לבינתיים. במקביל אני מתעניין לגבי מה אפשר לעשות בעיריה כדי שיסכימו לקבל אותו לגן עירוני.
 
לא קצת נסחפת? ../images/Emo4.gif

תוך כדי קריאת סיפור או ילד אחר מדבר
אתה באמת חושב שזה המקום והזמן בשביל בינך, או כל ילד אחר, להפגין ידע או להתבטא?!
דווקא נראה לי מאוד במקום שהגננת תבהיר לילד המתפרץ שזה לא הזמן המתאים. וכי גם לשאר ילדי הגן יש זכות ורצון לשמוע את הסיפור ללא הפרעות, וגם לאחרים בטח יש דברים מעניינים וחשובים להעיר או לברר, ולכן בסוף הסיפור יהיה זמן לכולם, כולל את החמודי שלך ארבל, להפגין מה שהם רוצים. אבל בזמן סיפור או תוך כדי דיברי אדם אחר - מן הנימוס והתרבות להתאפק ולא להתפרץ. גם דרך ארץ יש ללמוד בגן. לא רק חלליות וחשבון.
לא קצת נסחפת?

נראה לי מאוד עצוב אם מה שאומרת גננת לילד במצב כזה הוא שהוא מתפרץ ושזה לא הזמן המתאים.
 

azaria

New member
תלוי אם זה בא עם הזמנה לאחר כך.

לא קצת נסחפת?

נראה לי מאוד עצוב אם מה שאומרת גננת לילד במצב כזה הוא שהוא מתפרץ ושזה לא הזמן המתאים.
תלוי אם זה בא עם הזמנה לאחר כך.
אם היא רק משתיקה אותו אז כמובן שזו בעיה. אבל אם היא מבהירה שדבריו מעניינים וחשובים אך כרגע ממשיכים בסיפור ואחר כך היא תשמח לשמוע ולדבר איתו על מה שרצה (וכמובן שגם צריך באמת לקיים ולדבר איתו אחר כך.) אני לא רוה בעיה בתרבות דיון, כבוד לזולת, ולא להפריע לגננת ולילדים האחרים באמצע קריאת סיפור.
 
אני כן רואה בעיה

תלוי אם זה בא עם הזמנה לאחר כך.
אם היא רק משתיקה אותו אז כמובן שזו בעיה. אבל אם היא מבהירה שדבריו מעניינים וחשובים אך כרגע ממשיכים בסיפור ואחר כך היא תשמח לשמוע ולדבר איתו על מה שרצה (וכמובן שגם צריך באמת לקיים ולדבר איתו אחר כך.) אני לא רוה בעיה בתרבות דיון, כבוד לזולת, ולא להפריע לגננת ולילדים האחרים באמצע קריאת סיפור.
אני כן רואה בעיה
מאחר וזה פשוט לא שייך בכלל. אני מסכימה שגננת שנוהגת כפי שאתה אומר נוהגת נכונה (אם כי כן, בהחלט לא יזיק אם מדי פעם היא תתן לילדים "להתפרץ" באמצע הסיפור), אבל להשתיק ילד בן 4 כי "הוא צריך ללמוד להתחשב בזולת" מעיד לכל הפחות על חוסר רגישות.
 
זו חוסר רגישות, אין ספק.

אני כן רואה בעיה
מאחר וזה פשוט לא שייך בכלל. אני מסכימה שגננת שנוהגת כפי שאתה אומר נוהגת נכונה (אם כי כן, בהחלט לא יזיק אם מדי פעם היא תתן לילדים "להתפרץ" באמצע הסיפור), אבל להשתיק ילד בן 4 כי "הוא צריך ללמוד להתחשב בזולת" מעיד לכל הפחות על חוסר רגישות.
זו חוסר רגישות, אין ספק.
הילד נעלב מההתנהגות הזו, ולצערי אחרי שדיברתי איתו היום על זה נראה לי שהמסר שהוא מפנים הוא שהיא נפלאה ושהוא לא יכול להתבלט כמו שהיה רוצה. הוא גם מפרש את ההתעסקות שלנו בנושא כנסיון לערער את מעמדה בגללו, והוא כבר פחות משתף אותנו במה שקורה שם. אנחנו חוזרים ומסבירים לו שאסור לו לפרש את ההתעניינות שלנו בדרך כזו, אבל אני בהחלט יכול להבין אותו. לא מדובר בכתת בית ספר כשעשרה ילדים מצביעים ובוחרים ילד אחד מתוכם. אני מדבר על מצבים שבהם הגננת מדברת על נושא, והוא רוצה לשתף בידע שלו באותו עניין, בדרך כלל כשאף ילד אחר לא מתכוון לדבר, או כשיש עוד ילד אחד שרוצה לדבר. זה מה שהצלחנו לברר עד עכשיו. כן, עצוב לנו מאד כרגע.
 

mamaWitch

New member
יש פה המון התלבטות

כבר דיברנו עם הגננת וזה לא עזר
למרות שזה גן פרטי היא לא קשובה בנושא הזה. היא דוגלת בכך שילד בגיל הזה צריך "להתנהג כמו ילד" וצריך לאפשר לו לשחק ולהשתולל. ניסינו להסביר לה שהוא זה שמבקש שיארגנו לו תכנים יותר מענינים, אבל היא בשלה: לא מוכנה לתת לו פעילות אחרת משאר הילדים. אנחנו גם לא רוצים שבזמן שכל הגן כולל הגננות נמצאים בחצר למשל, שהוא ישב לבד בתוך הגן ויעשה פעילות לבד. אולי חסרה לנו אסרטיביות בפניה לגננת. עוד דבר הוא שבדיוק עכשיו הם לומדיםם על התחשבות באחרים, וזה מתבטא בכך שכשהוא רוצה להפגין ידע בזמן המפגשים, ואם זה תוך כדי הקראת סיפור או כשילד אחר מדבר, אז הגננת מבקשת ממנו שלא לדבר או לחכות לאח"כ. שמענו זאת במו אוזנינו כשחיכינו בחוץ יום אחד, ונאמר לנו שזה נושא הלימוד כעת בדיוק. יוצא מזה שגם זו סיבה לתסכול שלו, חוסר הרצון לשמוע אותו.במקום שישבחו אותו וידרבנו אותו, גורמים לו להרגיש שהוא טרחן ולא מעניין. העניין הזה מרגיז אותנו מאד. ביררנו כבר בעיריה ואין באזורנו מקום פנוי. אולי נחפש באזור מרוחק יותר. אבל אז הבעיה תהיה שהוא יהיה עם ילדי טרום, שגדולים ממנו. אנחנו מפחדים שאולי יהיו לו קשיי השתלבות מכיוון שהוא אוהב להנהיג, ויתכן שלא יסתדר עם ילדים גדולים ממנו. הוא גם איטי בהסתגלות למצבים חדשים. עכשיו כשאני קורא את מה שכתבתי אני כועס עוד יותר על הגן. אני מתכוון לדבר שוב עם הגננת ולהציב אולטימטום לגבי ההתנהלות שלהם מול הילד. ארבל.
יש פה המון התלבטות
כמה אני מכירה את זה... קראתי ברצף (סליחה... בשבת הזו גם אני הייתי עסוקה עם הגאון שלי), חלק בלבד, אבל מכמה הודעות ראשונות שלכם התרשמתי שאתם בלופ. מצב כה מוכר: התלבטות מעגלית שכל עוד היא נשארת ביננו לבין עצמנו אין מוצא כי כל תשובה (כמו שעזריה הציע מביאה לבעיה אחרת. ושוב... ילד מחונן, ואנחנו יודעים את זה, הוא בעייתי למערכת. לגננת יש עוד ילדים, יש לה מערך פעילות, ולאפשר לידל להביע את דעתו מוציא את כל שאר הילדים מהנושא ומהריכוז. הוסיפו את זה לחשש מאיבוד שליטה על החבורה... והילד שלכם בבעיה. אני מבינה דם שהוא כבר שנה שניה באותו גן. את הצעצועים והספרים - מיצה. נראה שגם את הילדים. נראה שהילד שלכם מפותח יותר שיכלית מחבריו ושאין לו גם בעייה חברתית לי נשמע שלהעביר אותו לגן בו יהיה עם ילדי טרום חובה - לא יהווה לו בעייה. בזמנו התיאוריה של גן רב שיכבתי הייתה בדיוק דומה: שכל ילד ימצא את מקומו בין עם בני גילו ובין אם מתחת או מעל - לפי התפתחותו. בנוסף, בגן רב שיכבתי, היום הוא קטן בשכבה בשנה הבאה יהיה הגדול, בכל אחד מהתפקידים הוא מרוויח משהו - בוודאי על התנהגות חברתית לימים יבואו. בכל מקרה נראה לי שאת האפשרויות בגן הנוכחי מיציתם הוא הודיע לכם על זה בבירור כשאמר שמשעמם לו. הגננת בבירור לא מסוגלת או לא מעוניינת להעניק לו יותר. יתכן שאפילו גן אחר, באותה רמה (אם אין אפשרות לטרום) יתן את השינוי - צעצועים אחרים, ספרים, גישה, אנשים (קטנים וגדולים) - רק ההסתגלות ובחינת העניינים, תפיסת מקום והכל - יעבירו עוד תקופה... לפעמים גן פרטי הוא פחות טוב מזה של המערכת הממוסדת: רוב ההורים מצפים מהגננת שתהיה בייביסיטר משוכלל, שתהיה חברה ושהילדים לא יפגעו. לרוב זה מספיק. בגן ממוסד (של העירייה למשל) יש תכנים שעל הגננת להעביר, יש בדיקת יכולות ותעודות מראש, יש פיקוח, יש עם מי לדבר אם היא מאכזבת... לא תמיד זה עוזר גם כאן אבל הסיכוי יותר גדול. ואגב, עוד משהו קטן... וזה לכל המתמודדים עם הרשויות מרמת הנהלת ביה"ס והלאה. רובכם עדיין בתחילת הדרך: הכינו המון אסרטיביות, תשובה מסוג: "אין מקום","אין מה לעשות", ככה זה" , המורה לא מסוגלת" וכו' וכו' שקראתי כאן בפורום... כל אלה בשבילי לא תשובות. לכל בעל תפקיד יש מעליו. אני כבר הגעתי על שטויות של ביה"ס למנכ"ל משרד החינוך... "התעניינתי" בנושא אחר אם זה מעוגן בתקשיר, בעוד נושא הבהרתי שאפנה לכל גורם עד שר החינוך (דאז)... תמיד בסופו של דבר התברר שכשהם רוצים - יש פיתרון. חבל שבד"כ צריך ללחוץ, לבוא שוב, לנג'ס. אבל... בשביל הילדים שלנו - שווה
 
אני אשמח לקבל עצות קונקרטיות:

יש פה המון התלבטות
כמה אני מכירה את זה... קראתי ברצף (סליחה... בשבת הזו גם אני הייתי עסוקה עם הגאון שלי), חלק בלבד, אבל מכמה הודעות ראשונות שלכם התרשמתי שאתם בלופ. מצב כה מוכר: התלבטות מעגלית שכל עוד היא נשארת ביננו לבין עצמנו אין מוצא כי כל תשובה (כמו שעזריה הציע מביאה לבעיה אחרת. ושוב... ילד מחונן, ואנחנו יודעים את זה, הוא בעייתי למערכת. לגננת יש עוד ילדים, יש לה מערך פעילות, ולאפשר לידל להביע את דעתו מוציא את כל שאר הילדים מהנושא ומהריכוז. הוסיפו את זה לחשש מאיבוד שליטה על החבורה... והילד שלכם בבעיה. אני מבינה דם שהוא כבר שנה שניה באותו גן. את הצעצועים והספרים - מיצה. נראה שגם את הילדים. נראה שהילד שלכם מפותח יותר שיכלית מחבריו ושאין לו גם בעייה חברתית לי נשמע שלהעביר אותו לגן בו יהיה עם ילדי טרום חובה - לא יהווה לו בעייה. בזמנו התיאוריה של גן רב שיכבתי הייתה בדיוק דומה: שכל ילד ימצא את מקומו בין עם בני גילו ובין אם מתחת או מעל - לפי התפתחותו. בנוסף, בגן רב שיכבתי, היום הוא קטן בשכבה בשנה הבאה יהיה הגדול, בכל אחד מהתפקידים הוא מרוויח משהו - בוודאי על התנהגות חברתית לימים יבואו. בכל מקרה נראה לי שאת האפשרויות בגן הנוכחי מיציתם הוא הודיע לכם על זה בבירור כשאמר שמשעמם לו. הגננת בבירור לא מסוגלת או לא מעוניינת להעניק לו יותר. יתכן שאפילו גן אחר, באותה רמה (אם אין אפשרות לטרום) יתן את השינוי - צעצועים אחרים, ספרים, גישה, אנשים (קטנים וגדולים) - רק ההסתגלות ובחינת העניינים, תפיסת מקום והכל - יעבירו עוד תקופה... לפעמים גן פרטי הוא פחות טוב מזה של המערכת הממוסדת: רוב ההורים מצפים מהגננת שתהיה בייביסיטר משוכלל, שתהיה חברה ושהילדים לא יפגעו. לרוב זה מספיק. בגן ממוסד (של העירייה למשל) יש תכנים שעל הגננת להעביר, יש בדיקת יכולות ותעודות מראש, יש פיקוח, יש עם מי לדבר אם היא מאכזבת... לא תמיד זה עוזר גם כאן אבל הסיכוי יותר גדול. ואגב, עוד משהו קטן... וזה לכל המתמודדים עם הרשויות מרמת הנהלת ביה"ס והלאה. רובכם עדיין בתחילת הדרך: הכינו המון אסרטיביות, תשובה מסוג: "אין מקום","אין מה לעשות", ככה זה" , המורה לא מסוגלת" וכו' וכו' שקראתי כאן בפורום... כל אלה בשבילי לא תשובות. לכל בעל תפקיד יש מעליו. אני כבר הגעתי על שטויות של ביה"ס למנכ"ל משרד החינוך... "התעניינתי" בנושא אחר אם זה מעוגן בתקשיר, בעוד נושא הבהרתי שאפנה לכל גורם עד שר החינוך (דאז)... תמיד בסופו של דבר התברר שכשהם רוצים - יש פיתרון. חבל שבד"כ צריך ללחוץ, לבוא שוב, לנג'ס. אבל... בשביל הילדים שלנו - שווה
אני אשמח לקבל עצות קונקרטיות:
איך לפעול בעיריה? אמרו לנו שאין מקום. האם יעזור אם אשב שם אצל האחראי עד שיסכים? האם לכתוב מכתב? האם לדבר קודם כל עם הגננת בגן העירוני ולנסות להתרשם ממנה כדי שלא נתאכזב שוב? האם יש מודעות במחלקות החינוך בעיריות לצרכים של ילדים שנמצאים במצב כזה? כל עצה תתקבל בברכה.
 
יש כאן שני דברים

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
יש כאן שני דברים
האחד הוא הרצון באתגר לימודי - וזה, אין מה לעשות, ככל הנראה לא יוכל לבוא לידי ביטוי בגנים (אלא אם יש בסביבתכם גנים לא רגילים) אלא יצטרך להשאר לבית. גם בגן טרום חובה לא מסתכלים על חלליות בספר... אבל, אם הוא משתעמם מהילדים, אז יכול להיות שבאמת עדיף לו להיות עם יותר גדולים. אני משערת ששנה הבאה, בהתאם לגילו, הוא יוכל להכנס לגן חובה (כלומר, כזה שמשולב בו גם שנתון של טרום חובה). נראה לי שעדיף לחכות עד סוף השנה ובשנה הבאה לעבור לגן כזה מאשר להעביר עכשיו לטרום-טרום ואז בשנה הבאה הבעיה תחזור על עצמה שוב.
 
דבריך מרגיעים אני חייב לומר.

יש כאן שני דברים
האחד הוא הרצון באתגר לימודי - וזה, אין מה לעשות, ככל הנראה לא יוכל לבוא לידי ביטוי בגנים (אלא אם יש בסביבתכם גנים לא רגילים) אלא יצטרך להשאר לבית. גם בגן טרום חובה לא מסתכלים על חלליות בספר... אבל, אם הוא משתעמם מהילדים, אז יכול להיות שבאמת עדיף לו להיות עם יותר גדולים. אני משערת ששנה הבאה, בהתאם לגילו, הוא יוכל להכנס לגן חובה (כלומר, כזה שמשולב בו גם שנתון של טרום חובה). נראה לי שעדיף לחכות עד סוף השנה ובשנה הבאה לעבור לגן כזה מאשר להעביר עכשיו לטרום-טרום ואז בשנה הבאה הבעיה תחזור על עצמה שוב.
דבריך מרגיעים אני חייב לומר.
האם בגן עירוני שבו יש טרום-חובה וחובה ביחד, שתי קבוצות הגיל לומדות ממש ביחד? ארבל.
 
אני מתכוון:

למה הכוונה?
אני מתכוון:
האם הוא יוכל להפיק תועלת מכך שיהיה עם ילדים בגיל חובה וילמד תכנים שמועברים להם, כשהוא יהיה בגיל טרום-חובה? האם בגן עם 2 הקבוצות האלה כל הילדים לומדים ביחד או שמחולקים לשתי כתות נפרדות? ארבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה